Renault Clio

Nihon

Wegverkenner
IMG-0699.png

IMG-0696.png

IMG-0698.png

IMG-0700.png

IMG-0697.png

IMG-0705.png

IMG-0704.png

IMG-0707.png

IMG-0706.png

IMG-0708.png

IMG-0710.png

IMG-0711.png

IMG-0712.png

IMG-0713.png

Omdat het geen spy shots meer zijn. Dit zijn de persfoto's. Dat is altijd al zo geweest als ik de topics zo bekijk.

Zeer weinig invloeden van de Embleme concept. Zijkant vind ik erg geslaagd, al doen de wielkasten direct aan de 208 denken. De neus vind ik niet mooi, teveel plastic. Achterlampen vind ik wat gezocht en moet ik erg aan wennen.

Dezelfde foto’s zijn al eerder gepost… zijn we nu in een oorlog tussen “nieuwe” accounts belandt met wie kan het eerste posten? Zucht…

Die is er niet mooier op geworden. De C-stijl oogt optisch nogal dun en lijkt erg op die van de huidige Nissan Note. Die gedeelte achterlichten vind ik ook niet mooi en de voorkant nogal grof en rommelig. Misschien went het en komt hij op meer natuurlijke foto's beter over.

Laatst bewerkt:
Zag de scoop van NickO op Worldscoopforum etc. Deel (vooralsnog) niet de jubel & jolijt van menig Fransman.
De voorzijde is niet de aantrekkelijke Renault stijl van Laurens v/d Acker. Wel die van Vidal.

3/4 van achter is het enigszins een Focus I met in de achterklep weinig overtuigende gesplitte verlichting.

Oogt overigens wel als een kwaliteitsproduct.

Laatst bewerkt:
Net interieur, van buiten bijzonder matig, kon wel een seat ibiza van een jaar of wat terug zijn. De huidige clio vind ik gebaseerd op de fotos mooier dan dit ding.

Uiterlijk is maar erg mwoah, zeker recht van voren en recht van achteren.
Hoop maar dat het in het echt meevalt en de achterlichten op een niet rode auto zal ook wel anders tonen.

Totaal niet herkenbaar als Renault, van voren lijkt het meer alsof ze inspiratie hebben gezocht bij oude Citroëns. De huidige Clio vind ik veel fraaier en kan nog prima mee.

een bijzondere mix van stijlen
- koplampen van een Mazda
- seat luchthapper (al lijkt de Vought Crusader straaljager ook inspiratie te leveren)
- Nissan daklijn ( had AW dat toch goed gezien in die impressie)
- Ford achterkant

nu maar afwachten hoe het er in het echt uitziet

Is dit echt de nieuwe Clio? De officiële presentatie volgt vanavond om 17.30u.

Als dit 'm echt wordt is het weer een behoorlijke koerswijziging in vormgeving. Even wennen, vooral die voorkant (beetje Seat achtige neus). Ik vind 'm op zich best mooi, maar ik moet 'm misschien in het echt zien om daadwerkelijk helemaal overtuigd te zijn.

Vooralsnog vind ik mijn huidige model Clio V uit 2020 mooier denk ik.

Iemand heeft de Clio VI bipz veranderd.
Verfraaid mag je wel zeggen.
Vergeet het Peugeot logo

Onderaan pagina:

Een B-segment Temerario! Maar waar ik bij Lambo die tot in het extreme doorgevoerde zeshoeken kinderachtig vind, is het hier redelijk binnen de perken gebleven. Kortom, smaakvoller dan een Lambo :)

wat gebeurd er met de andere modellen? nu alweer een nieuw ontwerptaal en andere zijn net gefacelift met een heel andere look

zoiets leek mij mooier!

2026-Renault-Clio-CS-Render-main-1.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zit de live presentatie te kijken. De afbeeldingen van vanmorgen waren dus volledig waar.

De Clio gaat geleverd worden met de keuze uit 3 motoren;
- een 115 pk sterke TCE motor.
- een 120 pk sterke motor met EDC.
- een 160 pk sterke full hybrid motor.

Goed filmpje van Autogefühl.

Vooral blij dat ze echte knoppen gebruiken in het interieur met zelfs een Mazda feature, een knop om in één keer "All the beeping stuff" in te kunnen stellen die EU er verplicht in wil

Ik moet zeggen, naarmate ik het model langer en vaker zie het steeds beter begint te bevallen. Het was even wennen, maar ik vind het wel een verfrissend model geloof ik.

Zou best weleens de opvolger kunnen worden van mijn huidige Clio over 4 jaar ofzo (maar dan een jong gebruikte, en als dit model betrouwbaar blijkt).

Ben benieuwd naar de nieuwprijzen. Zullen wel in november volgen ofzo. Vermoed zo'n € 26.000 voor de instapper met 1.2 TCE 115.

Terug
Bovenaan