Savage Rivale RoadYacht

Forza Ferrari Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan gaat de tijd sneller als ik :p
>
> is toch 2 jaarlijks ? Was er van overtuigt dat ik
> dit jaar nog ben geweest...

Dan heb je zeker een jaar in coma gelegen? o_O

Erg mooi projct!
Ik hoop dat jullie de financiering rond kunnen krijgen, zodat het ook echt tot een productie komt!
Tenslotte is het ontwerp op zich al bijzonder genoeg.
Als de handling en wegligging ook ok zijn dan zou het helemaal moeten lukken.

De jaren '60 herleven eindelijk met dit soort initiatieven!
Toen had je tenslotte op bina elke straathoek een "fabrikant" van auto's zitten.

ik vond de velgen van de tekeningen en modelletjes erg mooi, corvette velgen doen beetje afbreuk aan de looks

De foto's nij de DHL loods, is dat op Ypenburg in Den Haag?

Zo ja, dan woon ik er zo ongeveer 100 meter vanaf en heb ik de wagen nog nooit gezien :confused:

weer wat foto's van het prototype, let alleen niet op de tijdelijke lak....

i15845i75-20080917212123.jpg

i15845i74-20080917212103.jpg

i15845i70-20080917211941.jpg

i15845i73-20080917212046.jpg

i15845i71-20080917212015.jpg

v15845v72-20080917212031.jpg

deze weken worden druk daarna foto's van al watmeer auto etc...

is toch niet met die mannen van True Concept Cars dat u bezig bent?
men beweerde dat er een "Hansen" zou komen ...

Ziet er wat geknutseld uit, maar ik ben benieuwd naar het eindresultaat..!

Leuk stukje in de CARROS ook. (y)

Geinig, maar mag ik vragen wat het nut daarvan is? Prautotype 001 (dat "project" van RTL7 waaraan ik ook heb meegewerkt) had't ook, maar de voordelen zie ik er nog steeds niet van. Tenminste, behalve de styling dan.

CARROS, dat is een autoblad... :T ;)
Er staat een klein artikel in over de Savage Rivale RoadYacht.

Ik vind dit echt een fantastisch project, alle succes ermee!Ik ben zelf ook eens bezig geweest een eigen supersportwagen gebaseerd op de Corvette te ontwerpen. Een tip:mocht de financiering niet lukken, dan is er nog de mogelijkheid dat een klant de auto bestelt en deze bij een carrosseriebouwer laat bouwen. Is wel veel duurder voor de klant (je hebt zelf geen kosten), tenzij je een bestaande auto als basis gebruikt.

Uit de laatste editie (september/oktober 2008)
Ik heb er even een fotootje van gemaakt, zo heb je alvast een indruk:

my.php

Grtz, Bosboom

Hmmm.. bij mij werkt de link, om een af andere onverklaarbare reden, niet.
Even in de adresbalk kopiëren dan maar.. ;)

Raar dat CARROS een stuk in hun blad zet terwijl ze er niet even over informeren :confused:

Gaaf project man! Lijkt me echt een droom die uitkomt, om zoiets te kunnen doen:D
Ik zie mezelf dat als student IO (TUD) nog niet direct doen...

Zijn er al nieuwe foto's? Ik vind het een fantastisch project, vooral gezien de reacties die men aan het begin van het topic gaf!

Nice! Heb je ook een plaatje van de achterwielophanging? En ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dat fusee vandaan komt. Eigen ontwerp? Of van een donorauto?

Vond het al vaag dat ik deze auto nooit op het forum had gezien. Bleek het heel lang bij Knutselhoek te hebben gestaan :D

Ben benieuwd of het ook een beetje rijdt en niet is om mee te pronken en stil te staan. Overigens:

De motor is gekoppeld aan een 4-trapsautomaat

Daar word je ook niet echt vrolijk van.

voor het prototype is de automaat helaas vervallen ivm tijdsnood, dus gewoon handbak 6....

in het productiemodel zal idd voor een moderner automatenprincipe worden gezocht.

Ophanging is mengeling van corvette c5, c6r en zelfgemaakte delen

mwah met een motor die sterk genoeg is zijn 4 verzetten meer dan genoeg... uiteraard is een handbak lekkerder!

ik vind het echt een super project, en laat zien dat jullie er wel de ballen voor hebben!

je 2 dates laten instappen met hun cocktailjurkjes wordt helemaal grappig

Haha inderdaad. Zo'n brede instaptunnel, dat kan nooit goed gaan als je ook nog eens achterin moet stappen :D

heey. hoeveel geld hebben jullie er nu al aan uitgegeven? Hoeveel gaat het nog allemaal kosten? Hoeveel hadden jullie bij het begin en hoeveel hebben jullie nu nog, en hoeveel gaat de auto kosten? vraag me echt af hoeveel zo'n project nu kost;)

Is onbeleefd om naar geld te vragen hè ;)

En als je het topic doorleest staat er ergens al een post over geld voor het project (y)

31 maart-11 april
hal 3 150m2
Savage Rivale onthulling door.....
op de gala avond rond 2100
elke dag om 1500​

nog nooit eerder dit topic tegengekomen. Erg gaaf project en blijf het dan ook met interesse volgen. Succes en hou ons op de hoogte

Wordt de voortgang hier nog bijgehouden of wordt er steeds meer verhuld vanwege de premiere op de autorai?

Het zal wel bij een carroseriebouwer zijn, ik denk dat emilepop er weinig over weet.

wow ik kijk er naar uit meer te zien ik zie al dat ie steeds mooier word klasse!(y)

Voor de geinteresseerden onder jullie, we staan van 16/19 april in Monaco op de Top Marques Supercar beurs, tussen de grote jongens.....

i15845i86-20090110163332.jpg

i15845i85-20090110163136.jpg

i15845i84-20090110163112.jpg

i15845i81-20081210110044.jpg

Kun je met de hele boel gelijk na de AutoRAI naar Monaco:D In ieder geval, stoere kar(y)Haal je de deadline wel? Er zullen wel flink wat bouwuren in de auto zitten.

Foto's van het eindresultaat op de AutoRAI:
https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Autorai_2009/savage_rivale/

En tekst: https://www.autoblog.nl/archive/2009/03/31/van-nederlandse-bodem-savage-rivale-roadyacht-gts

AX lover

Knap hoor dat je zoiets inelkaar schroeft, maar het ziet eruit als een auto uit een computer spelletje na een botsing bij 330km/h tegen een vangrail.

En wat als je de bougies wil vervangen? Moet dan eerst de voorruit en het dashboard eruit? Of schroef je de motor eronder vandaan?

Ik heb dinsdagavond de Savage even staan bekijken, 't resultaat viel me niet tegen in het echt. Ik stond nog even met iemand op de stand te praten, maar die was niet enthousiast over de reacties die ze op Autoblog gekregen hadden. :)

Finally in Monaco

De komende maanden wat testen uit voeren en dan keuren, daarna wat ontwerpaanpassingen doorvoeren en zo blijven we van de straat.......
i15845i87-20090422155917.jpg

i15845i87-20090422155917.jpg

https://www.designerspace.com/cars-l/2009/04/i15845i87-20090422155917.jpg

werkt niet?

Terug
Bovenaan