Ruime gezinsauto, zuinig en caravantrekker.

Nou, het aanbod voor de Picasso is €9500 inclusief nieuwe banden en half jaar garantie. Hmmm, nog niet echt heel interessant vind ik.

De Picasso semi automaat bij carnext Zwollle blijft ook nog in mijn achterhoofd hangen. Kijkend naar de onderhoudshistorie op hun site, zijn er geen problemen met de automaat geweest in het verleden.

Morgen nog rijden met de Laguna. Maandag beslisdag. Of iemand moet nog een heel goede suggestie hebben.

Afvallers:
Mondeo, met B rijbewijs kan er nog maar 1235kg achter.
Scenic kan nog maar 1285kg trekken.
Zafira nog minder.

De proefrit met de Laguna is achter de rug. Wat opvalt is dat hij rumoeriger is en wat zenuwachtiger rijdt. Bediening van koppeling voelde minder prettig. Men zou het waarschijnlijk dynamischer noemen.
Ander punt is dat ik voor mijn gevoel de stoel niet laag genoeg kan zetten. Voor de kinderen is hij minder ruim, vooral voetruimte is duidelijk minder. Helemaal overtuigd ben ik dus niet.
Voordeel is de km stand en distributieriem is dit jaar al gedaan.

De C4 past beter bij mijn rijstijl lijkt het.

Helder verhaal, maar die semi automaat uit Zwolle niet doen. Kans dat je er vroeg of laat wat mee krijgt is aanwezig.

Succes verder met zoektocht picasso

Auto encyclopedie zei:
Die semi in Zwolle is inmiddels verkocht

Ja dat zag ik. Voor nu blijft de Picasso in Zutphen over. In Damwoude staat er nog 1, maar met lichte schade en dat wijst op een twijfelachtige manier van omgaan met je spullen. Ook geen parkeersensoren aan de voorkant.
Die in Nieuwleusen wordt te duur met garantie erbij.

Wat me nu nog tegenhoudt is de km stand van 144k. Nog nooit een auto gekocht met zoveel op de klok bij aanschaf.

De Picasso in Zutphen gekocht. Ben er blij mee. Mooie auto voor mevrouw Cologne.

Nu op zoek naar een b segmenter van max €2000 voor mijzelf.

Allen bedankt die een bijdrage geleverd hebben.

Auto encyclopedie zei:
Veel. Plezier, en voor je andere auto maar een ander topic openen of niet natuurlijk. Hadden ze bij die garage niks staan?

Nee niet voor dat budget. Opties genoeg in de buurt. Tot later in het volgende topic :D

Gisteren heb ik de C4 Picasso opgehaald. Madam Cologne is er blij mee. Ook al hebben we er nog lang de leeftijd niet voor, wat is een hoge instap toch lekker. Volgens mij een goede keuze. Nou moet de betrouwbaarheid zich ook nog bewijzen.

Auto encyclopedie zei:
Vele fijne en veilige kilometers gewenst! Inmiddels al een 2e auto gevonden?

Met de 2e auto wacht ik nog even totdat mijn contract van 2 dagen uitgebreid wordt naar 4. Voorlopig met de Picasso en motor woon-werkverkeer doen. Het blijft in het vat zitten.

Cologne zei:
Binnenkort schaffen wij een auto privé aan wegens ander werk waardoor er geen leaseauto meer is. Als leaseauto heb ik verschillende Meganes en een 308 sw gereden. Voor de kinderen achterin ging dat nog, maar ze worden onderhand lange tieners. Daarom zoeken we iets meer binnenruimte.

Budget:
€10.000 max

Eisen:
- ruim voor gezin met 2 tieners en een hond
- zuinig richting 1:20 of beter
- nog te kopen caravan kunnen trekken (1200-1500kg ongeveer)
- betrouwbaar
- max 150.000km gelopen

Momenteel vind ik de Citroën C4 (Grand) Picasso ehdi of bluehdi (2013+) een echte match.
Skoda Octavia en Supurb modellen vallen af, die vind ik niet mooi.
Opel Zafira Toerer update vanaf 2012 volgens mij met 1.6cdti lijkt te voldoen, maar is dit een verstandige keuze ten opzichte van de Picasso?

Zijn er nog auto's die voldoen aan de eisen?

Als je een caravan wilt trekken zou ik zeker kiezen voor de 2.0 HDI, die zijn en betrouwbaarder, en gewoon een fijnere motor. Vergeet niet dat een C4-P geen lichte auto is. In het verbruik zul je denk ik weinig verschil merken tov de 1.6. Helemaal als je voet wat zwaarder is, ben je denk ik beter uit met de 2.0.

ZE50 zei:
Cologne zei:
Binnenkort schaffen wij een auto privé aan wegens ander werk waardoor er geen leaseauto meer is. Als leaseauto heb ik verschillende Meganes en een 308 sw gereden. Voor de kinderen achterin ging dat nog, maar ze worden onderhand lange tieners. Daarom zoeken we iets meer binnenruimte.

Budget:
€10.000 max

Eisen:
- ruim voor gezin met 2 tieners en een hond
- zuinig richting 1:20 of beter
- nog te kopen caravan kunnen trekken (1200-1500kg ongeveer)
- betrouwbaar
- max 150.000km gelopen

Momenteel vind ik de Citroën C4 (Grand) Picasso ehdi of bluehdi (2013+) een echte match.
Skoda Octavia en Supurb modellen vallen af, die vind ik niet mooi.
Opel Zafira Toerer update vanaf 2012 volgens mij met 1.6cdti lijkt te voldoen, maar is dit een verstandige keuze ten opzichte van de Picasso?

Zijn er nog auto's die voldoen aan de eisen?

Als je een caravan wilt trekken zou ik zeker kiezen voor de 2.0 HDI, die zijn en betrouwbaarder, en gewoon een fijnere motor. Vergeet niet dat een C4-P geen lichte auto is. In het verbruik zul je denk ik weinig verschil merken tov de 1.6. Helemaal als je voet wat zwaarder is, ben je denk ik beter uit met de 2.0.

Bedankt voor je bijdrage maar de auto is al gekocht. Daarnaast is de 1.6 Picasso een prima auto om een caravan te trekken. Volgens reviews van deze auto op caravan trekker.nl voldoet hij prima met een klasse caravan die wij willen. De Picasso is juist relatief licht.

Terug
Bovenaan