Total Loss
Kilometervreter
Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine! Succes met zoeken en vinden van een geschikte auto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Die Espace is aan de rechterkant gespoten door Stevie Wonder, dat zou mij echt storen. Die Touran vind ik wel een mooi ding. Welke beter is? Geen idee.
De kant staat op meerdere foto's uit een andere hoek en het kleurverschil blijft. Maar nee het zou mij geen 10k extra waard zijn om een iets jongere auto te kopen.mvelthov zei:Barri zei:Die Espace is aan de rechterkant gespoten door Stevie Wonder, dat zou mij echt storen. Die Touran vind ik wel een mooi ding. Welke beter is? Geen idee.
Nu je het zegt. Zou het niet toevallig de lichtinval kunnen zijn met het maken van de foto's? Ik heb de auto nog niet gezien. Anders kan het zijn dat hij schade heeft gehad?
Total Loss zei:Wat een rare "registratie datum goedkeuring (afschrijvingsmoment BPM)" van die zilveren Touran.
Geen idee hoe dat precies werkt maar eerste datum in Nederland ergens in 2020 maar registratiedatum BPM is pas 2 jaar later.
Heeft auto dan 2 jaar ergens stilgestaan of op een andere manier rondgereden zonder eerst BPM af te dragen? ( militair of demo of? )
mvelthov zei:(..). Want vrouwlief wil heel graag een panoramischdak voor de kinderen. (..).
Total Loss zei:mvelthov zei:(..). Want vrouwlief wil heel graag een panoramischdak voor de kinderen. (..).
Met welk idee?
Het is misschien leuk voor als je nabij Schiphol rijdt en er zo'n vliegmachine over je heen raast.. maar verder denk ik dat de kinderen meer iets hebben aan een goed scherm in/tegen de hoofdsteunen van de ouderstoelen.![]()
Barri zei:Mooi ding zeg!
Toepasselijke naam! Maar goed, we willen een auto met wat trekgewicht en dat heeft de Prius niet.prius zei:Ik zou even kijken naar de Toyota Prius +
Die is de moeite waard om te gaan bekijken! Het feit dat ie nog in de garantie valt is een pluspunt en hij voldoet aan al je wensen. Omdat ie bij een particulier staat valt er vast wat meer te onderhandelen over de prijs. De ANWB koerslijst geeft 28.750 aan als verkoopprijs tussen particulieren. Ter plekke betalen (met een overboeking die er direct is) en dan meteen kenteken overschrijven maakt het risico nauwelijks groter dan bij een garage. Enige vreemde is de historie; er zijn veel wissels geweest de laatste tijd maar misschien heeft de eigenaar daar een verklaring voor (van de zaak naar prive en weer terug?).mvelthov zei:En deze Espace. Maar deze wordt particulier verkocht, waar ik een beetje huiverig voor ben? Vooral op zo'n bedrag?
Het grote voordeel is dat deze auto nog fabrieksgarantie heeft en je onderhoud hebt tot volgend jaar. De ANWB koerslijst is leuk, maar verre van realistisch het zijn standaard prijzen, maar zowel bij koop als verkoop heb ik nog nooit dat bedrag gezien wat zij aanraden.Rroelll zei:Die is de moeite waard om te gaan bekijken! Het feit dat ie nog in de garantie valt is een pluspunt en hij voldoet aan al je wensen. Omdat ie bij een particulier staat valt er vast wat meer te onderhandelen over de prijs. De ANWB koerslijst geeft 28.750 aan als verkoopprijs tussen particulieren. Ter plekke betalen (met een overboeking die er direct is) en dan meteen kenteken overschrijven maakt het risico nauwelijks groter dan bij een garage. Enige vreemde is de historie; er zijn veel wissels geweest de laatste tijd maar misschien heeft de eigenaar daar een verklaring voor (van de zaak naar prive en weer terug?).
t.
Dat panoramadak en versnellingsbak zijn wel flinke vervangingen - maar als dat vernieuwd is, is de kans dat het opnieuw kapot gaat ook weer kleiner? Ik zou zeggen: ga eens langs, maak een proefritje en praat eens over de prijs.mvelthov zei:De Espace bij de BMW dealer heb ik ook maar geïnformeerd. Onderhoud opgevraagd bij de dealer waar hij onderhoud heeft gehad. En wat blijkt, panoramadak is al eens vervangen, de versnellingsbak en de (of een) stabilisator stang. Verder wel altijd onderhoud gehad bij de dealer.
vertmaori zei:Ik ben niet zo'n fan van Smeeing in Soest, en dan zeg ik het netjes.
