Ruime gezinsauto (7-zitter?)

Van harte gefeliciteerd!

Ook is er rekening gehouden met de caravan. Lees je topic nog maar eens helemaal weer rustig door, maar snap dat je nu wel wat beters te doen hebt.

De S-max is 5 zits.
Alternatieven voor caravan: hefdak caravan,
Caravan stallen in Spanje en door de stalling op de camping laten zetten. Ze staan op marktplaats...
Vouwwagen, tent met aanhangwagen: merk je niets van qua verbruik.
Mij ervaring is dat je met een caravan bijna net zoveel tijd kwijt bent als een tent of vouwwagen. Voortent, grondzijl, luivel, schoonmaken etc etc.
Daarnaast kun je een huurtent of stacaravan nemen.

Dank voor de felicitaties.

Ook leuk om te horen welke andere alternatieven er zijn op een caravan. Een vouwwagen hebben we overwogen, maar dat vindt mijn wederhelft niks. Of althans het knusse van een caravan spreekt haar aan. Ik heb nog een paar concrete vragen aan jullie. Ik hoop dat jullie die nog willen beantwoorden.

1. Is het circa €10.000 extra waard om een Espace uit 2018 te kopen ipv een model uit 2016/2017? Het enige verschil is android/apple car, de motor en wellicht minder kinderziektes? Deze vraag blijft natuurlijk meer persoonlijke voorkeur dan exacte wetenschap. Maar toch ben ik benieuwd naar wat jullie vinden.
2. Stel ik zou moeten kiezen uit de volgende twee auto's. Wat is, volgens jullie, de betere keus: een Espace uit 2016 of een VW Touran uit 2018.

Overigens hebben we ook nog een C4 proef gereden, maar wederom werd deze afgekeurd door mijn meerdere, haha.

Die Espace is aan de rechterkant gespoten door Stevie Wonder, dat zou mij echt storen. Die Touran vind ik wel een mooi ding. Welke beter is? Geen idee.

Barri zei:
Die Espace is aan de rechterkant gespoten door Stevie Wonder, dat zou mij echt storen. Die Touran vind ik wel een mooi ding. Welke beter is? Geen idee.

Nu je het zegt. Zou het niet toevallig de lichtinval kunnen zijn met het maken van de foto's? Ik heb de auto nog niet gezien. Anders kan het zijn dat hij schade heeft gehad?

mvelthov zei:
Barri zei:

Nu je het zegt. Zou het niet toevallig de lichtinval kunnen zijn met het maken van de foto's? Ik heb de auto nog niet gezien. Anders kan het zijn dat hij schade heeft gehad?
De kant staat op meerdere foto's uit een andere hoek en het kleurverschil blijft. Maar nee het zou mij geen 10k extra waard zijn om een iets jongere auto te kopen.
De Touran ziet er op zich niet verkeerd uit.

^^ Ik zie de linkerzijde ook wel iets in tint verschillen, scherm+lv portier versus de rest van de zijkant. Stuk minder dan de rechterzijde, dat zeker.
Dus zéker een controle op schade / lakdikte laten doen indien je onderzoekt of deze auto wellicht gekocht gaat worden. Het is import, dus zeker even opletten. Aankoopkeuring laten doen.

Touran is wel kleiner dan zo'n Espace. Adverteerder noemt nergens een kenteken of laat dit zien. Verhult dat het, lijkt mij aannemelijk, ook import betreft. Hoeft niet slecht te zijn, de auto komt op de foto sprankelend over.

Ik denk dan echter wel.. in goed vier jaar slechts krap zestigduizend kilometers gereden.. dat is een dure om bij huis te hebben staan.. (nu zal de auto in Duitsland wel voordeliger in aanschaf en rijden geweest zijn dan in ons land).

TSI en automaat.. kan discutabele techniek worden bij meer kilometers en een storing aan het mechaniek. Ik vind het een hoop geld, 30 duizend euro voor een vier jaar oude Touran, ondanks de krapte in de markt. Door dit te kopen, wordt die markt beloond, helaas.

Zowel de Espace als Touran zijn import, en flink aan de prijs.
Ik zou nog verder kijken.

Een aantoonbaar goed onderhouden Espace uit 2017 kan ook een prima keus zijn. Zoek er dan een met Android Auto en Apple Carplay

Oordelend naar de foto's ziet de Touran er eigenlijk prima uit, en inderdaad flink aan de prijs, maar zijn dat op dit moment niet alle gebruikte?
Als je de geschiedenis kunt achterhalen, misschien kans voor een proefrit?

