Renault Trafic facelift / Opel Vivaro / Nissan NV300

Guest
xfcefr.jpg

egz8yu.jpg

2ihm14i.jpg

5fi4ah.jpg

2euhkbc.jpg

[size=x-large]New Renault Trafic breaks cover[/size]

This summer will see Renault refresh its Trafic range as it perpetuates the success story of one of its most popular models, with 1.6 million sales since 1980.
This practical and economical ‘Van à Vivre’ will sport a new look both inside and out, while benefitting from clever smart innovations to facilitate the lives of business customers, as well as a new range of responsive engines.
The vehicle will be available with a new Renault-developed 1.6 dCi powerplant, including a twin-turbocharged version that boasts fuel consumption of less than six litres per 100km.
New Trafic is now built at the Sandouville factory, enabling Renault to rely upon no fewer than three production plants in France to manufacture the entirety of its European market-leading range.

Launched in 1980 to replace the equally illustrious Estafette, Renault Trafic has already achieved more than 1.6 million sales around the world. Moreover, in 2014, the Trafic story will continue with the third generation of the iconic vehicle debuting in some 50 countries globally.

New Trafic comes with a completely new exterior design. The front incorporates the bigger, more upright logo that is emblematic of Renault’s new brand identity. Its stance is forceful and dynamic, while its wide, slender headlights give it an expressive look, and the more sloping windscreen results in a clear division with the bonnet. A wide and assertive air intake and a body-coloured trim strip between the two grilles produce a lighter feel. Sharper lines make the vehicle’s silhouette more dynamic than before, whilst the sturdiness that Trafic customers have come to expect have been retained courtesy of a protective, wrap-around front bumper.

With New Trafic, Renault has capitalised upon its wealth of experience in the LCV segment to offer a genuine user-friendly van that is modern and comfortable, responding ever-more closely to the needs of customers and actively contributing to the success of their business.

New Trafic can be customised as required thanks to the outstanding diversity of its range which features 270 variants, two different heights, two different lengths, delivery van, crew-cab, platform cab and minibus versions, not to mention the solutions produced by our approved converters and Renault Tech.
New Trafic is both flexible and economical thanks to its new range of downsized, turbocharged engines. They are based upon the latest-generation, Renault-developed 1.6 dCi unit (R9M) and feature advanced technology to combine welcome fuel consumption savings with real driving enjoyment. This range is available in two versions: a single variable geometry turbo which yields a gain of more than one litre/100km and the Twin-Turbo version, the fuel consumption of which dips beneath the six litres/100km* threshold. These engines offer brisk pick-up and greater low-end torque for responsive acceleration, even when the vehicle is fully loaded.

New Trafic was developed by Renault’s expert LCV engineers to be reliable and robust. It benefits from the knowledge and expertise of some 1,800 men and women at the Sandouville factory, which has hitherto focused on high-end passenger cars. To relocate the van’s production to France, the factory underwent significant transformation work thanks to an investment of more than €230 million.

The Renault brand, Europe’s number one LCV maker since 1998, consequently boasts a particularly competitive production set-up, with three factories in France that are responsible for assembling all the vehicles in its range, namely Kangoo at MCA (Maubeuge), Master at SOVAB (Batilly) and Trafic now at Sandouville.

Renault.fr

Nou, dit model is volgens mij ook weer samen met Opel en Nissan gemaakt... Vind 'm niet lelijk, ook zeker niet mooi. Wel leuker dan de Transit, maar dat vind ik ook van een multomap.

De Vauxhall Vivaro:

vauxhall-van-46.jpg

vauxhall-van-44.jpg

vauxhall-van-45.jpg

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows/new-vauxhall-vivaro-and-renault-trafic-vans-launch-summer

Opel Vivaro:

Opel-Vivaro-Vorstellung-1200x800-e5dff11b9423e5ce.jpg

Opel-Vivaro-Vorstellung-1200x800-af14aeb23dcba7e5.jpg

Opel-Vivaro-Vorstellung-1200x800-43fb825efd76e4b4.jpg

Opel-Vivaro-Vorstellung-1200x800-4ff39de8aaad384c.jpg

https://www.autobild.de/artikel/opel-vivaro-vorstellung-4554547.html

Ben d'r niet kapot van. Ik vond het vorige model veel frivoler ogen, terwijl het er nu op lijkt alsof die bus te lang in de windtunnel heeft gestaan. Z'n 'gezicht' is helemaal opgerekt...

