Roest op bmw e46

Sam 6218193

Net ingestapt
Ik overweeg een BMW 325i Turing AWD AUT (e46) te kopen uit 2002 met een km-stand van onder de 200k. Er lijkt wat roest te zitten onder de lak, is dit een probleem?
Kan dit zich makkelijk verder gaan verspreiden?

afbeelding: https://postimg.cc/14LfjgH6

Alvast bedankt!

Als je hier niks aan diet gaat het inderdaad verder, maar het is zo klein dat het relatief makkelijk op te lossen is.

Dat is een bekend probleem bij BMW's uit die tijd en later ook nog.. De achterste wielranden gaan er bijna allemaal aan. Is te repareren, maar doe het dan goed. Oplappen is uitstel want het gaat door. Dat type heeft ook vaak roestende voorschermen trouwens.

Als je hier niks aan diet gaat het inderdaad verder, maar het is zo klein dat het relatief makkelijk op te lossen is.
En moet die hele kap dan opnieuw geschuurd en gelakt worden of is het simpeler? Hoeveel kost dat ongeveer? Zouden jullie de auto nog op een brug inspecteren om de onderkant te kunnen bekijken?

Ja ik zou hem sowieso op de brug zetten, het is en blijft wel een 21 jaar oude auto. Je kan dan meteen de rest bekijken.

En moet die hele kap dan opnieuw geschuurd en gelakt worden of is het simpeler? Hoeveel kost dat ongeveer? Zouden jullie de auto nog op een brug inspecteren om de onderkant te kunnen bekijken?

Dit komt van binnenuit, dus als je die plek opschuurt valt er een gat in. Het deel waar roest op zit wegsnijden, nieuw stuk inlassen, afwerken en spuiten. Kost wel wat ja, maar zoals ik zei, die dingen hebben dat nu eenmaal en er is maar één manier om het echt te herstellen, al het andere is lapwerk en dan gaat de roest gewoon door.
En een E46 op de brug bekijken is gewoon een must.

Terug
Bovenaan