Renault Twingo Concept

Matt 5069850

Asfaltkampioen
snapinsta.app_401622577_748019387369507_6640211225703827227_n_1080.jpg


snapinsta.app_399641970_748019380702841_8208149833906489248_n_1080.jpg


snapinsta.app_401657265_748019340702845_8678728305042766101_n_1080.jpg


snapinsta.app_399621245_748019384036174_574866696665552305_n_1080.jpg


snapinsta.app_401614743_748019337369512_11698086261183687_n_1080.jpg


snapinsta.app_399661065_748019390702840_7759690906267861792_n_1080.jpg


snapinsta.app_401580878_748019417369504_1082508132866836053_n_1080.jpg


 
Wat een geweldig leuke concept. Maar ik heb wel een probleem met al die Renault aankondigingen van de laatste tijd. Ze komen eenvoudigweg niet. Of althans, het duurt jaren! Dit ook weer, 2026 dat kan dus nog wel eens 3 jaar duren. Is toch niet handig mensen houden die aandacht nooit zo lang vast.
 
Oh, deze is echt geweldig! Ik hoop dat de productieversie hier heel dicht bij in de buurt blijft, dan wil ik er één.
 
Mooi te zien dat de betaalbare modellen er aankomen. Als je niet zolang kunt wachten is de Renault 5 met SEPP subsidie volgend jaar misschien een goede optie.
 
Volgens Autovisie wordt het een L7e voertuig. Daarmee zou de "lage" prijs wel enigzins verklaard worden want dan zijn een heleboel veiligheidsvoorzieningen niet verplicht. En ook de 10 kWh/100 km lijkt dan ineens op zijn plek te vallen, want de topsnelheid zou dan waarschijnlijk op 90 km/u komen te liggen.

Eigenlijk een opvolger voor de Twizy dus.
 
Dat is niks meer dan uit de duim gezogen.

De Twingo is gewoon een opvolger voor de Twingo :LOL: Zo moeilijk is het niet.
 
Qua vormgeving inderdaad, wellicht niet qua type voertuig zoals Dave beschrijft. Zo moeilijk is het niet.
 
Zoals bovenstaande foto aangeeft wordt de Twingo gewon een A-segmenter. Er is niks of niemand die anders beweert.

De auto komt op hetzelfde platform als de R5 en weegt meer dan 450kg, gaat harder dan 45km/h (als je de Franse regels hanteert) en zal een sterkere motor dan 4Kw hebben.

Grappig dat men in Autovisie's grap trapt. Ook Renault/Ampere is vrij duidelijk over wat het is:
  • “Legend”, unveiled today, is the fit-for-purpose urban vehicle with no compromise: best-in-class efficiency with only 10 kWh/100km, 75% lower CO₂ emissions than the average European ICE car sold in 2023 over its lifecycle, zero tailpipe CO₂ emissions and lower raw materials consumption thanks to its compact size. Made in Europe, the car will be offered at an entry price below €20k (before subsidies) which will represent less than €100 per month for our clients.

Wat zijn jouw bronnen, Wouter?
 
Ik heb geen bronnen, ik vind de redenering van Dave aannemelijk. En jouw bron spreekt dat ook niet tegen. Waar komen jou 450 kg en 45 km/u vandaan eigenlijk?
 
Ik heb geen bronnen, ik vind de redenering van Dave aannemelijk. En jouw bron spreekt dat ook niet tegen. Waar komen jou 450 kg en 45 km/u vandaan eigenlijk?

Dat zijn de L7e eisen.
Een 'auto' is geen L7e voertuig. Daarnaast is dit ontwerp niet als L7e onder de 20k op de markt te brengen, maar dat is iets minder tangible.

Hoe zou het CMF_B EV platform ooit technisch tot L7e omgebouwd kunnen worden denk je? Ben benieuwd naar je redenering, oprecht.

Daarnaast; jij denkt serieus dat Renault de EV wil 'democratiseren' en aan de massa verkopen door het een brommobiel te maken?
 
