Renault Captur facelift 2024 | Mitsubishi ASX (2023)

Waarom worden sommige mensen boos op mooie plaatjes van een mooi ontwerp ?
Is het dan zo erg als Renault miljarden in project Eolab steekt en er dan 2 auto's uit voortkomen ?

Je spoort niet. Begrijpend lezen kan je niet, je bent verontwaardigt over iets wat er niet eens toedoet, je geeft eigenlijk ook nooit fatsoenlijk antwoord als iemand jou een vraag stelt en hebt een eigen idee van jouw waarheden...

LPG the best zei:
Rutger DC zei:
Heel misschien de voorruit en de zijruiten tussen het extra spijltje en de B-stijl.

En daar gat het juist om. Wat andere 'deuken' enzo in een motorkap ofzo is niet kostbaar.
Maar er is nu in ieder geval minder verschil dan tussen de huidige Captur en Clio is (dat was oneconomisch) .
Het onstaan van beiden vanuit de Eolab is onmiskenbaar........reuze slim gedaan...super economisch en vooral mooi om te zien.

Klap op de vuurpeil is dat Renault, 1 variant extra heeft kunnen laten vervallen; de Clio-stationwagen.
Ze hebben nu 2 auto's (Clio 5 deurs en Captur) ipv 4; Clio 3-deurs, 5-deurs , Station en Captur.
Tja, zo kan je de prijzen aantrekkelijk houden.
Er zijn merken die ook graag wat willen laten vervallen maar het (nog) niet durven.

Waarom worden sommige mensen boos op mooie plaatjes van een mooi ontwerp ?
Is het dan zo erg als Renault miljarden in project Eolab steekt en er dan 2 auto's uit voortkomen ?

En, by the way, Route du Soleil, Renault heeft die Eolab echt niet gemaakt om bezoekers te vermaken in het Renault Museum.

De Clio 3-deurs is er al heel lang niet meer... Je betoog bevat meer fouten dan feiten.

Eolab was overigens meer een techniek conceptcar. Als je beter zou kijken zie je da ook dat er niks overeenkomt tussen de Captur en Eolab, of Clio.
De Symbioz 2 geeft wat dat betreft meer prijs. Maar discussiëren met jou is zinloos...

2017-renault-symbioz-demo-car-1-1.jpg

Wulp zei:
Echte autoliefhebbers zullen het verschil wel zien, eerlijk gezegd denk ik dat een leek het verschil ook wel ziet.. hatchback vs SUV/Crossover is echt wel te zien

Ik vind het gewoon een beetje jammer dat Renault doet waar Audi heel groot mee is geworden: met heel veel variaties op één thema komen. Ik vond de eerste creaties van Laurens mooi en verfrissend, maar blijkbaar mag er nu ook helemaal niets meer van afgeweken worden. De eigenheid van de modellen onderling is helemaal verdwenen.

LPG the best zei:
Klap op de vuurpeil is dat Renault, 1 variant extra heeft kunnen laten vervallen; de Clio-stationwagen.
Ze hebben nu 2 auto's (Clio 5 deurs en Captur) ipv 4; Clio 3-deurs, 5-deurs , Station en Captur.
Tja, zo kan je de prijzen aantrekkelijk houden.
Er zijn merken die ook graag wat willen laten vervallen maar het (nog) niet durven.

Deze bezuinigingen zie je overal. Het one size fits all principe. Of zoals iemand bij de Puma schreef: de eerste was een typisch autootje omdat het kon, deze is alleen nog omdat het moet. Auto's gaan gewoon steeds meer en meer gebruiksartikelen worden, gericht op gebruik, niet op bezit en bedoeld om in een afzienbare termijn af te schrijven, zowel voor de consument in het gebruik als voor de fabrikant in de productie.

Foie Gras zei:
De Clio 3-deurs is er al heel lang niet meer... Je betoog bevat meer fouten dan feiten.

