Renault Kangoo Z.E. Concept

Rutger DC

Asfaltkampioen
Renault presenteert in één klap een hele rits vernieuwde bedrijfswagens. Zo laat het merk niet alleen een vernieuwde Master en een vernieuwde Trafic zien, maar trekt Renault ook het doek van een voorbode van een nieuwe Kangoo Z.E.

Toekomstmuziek, maar ogenschijnlijk vrij concreet klinkende, heeft betrekking op de Kangoo. Met de Kangoo Z.E. Concept blikt Renault namelijk vooruit op een nieuwe generatie van de elektrische Kangoo. Deze volledig nieuwe generatie moet zich al in 2020 aandienen. De Austral Grey gespoten concept-car draagt het actuele familiegezicht van Renault, maar heeft een opvallende volledig transparante 'grille'. De koplampen zijn met een lichtstrook met elkaar verbonden en ook op de flanken van de Kangoo Z.E. Concept zien we een lichtstreep. Technische specificaties vermeldt Renault niet, maar deze concept-car dient dan ook vooral als voorproefje op het nieuwe Kangoo-ontwerp.

owuyij9bbpvv_800.jpg

wvfylp7bfhuu_800.jpg

ll8yfqibi9vc_800.jpg

efqy02yb2m4e_800.jpg

71hyogmb74i8_800.jpg

4y1ytx6bj39k_800.jpg

Ik vind hem lijken op een Ford Transit Courier. Maar het is een hele verbetering ten opzichte van het Playmobil model van nu.

pieterpost02.jpg

Pieter Post was er vast blij mee geweest..

Renault_Kangoo_Compact_2011_360_720_50-33.jpg

De Kangoo Compact is toch wel een van de meest belachelijke auto's om te zien

Ik snap de Caddy vergelijkingen wel. Maar ik moest net als GT eerder denken aan de Transit Courier en ook de Dacia Dokker. Het front is typisch Renault en loopt mooi in de pas met bijvoorbeeld de Talisman. Het lijkt wel een van de mooiste busjes te worden. Aan de Dokker en Caddy kun je zien dat het een verzaagde Lodgy respectievelijk 2003-model Touran is, de PSA-busjes ogen moderner, maar hebben geen raamlijn uit een stuk. De Transit Connect is typisch Ford, dus erg grof. Zo'n Kangoo lijkt me als personenauto nog een aardig MPV-alternatief, voor wie de (Grand) Scenic niet praktisch genoeg is.

Terug
Bovenaan