Lijkt veel op zijn voorganger, maar mist het harmonieuze daarvan. De koplampen en grille vind ik te groot. De Nissan gaat trouwens logischerwijs NV300 heten (tussen de kleinere NV200 en grotere NV400).

In plaats van een compleet nieuw model, lijkt het meer op een update van het huidig model.
De achterkant lijkt vrijwel ongewijzigd. Het is net of ze alleen wat kritiekpunten hebben aangepakt, zoals de bobbel in het dak.

Was dat een punt van kritiek dan? Die vond ik juist wel aardig: niet alleen wat extra hoofdruimte maar bovendien heel kenmerkend voor dit bussie.

De neus van de Renault Trafic Phase III is het mooist, stoer, krachtig en zakelijk.
De neus van de Opel / Vauxhall - variant is te veel een lachebekje.
De neus van de Nissan PrimaStar heb ik nog niet gezien.

Carfanatic zei:
gemiste kans. hiermee zie ik ze de t5 niet van zijn troon stoten.

Dat lukt in Nederland toch niet. Ik weet niet of de T5 in heel Europa marktleider is. Ik meen dat Renault algemeen marktleider is bij de bestelauto's.
Het beste busje is ongetwijfeld de Ford Transit Custom (ook veruit de meest verse). Ik ben benieuwd of de Trafic/Vivaro/NV300 de Ford kan evenaren, onder meer op het gebied van veiligheid.

Rob0118 zei:
Waarom is de Transit het beste busje?

Omdat de Custom veel nieuwer is dan de concurrenten en die als enige in zijn klasse 5* heeft weten te halen in Euro NCAP. Zo is de Ford Ranger ook de enige pick-up met 5*.
Alleen vanwege de veiligheid zou ik de huidige middenmaat busjes van Renault/Opel/Nissan, Citroën/Peugeot/Fiat/Toyota en Hyundai al afstrepen van mijn lijstje moest ik er een aanschaffen.

D-C zei:
Rob0118 zei:
Waarom is de Transit het beste busje?

Omdat de Custom veel nieuwer is dan de concurrenten en die als enige in zijn klasse 5* heeft weten te halen in Euro NCAP. Zo is de Ford Ranger ook de enige pick-up met 5*.
Alleen vanwege de veiligheid zou ik de huidige middenmaat busjes van Renault/Opel/Nissan, Citroën/Peugeot/Fiat/Toyota en Hyundai al afstrepen van mijn lijstje moest ik er een aanschaffen.

Veilgheid is zeker belangrijk.
Maar een zin als "Het beste busje is ongetwijfeld de Ford Transit Custom" is een slag in de lucht.
JIJ vindt dat.
100.000 anderen hebben een andere mening gebaseerd op eigen criteria voor 'de beste'.

Zeker, 5 sterren is prettig om te weten - voor de berijder!
Kan hij nog korter op de gezinsauto-met-kinderen-achterin bumperkleven.
Maar ook 5 sterren zal bij de schofterige snelheden die sommige b-chauffeurs hanteren te weinig zijn om 'veilig' te crashen.

Sterker, misschien is GEEN ster de oplossing - wordt er (waarschijnlijk) rustiger gereden.

rickm zei:
Veilgheid is zeker belangrijk.
Maar een zin als "Het beste busje is ongetwijfeld de Ford Transit Custom" is een slag in de lucht.
JIJ vindt dat.
100.000 anderen hebben een andere mening gebaseerd op eigen criteria voor 'de beste'.

Ik bedoel vooral dat het marktleiderschap van de VW T5 niet per se te maken heeft met dat 'ie beter is dan de rest, zoals een Nissan Primastar of NV400 - in Nederland winkeldochters - niet slechter is dan een Trafic/Vivaro of Master/Movano. De verkopen van de Hyundai H300 zijn hier nagenoeg stilgevallen, maar op de matige veiligheid na (helaas niet uniek in deze klasse), is het best een goede bus.

Volgens mij is het niet gemakkelijk om een plekje op de bedrijfswagenmarkt te veroveren.

