Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Haha!!Rembrandt zei:Dit is wel het toppunt: als je een "lek" hebt bij de camouflage inpakafdeling.![]()
Renault15 17 zei:CCS laden lijkt wel een zekerheidje. En de 22 kW laadmogelijkheid verwacht ik dat die ook wel blijft. Een ander / groter batterijpakket lijkt me niet zo zeker alhoewel meerdere websites er wel naar hinten. Maar wat zien we nu aan deze foto? Zo te zien krijgt (deze versie) full LED lampen, zit er een radar onder in de voorbumper en de sensor aan de zijkant van de bumper is ook nieuw. Die LED lampen zijn in ieder geval een aanwinst, de lichtopbrengst van de huidige ZOE koplampen is echt ondermaats. Het logo lijkt ook wat meer rechtop te staan en de "kuiltjes" met de DRL verlichting veranderen maar verder blijft er heel veel bij het oude. Van en ZOE 2 is wat mij betreft alleen van toepassing als de techniek en het interieur een grotere update krijgen als het uiterlijk. Anders is het toch meer een "phase II".
RutgerDC zei:Na al die jaren verwacht je toch wel wat meer vooruitgang, nu gaat de aanstormende concurrentie gauw inlopen op Renault denk ik. PSA (208, Corsa zijn rechtstreekse concurrenten, 208 zal misschien iets minder ver komen op volle acculading, maar in andere opzichten vermoedelijk de modernere/lekker rijdende auto zijn), V-AG, Hyundai-Kia, Toyota (v.a. 2020)...
Ik geef je gelijk als er verder niks veranderd aan de binnenkant, maar juist daar verwacht ik persoonlijk de grootste wijzigingen.
Rutger DC zei:Actieradius en mogelijkheid tot snelladen zijn belangrijke verkoopargumenten voor elektrische auto's, maar ook standaard argumenten zoals bij auto's met verbrandingsmotor, zoals prijs/kwaliteit-verhouding, binnenruimte, uitrusting, wegligging, weggedrag, ergonomie/bedieningsgemak en uitstraling van in- en exterieur. Op sommige vlakken scoorde de huidige Zoe toch minder volgens autojournalisten (ik heb nooit met een Zoe gereden).
Mrtn83 schreef:
Ik ben vorige maand naar Frankrijk geweest en heb de nieuwe Zoe al mogen zien.
Neusje wordt anders, iets volwassener en met mistlampen. Interieur wordt ook wat aangepast. Ander stuur, pook wordt anders in de zin dat je die niet meer van boven naar beneden beweegt om de auto in versnelling te zetten. Middenconsole met het centrale display wordt zoals de nieuwe Clio, een groot scherm. Het deel van het dashboard aan de passagierszijde onder de chromenrand wordt van het zelfde materiaal als de stoelen. Achterlichten worden full led. Daarnaast komt er een groter accupakket en een nieuwe app. Ik vond het een mooie upgrade tov de huidige Zoe. Maar de concurrentie zit ook niet stil. Renault krijgt het in dit segment nog moeilijk.
MBdoubleyou zei:Ik vrees dat Renault het hiermee niet gaat redden in dit segment. Er had of een hele nieuwe Zoe moeten staan of een e-Clio. Dit is half werk. De huidige Limited kost al 35 mille. Dan stapt iedereen in een e-208 of Corsa-e. Voor 30 mille zou zo'n nieuwe Zoe Limited het best goed kunnen doen, zeker op de particuliere markt.
Ongelofelijk hoe Renault haar voorsprong op dit gebied totaal heeft laten liggen. Net als BMW: beide pioniers en nu hebben ze het nakijken want VAG en PSA wekken de indruk met hun mediacircus dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.
MBdoubleyou zei:want VAG en PSA wekken de indruk met hun mediacircus dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.