Roewe i6 (CN) facelift 2021

Rutger DC

Asfaltkampioen
dfryey7b7nj5_800.jpg


jxayg23bkz6k_800.jpg


[size=medium]New Roewe i6 to become next-generation MG 6[/size]
Chinese brand Roewe has revealed its new i6 saloon at the Guangzhou motor show; the MG 6 is expected to borrow heavily from it

[size=x-small]18 November 2016[/size]

The next-generation MG 6 is expected to be based on the Roewe i6, which was unveiled at the Guangzhou motor show today.

In China, the i6 will have three powertrain options: a 123bhp 1.0-litre three-cylinder petrol engine with 125lb ft of torque; a 1.5-litre petrol unit also used in the MG GS, which produces 164bhp and 184lb ft of torque; and a plug-in hybrid option, which combines the 1.0-litre petrol unit with an 82bhp electric motor.

These engines are also likely to feature in the MG ZS small SUV, which will also come to the UK after a London motor show launch in May 2017.

The current MG 6 is based on the Roewe 550, which arrived in 2008 using a shortened Rover 75 platform. By 2010, the saloon had morphed into the MG 6 hatchback.

Reports suggest that MG may drop the 6 model name and use ZT instead as it moves back towards a lettering system to define its cars.

guangzhou-autoa-show-2016-0278.jpg


guangzhou-autoa-show-2016-0279.jpg


guangzhou-autoa-show-2016-0280.jpg


guangzhou-autoa-show-2016-0281.jpg


Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-guangzhou-motor-show/new-roewe-i6-become-next-generation-mg-6

autohomecar__wKgH3Vgu_M-AIj-XAAJNiFafCX8417.jpg


autohomecar__wKgFWFgu_K6AGi9ZAALAWyiaasE612.jpg


autohomecar__wKjBxFgu_KuAaWD_AAKv_PcrsOE127.jpg


Fotogalerij: https://car.autohome.com.cn/chezhan/exps94/4263.html

Ik vind 'm lang niet zo mooi als zijn voorganger, die had nog wat herkenbaars en zag er lekker dik uit.
 
Schitterende robuuste limousine.
Een waardige Rover opvolger.
 
Rustig gelijnde kloeke sedan. Alleen zie ik er erg weinig "Engels design" in. Mooi vind ik vooral de dunne hoge lijn in de zijkant als markant profiel en de op een heel mooie wijze geïntegreerde achterspoiler.
 
Inmiddels leverbaar:

19095333349116_5422642_11.jpg


19095506157523_5422643_11.jpg


19304343292745_5422718_11.jpg


19304518603103_5422719_11.jpg


19100034883373_5422646_11.jpg


19125021557254_5422674_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/serial/4920/

Beetje een vreemd ogend model. Alle Britse chic heeft plaatsgemaakt voor iets inwisselbaars, een soort Nissan Sylphy/Sentra met vreemde proporties. Jammer, want het interieur vind ik wel erg geslaagd. Beetje Volvo nieuwe stijl.
 
@DC

Zijn er zo je weet nog nieuwe modellen bij Geely? Met name Geely lijkt mij ook leuk om te volgen omdat Geely aan heeft gegeven op termijn ook naar Europa en de USA te komen. De modellen van Geely maken reuze sprongen voorwaarts, niet in de laatste plaats als gevolg van de kennis van Volvo. Jij weet goed de weg om nieuwe Chinese ontwikkelingen te volgen, wat ik overigens erg leuk vind, een verrijking van het forum.
 
ab123cd zei:
@DC
Zijn er zo je weet nog nieuwe modellen bij Geely?

Geely heeft het afgelopen jaar de volgende nieuwe modellen gelanceerd:
Boyue SUV
Emgrand GL sedan
Emgrand GS hatchback/crossover

En een facelift voor de Vision X6 SUV. Al deze 4 hebben de nieuwe merkidentiteit, ontworpen door Peter Horbury. Er volgen nog 2 kleinere hatchback/crossovers dit jaar. Het merk is op weg om dit jaar 1 miljoen auto's te verkopen in China. Exports naar de VS en Europa zullen in eerste instantie achterwege blijven om het nieuwe merk Lynk & Co daarvoor de ruimte te geven. Dit merk komt qua positionering tussen Geely en Volvo in, en bij bewezen succes zullen de Geely modellen wellicht volgen.
 
@Bart81

Hartelijk dank voor je uitgebreide toelichting, in ieder geval een Chinees merk om ook goed te volgen, thanks.
 
ab123cd zei:
in ieder geval een Chinees merk om ook goed te volgen, thanks.

