Rootes Topic, dus Sunbeam/Humber/Singer/Hillman/Commer

Hallo, ik ben op zoek naar een Hillman/Sunbeam Hunter (Arrow). Ik zal me ook aanmelden bij de Rootes Club, maar mocht iemand iets weten, laat het vooral weten! Mijn e-mail is orangeloupe@yahoo.com

Hallo Orange Loupe .

Hier Sceppie , starter van deze Topic en zeldzame eigenaar liefhebber van de Arrow Range binnen Rootes .
De Rootesclub zal je denk ik niet helpen .
Zal je een mailtje sturen , wellicht kan ik je helpen .
Mvg Sceppie alias Theo

Hoi Orange Loupe,
Een vriend van mij heeft een Hunter en wilt graag met je in contact komen.
Hij heet Mehdi en zijn nummer is 06-48 18 92 08.
Groet Rush

Namens Rush plaats ik hierbij foto's van een bijzonder voertuig. Het verhaal hierbij volgt nog.

iI96P7D.jpg

ZNWnyE4.jpg

Dank je wel Marathon

Sinds augustus ben ik in het bezit van deze auto. Het begon met de zoektocht van mede forummer Sceppie. Gezocht werd een station uit de Arrow serie van Rootes.
Er werd gereageerd door een in België wonende Nederlander die er waarschijnlijk eentje wist te staan. De man ging naar het adres toe en jawel er stond er 1.
Hij mocht er zelfs een filmpje van maken toen het zeiltje er vanaf was gehaald.
Sceppie kreeg het filmpje toegestuurd en vervolgens stuurde hij hem door naar mij. Ik was meteen razend enthousiast en Sceppie besloot de auto aan mij te gunnen.
De Sunbeam Minx Estate had 30 jaar stilgestaan onder het zeiltje, hij zat onder de spinnenraggen.
De eigenaar uit Genk was ooit begonnen met een rigoureuze verbouwing. De achterste ramen werden dicht gelast, dakrailing van een Volvo gemonteerd, spiegels van een Corvette en een imitatie luchthapper op de motorkap. Tevens was het hele interieur eruit gehaald en weggegooid.
Kortom werk aan de winkel. De grootste uitdaging was natuurlijk de motor weer aan de praat krijgen. De spiegels en de luchthapper gingen eraf. Het dicht gelaste gedeelte vormde een mooie basis om een grote sticker van Rush op te plakken. Een interieur vond ik in Zeeland.
Ik weet niet of de naam Minx ook in Nederland gebruikt werd en of er nog meer in Nederland zijn.

Heb de extreem zeldzame estate van Ruud ondertussen bewonderd.
Een werkelijk unieke auto en ja de achterdeuren zijn weer vrij gemaakt , had nog wat onderdeeltjes liggen en kon Ruud zo blij maken.

Een verdere mooie ontwikkeling is dat de Arrow serie in Nederland populair begint te worden door voormalig inwoners uit Iran .
Hoe zou dit nu kunnen ha ha ha .
Probeer deze medelanders zoveel mogelijk te helpen zodat onze kikkerlandwegen opgeleukt wordt met Sunbeams , Hillmans en andere Rootes producten.

Nb , heb er een incourante bastaard bijgekocht .Een Chrysler 180 .
Onbekend maakt onbemind , zelfs als uitgekotst toen ze nieuw verkrijgbaar waren .
I love it .
Rolling Restauration Project .
Hij loopt en rijdt al de 26 FD 06 .
Groetjes Sceppie

Hallo,
Ik ben in bezit van het RAI-personenautoboekje uit 1969,druk eind 1968
en wat aanvullende informatie over de Arrow-reeks.

Het leveringsprogramma van de Arrow-serie toen:
Minx
Minx de Luxe
Minx Estate
Minx Gazelle
Hunter
Vogue
Vogue Estate
Sceptre
Rapier
Allen onder de merknaam Sunbeam.
Hillman,Singer en Humber waren toen al vervallen voor de NL-markt.
De Minx-en hadden altijd de 1496cc motor,de Hunter en de overige de 1725.
De Minx Gazelle had in feite de luxe uitvoering maar met de kleinere motor.
Heel wat uitvoeringen dus.
,

Mss interessant voor iemand hier:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103077711_10220373344101668_5560908457646809357_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=OqjeRhifgS8AX_ODCvl&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=b57e00952cf866b67cc09ff31bb39115&oe=5F01DAA9

Er staan verschillende Sunbeams en een hele hoop onderdelen. In Houthalen (:cool:

Contact verloopt via Facebook.

Dank je wel , interessant.
Ook een estate .En ook uit België net zoals de gele van Ruud.
Heb echter geen feestboek ..Pff hoe los ik dit op .
Groetjes

opelfreak zei:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103077711_10220373344101668_5560908457646809357_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=OqjeRhifgS8AX_ODCvl&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=b57e00952cf866b67cc09ff31bb39115&oe=5F01DAA9

Er staan verschillende Sunbeams en een hele hoop onderdelen. In Houthalen (:cool:

Beste Opelfreak .dank voor je PB .
Wederom kan ik je geen berichtje terugsturen ivm vreemde foutmelding.
Groetjes

sceppie zei:
opelfreak zei:

Beste Opelfreak .dank voor je PB .
Wederom kan ik je geen berichtje terugsturen ivm vreemde foutmelding.
Groetjes

Graag gedaan! Ik kan zelfs de verstuurde pb niet terugvinden :eek: .

Iemand nog een hunter/minx of sceptre mk3 in de verkoop?
Of onderdelen voor een hunter/minx?
Mijn email is aroutin1991@gmail.com
Dankjewel!

Hallo. Ik zal me voorstellen. Ik heet Bahram. Als Iranier ben ik opgegroeid met Hillman Hunter / Peykan. Ik verzamel bmw e30’s. Ik zou graag een Hunter in m’n collectie willen hebben. Als iemand er een weet dan gaarne een bericht. M’n mail: bahram112@yahoo.com
Ik heb een “vinders fee” voor degene die me hiermee helpt. ☺️

Terug
Bovenaan