Even de link naar het Autovisie artikel: https://www.autovisie.nl/nieuws/renault-twingo-goedkoop-geen-auto-is/

De belangrijkste aanwijzing voor mij waarom Autovisie wel eens gelijk zou kunnen hebben, is de door Renault opgegeven 10 kWh/100 km. Dat haal je alleen als de snelheden heel laag blijven, met mijn Twizy zat ik er regelmatig boven.

Die 45 km/u eis klopt overigens maar voor een deel ale. De Twizy 45 bijvoorbeeld was een L7e MA voertuig. De Twizy 80 viel in de L7e MB categorie een haalt 85 km/u op de teller. En een Microlino bijvoorbeeld is ook een L7e voertuig en haalt ook 90 km/u.

Renault reageert niet op de redeneringen van Autovisie, dus we wachten het af.
 
Ik verwacht gewoon een A-segment auto met een goedkoper accupakket van 30-40 kWh. Misschien een sodium-ion of LFP accupakket, de ontwikkelingen zijn nog volop gaande.
 
Zijn goed bezig bij Renault, weten de goede snaar te raken tussen retro en modern wat mij betreft en dit kan wel eens de best gelukte moderne interpretatie worden. Hopelijk halen die velgen het productiestadium. :)
 
Oh, deze is echt geweldig! Ik hoop dat de productieversie hier heel dicht bij in de buurt blijft, dan wil ik er één.
Ik verwacht het wel, hebben ze met de 5 ook gedaan plus het concept is niet heel erg out of this world.
 
Ontzettende leuke wagen maar had wat het dashboard betreft meer creativiteit verwacht. Een geïntegreerde iPad was misschien te duur maar iets meer originele Twingo had leuk geweest. Misschien om ook de mannelijke koper te trekken?
 
Volgens het Franse L'Argus was deze Twingo op de Mondial van Parijs rond de 80% het productiemodel. Dit Brusselse exemplaar rond de 90% en het definitieve model zal eind dit jaar in München gepresenteerd worden om vervolgens in het eerste kwartaal van 2026 in de verkoop te gaan.
 
Nope, en zelfs in de tegenwoordige tijd weten we nog niks meer dan het verbruik dat eerder gemeld is.
 
Hopelijk komt die ook vooral in die kleur en met die velgen op de markt. Ik heb goede hoop omdat dit bij de Renault 5 ook het geval was. :)
2021-renault-5-prototype-1610663815.jpg

renaullt-5.jpeg
 
Momenteel wordt hij getest. In China waar hij voor het grootste deel ontworpen werd.
Productie zal wél in Europa plaatsvinden.
(bron: largus.fr)

renault-twingo-prototype-2025-camo-spyshot-avg-mk-bd_18.jpeg
 
Niet zo aanstellen. Hij wordt gewoon in EU gebouwd. Er is tegenwoordig geen auto die niet zonder ontwikkeling/onderdelen uit China komt…
 
is ook niet zo. Is gewoon ontworpen door Renault/Ampere in Frankrijk onder leiding van Sandeep Bhambra. Niet alles geloven wat Marleen beweert.
 
Dus het Dacia Spring-vehaal? Dit project wordt lokaal geleid door de 150 mensen van het Advanced China Development Center (ACDC), die "de interface vormen met het Technocentre in Guyancourt voor de post-ontwerpfasen", meldt L’argus, eraan toevoegend dat Chinese leveranciers "zouden zijn uitgenodigd om zich te vestigen in de buurt van Marokko, waar Dacia is gevestigd, om Europees protectionisme te vermijden." De productie van de toekomstige Spring zou in 2027 van start moeten gaan. https://www.bladna.nl/elektrische-dacia-spring-2-marokko-geproduceerd,61931.html
 
Ongeveer, de eerste Dacia Spring is in de basis een Chinese auto. De Twingo niet, net als z’n ‘zuster’. Is gewoon zoals 99+% van de nieuwe auto’s ontworpen met hulp van Chinese kennis. Niks bijzonders.
 
Terug
Bovenaan