"....Maar ook Renault is nu tot de slotsom gekomen dat het marktpotentieel te gering is om investeringen in een nieuwe B segment stationwagon te kunnen rechtvaardigen. Men verwacht namelijk dat steeds meer autoconsumenten de voorkeur zullen geven aan een SUV à la de Captur.....
.https://www.autointernationaal.nl/2019/03/in-detail-renault-clio-live/

De Clio 3 was in 3-deurs te koop ( en station).
Daarna, met de De Clio 4, werd de 3-deurs geschrapt .
NU met de Clio 5 wordt OOK de station geschrapt .

Daarom schreef ik dat nu, met Clio 5 dus, ...... 1 variant extra heeft kunnen laten vervallen; de Clio-stationwagen.

Wat is er fout aan dit 'betoog' ?

LPG the best zei:
2017-renault-symbioz-demo-car-1-1.jpg
2020-renault-captur-leaked-in-china-is-being-compared-to-everything_3.jpg

/quote]https://english.cdn.zeenews.com/sites/default/files/2016/02/14/460391-renault-eolab.jpg[/quote]
[img]https://preview2.netcarshow.com/Renault-Symbioz_2_Concept-2017-ig.jpg
Quote Foie Gras ....als je beter zou kijken zie je da ook dat er niks overeenkomt tussen de Captur en Eolab, of Clio.
De Symbioz 2 geeft wat dat betreft meer prijs. Maar discussiëren met jou is zinloos...

Ja, discussie of de Symbioz of de Eolab meer op de nieuwe Clio/Captur lijkt is zinloos want de foto's vertellen het verhaal
Maar misschien wil je wel uitleggen wat die Symbioz ' prijs geeft ' tbv de nieuwe Clio/Captur ?
Dit keer dan graag zonder boze woorden te gebruiken.

De Eolab is van enkele jaren (!) geleden en was de start van de nieuwe Clio/Captur.
De Symbioz is van zeeeeeeer recent en kan niet anders zijn dan de start van de nieuwe Megane
want dat is de volgende die domweg aan de beurt is, zo simpel is het.
Style details zoals verlichtingsdelen zijn overigens 'huisstijl' tbv alle Renaults.

Foie Gras zei:
Eolab was overigens meer een techniek conceptcar. Als je beter zou kijken zie je da ook dat er niks overeenkomt tussen de Captur en Eolab, of Clio.
Niks ?.......de Hybride Eolab is juist de Hybride Captur geworden !
En dat de technieken van die Eolab bijzonder waren/zijn daar kwam Renault speciaal, zeer gedetailleerd, mee naar buiten;journalisten mochten zelfs een stukje rijden met die Eolab om het van dichtbij te kunnen ervaren en in alle autobladen verschenen verslagen inclusief doorkijkplaatjes van de technieken. Renault maakte ook bekend dat de Captur hun eerste hybrid werd.

Dit schreef ik daar eerder over::
" Voor de duidelijkheid: De (hybride)Eolab is het concept van de Captur want : " Groter nieuws wordt later verwacht, want Renault kondigde eerder aan dat de Captur de allereerste plug-in hybride-auto van het merk wordt."

s velthuis zei:
.....Deze bezuinigingen zie je overal. Het one size fits all principe....... Auto's gaan gewoon steeds meer en meer gebruiksartikelen worden, gericht op gebruik, niet op bezit en bedoeld om in een afzienbare termijn af te schrijven, zowel voor de consument in het gebruik als voor de fabrikant in de productie.
Auto's gaan juist langer mee tegenwoordig en Renault behoort tot de meest roestbestendigen.Natuurlijk moeten ze bezuinigen , dus niet teveel verschillende type's maken en zeker niet te opzienbarende auto's maken zoals bijvoorbeeld de aluminium Audi 2 want daar had de consument geen zin in en die flop kostte Audi 1,3 miljard euro.

