Rootes Topic, dus Sunbeam/Humber/Singer/Hillman/Commer

Fijne update weer! Mooi ook dat er nog mensen zijn die het vak van een dak met vinyl bekleden verstaan.(y)

Zo, het probleem met de niet werkende benzinemeter is ook weer opgelost. Het mechaniek heeft 2 aansluitingen. Eén voor het metertje en één voor het controlelampje dat gaat branden als de tank leeg raakt. De bedoeling is dan dat de tank massa maakt. Welnu dat deed ie dus niet.
Dus heb ik rechtstreeks op de voet van de vlotter/aanzuigbuis een aansluiting gesoldeerd en met een draad massa gemaakt op de carrosserie.
Probleem opgelost en met 10 liter in de tank geeft ie keurig een kwart aan.

t8qko1.jpg

Dat is een knap stukje stucwerk!

Rush2112 zei:
Op de auto hoort nog een vinyl dak. Dat werk heb ik uitbesteed aan de bekleder die ook de deurpanelen heeft bekleed.

351tkew.jpg

Er zal aan het uiterlijk van de auto niks meer veranderen. Technisch nog wat dingetjes maar daar zal ik jullie niet meer mee vervelen.
Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de vele leuke reacties betreffende de restauratie van deze unieke auto. Ik merk al tijdens de testritjes dat de auto heel bijzonder is.
Hier de foto's van de Sunbeam/Chrysler Avenger 1.6 GLS.

x1ixxx.jpg

2edtuhk.jpg

5bshz9.jpg

20sb1fo.jpg

6xrng3.jpg

2zsoh92.jpg

Het is om stil van te worden... Wat een schitterend resultaat! Erg mooi geworden, je kunt heel trots zijn.

Geweldig! Je hebt je zelf weer overtroffen. Bijna jammer dat ie nu af is. Ik heb het verslag met veel interesse gevolgd.:D

Alsof hij zo de brochure uit komt rijden... (y) Prachtresultaat, Ruud, hier kun je inderdaad trots op zijn! Ik vond het erg leuk om het verslag te volgen.:)

De eerste berichten en foto's van deze auto verschenen 2 jaar geleden op het forum. Wat een enorm verschil met hoe de auto er toen bij stond. (y)

Ik zie dat die ondertussen op marktplaats te koop staat. Nu gaat mij de reden niks aan. Ik dacht alleen dat iemand die met zoveel passie een specifieke auto restaureert, dit voor zichzelf doet, omdat je de tijd en kosten er nooit uithaal.

Ik zie dat die ondertussen op marktplaats te koop staat. Nu gaat mij de reden niks aan. Ik dacht alleen dat iemand die met zoveel passie een specifieke auto restaureert, dit voor zichzelf doet, omdat je de tijd en kosten er nooit uithaal.

Van het begin af aan wist ik dat ik de auto te koop ging aanbieden. In 2015 heb ik mijn rug en rechterbeen gebroken. Er volgde een lang genezingsproces en in het voorjaar van 2016 begon het restaureervirus weer hevig op te spelen. Het was echter zeer onzeker of met name mijn gebroken rug de arbeid wel aan kon. Ik kocht het Avenger project om het uit te kunnen testen. Ook vond ik het nodig om een Avenger van het facelift type te redden van de ondergang want dat ie slecht was, en zeldzaam, was duidelijk. Er is mij nog 1 exemplaar bekent maar die staat ook alweer 5 jaar geschorst dus of die het gaat redden is ook onzeker op dit moment.

cp5av.jpg

EN NOG EEN GELUKKIG NIEUWJAAR AAN ALLEN

https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/chrysler-sunbeam-1300-gl-r4-bcl-300188082/
Ik dacht even de auto van Rush te hebben gevonden, maar het is een andere. Die prijs is bizar.
082_2011621015.jpg

Het is niet gelukt om de Avenger te verkopen. Hij is nog steeds in mijn bezit.
Sinds korte tijd heb ik nog een broertje gekocht. Een Chrysler 2 Litres.

23vn7fn.jpg

oj1b48.jpg

Heb de restauratie van de Avenger aardig gevolgd hier, echt een prachtig resultaat! Perfectie tot in detail, heerlijk bij een auto waar velen geen stuiver om zouden geven.

Mooi setje zo, die 2 Litres en Avenger. Er wordt gezegd dat auto's tegenwoordig veel op elkaar lijken, maar dat was toen ook al wel.

Deze Sunbeam 1500 TC zag ik 2,5 week terug bij de Tulpenrallye proloog, die is hier vast wel bekend. :)

Rutger DC zei:
Mooi setje zo, die 2 Litres en Avenger. Er wordt gezegd dat auto's tegenwoordig veel op elkaar lijken, maar dat was toen ook al wel.

Logisch ook wel, het waren allebei ontwerpen uit dezelfde koker en uit dezelfde periode in opdracht van Chrysler.

929V6 zei:
Logisch ook wel, het waren allebei ontwerpen uit dezelfde koker en uit dezelfde periode in opdracht van Chrysler.