Live @ Commercial Vehicle Show Birmingham:

new-renault-master-panel-van-unveiled-at-cv-show-photo-gallery-medium_7.jpg

new-renault-master-panel-van-unveiled-at-cv-show-photo-gallery-medium_4.jpg

new-renault-master-panel-van-unveiled-at-cv-show-photo-gallery-medium_5.jpg

new-renault-master-panel-van-unveiled-at-cv-show-photo-gallery-medium_6.jpg

5Qs9B1R.jpg

MqNUDDB.jpg

Lsv3A1K.jpg

Dba1bHl.jpg

1398815545-new-vauxhall-vivaro-unveiled-at-cv-show-2014_4596352.jpg

1398815549-new-vauxhall-vivaro-unveiled-at-cv-show-2014_4596372.jpg

1398815547-new-vauxhall-vivaro-unveiled-at-cv-show-2014_4596364.jpg

ItcdWRw.jpg

Bronnen:
https://worldscoop.forumpro.fr/t4601p135-2014-renault-opel-trafic-iii-vivaro
https://www.autoevolution.com/news/new-renault-master-panel-van-unveiled-at-cv-show-photo-gallery-80652.html
https://www.demotix.com/news/4596548/new-vauxhall-vivaro-unveiled-cv-show-2014

AMBULANCE-RENAULT-Trafic-AP.jpg

Bron: https://reporter.autoplus.fr/2014/06/15/renault-trafic/
Renault Trafic vanaf 16.990 euro: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/juni/36470-renault-maakt-vanafprijzen-nieuwe-trafic-bekend
Opel Vivaro vanaf 17.995 euro: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/juni/36463-prijzen-nieuwe-opel-vivaro-bekend

Mooi ding hoor, zag de nieuwe (Renault) in een flits op de NL weg voorbij komen. (y)

Auto is, naar mijn smaak, meer een coherent geheel dan de nieuwe Ford bestellers.. (neuspartij vooral)

Volgens Bestelauto.nl is alleen de cabine vernieuwd. Het onderstel is ongewijzigd gebleven. De achterkant van de auto is ongewijzigd gebleven, behalve dat hij wat langer is geworden.
Ik deel mijn mening met bestelauto.nl. De auto ziet er te ongewijzigd uit voor een 2.0 model.

Scharnierpunten van de achterdeuren lijken mij idd op dezelfde hoogte te zitten als het voorgaande model.

Echter, de persing van de zijpanelen zijn toch anders (op de bolling van het achterwielkast na dan m.i.)

Bumperdelen zijn (uiteraard) ook anders..
Indeling van lichtunit's zijn anders van vorm, structuur ongewijzigd. Was ook niks mis mee, toch?

Renault will build Fiat Scudo successor

August 1, 2014 06:01 CET
RENNES, France -- Renault will build Fiat's replacement for its Scudo commercial van starting in 2016, taking over production of the model from PSA/Peugeot-Citroen.

The Fiat van will be produced in Sandouville, France, a Renault spokesman said. Renault has invested 230 million euros to convert the Sandouville plant from a passenger car production facility into a van production center.

Sandouville currently builds Renault's Laguna mid-sized car and Espace minivan. Production of these models is being transferred to Douai, France.

Renault is seeking to fully utilize Sandouville's capacity by producing vans in the plant, which builds the latest Renault Trafic van and the high-roof version of the Opel/Vauxhall Vivaro. Production of Nissan's Primastar/ NV300 van is being transferred from Nissan's factory in Barcelona to Sandouville to free capacity for a new Nissan compact hatchback.

The Scudo successor will be based on the Trafic. "The agreement will help both companies save manufacturing costs and demonstrates how French plants remain competitive,” the Renault spokesman told Automotive News Europe.

PSA currently produces the Scudo for Fiat at its plant in Sevelnord, France. PSA opted not to continue its joint venture with Fiat in 2011 and entered into an alliance with Toyota instead for the production of Toyota ProAce, Citroen Jumpy and Peugeot Expert vans.

Paris-based analysts Inovev forecasts that Renault will allocate 80,000 units of Sandouville's 150,000-unit annual production capacity for the Trafic and 9,000 units for the Nissan NV300. Renault will produce 30,000 units of the Scudo during its first full year of production. Vivaro output will account for less than 10 percent of the plant's production.

Jamel Taganza, an analyst for Inovev, said only a few elements of the Scudo replacement, such as the front end or rear lights, could have a Fiat signature.

