Roettax / fijnstoftoeslag

Bastiaan 1984

Net ingestapt
Ik heb een brief ontvangen dat ik toeslag moet gaan betalen voor mijn audi 1.9 tdi uit 2006. Dit zou in januari beginnen. Echter is er niets afgeschreven, zijn er meer mensen die dit hebben?

Ik vroeg me dat ook af. Ik heb inderdaad ook nog geen afschrijving van de fijnstoftoeslag terug gezien.

De fijnstoftoeslag is voor mij wel aanleiding geweest om wat anders te gaan rijden. De MRB voor mijn auto was al hoog (160/maand) maar dit geeft het laatste zetje om 'm eruit te doen.

Bij mij komt het neer op een toeslag van 17 euro per maand.
Ben wel blij dat ik destijds niet voor een a4 met een diesel heb gekozen.

Ik had begrepen dat het toch als 1 tarief (dus mrb incl. fijnstoftoeslag) afgeschreven gaat worden?
De mrb berekeningstool van de belastingdienst doet dit ook al, je moet daarin aanvinken of deze toeslag van toepassing is.

Ik kan me er trouwens niet zo druk om maken, de toeslag bedraagt voor mij maar € 65,= per jaar.
Het is voor mij in ieder geval geen reden om een goede auto af te gaan danken, de extra afschrijving op een jonger vervangend exemplaar is fors meer.

Tot op heden is er niets afgeschreven, In de ontvangen brief staat dat de fijnstoftoeslag in iedergeval het eerste jaar apart afgeschreven wordt.

Er is blijkbaar een minimum bedrag voor de heffing, wanneer ik mijn youngtimer diesel een paar dagen uit schorsing haal voor een ritje, krijg ik een fijnstofheffing nul

Terug
Bovenaan