Desondanks is die Clio voor dat geld een mooie auto geworden. Ik heb met dit 'gebruiksartikel' gereden; meer dan prima dus de Captur zal ook wel zoiets zijn want als ze hem veel anders zouden maken zou dat veel te veel geld gaan kosten .
renault-clio-1-0-tce-r-s-line-easy-life-camera.jpg

LPG the best zei:
Desondanks is die Clio voor dat geld een mooie auto geworden. Ik heb met dit 'gebruiksartikel' gereden; meer dan prima dus de Captur zal ook wel zoiets zijn want als ze hem veel anders zouden maken zou dat veel te veel geld gaan kosten .
renault-clio-1-0-tce-r-s-line-easy-life-camera.jpg

Tuurlijk rijdt het prima, er zijn toch ook geen auto's meer te krijgen die niet prima rijden? Net als smartphones, objectief gezien voldoet 99% van het totale aanbod voor 99% van de gebruikers.

Ik rij nu een nieuwe clio als huurauto. Prima ding al houd ik niet zo van turbomotortjes. Als de captur net iets meer ruimte biedt dan is het goed. Verder zegt men dat het interieur beter is dan de vorige. Het klopt dat er meer oppervlakken zijn met een zachte bovenlaag. Wat eronder zit is zo mogelijk nog goedkoper plastic dan voorheen. Bovenop het dash is goed, maar de deurpanelen en middenconsole voelen cheap. Ook het goedkoop ogende plastic eromheen klinkt en voelt nog goedkoper. Ik rij normaal in een twingo en daar is het plastic hard en goedkoop, maar het komt op mijn degelijker over.
Voor mij verder geen issue, als het er maar leuk uitziet. Die turbomotor is voor mij een groter ding al zal het ook wel wennen.

Huurauto, dus waarschijnlijk een (goedkope) uitvoering die hier niet leverbaar is. Inclusief ander kunststof etc. Weet je overigens zeker dat je en Clio V rijdt? Die wordt pas een paar weken uitgeleverd, enkel aan dealers nog.

Als autoliefhebber in het algemeen en renaultliefhebber specifiek weet ik dat zeker. Het is een knaloranje met groot navigatie scherm en 16 inch wielen . Vanwege dat scherm denk ik dat het duurdere versie is want de goedkopere hebben een kleiner scherm. Verder ziet het er redelijk goed uit.

Edit. Volgens rdw 22k en volgens de verzekering is het een
RenaultCLIO( 2019 )
1.0 TCE R.S. LINEHatchback

Zegt mij nog niks

Ah nice! RS-line is de vervanger van de GT-line. In NL heeft die een zachte middenconsole en deurpanelen;)

Dat zachte klopt maar is erg oppervlakkig. Het ziet er goed uit maar voelt en klinkt goedkoop. Bovenop het dashboard voelt het degelijker aan. Ik zou zeggen, kijk en oordeel zelf in real life.

Wellicht heb ik dat al meermalen gedaan en is het me uitermate goed bevallen. Ik, en ook de persberichten, zijn het niet met je eens.

Om 09.00 vervalt het embargo bij de pers van enige weken terug de 'sneak preview'. Zag net dat Roland Tammeling op zijn Facebook (HugeCarguy) een uitgebreide walk-around plaatst. https://www.facebook.com/HugeCarGuy/

De meeste verkopers van Renault-dealers hebben de auto ook al gezien, en vragen zich wel enigszins af of het huidige koperspubliek (vooral 70+) wel te porren is voor de sportiever vormgegeven Captur II met digitale scherm e.d.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=C08aZgdwtwM

In het voorjaar van 2023 presenteert Mitsubishi de nieuwe ASX. De auto is speciaal voor Europa bedoeld; sterker nog: het wordt een zustermodel van de Renault Captur. Zo te zien gaat Mitsubishi wel meer wijzigingen doorvoeren dan Suzuki bij de Swace, laat staan Mazda bij de 2 Hybrid deed.