Ja, de hoge occasionprijs en dat veelal import is heb ik al een beetje op de koop toegenomen. Ik zoek al met een lampje en als ik dan ook nog een Nederlandse auto zoek tegen een scherpe prijs dan ben ik nog wel even bezig ben ik bang.

Verder kwam ik deze twee nog tegen. 1.5TSI met panorama dak. Want vrouwlief wil heel graag een panoramischdak voor de kinderen. Wederom import.
En deze Espace. Maar deze wordt particulier verkocht, waar ik een beetje huiverig voor ben? Vooral op zo'n bedrag?

Ik denk toch dat ik eens wat meer informatie ga opvragen over de twee genoemde Touran's. Want op papier zien die er goed uit. Met inruil zo'n 18-20 bij betalen is wel een beetje waar ik op probeer te mikken.

Wat een rare "registratie datum goedkeuring (afschrijvingsmoment BPM)" van die zilveren Touran.

Geen idee hoe dat precies werkt maar eerste datum in Nederland ergens in 2020 maar registratiedatum BPM is pas 2 jaar later.

Heeft auto dan 2 jaar ergens stilgestaan of op een andere manier rondgereden zonder eerst BPM af te dragen? ( militair of demo of? )

Mijn zwager heeft nu wederom een Touran uit 2018 dan wel een 1.4 en moet eerlijk zeggen dat het wel allemaal klopt qwa binnenkant.
Wordt ik er warm van, totaal niet maar het klopt wel allemaal binnenin.

Hiervoor had hij een 1.2 maar met beide auto’s ben ik wel geschrokken naar alle kosten van alle TSI problemen, deel garantie op beide wagens maar ook heel veel niet.

Natuurlijk kun je geluk hebben want zijn idd wel erg fijne auto’s.
Niet zo fijn als de Peugeot 3008/5008 maar zeker de moeite waard.

Zelf rij ik een 3008 met de 1.2 en daar hoor je ook van alles over maar tot op heden echt helemaal geen problemen.
Helaas mag de 5008 maar 1100 kg trekken anders had ik je echt deze aan kunnen bevelen.

Heel veel succes met de zoektocht naar een geschikte Touran want hier heb je ook echt een dikke vette prima auto aan alleen moet je geluk hebben met het blok.
Goede historie en papieren kan een grote zorg van wegnemen maar laat je niet lijden door alle slechte verhalen over alle motoren.

Er rijden genoeg exemplaren die nog nooit gezeik hebben gehad.

De spoeling is al dun, ik zou dus vooral zoeken op een nette auto met goede onderhoudshistorie, en niet op een panoramadak. Een duur panoramadak kan ook kapot.

Zelf zoek ik met gaspedaal. nl.

Kies de VW Touran niet vanwege de kwaliteit, of betrouwbaarheid, de auto scoorde een 5,0 in het laatste onderzoek van de Consumentenbond, het moet wel een prettig rijdende auto zijn.

Total Loss zei:
Wat een rare "registratie datum goedkeuring (afschrijvingsmoment BPM)" van die zilveren Touran.

Geen idee hoe dat precies werkt maar eerste datum in Nederland ergens in 2020 maar registratiedatum BPM is pas 2 jaar later.

Heeft auto dan 2 jaar ergens stilgestaan of op een andere manier rondgereden zonder eerst BPM af te dragen? ( militair of demo of? )

Misschien een geschoond kenteken?

Zover ik weet worden bij voertuigen die in aanmerking komen voor BPM vrijstelling (o.a. herkenbare overheidsauto's) eerst de BPM afgedragen en daarna bij de belastingdienst teruggevorderd. Zodat, indien het voertuig binnen de wettelijke termijn (5 jaar) weer de deur uitgaat, de rest-BPM afgerekend mag worden. Zo werk het ook bij de bedrijfsauto's, trouwens.

Allen voertuigen die op voorhand door de overheid al als BPM vrij zijn aangemerkt (de EV's dus..) die hoeven dus ook geen BPM afdracht bij tenaamstelling te doen.

mvelthov zei:
(..). Want vrouwlief wil heel graag een panoramischdak voor de kinderen. (..).

Met welk idee?

