George 6132321
Startmotor
Goede dag
Momenteel rijden wij een Nissan primera (hatchback) uit 1997 aka een klassieker
Hier toen voor gekozen ivm de "lage"wegenbelasting en de ruime kofferbak van 500+liter. Alleen na een kleine 4 jaar beginnen er een aantal dingen te irriteren. De zit met name mbt de ruimte voor mijn rechterknie bij het dashboard/ midden console. Als ik ergens op klap dan ligt mijn heup op de achterbank, want ik zit vast. Ook als ik instap moet ik een acrobatische tour uithalen om mijn been onder het stuur te verplaatsen. Daarnaast de algehele nostalgische look vind ik minder. Ook het verbruik van 1 op 10.5 kan beter, plus als ik dat dan toch moet verbruiken kan ik ook een mooiere auto rijden. Het GROTE pluspunt is de betrouwbaarheid van deze auto!!
De bedoeling voor deze auto is eigenlijk hem op rijden de komende 10 a 15jr. We rijden ongeveer 9000km het jaar.
Waar moet de nieuwe auto aan voldoen"
-Ruim kwa zit ( ik ben 195cm en 128kg, een stevig kerel dus)
- Ruime kofferbak. Pak hem beet 500liter
- Betrouwbaar
- Automaat
- Ivm bovenstaande zijn het al snel stationswagon of suv-achtige
Bij grote voorkeur zuiniger dan wat we nu rijden.
De auto's waar ik nu naar kijk:
Kia ceed sportwagong - 2012-2015; minder dan 100k op de teller; 11000-15000euro
Toyota avensis - 2012-2013; 100 tot 130k op de teller; 13000-15500euro
Mitsubishi outlander - 2012-2014; 100-130k op de teller; 12000-17000euro
Prius wagon - 2012; 130k op de teller; 15000-16000euro
Mazda 6 - 2011-2013; 110 tot 150k op de teller; 11000-17000euro
Mazda cx5; 2012-2013; 115-160k op de teller; 15,5-17000euro
De kia heeft een dct. Van de VAG groep hoor je veel over de kwetsbaarheid van de dsg bakken. Hoe zit het met deze kia?
Hoe gaan de mazda's en de outlander om met hogere km standen?
Ford, seat, vw en skoda heb ik bv er niet bij gezet, omdat hun allemaal met turbo motoren werken en ik mijn twijfels heb over de betrouwbaarheid richting de 200000km.
Hoeveel duurder zijn bmw's nou bv in onderhoud vs een toyota? De 3 serie is ook leuk, maar ik lees overal dat het onderhoud duur is, maar dat lees je ook van toyota.
De toyota auris, kia sportage en reguliere prius zijn al afgeschreven, omdat de zit niet toereikend is (kia stuur te laag, prius/auri het dak te laag).
Momenteel rijden wij een Nissan primera (hatchback) uit 1997 aka een klassieker
De bedoeling voor deze auto is eigenlijk hem op rijden de komende 10 a 15jr. We rijden ongeveer 9000km het jaar.
Waar moet de nieuwe auto aan voldoen"
-Ruim kwa zit ( ik ben 195cm en 128kg, een stevig kerel dus)
- Ruime kofferbak. Pak hem beet 500liter
- Betrouwbaar
- Automaat
- Ivm bovenstaande zijn het al snel stationswagon of suv-achtige
Bij grote voorkeur zuiniger dan wat we nu rijden.
De auto's waar ik nu naar kijk:
Kia ceed sportwagong - 2012-2015; minder dan 100k op de teller; 11000-15000euro
Toyota avensis - 2012-2013; 100 tot 130k op de teller; 13000-15500euro
Mitsubishi outlander - 2012-2014; 100-130k op de teller; 12000-17000euro
Prius wagon - 2012; 130k op de teller; 15000-16000euro
Mazda 6 - 2011-2013; 110 tot 150k op de teller; 11000-17000euro
Mazda cx5; 2012-2013; 115-160k op de teller; 15,5-17000euro
De kia heeft een dct. Van de VAG groep hoor je veel over de kwetsbaarheid van de dsg bakken. Hoe zit het met deze kia?
Hoe gaan de mazda's en de outlander om met hogere km standen?
Ford, seat, vw en skoda heb ik bv er niet bij gezet, omdat hun allemaal met turbo motoren werken en ik mijn twijfels heb over de betrouwbaarheid richting de 200000km.
Hoeveel duurder zijn bmw's nou bv in onderhoud vs een toyota? De 3 serie is ook leuk, maar ik lees overal dat het onderhoud duur is, maar dat lees je ook van toyota.
De toyota auris, kia sportage en reguliere prius zijn al afgeschreven, omdat de zit niet toereikend is (kia stuur te laag, prius/auri het dak te laag).