Frits79 zei:De auto zelf vind ik 3x niks. Maar hij ziet er netjes uit, mooie kilometerstand en hij heeft de aangepaste 1.4 dus een stuk minder kans op problemen.
Daarbij is hij ook een stuk lichter wat gewicht betreft ten opzichten van de Espace. Maar heb je al een proef gezeten in een Touran?
Vooral de looks en zeker in het zwart. De uitvoering is een mooie maar wat mij verbaast is dat er niks over led verlichting of eventueel Xenon staat vermeld.mvelthov zei:Frits79 zei:De auto zelf vind ik 3x niks. Maar hij ziet er netjes uit, mooie kilometerstand en hij heeft de aangepaste 1.4 dus een stuk minder kans op problemen.
Daarbij is hij ook een stuk lichter wat gewicht betreft ten opzichten van de Espace. Maar heb je al een proef gezeten in een Touran?
Waarom vind je de auto 3x niks? De looks, specifiek deze uitvoering of....?
Ja we hebben al een Touran gezien en in gezeten. Helaas vanwege het weer hebben we niet proef kunnen rijden.
Het is helemaal geen import, geen idee waar je dat nou weer vandaan haalt. Er staat zelf gewoon een nap logo bij de kilometerstand, is het wel import zetten ze die er niet bij.ak2 zei:Wel veel geld voor een 5 jaar oude import auto, voor de rest ziet de auto er wel netjes uit.
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om iets als een kenteken.Total Loss zei:Ik zou dan echt meteen klaar zijn met zo'n autobedrijf.
Wel het NAP logo tonen maar niet alleen geen vermelding van het kenteken, om te checken of het ook echt klopt, maar wel duidelijk Duitse facturen en handleidingen/boekjes op de foto.
Frits79 zei:Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om iets als een kenteken.Total Loss zei:Ik zou dan echt meteen klaar zijn met zo'n autobedrijf.
Wel het NAP logo tonen maar niet alleen geen vermelding van het kenteken, om te checken of het ook echt klopt, maar wel duidelijk Duitse facturen en handleidingen/boekjes op de foto.
Heeft niks met naïef en goedgelovig te maken, je checkt een auto door er heen te gaan, niet door te checken op internet. Er staan zoveel misleidende advertenties op het internet dat je naïef bent om te denken dat een kenteken check ook maar enig verschil zal maken. Vertrouw je het niet, zoek verder.Total Loss zei:Frits79 zei:Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om iets als een kenteken.Total Loss zei:Ik zou dan echt meteen klaar zijn met zo'n autobedrijf.
Snap niet dat sommige mensen zo naief en goedgelovig zijn dat ze zelf niet willen checken of deze auto echt wel NAP heeft zoals ze hier wel vermelden. Met foto's van Duitse facturen en handleidingen bij de advertentie hebben ze de schijn nogal tegen.
Vertrouw je het niet, zoek verder.
Alleen zoek jij niet en TS had al wat anders.Total Loss zei:Vertrouw je het niet, zoek verder.
Goed advies. Ik vertrouw het nu al niet, ga dus ook zeker niet kijken, ik zoek verder![]()
Hoe is het contact gegaan met die particuliere Espace?mvelthov zei:Hij is, in vergelijking, met garages wat goedkoper en misschien kan er nog meer van af. Ik zal eens mailen.
Ik zit dan nog wel met mijn eigen auto die ik dan ook particulier moet verkopen.
Ik zag dat deze inmiddels verkocht is en zo te horen niet aan jou. Wat was de reden om deze voorbij te laten gaan?De Espace bij de BMW dealer heb ik ook maar geïnformeerd. Onderhoud opgevraagd bij de dealer waar hij onderhoud heeft gehad. En wat blijkt, panoramadak is al eens vervangen, de versnellingsbak en de (of een) stabilisator stang. Verder wel altijd onderhoud gehad bij de dealer.
Total Loss zei:Ik heb duidelijk de voorkeur voor de zwarte.
Origineel Nederlands, stukje goedkoper, maar vooral vanwege dat geweldige two-tone interieur
Succes en veel plezier morgen![]()