Rijd weer lekker na wat onderhoud.

Vind je ook dat je auto beter rijd na wat onderhoud??

• Totaal aantal stemmers
    69
  • Opiniepeiling gesloten .
A

Anoniem

Guest
Hallo autoweek forum.

Hebben jullie dar gevoel ook. Als je auto een onderhoudsbeurt heeft gehad(wassen werkt vaak ook) dat je auto gewoon weer beter rijd??

Heb een kleine onderhoud gedaan + koelventilator bleef hang + waterlek opgelost voor 104.98euro(lekker goedkoop voor een toyota)

Ssangyong vraagt er wel wat meer voor(148.68) alleen kleine beurt.

Ik heb vorig jaar de banden vervangen, dat was wel een merkbaar verschil, maar na een beurt merk ik geen verschil.

Als er iets aan het onderstel is vervangen of afgesteld, naturlijk ja.

Als mijn auto is gewassen (incl. interieur) rijd ik wel weer even met net iets meer plezier, maar heeft natuurlijk geen effect op het rijgedrag.

Nee, maar als dat wel zo zou zijn dan moet er ook echt iets belangrijks kapot geweest zijn.

Ik heb Nee gestemd.
Indien de auto nadat hij bij de garage is geweest opeens beter rijd of voelt dan was het dus geen onderhoud maar waarschijnlijk reparatie van iets dat niet goed zat of kapot was. Wat mij betreft een groot verschil, onderhoud of reparatie.

Na uitlijnen, vervangen onderstel zeker een Ja, maar na een oliebeurt merk ik niets.

Fifth gear heeft onderzoek gedaan naar de gevolgen van simpelweg olie verversen op het moment dat de fabrikant het voorschrijft.

Even doorbijten.

Dat zit vooral tussen je oren.
Je kan ook zeggen dat de auto vaak wat heeft warmgedraaid en de bandenspanning weer goed is gezet en dan zeker beter rijdt dan de gammele leenauto :D

V0RQ zei:
Dat zit vooral tussen je oren.
Je kan ook zeggen dat de auto vaak wat heeft warmgedraaid en de bandenspanning weer goed is gezet en dan zeker beter rijdt dan de gammele leenauto :D
Het placebo effect :D

Heb "ja" gestemd, maar alleen omdat een mankement voor mij eigenlijk de grootste reden is om weer eens wat aan het onderhoud te gaan doen.

Heb nee gestemd.
Ze moeten met hun tengels van de stoelinstelling afblijven.:cry:

:)

Rayban zei:
Heb nee gestemd.

Om die reden zeg ik vaak tegen de APK-keurmeester: "zal ik hem zelf maar over de remmentestbank en op de brug rijden :)?"

Ik zeg ja, wellicht omdat 2 van de 3 auto's al aardig op leeftijd zijn, maar merk het wel degelijk als de 818 of 626 onderhoud hebben gehad.
Rijden net fff soepeler, net fff stiller. Bij de cx5 merk ik ook geen verschil.

Rayban zei:
Heb nee gestemd.

Dat vond ik vreselijk tijdens rijles: telkens weer die stoel moeten instellen :(

In de link van fifth gear die ik hierboven genoemd heb, wordt gekeken naar de invloed van verse olie op de rondetijden van een Golf.
De olie wordt op het, door VAG, voorgeschreven moment vervangen en de rondetijden worden gemeten vlak voor en vlak na de oliewissel.

FG meet duidelijk snellere tijden met de schone olie en dat betekent mogelijk zuiniger of sneller rijden.
Andere onderzoeken ( AMT ) laten op de vermogensbank een duidelijke toename van het vermogen zien bij het olie verversen, vooral als het verversen lange tijd is uitgesteld.
AMT heeft twee auto's gemeten en mat een vermogenstoename van 25% bij de verwaarloosde auto.

Ik merk 25% echt wel.

Zunigrijje zei:
Rayban zei:
Heb nee gestemd.

Dat vond ik vreselijk tijdens rijles: telkens weer die stoel moeten instellen :(

Ik heb die trauma nu nog op het werk. Bij 1 busje heb ik de verstellingen vast gelast:cool: is nu de bus waar ik alleen mee kan rijden;)

snelle willy zei:
Zunigrijje zei:
Rayban zei:
Heb nee gestemd.

Ik heb die trauma nu nog op het werk. Bij 1 busje heb ik de verstellingen vast gelast:cool: is nu de bus waar ik alleen mee kan rijden;)

Ik mag hopen dat jij een normaal postuur hebt. Straks zegt de monteur: Sorry, dat ding krijg ik niet op de brug. Gooi maar weg of ga maar naar een ander.

(Mijn moeder was 1.60 m. Je wil jezelf als zwaarlijvige van dik 1.80 en 100 kg niet tussen het stuur en stoel van haar auto worstelen, dat gaat hem niet worden. )

Rayban zei:
Heb nee gestemd.

Dat is bij mij geen probleem. (ik ben 2,04m lang)
Er is in elke auto voor mij maar 1 stand.
Zover mogelijk naar achter en zo laag mogelijk.

Ik kan het voorstellen dat klanten mij niet aardig vinden als ik hun auto pak als monteur. :)

Terug
Bovenaan