Bron: https://europe.autonews.com/article/20140801/ANE/140739993/renault-will-build-fiat-scudo-successor

Ik ben benieuwd naar de NV300. Nissan slaagt er hier niet in om redelijk wat kopers voor de NV400 te vinden.

Raar dat ze de Opel Vivaro promoten als Duitse kwaliteit voor een scherpe prijs, volgens mij is algemeen bekend dat vooral Renault achter die bestelbus zit.

Het is ook de fijnst rijdende Opel, omdat het een Renault is. ;)
Dat het onderstel en de hele achterkant van de auto niet vernieuwd is, vind ik geen kwalijke zaak. Alleen dat de kenmerkende vormgeving van de cabine verdwenen is tegenover een anoniemere vormgeving, vind ik jammer. Zelfs het geniaal onhandige, maar enorm mooie dashboard is anoniemer geworden. Het lijkt nu wel een dashboard uit een A-segment koekblikje. De Trafic was perfect, maar een auto moet om de zoveel jaar vernieuwd worden. Waarom was het bij de Trafic niet alleen onderhuids gebleven? Van buiten en qua dashboard vind ik het een verslechtering.

---GT--- zei:
Het is ook de fijnst rijdende Opel (...)

Dat waag ik ernstig te betwijfelen. Het is niet zo dat Opel op dat vlak een slechte naam heeft.

Voor wat betreft veiligheid had Renault veel te verbeteren. Met 2 Euro NCAP-sterren (58% voor volwassenen) had de Trafic met name op de Ford Transit Custom een enorme achterstand in te halen.

Ik vind het vreemd dat de Trafic en de Master wat betreft ontwerp nauwelijks aan elkaar verwant lijken.

De Master lijkt mij nog een pre-vandenacker ontwerp? Correct me if i'm wrong. :)

der Magistrat zei:
Raar dat ze de Opel Vivaro promoten als Duitse kwaliteit voor een scherpe prijs, volgens mij is algemeen bekend dat vooral Renault achter die bestelbus zit.

Doen ze dat nu ook al bij de Franse Vivaro?
Die PR vrouwtjes toch.

Dat 'betaalbaar Duits rijden' babbelt Opel ook in de Astra reclame.
Blijkbaar is dat een noodgreep.

Opel verkoopt voor geen meter, maar de hoop is blijkbaar door ze als Teutoons te promoten de mensen overtuigd raken.
Wat in een enkel geval nog zal werken ook.
Sneu. Hyper sneu bij een GM product.

Heb overigens niets tegen Opel.
Eerder gemeld - één van de fraaiere modellen line-ups onder de volumemerken.
Heb hoge verwachtingen van de komende Astra. Die krijgt een expressievere snuit.

JP2010 zei:
De Master lijkt mij nog een pre-vandenacker ontwerp? Correct me if i'm wrong. :)

Dat lijkt mij ook wel zeker ja, daarom had ik een VdA-neusje verwacht bij de zeer recente facelift...

Nissan NV300:

rptyu8zb3v9m_480.jpg

nltyekwb2fo9_480.jpg

vffyfw2bcp55_480.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/nissan-nv300-nu-al-opgedoken/

nissan_nv300_07.jpg

nissan_nv300_01.jpg

nissan_nv300_02.jpg

nissan_nv300_04.jpg

nissan_nv300_06.jpg

nissan_nv300_24.jpg

Rijtest: https://www.rijtesten.nl/test/1124/nissan-nv300-16-dci-145-crew-cab-optima-l2

@ JP2010: Zou je de topictitel kunnen wijzigen (NV300 i.p.v. Primastar)? Bij voorbaat dank :)

[size=medium]Renault Trafic ook het in nieuw[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 24 april 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Renault presenteert niet alleen de vernieuwde Master, maar komt ook met een reeks verbeteringen voor de Trafic. De middelgrote bestelwagen krijgt onder meer een nieuwe dieselmotor.

Renault introduceert een nieuwe dieselmotor in de Trafic en voert tal van andere verbeteringen door. Het vernieuwde model is aan de buitenkant te herkennen aan de C-vormige led-dagrijverlichting, optioneel in combinatie met volledige led-verlichting. Verder heeft Renault de grille vernieuwd, door chromen elementen toe te voegen.