Het is misschien leuk voor als je nabij Schiphol rijdt en er zo'n vliegmachine over je heen raast.. maar verder denk ik dat de kinderen meer iets hebben aan een goed scherm in/tegen de hoofdsteunen van de ouderstoelen. :p

@Durashift Echt geen idee, vandaar ook mijn vraag. Ziet er tegenwoordig allemaal iets anders uit op RDW.nl, met name door die toevoeging/opmerking over BPM moment maar daarom viel het me op. Zie bijvoorbeeld wel al regelmatig staan : datum BPM 4 augustus, datum eerste tenaamstelling Nederland 8 augustus, dus gewoon vlak erna, BPM aangifte + betalen, daarna op naam zetten en paar dagen later auto afleveren, dat idee heb ik daarbij dan.
In dit geval dat er 2 jaar tussen beide data zit, beetje opvallend.

Total Loss zei:
mvelthov zei:
(..). Want vrouwlief wil heel graag een panoramischdak voor de kinderen. (..).

Met welk idee?

Het is misschien leuk voor als je nabij Schiphol rijdt en er zo'n vliegmachine over je heen raast.. maar verder denk ik dat de kinderen meer iets hebben aan een goed scherm in/tegen de hoofdsteunen van de ouderstoelen. :p

Met dit punt ben ik het compleet niet mee eens.
Mijn kids vonden zo’n dak (Peugeot 308 SW) echt fantastisch zaten zelfs met verrekijkers achterin :)
Tevens heb je een bak met licht binnen wat ik nu wel mis in mijn huidige 3008 deze kon ik helaas niet bestellen met mijn uitvoering.

Het is inderdaad vrij persoonlijk wat je zoekt in een auto. Voor ons is dat o.a. een panoramadak. Daar hoeft niet alles voor te wijken en we zijn ons er bewust van dat dat ook weer kapot kan gaan. Hoe dan ook, mijn zoektocht gaat weer verder. Het onderhoudgeschiedenis van beide VW Touran's heb ik nog niet kunnen achterhalen bij de garage.

Mochten jullie wat tegenkomen dan hoor ik het graag. Volgens mij gaat het nu tussen de Renault Espace en een VW Touran. Beide van minimaal het bouwjaar 2017 of nieuwer. Met het liefst veel opties (Apple/Android auto, adaptive cruise control, achteruitrijcamera, pano dak, etc.) en dit alles voor 'n bedrag van ~30k. Verder staan we nog steeds open voor andere opties, als ze al niet genoemd en weggestreept zijn.

Dank aan iedereen zijn input tot op heden, helpt ons enorm!

Wat vinden jullie van deze Espace uit 2017? Volgens RDW een Nederlandse auto en de laatste drie beurten zijn uitgevoerd bij de dealer. Het enige wat de auto mist is Apple/Android auto en de kilometrage is misschien iets hoger dan ik zou willen. Maar goed, verder is het wel een (op de foto's) nette en complete auto. De prijs is inclusief een onderhoudsbeurt (mits nodig) en 12 maanden bovag garantie.

Edit: Weet toevallig iemand of je het r-link systeem kunt updaten, naar een versie met bijvoorbeeld Android/Apple auto? Op de website van Renault lijk je het e.e.a. kunnen downloaden en met een usb-stick te kunnen updaten.

Barri zei:
Mooi ding zeg!

Ja vond ik ook! Ik heb contact gehad met de dealer om even kort het onderhoud door te nemen. Naast regulier onderhoud zijn er al vaker storingen opgetreden met de versnellingsbak. Ook is deze al een paar keer gemaakt/uitgelezen. En ook is hij al een met de borger binnen gebracht. Dus volgens mij moet ik vooral afblijven van deze auto haha.

prius zei:
Ik zou even kijken naar de Toyota Prius +
Toepasselijke naam! Maar goed, we willen een auto met wat trekgewicht en dat heeft de Prius niet.

Wel een hele mooie en luxe auto, goed dat je de dealer gebeld hebt.
Ik zou geen auto kopen met een nog niet opgeloste storing in de automaat.
Het is overigens een veel gebruikte Duitse automaat van Magna Getrag.
Die o.a. ook Mercedes, Nissan, BMW , Mini, Renault en Ford gebruiken in veel modellen.

Android Auto en Apple Carplay kwam vanaf productie half 2017,
ik zou dus nog even verder kijken.

mvelthov zei:
En deze Espace. Maar deze wordt particulier verkocht, waar ik een beetje huiverig voor ben? Vooral op zo'n bedrag?
Die is de moeite waard om te gaan bekijken! Het feit dat ie nog in de garantie valt is een pluspunt en hij voldoet aan al je wensen. Omdat ie bij een particulier staat valt er vast wat meer te onderhandelen over de prijs. De ANWB koerslijst geeft 28.750 aan als verkoopprijs tussen particulieren. Ter plekke betalen (met een overboeking die er direct is) en dan meteen kenteken overschrijven maakt het risico nauwelijks groter dan bij een garage. Enige vreemde is de historie; er zijn veel wissels geweest de laatste tijd maar misschien heeft de eigenaar daar een verklaring voor (van de zaak naar prive en weer terug?).

