Vandaag even gekeken bij de een
Astra 1.9 CDTI die ik toevallig tegenkwam op internet en die hier in ’t Durp staat. Hieronder even het verslagje:
Ik kwam eraan en zag de auto nergens staan, het was wel ontzettend druk (bij de pomp, wasserette, garage) en er was op dat moment 2 man personeel. 1 was bij de wasserette en 1 stond in de werkplaats en bij de pomp.
Dus ik had zoiets: ik ga maar weer naar huis en kom later terug.
Maar de monteur kwam er al aangelopen en vroeg of hij iets voor me kon betekenen. Dus ik vertelde van de Astra en die bleek in de werkplaatst te staan: die was net een paar dagen binnen en werd even nagekeken. Hij wees me meteen op een flinke roestplek linksachter bij de wielkast maar zei daar ook bij dat die bij de schadehersteller werd gemaakt. Zaten op de achterbumper nog 2 kleine maar diepe beschadigingen een krasje hier en daar.
Het was wel duidelijk dat de eigenaar geen goede autowasser is geweest want in de zon was het 1 groot krasjesfestijn: maar met een flinke poetsbeurt zal dat ook weg zijn. Beige stoelgedeelte was ook wat smoezelig.
Toen vroeg hij mij of ik anders even wilde rijden want de verkoper was er over een 15 minuten wel weer. Natuurlijk!
Het rijden was vertrouwd, dus weinig op aan te merken: het beige interieur is erg prettig en de dieselmotor hoor je aardig werken (naar mijn gevoel beter hoorbaar dan in de Ford Focus) Wel een nadeel wat me meteen opviel: bekerhouders? Kon ze zo niet vinden.
Ook moest ik erg wennen aan de harde stoelen... daar heb ik nog een (langere) proefrit voor nodig om dat wat beter te kunnen bepalen.
Toen ik weer terugkwam was de 'verkoper' (vader van de eigenaar in dit geval) ook weer aanwezig en we gingen naar binnen voor de prijs.
Eerste meevaller: geen rijklaarmaakkosten. De prijs was inclusief poetsen, roestplek herstellen, APK en grote beurt
Daarna ging hij de inruilwaarde van mijn auto bepalen: vreemd detail is, is dat hij de auto níet heeft bekeken. Zelfs niet toen ik wegging.
Hij zat wat te tikken op de rekenmachine en vroeg mij wat ik verwachtte. Tja... heb biedingen gehad van 2500 t/m 3500 dus wat moet je dan tegen die man zeggen? Hij was klaar met rekenen en ik zeg 'rond de 3 en 3,5 duizend' en hij draait het rekenmachientje om '3500' :T Meevaller nr. 2! Das dus 4250 toebetalen.
Hem gezegd dat ik maandagavond hem ga bellen met een beslissing: tot die tijd houdt hij de auto vast... ook als hoefde dat van mij niet

Daarnaast had hij ook nog een
VW Golf4 staan en die is 1000 euro goedkoper... tja ook niet verkeerd maar wel wat 'degelijker' met interieur en exterieur
Gevoel bij het bedrijf is goed (echt een dorpsgarage) en bij de auto ook.
Iemand wellicht goede tip voor bekerhouder vervanging? (want die gebruik ik nu regelmatig voor een flesje water of een potje kauwgom) Weet iemand trouwens welk soort stoelen er in zitten? Is het gewoon de standaardstoel met half leer?
En Joost: mocht je maandag tijd hebben, mag je altijd kijken wat de onderhoudsstatus is en of er nog openstaande terugroepacties zijn.
Goed, dit was het verhaaltje! Nu lekker slapen