Sanoma: Swift en Clubman

Tof! Ik zei voor de grap tegen mijn vrouw dat ik de swift nog wel wilde inruilen op een 3drs, maar was geen goede grap :p
Anders moet je haar maar vaak laten rijden, dan komt ze er vast wel achter hoe leuk zo’n MINI eigenlijk is! :p Al heb ik zelf geen ervaring met de Clubman. ;)

de Swift eruit en een 3 deurs erin :) is wel een leuke switch, maar een Swift is volgens mij ook en lekker sturende auto
Zeker, de Swift is eigenlijk een ideale tweede auto: voldoet precies aan alles wat je zou willen van een auto en ook niet meer dan dan dat.
Zelfs als hoofdauto zou het (als 5-deurs) prima zijn als je niet te veel kilometers rijdt. Het geluidsniveau op de snelweg is namelijk op den duur wat vervelend, vind ik persoonlijk ;)

Anders moet je haar maar vaak laten rijden, dan komt ze er vast wel achter hoe leuk zo’n MINI eigenlijk is! :p Al heb ik zelf geen ervaring met de Clubman. ;)
Zij zal de auto ook het meest gaan gebruiken verwacht ik dus dat komt wel goed :p

De afgelopen dagen weer een aantal kilometers gereden en steeds met een grote glimlach: je kunt er lekker mee sturen en de power is echt voldoende.
Ik betrapte mij erop dat ik op de achterafweggetjes makkelijk hogere snelheden rij dan ik met de V40 deed. Dus daar moet ik even op letten in het vervolg ;)

Maar de geluidsdemping is wel minder dan bij de V40.
Als er ooit nieuwe banden onder moeten, maar even extra rekening houden met de dB-tjes.

Een bijzondere dag vandaag; zowel de V40 als de SLK zijn opgehaald.

Maar een heel goed gevoel aan over gehouden:
De SLK is particulier verkocht aan hele leuke en enthousiaste mensen, dus die is goed terecht gekomen.
De V40 is opgehaald door een autobedrijf.
Blijkt het autobedrijf te zijn waar ik ooit voor het eerst in een V40 heb gezeten en sindsdien er graag 1 wilde. De cirkel is rond :giggle:

Voor de Mini bij oom Ali nog 2 sleutelcovers gekocht; in mijn sleutel zat een barst in de buitenste rand, dus die nu vervangen:

20250829-180611.jpg

Toch grappig wat voor onzinnige dingen er te koop zijn :cool:

Weer ruimte op de oprit voor alle kleur dus!
Hoef je je sleutel niet in het dash te steken? Want dat lukt vast niet meer met die sleutel omlijsting?

Weer ruimte op de oprit voor alle kleur dus!
Hoef je je sleutel niet in het dash te steken? Want dat lukt vast niet meer met die sleutel omlijsting?
Nope, keyless entry en start! Dus dan zijn dit soort dingetjes mogelijk.

Ik zag nog veel meer onzinnige prullaria, dus over een tijdje weer eens wat bestellen :cool:

Voor een Mini is heel veel prullaria te koop. Die sleuteldingen hebben wij ook in gebruik. Op Ali staat echt de meest vreselijke zooi aangeboden. Van foute stickers tot spoilers.

De spiegelkappen zijn wat bekrast; daar wil ik nog wel een keer nieuwe voor bestellen.
Zwarten met een donkergrijze union jack

Maar allemaal subtiel verder; de kleur is al opvallend genoeg....

In het interieur hebben we sinds 27 augustus extra oranje interieurverlichting; motorstoringslampje brand.
Eerst weinig reactie vanuit de verkoper, dus op eigen initiatief laten uitlezen.

130108: Vanos magneetventiel, inlaat; positie niet bereikt

De vanos is gerepareerd door de verkoper en ik las online dat de computer dan ook opnieuw ingeleerd moest worden, anders ontstaat deze storing.

Ongeveer 2 weken geleden geappt en toen gelijk reactie dat ie met de monteur ging afstemmen, maar tot op heden geen reactie. Dus nouja; het is eigenlijk weer zoals we zijn begonnen. :rolleyes:

Verder niet zoveel aan de auto te merken, dus zal wel geen kwaad kunnen; het lampje is ook wel eens korte tijd uit trouwens.

Positieve noot: elke rit is een feestje. Wat een leuke auto en hij daagt echt uit om bochten wat vlotter dan gewoonlijk te nemen.
Wat ook geinig is, dat ie bij terugschakelen aan 'revmatching' doet. Ik dacht eerst dat het een mankement was, maar blijkbaar niet ;)

Ik mis de 170pk uit de V40 absoluut niet, maar zo'n Clubman met de 2.0-motor kan niet anders dan een festival zijn.
Lijkt me leuk om dat nog eens te ervaren.

Laatst bewerkt:
Herkenbaar, van de feestje achter het stuur. nodigt inderdaad uit om te rijden!

Jammer dat je eigenlijk weinig terugkoppeling krijgt, dat is dan toch een smet op de aankoop :(. Hopelijk is het snel opgelost.

Terug
Bovenaan