Guest

https://www.moniteurautomobile.be/actu-auto/nouveaux-modeles/nouveau-suv-renault-koleos-maxthon.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Roder zei:AW schendt embargo, bevindt zich al in zwaar weer. Zouden ze dan eindelijk failliet gaan? Spannend...
Roder zei:Zeker, meer dan met jou. Hulp nodig?
D-C zei:Dat is wel met afstand de minst mooie Renault in jaren. Ze kunnen niet allemaal even geslaagd zijn natuurlijk...
Thiago zei:Roder zei:Zeker, meer dan met jou. Hulp nodig?
Chill Roder.
Je grossiert in 'hoekige' bijdragen en onnodige sneren.
D-C zei:Het lijkt alsof er een chromen strip van koplampen naar de nep-luchthappers aan de zijkant lopen, dat vind ik nu niet zo smaakvol. Verder heb ik het idee dat het een auto is met alle Renault-ingrediënten van deze tijd, maar echt harmonisch lijkt het niet te zien. Lijkt, want oordelen op basis van slechts dit plaatje gaat vrij lastig. Over een klein weekje kan ik 'm net zo goed tot de mooiste in zijn klasse hebben bestempeld, we gaan het zien![]()
adinsx zei:D-C zei:Het lijkt alsof er een chromen strip van koplampen naar de nep-luchthappers aan de zijkant lopen, dat vind ik nu niet zo smaakvol. Verder heb ik het idee dat het een auto is met alle Renault-ingrediënten van deze tijd, maar echt harmonisch lijkt het niet te zien. Lijkt, want oordelen op basis van slechts dit plaatje gaat vrij lastig. Over een klein weekje kan ik 'm net zo goed tot de mooiste in zijn klasse hebben bestempeld, we gaan het zien![]()
Hmm... daar heb je een punt. Mijn blik was niet zo scherp gisteravond denk ik. Die chroomstrip betitelde ik als een vouw in het zijpaneel, maar op de foto's van JP is het al duidelijker te zien. Nee, zo op de foto vind ik het ook niet zo geslaagd, maar ach wie weet.
De achterzijde, met domweg de units van de Mégane Estate vind ik wel weer een beetje erg simpel knip/plak werk van de Fransen.
JP2010 zei:Volgens mij ben je nog steeds niet helemaal scherp
JP2010 zei:Kadjar is gebaseerd op de Nissan Qashqai, de Koleos is gebaseerd op de Nissan X-trail![]()
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/36926/renault-koleos-officieel[size=x-large]RENAULT KOLEOS NU OFFICIEEL[/size]
VIZIER GERICHT OP CX-5. De Kadjar krijgt een grotere broer en zijn naam is Koleos. Vandaag is de nieuwe SUV in China officieel gepresenteerd. Na een teaser hebben we nu de volledige Renault Koleos op ons scherm. De nieuwe cross-over zal in China tevens dienstdoen als vlaggenschip. We zien een SUV van het formaat Nissan X-Trail die met dezelfde designtaal is overgoten als de Mégane en de Talisman. De X-Trail noemen we niet voor niets: de Koleos is Renaults versie van die SUV. Vierwielaandrijving is uiteraard van de partij. De Koleos beschikt in Europa over twee dieselmotoren van 130 tot 175 pk (96 tot 127 kW). De 6 versnellingsbak van de Energy dCi 130 is handmatig te bedienen, de dCi 175 is gekoppeld aan een X-Tronic-automaat. In de andere werelddelen worden ook twee benzinemotoren aangeboden. De Koleos is niet voorbehouden aan de Chinese markt. Renault zal de nieuweling in meer dan 80 landen gaan verkopen. In de tweede helft van volgend jaar is de Koleos in Nederland te vinden.
JP2010 zei:Die chroomstrip in het spatbord had van mij niet gehoeven..
VIZIER GERICHT OP CX-5.
Moderator
British Racing Green zei:Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet, CX-5 is toch Kadjar-klasse?
JP2010 zei:Die chroomstrip in het spatbord had van mij niet gehoeven..
Yellow Cab zei:JP2010 zei:Die chroomstrip in het spatbord had van mij niet gehoeven..
Nee, daar kan ik ook maar moeilijk aan wennen, net als aan dat (neppe?) luchtroostertje in de deur. Doet sowieso wat rommelig aan met die golvende naad van de motorkap erboven.
Als je 't mij vraagt, zou het ontwerp beter af zijn zónder die strip. Maar ja, niemand vraagt het aan mij.![]()
Thiago zei:(...) kortom, best een goeie vondst!
Vezes zei:De modellen op zich beginnen voor mij nu een beetje identiteit te verliezen.
Yellow Cab zei:Thiago zei:(...) kortom, best een goeie vondst!
Ja prima, ieder z'n meug. Het is genoegzaam bekend hoe jij over Renaults design denkt.
Maar hoe erg is het dat de interieurs sterk op elkaar lijken? Voor ons (forum bezoekers die alle foto's van de verschillende modellen met dashboards voorbij zien komen) misschien, maar als ik een koleos koop zal ik vast geen espace of talisman kopen. Of als ik een talisman koop, koop ik geen koleos of espace. Dus wat zal het mij dan boeien dat het dash van een koleos sterk op dat van de talisman lijkt?Vezes zei:(zeker het interieur) .
JP2010 zei:Maar hoe erg is het dat de interieurs sterk op elkaar lijken? Voor ons (forum bezoekers die alle foto's van de verschillende modellen met dashboards voorbij zien komen) misschien, maar als ik een koleos koop zal ik vast geen espace of talisman kopen. Of als ik een talisman koop, koop ik geen koleos of espace. Dus wat zal het mij dan boeien dat het dash van een koleos sterk op dat van de talisman lijkt?Vezes zei:(zeker het interieur) .![]()
JP2010 zei:Nog wat plaatjes:
![]()