En had je deze ook al bekeken? https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-espace-1-6-tce-initiale-paris-7p-panorama-leder-3e-benzine-zwart-1c5887e5-a14f-4487-9e1e-649cfc5e7175
Staat bij de BMW dealer en ziet er niet verkeerd uit. Nederlande auto, Initiale, 7p en zelfs een trekhaak al! De historie met één partciuliere eigenaar is ook mooi. Er staat niet bij vermeld dat ie Carplay heeft (maar wat weet de BMW dealer nou van Renault's?) maar hij is wel van 11-2017 dus wellicht heeft ie het wel - even checken. Met een prijs van 28k bovendien netjes binnen budget.

Rroelll zei:
Die is de moeite waard om te gaan bekijken! Het feit dat ie nog in de garantie valt is een pluspunt en hij voldoet aan al je wensen. Omdat ie bij een particulier staat valt er vast wat meer te onderhandelen over de prijs. De ANWB koerslijst geeft 28.750 aan als verkoopprijs tussen particulieren. Ter plekke betalen (met een overboeking die er direct is) en dan meteen kenteken overschrijven maakt het risico nauwelijks groter dan bij een garage. Enige vreemde is de historie; er zijn veel wissels geweest de laatste tijd maar misschien heeft de eigenaar daar een verklaring voor (van de zaak naar prive en weer terug?).
t.
Het grote voordeel is dat deze auto nog fabrieksgarantie heeft en je onderhoud hebt tot volgend jaar. De ANWB koerslijst is leuk, maar verre van realistisch het zijn standaard prijzen, maar zowel bij koop als verkoop heb ik nog nooit dat bedrag gezien wat zij aanraden.

@Rroelll ja misschien heb je gelijk. Hij is, in vergelijking, met garages wat goedkoper en misschien kan er nog meer van af. Ik zal eens mailen.
Ik zit dan nog wel met mijn eigen auto die ik dan ook particulier moet verkopen.

De Espace bij de BMW dealer heb ik ook maar geïnformeerd. Onderhoud opgevraagd bij de dealer waar hij onderhoud heeft gehad. En wat blijkt, panoramadak is al eens vervangen, de versnellingsbak en de (of een) stabilisator stang. Verder wel altijd onderhoud gehad bij de dealer.

Bedankt voor het meedenken allemaal!!!

mvelthov zei:
De Espace bij de BMW dealer heb ik ook maar geïnformeerd. Onderhoud opgevraagd bij de dealer waar hij onderhoud heeft gehad. En wat blijkt, panoramadak is al eens vervangen, de versnellingsbak en de (of een) stabilisator stang. Verder wel altijd onderhoud gehad bij de dealer.
Dat panoramadak en versnellingsbak zijn wel flinke vervangingen - maar als dat vernieuwd is, is de kans dat het opnieuw kapot gaat ook weer kleiner? Ik zou zeggen: ga eens langs, maak een proefritje en praat eens over de prijs.

Weer ruim een week verder en goed de occasionmarkt in de gaten gehouden. Er komt weinig op de markt, moet ik zeggen. Misschien doordat het vakantie periode is? Schaarste? Ik weet het niet.

We zijn gisteren ook naar een Touran gaan kijken. Ik moet zeggen dat hij zeker niet zo mooi oogt als een Espace. Maar, zoals eerder ook al gezegd werd in dit topic, je gaat erin zitten en het klopt allemaal. Stoelen zitten fijn (voor mijn lengte), zitpositie is goed en ga zo maar door. Dit had ik ook heel erg met mijn Passat 1.6TDI. Nou goed, de Touran die we gezien hebben is het niet geworden. Ik vond hem stevig aan de prijs en de inruil die we kregen was ook niet wat ik zelf had bedacht.

