Renault Clio

Nihon

Wegverkenner
IMG-0699.png


IMG-0696.png


IMG-0698.png


IMG-0700.png


IMG-0697.png


IMG-0705.png


IMG-0704.png


IMG-0707.png


IMG-0706.png


IMG-0708.png


IMG-0710.png


IMG-0711.png


IMG-0712.png


IMG-0713.png
 
Omdat het geen spy shots meer zijn. Dit zijn de persfoto's. Dat is altijd al zo geweest als ik de topics zo bekijk.
 
Zeer weinig invloeden van de Embleme concept. Zijkant vind ik erg geslaagd, al doen de wielkasten direct aan de 208 denken. De neus vind ik niet mooi, teveel plastic. Achterlampen vind ik wat gezocht en moet ik erg aan wennen.
 
Dezelfde foto’s zijn al eerder gepost… zijn we nu in een oorlog tussen “nieuwe” accounts belandt met wie kan het eerste posten? Zucht…
 
Die is er niet mooier op geworden. De C-stijl oogt optisch nogal dun en lijkt erg op die van de huidige Nissan Note. Die gedeelte achterlichten vind ik ook niet mooi en de voorkant nogal grof en rommelig. Misschien went het en komt hij op meer natuurlijke foto's beter over.
 
Laatst bewerkt:
Zag de scoop van NickO op Worldscoopforum etc. Deel (vooralsnog) niet de jubel & jolijt van menig Fransman.
De voorzijde is niet de aantrekkelijke Renault stijl van Laurens v/d Acker. Wel die van Vidal.

3/4 van achter is het enigszins een Focus I met in de achterklep weinig overtuigende gesplitte verlichting.

Oogt overigens wel als een kwaliteitsproduct.
 
Laatst bewerkt:
Net interieur, van buiten bijzonder matig, kon wel een seat ibiza van een jaar of wat terug zijn. De huidige clio vind ik gebaseerd op de fotos mooier dan dit ding.
 
Uiterlijk is maar erg mwoah, zeker recht van voren en recht van achteren.
Hoop maar dat het in het echt meevalt en de achterlichten op een niet rode auto zal ook wel anders tonen.
 
Totaal niet herkenbaar als Renault, van voren lijkt het meer alsof ze inspiratie hebben gezocht bij oude Citroëns. De huidige Clio vind ik veel fraaier en kan nog prima mee.
 
een bijzondere mix van stijlen
- koplampen van een Mazda
- seat luchthapper (al lijkt de Vought Crusader straaljager ook inspiratie te leveren)
- Nissan daklijn ( had AW dat toch goed gezien in die impressie)
- Ford achterkant

nu maar afwachten hoe het er in het echt uitziet
 
Is dit echt de nieuwe Clio? De officiële presentatie volgt vanavond om 17.30u.

Als dit 'm echt wordt is het weer een behoorlijke koerswijziging in vormgeving. Even wennen, vooral die voorkant (beetje Seat achtige neus). Ik vind 'm op zich best mooi, maar ik moet 'm misschien in het echt zien om daadwerkelijk helemaal overtuigd te zijn.

Vooralsnog vind ik mijn huidige model Clio V uit 2020 mooier denk ik.
 
Iemand heeft de Clio VI bipz veranderd.
Verfraaid mag je wel zeggen.
Vergeet het Peugeot logo

Onderaan pagina:
 
Een B-segment Temerario! Maar waar ik bij Lambo die tot in het extreme doorgevoerde zeshoeken kinderachtig vind, is het hier redelijk binnen de perken gebleven. Kortom, smaakvoller dan een Lambo :)
 
wat gebeurd er met de andere modellen? nu alweer een nieuw ontwerptaal en andere zijn net gefacelift met een heel andere look

zoiets leek mij mooier!

2026-Renault-Clio-CS-Render-main-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit de live presentatie te kijken. De afbeeldingen van vanmorgen waren dus volledig waar.

De Clio gaat geleverd worden met de keuze uit 3 motoren;
- een 115 pk sterke TCE motor.
- een 120 pk sterke motor met EDC.
- een 160 pk sterke full hybrid motor.
 
Goed filmpje van Autogefühl.


Vooral blij dat ze echte knoppen gebruiken in het interieur met zelfs een Mazda feature, een knop om in één keer "All the beeping stuff" in te kunnen stellen die EU er verplicht in wil
 
Ik moet zeggen, naarmate ik het model langer en vaker zie het steeds beter begint te bevallen. Het was even wennen, maar ik vind het wel een verfrissend model geloof ik.

Zou best weleens de opvolger kunnen worden van mijn huidige Clio over 4 jaar ofzo (maar dan een jong gebruikte, en als dit model betrouwbaar blijkt).

Ben benieuwd naar de nieuwprijzen. Zullen wel in november volgen ofzo. Vermoed zo'n € 26.000 voor de instapper met 1.2 TCE 115.
 