Als je in dit onderwerp geinteresseerd bent, zou ik ook Great Wall in de gaten houden. Die hebben met Haval de ambitie om het grootste SUV-merk ter wereld te worden (dan moeten ze Jeep en Land Rover voorbij) en ze zijn al aardig onderweg. Afgelopen November en December was de Haval H6 al de bestverkochte SUV/crossover ter wereld, alleen al op basis van de respectievelijk 70.000 en 80.000 stuks die er in China verkocht werden. Ook met het nieuw te lanceren "premium" merk Wey will Great Wall de export markten gaan bedienen.
En een derde kansrijk Chinees merk is GAC, dat de afgelopen jaren al op de NAIAS in Detroit heeft gestaan met steeds volwassener ogende modellen. Dit jaar met de GS7/GS8, een grote SUV. GAC is in China de productiepartner van Fiat Chrysler Automobiles en probeert Sergio Marchionne te overtuigen dat een samenwerking de andere kant op ook een goed idee is, aangezien FCA al de dealers in Amerika en de kennis van de markt heeft. Aangezien Marchionne zo graag samen wil gaan met een andere fabrikant maar VW en GM hem allebei blijven afwijzen, waarom niet groeien door met GAC te gaan samenwerken?

Nu even wat zelfpromotie: als je wat meer inzicht in de Chinese markt wil krijgen, kijk dan even hier: https://carsalesbase.com/new-model-introductions-in-china-january-february-2017/
 
@Bart

Ik wist niet dat GAC partner was van FCA, waardoor ik er vanuit ging dat FCA geen kans heeft op de Chinese markt. Maar dit is blijkbaar dus niet juist. Ik vraag mij af op FCA mag worden overgenomen door VAG, EU regelgeving, maar samenwerking zal wel mogen lijkt mij.

Geely heeft met Volvo laten zien dat de Chinezen zeer voortvarend en ook zeer strategisch kunnen denken en handelen, indrukwekkend. Het zou mooi zijn als GAC dit ook voor FCA zou kunnen gaan betekenen.

In ieder geval lijken de grote Chinese merken heel duidelijk te weten wat ze doen, zich gestaag ontwikkelen op de thuismarkt en straks de vleugels uitslaan wereldwijd. Het is denk ik een kwestie van tijd of dit soort merken gaan echt de markten veroveren zoals ook Kia en Hyundai dit hebben gedaan en nog steeds doen. Ik moet ook zeggen dat de Chinese ontwerpen ook steeds meer een eigen karakter krijgen en op gebied van afwerking (tenminste afgaande op foto's, sprongen vooruit maken. Ik zou geen probleem mee hebben met ene Chinese wagen van goede komaf.

Leuk om te volgen, en weer bedankt voor de zeer informatieve toelichting!
 
Nogmaals dank, echt geweldig je informatie over de ontwikkelingen in China, we kunnen veel verwachten uit die hoek in de komende jaren. Na het Landwind debacle pakken de Chinezen het nu blijkbaar zeer strategisch en goed aan. Indrukwekkend de stappen die worden gezet en erg leuk en goed van je dat je dit volgt en met ons deelt, er is meer in de wereld dan VAG, BMW etc :)

Reizen Waes, zie uitzending gemist, heeft twee afleveringen gemaakt over zijn reis door China, zeer informatief en indrukwekkend, een aanrader voor je maar ik denk weinig nieuws onder de zon voor je als China expert:)
 
Vorig jaar kreeg de i6 al een facelift en nu wordt de i6 nogmaals vernieuwd.

2020 facelift

201906281637163716184416_6824662_11.jpg


20190628163716371693404_6824663_11.jpg


20190628163717371731419_6824660_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/4920/

2021 facelift ('i6 MAX')

846_476_20200703121018998265410350723.jpg


846_476_20200703121030495023755318649.jpg


846_476_20200703121021023306472433697.jpg


846_476_20200703121026498952988265829.jpg


Bron: https://info.xcar.com.cn/202007/news_2049604_1.html

20210127309_8465353_11.jpg


20200828160238238185409_8057129_11.jpg


2020082816031031036438_8057130_11.jpg


2020082816023423444398_8057124_11.jpg


2020082816031431440380_8057127_11.jpg


20200828160319319203376_8057126_11.jpg


2020082911360236265174_8057849_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/6276/
 
De Roewe i6 is er ook in elektrische vorm met 61,1 kWh-accupakket. Maar submerk R Auto van SAIC's Roewe levert de auto ook als R Auto ER6 met een 69,9 kWh-accupakket.

R Auto ER6

20210908293_8991929_11.jpg


20210908294_8991931_11.jpg


20210908299_8991937_11.jpg


20210908296_8991934_11.jpg


202109103317_9002139_11.jpg


202109103318_9002137_11.jpg


20210908227_8992177_11.jpg


202107191649_8862502_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/6219/
 
Terug
Bovenaan