Nu kwam deze Touran gisteren op de markt. Heb hem nog niet in het echt gezien, want het is een eindje weg. Maar ik ben via telefoon/whatsapp in onderhandeling. Het mist nog een trekhaak, maar deze probeer ik er dus bij te krijgen. Verder kunnen ze voor een kleine meerprijs (300 EUR) Android/Apple auto activeren/installeren. Hij staat nog op winterbanden ook dit heb ik aangegeven om te kijken of ze er nog een setje zomerbanden bij kunnen leveren. De onderhoudsgeschiedenis ziet er als volgt uit:
* 15dkm
* 2020 bij 24dkm
* 2021 bij 28.5dkm
* feb. 2022 bij 35.5dkm
Helaas hebben ze mij niet kunnen vertellen wat er precies is gedaan, maar lijken me reguliere controles?
Ook ben ik van plan om, tegen bijbetaling, de garantie te verlengen naar 2 jaar. Dit houdt tevens in dat je ook bij je lokale VW Dealer terecht kunt. Is wel een vereiste aangezien Soest een dik uur rijden vanaf hier is. In die twee jaar hoop ik dat de grootste euvels er wel uitkomen. Omdat we volgend jaar een caravanvakantie willen doen met de auto richting Z-Frankrijk of Italie. Verder ziet de auto er netjes uit en hij is niet overladen aan opties, maar heeft wat we willen.. ACC, Navi, Automaat, apple/android auto (na aanpassing), trekhaak (na aanpassing), weinig km's en nog vrij jong. Ik weet dat het import is, dit blijkt toch 80% van de gevallen te zijn. Wat vinden jullie er van?

Het grote probleem bij het vinden van een Espace is dat ik er vrijwel geen gevonden krijg van 2017 met Apple/Android auto. Wat ik wel min of meer ben gaan zien als een vereiste. Dan moet je al gelijk 'n 2018 model nemen en dan zet je al weer vrij snel aan de 32-35k. Waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb :p.

Oh.. en jan. 2023 ga ik op voor mijn BE-rijbewijs :)

De auto zelf vind ik 3x niks. Maar hij ziet er netjes uit, mooie kilometerstand en hij heeft de aangepaste 1.4 dus een stuk minder kans op problemen.
Daarbij is hij ook een stuk lichter wat gewicht betreft ten opzichten van de Espace. Maar heb je al een proef gezeten in een Touran?

Frits79 zei:
De auto zelf vind ik 3x niks. Maar hij ziet er netjes uit, mooie kilometerstand en hij heeft de aangepaste 1.4 dus een stuk minder kans op problemen.
Daarbij is hij ook een stuk lichter wat gewicht betreft ten opzichten van de Espace. Maar heb je al een proef gezeten in een Touran?

Waarom vind je de auto 3x niks? De looks, specifiek deze uitvoering of....?
Ja we hebben al een Touran gezien en in gezeten. Helaas vanwege het weer hebben we niet proef kunnen rijden.

Wel veel geld voor een 5 jaar oude import auto, voor de rest ziet de auto er wel netjes uit.

mvelthov zei:
Frits79 zei:

Waarom vind je de auto 3x niks? De looks, specifiek deze uitvoering of....?
Ja we hebben al een Touran gezien en in gezeten. Helaas vanwege het weer hebben we niet proef kunnen rijden.
Vooral de looks en zeker in het zwart. De uitvoering is een mooie maar wat mij verbaast is dat er niks over led verlichting of eventueel Xenon staat vermeld.

ak2 zei:
Wel veel geld voor een 5 jaar oude import auto, voor de rest ziet de auto er wel netjes uit.
Het is helemaal geen import, geen idee waar je dat nou weer vandaan haalt. Er staat zelf gewoon een nap logo bij de kilometerstand, is het wel import zetten ze die er niet bij.

Dat van het import stond in mijn tekst... baseerde ik op de volgende afbeelding.

Zouden jullie dan eerder voor deze Touran gaan (is al eens eerder voorbij gekomen in dit topic)? Hier verschillen mijn vrouw en ik alleen van mening. Ik vindt dit de "betere" auto. Meer opties, jonger en de prijs is inclusief 1 jaar garantie. Contact gehad met de garage en deze auto heeft zelfs tot medio eind volgend jaar verlengde VW garantie. Het enige wat het mist is.... jawel, een panorama dak :(

Ik zou persoonlijk voor de blauwe gaan, de auto ziet er daardoor in mijn ogen een stuk beter uit, terwijl het wel hetzelfde model is. Ik zou een panorama dak niet als afkeur punt zien, als hij alles voor de rest wel heeft vind ik dat belangrijker dan een dak.