Ik moet wel wennen aan de neus van de auto maar de achterkant van de de Clio vindt ik zeer geslaagd.
Ben wel benieuwd naar de andere uitrusting niveaus of daar de neus net zo heftig als op de foto.
 
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ik ben eruit.

De Clio bestaat al lang en heeft voor Renault altijd gebroken met traditie. Dit was al bij de introductie toen hij de 5 ging vervangen. De Clio 2 was een ware revolutie. En de phaselift van de Clio 2 was zo rigoureus dat de phase 2 zijn eigen model had kunnen zijn. De Clio 3 was een revolutie en de Clio 4 net zo. Clio 5 is dan eigenlijk de vreemde eend in de lineup. Mooie auto, fijne auto maar niet de schok in design die zijn voorgangers hebben doorgemaakt. Gewoon een degelijke en volwassen auto die het door de jaren heen is geworden.

Nu begint de revolutie weer. Met de Rafale kwam Renault met een andere design taal. Ik vind het nog steeds een halve Peugeot maar goed. Deze heeft heel veel invloeden maar ik vind hem nergens echt op lijken. Stiekem vind ik hem mooier en mooier worden.

Vive la Revolution!!
 
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ik ben eruit.

De Clio bestaat al lang en heeft voor Renault altijd gebroken met traditie. Dit was al bij de introductie toen hij de 5 ging vervangen. De Clio 2 was een ware revolutie. En de phaselift van de Clio 2 was zo rigoureus dat de phase 2 zijn eigen model had kunnen zijn. De Clio 3 was een revolutie en de Clio 4 net zo. Clio 5 is dan eigenlijk de vreemde eend in de lineup. Mooie auto, fijne auto maar niet de schok in design die zijn voorgangers hebben doorgemaakt. Gewoon een degelijke en volwassen auto die het door de jaren heen is geworden.

Nu begint de revolutie weer. Met de Rafale kwam Renault met een andere design taal. Ik vind het nog steeds een halve Peugeot maar goed. Deze heeft heel veel invloeden maar ik vind hem nergens echt op lijken. Stiekem vind ik hem mooier en mooier worden.

Vive la Revolution!!
Je hebt helemaal gelijk betreft de styling en de Clio was vaak de intro voor de nieuwe designtaal. Dit is voor mij wel de eerste generatie, waarbij ik geen directe wow gevoel heb. Maar vaker met Renault. Even een nachtje over laten gaan en zien hoe die er straks in het echt bij staat. We gaan het meemaken.
 
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ik ben eruit.

De Clio bestaat al lang en heeft voor Renault altijd gebroken met traditie. Dit was al bij de introductie toen hij de 5 ging vervangen. De Clio 2 was een ware revolutie. En de phaselift van de Clio 2 was zo rigoureus dat de phase 2 zijn eigen model had kunnen zijn. De Clio 3 was een revolutie en de Clio 4 net zo. Clio 5 is dan eigenlijk de vreemde eend in de lineup. Mooie auto, fijne auto maar niet de schok in design die zijn voorgangers hebben doorgemaakt. Gewoon een degelijke en volwassen auto die het door de jaren heen is geworden.

Nu begint de revolutie weer. Met de Rafale kwam Renault met een andere design taal. Ik vind het nog steeds een halve Peugeot maar goed. Deze heeft heel veel invloeden maar ik vind hem nergens echt op lijken. Stiekem vind ik hem mooier en mooier worden.

Vive la Revolution!!

Het ligt simpeler, waar de IV naar V een voortzetting van vd Acker's designtaal was, met hem nog steeds 'in charge', is dat veranderd met de Meo en Vidal's aanstelling. Andere persoon aan de knoppen, en dus een andere designtaal...

Hopelijk wordt het met de facelift beter, nu Vidal en de Meo vertrokken zijn :)
 
Hoe vaak heeft Renault hun design wel niet veranderd de afgelopen jaren. Ze lijken maar geen besluit te kunnen nemen, aan de andere kant zijn aparte modellen leuker dan een familie aan eenheidsworst. Ik begin de Clio ook wel mooi te vinden. Alleen die wielkastranden handen van mij niet gehoeven. Hopelijk komt ie naast rouge in nog wat andere kekke kleurtjes.
 
De leverbare kleuren worden er 7: het bekende rood, wit, blauw dat ze nu ook al kennen, fel groen (zichtbaar in de thumbnail van de Autoblog video), zwart en 2 grijze kleuren (vermoedelijk zilvergrijs en donkergrijs).
 
Hoe vaak heeft Renault hun design wel niet veranderd de afgelopen jaren. Ze lijken maar geen besluit te kunnen nemen, aan de andere kant zijn aparte modellen leuker dan een familie aan eenheidsworst. Ik begin de Clio ook wel mooi te vinden. Alleen die wielkastranden handen van mij niet gehoeven. Hopelijk komt ie naast rouge in nog wat andere kekke kleurtjes.
Helaas te vaak van CEO 'moeten' wisselen... Dan krijg je dit;)
 
Terug
Bovenaan