Het dashboard is mooier afwerkt, met chromen details en koolstofvezel-look elementen. Een nieuwe versnellingspookknop en duurzamere bekleding dragen eveneens bij aan de verbeterde kwaliteitsbeleving. Nieuw is dat het multimediasysteem nu ook Android Auto ondersteunt en dat de cabine apart van de bagageruimte ontgrendeld kan worden. Op het lijstje van verbeteringen staan verder fellere led-verlichting in de laadruimte, een nieuwe, slimme achteruitkijkspiegel met beeldscherm en het nieuwe rijhulpsysteem trailer assist.

Renault vervangt de 1.6 dieselmotor in de Trafic voor een 2.0-motor, die tot 0,6 /100 km zuiniger is. Het merk biedt verschillende vermogensversies aan, van 120 tot 170 pk. De krachtigste versies kunnen gekoppeld worden aan een zestraps automaat.

De vernieuwde Trafic staat in september bij de dealers, de prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/april/46317-renault-trafic-ook-het-in-nieuw

pzlyge4bxzji_800.jpg

i6xy9vbbjehj_800.jpg

lpnycgtbipwr_800.jpg

3e9y0seb1ehb_800.jpg

snkyhl3bsjz0_800.jpg

je3y208bhs55_800.jpg

renault-trafic-facelift-2019.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/4063614/renault-trafic-facelift-2019/

renault-trafic-2019-1.jpg

renault-trafic-2019-7.jpg

renault-trafic-2019-3.jpg
renault-trafic-2019-5.jpg

Rij-impressie: https://www.lefilauto.fr/essais-automobiles/essais-automobiles/essais-automobiles/58-renault/4131-essai-renault-trafic-space-class

Dit is de Mitsubishi Express speciaal voor Australië.

rlz4t9gpemaz6rhvxlbz.jpg

hppxoj1up6vl0h1kpuek.jpg

yd6sv7fpuxiiltpeeyb2.jpg

Bron: https://www.caradvice.com.au/844890/mitsubishi-express-details-released-ahead-of-july-showroom-arrival/

Ongetwijfeld geen overbodige luxe in bepaalde delen van Australië, die spatlappen.

De eerste echte facelift voor de Trafic III:

gpqyuq2b1jki_800.jpg

wcqy3aebzlwp_800.jpg

tj7yu2qb8usv_800.jpg

385ygawbcibt_800.jpg

jpxy27gbye5a_800.jpg

z54ynbqb9fic_800.jpg

De vernieuwde Trafic krijgt een prominent 8-inch EasyLink-touchscreen, dat uiteraard compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto. De beschikbare ruimte in de Trafic blijft ongewijzigd, maar wel heeft Renault naar eigen zeggen meer opbergruimte weten te creëeren door de opbergvakjes anders in te richten.

In de vernieuwde Renault Trafic maken drie diesels hun opwachting: de dCi 150, dCi 110 en dCi 170. De dCi 150 heeft er 5 pk bij gekregen en is beschikbaar met zowel een handgeschakelde zesbak als met de zestraps EDC-automaat met dubbele koppeling. De dCi 110 wordt alleen leverbaar met handgeschakelde zesbak en de dCi 170 is weer alleen te krijgen met EDC-automaat. Uiteraard voldoet de nieuwe Trafic aan de Euro 6D Full-emissienorm. Verder heeft Renault de rijhulpsystemen van de Trafic opgefrist. Zaken als adaptieve cruisecontrol, active inter-city emergency braking, lane departure warning en blind spot warning zijn allemaal beschikbaar.

Renault onthult de vernieuwde Trafic begin 2021 definitief. Dan zullen ook de besteluitvoeringen en de prijzen volgen. Het zou goed kunnen dat Renault ook nog met een Trafic ZE op de proppen komt, aangezien er steeds meer elektrisch aangedreven versies van bestelbusjes komen. We gaan het zien.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-deelt-eerste-beeld-vernieuwde-trafic/

Nissan NV300 facelift

Nissan%20NV300%20Combi-2.jpg

Nissan%20NV300%20Combi.jpg

Nissan%20NV300%20Combi-3.jpg

Nissan%20NV300%20Combi-4.jpg

Bron: https://www.autoexpress.co.uk/nissan/nv300/354268/facelifted-nissan-nv300-revealed-9-seat-combi-form

Terug
Bovenaan