Ja, op zich logisch, dus ik ben het niet zo eens met die kritiek dat het tegenwoordig meer dan vroeger allemaal hetzelfde is, of het valt op zijn minst wel mee. :) De Landcrabs of zoiets van British Leyland leken ook allemaal op elkaar, al waren daar zelfs de deuren van diverse formaten auto's uitwisselbaar geloof ik.

Erg leuk die 2 naast elkaar! Zou zonde zijn als ze worden gescheiden. Mijn ouders hadden vroeger (tussen 1981 en 1983) een roestbruine met beige dak op LPG zoals deze:

400827746_6e42d45f22_b.jpg

Erg stijlvolle en bijzonder comfortabele auto vond ik dat!(y) Ik zal eens kijken in het dia archief of er nog foto's zijn van die van ons.

929V6 zei:
Ruud, je bent een held! (y):LOL: Supergave aanwinst! Kom je ook naar Boxtel op 25 mei?

Nee Eelco, helaas. Ik zit dan in Californië. Gaan ze nou serieus weer 2 youngtimer events in hetzelfde weekend organiseren.
Zijn er andere leuke aanraders waar ik met de Avenger naar toe kan?

Rush2112 zei:
929V6 zei:
Ruud, je bent een held! (y):LOL: Supergave aanwinst! Kom je ook naar Boxtel op 25 mei?

Nee Eelco, helaas. Ik zit dan in Californië. Gaan ze nou serieus weer 2 youngtimer events in hetzelfde weekend organiseren.
Zijn er andere leuke aanraders waar ik met de Avenger naar toe kan?

Van dat andere Youngtimer Event wist ik nog niets, maar ze hebben het inderdaad weer geflikt.o_O
Ik had je graag Classic Cars & Aeroplanes (was gepland in het weekend van 15/16 juni) aangeraden maar zie tot mijn spijt dat dit leuke evenement dit jaar niet doorgaat. Komend weekend is natuurlijk het Nationaal Oldtimerfestival op Zandvoort maar daar ben ik zelf niet bij i.v.m. de Nacht van Weesp. Verder houd ik https://www.oldtimerweb.nl/oldtimer-evenementen.aspx altijd in de gaten, heel wat keus maar er zijn deze en komende maand verder geen evenementen waar ik ervaring mee heb.

British Autojumble (23 juni in Waalwijk) moet wel leuk zijn en daar komt die Avenger natuurlijk uitstekend tot zijn recht. Ene Eelco heeft daar vorig jaar een mooi fotoverslag van gemaakt. :)

Rutger DC zei:
British Autojumble (23 juni in Waalwijk) moet wel leuk zijn en daar komt die Avenger natuurlijk uitstekend tot zijn recht. Ene Eelco heeft daar vorig jaar een mooi fotoverslag van gemaakt. :)

Oh natuurlijk, dat ik daar niet aan dacht.:) Zeker een aanrader!

929V6 zei:
Rutger DC zei:

Oh natuurlijk, dat ik daar niet aan dacht.:) Zeker een aanrader!

Nou die heb ik dus meteen in mijn agenda opgeslagen:D

Tijd voor een update

https://www.autoweek.nl/mijnautoweek/autos/78827

Groetend Theo ,Sceppie ,
Starter Topic

En deze advertentie heb ik op Mp geplaatst .
1 reactie tot nu toe , een voormalig inwoner van Iran die gaat proberen er 1 voor mij uit Iran te halen .

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/sunbeam-sceptre-1974/

Wordt vervolgd en Zegt het voort Zegt het voort .

Ja idd een Paykan station .

Maar oh wat een apen en beren op de weg.

Trump en Iran hebben ruzie.
Betalingsverkeer moeilijk moeilijk moeilijk
RDW typegoedkeuring problematiek , geen Europese goedkeuring Paykan .( alle tips opmerkingen zijn welkom )
Hoe bepaal je een aanschafprijs op afstand .
Enz Enz .

Groetjes Sceppie

sceppie zei:
Ja idd een Paykan station .

Maar oh wat een apen en beren op de weg.

Trump en Iran hebben ruzie.
Betalingsverkeer moeilijk moeilijk moeilijk
RDW typegoedkeuring problematiek , geen Europese goedkeuring Paykan .( alle tips opmerkingen zijn welkom )
Hoe bepaal je een aanschafprijs op afstand .
Enz Enz .

Groetjes Sceppie

Een typegoedkeuring is bij een auto van voor 1998 niet meer nodig volgens mij. De auto moet wel een bruikbaar identificatieplaatje hebben en is het is handig als je wat foto's hebt van het plaatje van een andere Paykan (vraag de verkoper daarnaar) voor het geval de RDW-keurmeester twijfelt over de authenticiteit ervan.
Het grootste struikelblok lijkt me vooralsnog de invoer vanuit Iran.

Wat een prachtige zoektocht beste Sceppie.
Veel succes maar ook plezier.(y)

Oeps , 55 + analoog opgevoed en geen kinderen .
Nu zou het goed moeten gaan....

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/sunbeam-sceptre-1974/

Terug
Bovenaan