1987
Net ingestapt
Hoi,
Wij hebben sinds vorige week een 208 GTI in bezit. Zeer prettige auto alleen het schakelen... Ik kan er niet aan wennen. Mijn vriendin vind het fijn, hij gaat namelijk vrij bokkerig (weet even geen beter woord). Je moet hem er echt indrukken (soms wat meer weerstand dan een andere keer)en je voelt een soort van knakje / knikje als hij de versnelling in gaat. Hiervoor had ik een 208 die echt super soepel schakelde. Hij gleed er zeg maar zo in. Nu voel je lichtelijk weerstand... Het pedaal is eveneens gevoeliger (lichte trillingen waarneembaar).
Komt dit gewoon omdat het een zwaardere koppeling heeft (gezien de 200pk/275nm) of zijn er enkele onderdelen versleten? Volgens de verkoper hoort het zo.
Ik heb de test met 50 rijden in de 5 en dan volgas al getest. Het toerental loopt prima door zonder slippen oiid. Ik neig naar dat het normaal is vanwege het vermogen, maar misschien kan iemand dit ophelderen?
Wij hebben sinds vorige week een 208 GTI in bezit. Zeer prettige auto alleen het schakelen... Ik kan er niet aan wennen. Mijn vriendin vind het fijn, hij gaat namelijk vrij bokkerig (weet even geen beter woord). Je moet hem er echt indrukken (soms wat meer weerstand dan een andere keer)en je voelt een soort van knakje / knikje als hij de versnelling in gaat. Hiervoor had ik een 208 die echt super soepel schakelde. Hij gleed er zeg maar zo in. Nu voel je lichtelijk weerstand... Het pedaal is eveneens gevoeliger (lichte trillingen waarneembaar).
Komt dit gewoon omdat het een zwaardere koppeling heeft (gezien de 200pk/275nm) of zijn er enkele onderdelen versleten? Volgens de verkoper hoort het zo.
Ik heb de test met 50 rijden in de 5 en dan volgas al getest. Het toerental loopt prima door zonder slippen oiid. Ik neig naar dat het normaal is vanwege het vermogen, maar misschien kan iemand dit ophelderen?