19837_1.jpg

Bron: https://www.autozine.nl/mitsubishi/nieuws/mitsubishi-kondigt-nieuwe-asx-aan

"Zo te zien gaat Mitsubishi wel meer wijzigingen doorvoeren dan Suzuki bij de Swace, laat staan Mazda bij de 2 Hybrid deed."

Die drempel is dan ook wel heel erg laag. :)

20062_1.jpg

Mitsubishi ASX krijgt hybride-aandrijving

7 juni 2022 - De nieuwe generatie Mitsubishi ASX komt op de markt met een gevarieerd aanbod van aandrijfopties, dat speciaal ontwikkeld is voor de Europese markt. Het aanbod loopt uiteen van relatief efficiënte benzinemotoren tot (plug-in) hybridevarianten met een gunstige combinatie van prestaties en emissies.
Het motorenaanbod van de volledig nieuwe Mitsubishi ASX begint bij de 1,0-liter turbobenzinemotor. Deze conventionele driecilindermotor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een stapje hoger staat de 1,3-liter viercilinder turbobenzinemotor, voor klanten die trouw willen blijven aan een verbrandingsmotor. Deze motorvariant is naar wens te combineren met een handgeschakelde zesversnellingsbak of zeventraps automaat met dubbele koppeling.

De nieuwe generatie ASX is het eerste Mitsubishi-model in Europa dat met full hybrid-technologie (HEV) op de markt komt. Deze versie combineert een 1,6-liter benzinemotor met twee elektromotoren en een automatische multi-mode transmissie.

Daarnaast wordt de Mitsubishi ASX voor het eerst leverbaar met plug-in hybride-aandrijving (PHEV). Daarmee heeft het nieuwe model van Mitsubishi Motors een dubbele primeur te pakken. De Mitsubishi ASX PHEV is de topversie in de reeks. Het aandrijfsysteem bestaat uit een 1,6-liter benzinemotor, twee elektromotoren en een 10,5 kWh batterij, waarmee de Mitsubishi ASX PHEV in de voetsporen treedt van de Outlander PHEV en Eclipse Cross PHEV.

De nieuwe Mitsubishi ASX wordt in september 2022 onthuld en komt in het voorjaar van 2023 op de markt. De compacte SUV maakt gebruik van het geavanceerde CMF-B-platform van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en wordt geproduceerd de Renault-fabriek in het Spaanse Valladollid. Alle motorvarianten zijn in productie vanaf de introductie, maar welke daadwerkelijk worden aangeboden, is afhankelijk van de markt.

Bron: https://www.autozine.nl/mitsubishi/nieuws/mitsubishi-asx-krijgt-hybride-motoren

rohar zei:
Als het zo moet laat Mitsubishi hier dan maar wegblijven. Heeft zo geen enkele toegevoegde waarde.

Als Mitsubishi dit naar Europa brengt hebben ze ongetwijfeld een business case gemaakt waar uit blijkt dat er wel toegevoegde waarde is.

R Wolters zei:
Als Mitsubishi dit naar Europa brengt hebben ze ongetwijfeld een business case gemaakt waar uit blijkt dat er wel toegevoegde waarde is.

Net zo'n sluitende business case zeker als voor de Mazda2 Hybrid en de Daihatsu Charade zeker :LOL:

Impressies:

Captur facelift

zoom-futur-renault-grand-captur.webp

'Grand Captur'. Aangezien de 'Grand Austral' Espace is gedoopt, kan Renault wellicht de naam Kadjar hiervoor recyclen.

Het SUV-aanbod wordt dus érg vol bij Renault:
Captur
'Grand Captur'
Arkana
Austral
Espace
Rafale

Mégane Electric
Scénic Electric

De Arkana heeft alleen niet het eeuwige leven: die is na lang wikken en wegen op de Europese markt gebracht en dat bleek een juiste zet, want de auto bleek succesvol. De auto gaat echter in 2025 uit productie bij Renault Samsung. In dat jaar stapt Renault Samsung waarschijnlijk geheel over op modellen met Geely-techniek.

Terug
Bovenaan