Rood aan auto's (Exodus 12:13)

A

Anoniem

Guest
Ik rijd de laatste weken veel kilometers in de Bijbelbelt. Het valt mij op dat veel auto's die in de Bijbelbelt rijden voorzien zijn van een rood merkteken, wellicht een bloedmerk. Vaak in de vorm van een rode doek:
Exodus 12:13:
Now the blood shall be a sign for you on the houses where you are. And when I see the blood, I will pass over you; and the plague shall not be on you to destroy you when I strike the land of Egypt.
Buiten de Bijbelbelt zie je dit merkteken bijna niet. Welke plaag wordt er op dit moment verwacht en waarom worden auto's voorzien van een merkteken?

Nee er zijn opeens gewoon veel mensen die van fisten houden :T

Ja is gewoon boerenprotest/sympathie. Zie je hier in het oosten veel net als die idiote vlaggen op de kop.

Waarom zie je het vrijwel alleen in de dorpjes in de Bijbelbelt? Wat is de link met de protesten en de aankomende plaag? Moet ik er in de Bijbelbelt ook eentje ergens op mijn auto plakken om te voorkomen dat bijvoorbeeld ineens de ruiten worden ingeslagen? Ik kom er alleen zakelijk en ik probeer mij het liefst zo afzijdig mogelijk te houden van geloofszaken, maar ik wil ook met een minimale moeite voorkomen dat ik bijvoorbeeld ineens ingeslagen ruiten heb.

Je bent bang dat gelovige mensen je ramen in gaan slaan? En je hebt zelf een betekenis verzonnen voor die doek, en maak je nu zorgen om die verzonnen betekenis.

Heel bijzonder topic dit.

Clignoteur zei:
Waarom zie je het vrijwel alleen in de dorpjes in de Bijbelbelt? Wat is de link met de protesten en de aankomende plaag? Moet ik er in de Bijbelbelt ook eentje ergens op mijn auto plakken om te voorkomen dat bijvoorbeeld ineens de ruiten worden ingeslagen? Ik kom er alleen zakelijk en ik probeer mij het liefst zo afzijdig mogelijk te houden van geloofszaken, maar ik wil ook met een minimale moeite voorkomen dat ik bijvoorbeeld ineens ingeslagen ruiten heb.

Uh nee, een deel van de biblebelt loopt door en bij de Veluwe en daar moeten veel veeboeren weg.

Die snap ik ff niet

Alsje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hanky_code#:~:text=De%20Hanky%20code%20(ook%20wel,%2Fonderdanig)%20men%20daarin%20heeft.

Die plaag is er al eeuwen, de mensheid. Ik ben geen doemdenker maar als de wereld ooit ten onder zal gaan, zal het zéker wel aan 'ons' liggen. Dat er Redding is, nee daar geloof ik dan weer niet in.

AutoMaat1 zei:
Is het niet gewoon een boerenzakdoek?
Ook mijn eerste gedachte. En die zie je inderdaad overal, hier in Twente rijden er ook genoeg rond. Aan spiegels, trekhaken, antennes, ruitenwissers... Is gewoon een stukje sympathie richting agrarisch Nederland (en/of een statement richting de overheid).

Clignoteur zei:
Moet ik er in de Bijbelbelt ook eentje ergens op mijn auto plakken om te voorkomen dat bijvoorbeeld ineens de ruiten worden ingeslagen? Ik kom er alleen zakelijk en ik probeer mij het liefst zo afzijdig mogelijk te houden van geloofszaken, maar ik wil ook met een minimale moeite voorkomen dat ik bijvoorbeeld ineens ingeslagen ruiten heb.
Volgens mij ben je nu in de war met voetbalsjaals en -vaantjes :p

Heeft niks met de Biblebelt te maken, je ziet het in alle agrarische streken. Ook in Brabant.

Piet Gazelle zei:
Die plaag is er al eeuwen, de mensheid. Ik ben geen doemdenker maar als de wereld ooit ten onder zal gaan, zal het zéker wel aan 'ons' liggen. Dat er Redding is, nee daar geloof ik dan weer niet in.
Die plaag dat heet het geloof en dat zal zeker niet onze redding zijn.

Frits79 zei:
Piet Gazelle zei:
Die plaag dat heet het geloof en dat zal zeker niet onze redding zijn.
het geloof is een verzinsel van de mens, dus we gaan hoe dan ook aan onszelf ten onder. Kruistocht, hebzucht, roofbouw, pure haat of geschuffelde dictator die op het verkeerde knopje drukt, het is wat dat betreft om het even

Nissan GTR R34 zei:
Je bent bang dat gelovige mensen je ramen in gaan slaan? En je hebt zelf een betekenis verzonnen voor die doek, en maak je nu zorgen om die verzonnen betekenis.
Wat mij betreft is heel het geloof verzonnen, maar het staat er toch echt. Een merkteken zodat je wordt overgeslagen door de plaag. Ik heb in de Bijbelbelt vaker vreemde dingen meegemaakt, zoals dat ik een schade vergoed kreeg door het waarborgfonds omdat de beste schuldige beweerde vrijgesteld te zijn van ze verzekeringsplicht. In de Bijbelbelt voorkom ik liever gezeik door gewoon mee te doen met de meute. Als een rood merkteken aan mijn auto helpt om gezeik te voorkomen, dan doe ik dat. Geen in om die battle aan te gaan.
Leon in zn Fiesta zei:
AutoMaat1 zei:
Is het niet gewoon een boerenzakdoek?
Ook mijn eerste gedachte. En die zie je inderdaad overal, hier in Twente rijden er ook genoeg rond. Aan spiegels, trekhaken, antennes, ruitenwissers... Is gewoon een stukje sympathie richting agrarisch Nederland (en/of een statement richting de overheid).
Als dat zo is, dan is het een geslaagd statement hoor. Blijkbaar is er namelijk verwarring over wat het betekent. Zeker omdat je het alleen in de Bijbelbelt veelvuldig ziet.

Die gekke rode zakdoeken zie ik door heel het land. Heb soms wel medelijden met de antennes waar ze aan vast zitten geknoopt. Die trekken dat lastig bij 100kmu.

MCW 84 zei:
Clignoteur zei:
Zeker omdat je het alleen in de Bijbelbelt veelvuldig ziet.

Je leest reacties niet echt goed hè..:
In de Bijbelbelt wonen veel mensen die gewoon daarbuiten werken, dus ja, je ziet ze elders ook. Maar in de Bijbelbelt is het aandeel vele malen hoger.

Terug
Bovenaan