Ik zou dan echt meteen klaar zijn met zo'n autobedrijf.
Wel het NAP logo tonen maar niet alleen geen vermelding van het kenteken, om te checken of het ook echt klopt, maar wel duidelijk Duitse facturen en handleidingen/boekjes op de foto.

Total Loss zei:
Wel het NAP logo tonen maar niet alleen geen vermelding van het kenteken, om te checken of het ook echt klopt, maar wel duidelijk Duitse facturen en handleidingen/boekjes op de foto.
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om iets als een kenteken.

Frits79 zei:
Total Loss zei:

Snap niet dat sommige mensen zo naief en goedgelovig zijn dat ze zelf niet willen checken of deze auto echt wel NAP heeft zoals ze hier wel vermelden. Met foto's van Duitse facturen en handleidingen bij de advertentie hebben ze de schijn nogal tegen.

Total Loss zei:
Frits79 zei:
Total Loss zei:

Snap niet dat sommige mensen zo naief en goedgelovig zijn dat ze zelf niet willen checken of deze auto echt wel NAP heeft zoals ze hier wel vermelden. Met foto's van Duitse facturen en handleidingen bij de advertentie hebben ze de schijn nogal tegen.
Heeft niks met naïef en goedgelovig te maken, je checkt een auto door er heen te gaan, niet door te checken op internet. Er staan zoveel misleidende advertenties op het internet dat je naïef bent om te denken dat een kenteken check ook maar enig verschil zal maken. Vertrouw je het niet, zoek verder.

mvelthov zei:
Hij is, in vergelijking, met garages wat goedkoper en misschien kan er nog meer van af. Ik zal eens mailen.
Ik zit dan nog wel met mijn eigen auto die ik dan ook particulier moet verkopen.
Hoe is het contact gegaan met die particuliere Espace?

Ik zag dat deze inmiddels verkocht is en zo te horen niet aan jou. Wat was de reden om deze voorbij te laten gaan?

Overigens zijn die Tourans ook wel de moeite waard om te bekijken. Ik vind ze persoonlijk nogal suf, maar het gaat erom dat jij je er lekker in voelt en niet iemand op het forum ;-) Omdat het beide import auto's zijn is het de moeite waard om te checken:
- Wat is het bedrag dat betaald is aan BPM bij import (dat kun je zien op ovi.rdw.nl, mits je het kenteken hebt - vervelend dat het er bij beide niet bij staat!). Een raar laag BPM bedrag kan betekeken dat de auto laag is getaxeerd bij import - vanwege schade bijvoorbeeld.
- Kun je de onderhoudshistorie na gaan bij een Volkswagen dealer op basis van chassisnummer? Sommige merken (waaronder ook Renault maar ook BMW en Mazda) hebben een Europees digitaal systeem waarin onderhoud wordt geregistreerd door dealers met de bijbehorende kilometerstanden. Dat is wat betrouwbaarder dan stempels in een boekje en kan je dus wat meer zekerheid geven over de kilometerstand en onderhoudshistorie van de auto.

@Rroelll ik was vrij dichtbij tot het komen van een deal met de BMW dealer van de eerder genoemde Espace. Ik had namelijk mail contact om wat dingen te achterhalen en een inruilvoorstel te krijgen. Diezelfde dag is de auto verkocht in de showroom.
Verder denk ik dat je gelijk hebt over de Touran's. Maar goed, wij zijn het met je eens en ze voelen wat suf. De Espace mag er echt zijn, maar goed die meningen zullen ook verschillen.

Morgen ben ik van plan om te gaan kijken bij deze en deze. En ik hoop dat het kan komen tot een koop. Nog adviezen/tips over deze auto's?
Aldus de Renault dealer kun je (tegen betaling) Android en Apple auto nog laten upgraden, dus dat ze het niet hebben is voor nu geen punt.

Ik heb duidelijk de voorkeur voor de zwarte.
Origineel Nederlands, stukje goedkoper, maar vooral vanwege dat geweldige two-tone interieur (y)

Succes en veel plezier morgen (y)

Total Loss zei:
Ik heb duidelijk de voorkeur voor de zwarte.
Origineel Nederlands, stukje goedkoper, maar vooral vanwege dat geweldige two-tone interieur (y)

Succes en veel plezier morgen (y)

Idem! En hij heeft standaard ook al een trekhaak, bij de andere kost dat al weer zo'n 1000 euro extra. Alleen twijfel ik of die (pak een beet) 50dkm dat de andere auto minder heeft gelopenw niet de moeite waard zijn om wat meer uit te geven?

Terug
Bovenaan