Dave R1517
Kilometervreter
Een nieuwe SUV waarschijnlijk? Ik heb er verder nog niks over gehoord / gelezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:Misschien even de topictitel aanpassen want het is Austral, niet Austal.
- De Austral wordt 4,51m lang en is daarmee 2 cm langer dan de Kadjar
- Er komt geen diesel
- Later verschijnen er nog twee carrosserieversies - SUV Coupé (vervanging voor Talisman) en een grotere 7zits SUV (vervangen voor Koleos, Espace)
- Vanaf het begin verschijnt de 1.3TCe 140 pk en 160 pk onder de motorkap. De zwakkere versie wordt aangeboden met handgeschakelde en automatische transmissie, de sterkere versie wordt alleen aangeboden met automatische transmissie en optioneel met 4x4. De 1.3TCe zal hier zijn met een 12V microhybride systeem (zoals Arkana/Captur)
- Verrassend genoeg wordt de automaat geen dubbelkoppeling EDC, maar een nieuwe generatie CVT
- Naar verluidt komt de nieuwe generatie EDC iets later aan
- Naast de 1.3TCe komt er ook een nieuwe driecilinder 1.2TCe mildhybrid met 48V technologie met 130 pk en 230 Nm.
- De nieuwe 1.2TCe wordt aangeboden met een nieuwe generatie E-Tech Hybrid, die 160 pk en 200 pk vermogen biedt.
- We kunnen zelfs uitkijken naar 4Control, Matrix led koplampen, 360° camerasysteem, headup display (geprojecteerd op de voorruit), elektrische stoelen met geheugen, elektrische vijfde deur, massagestoelen en natuurlijk alle rijassistenten. Het is mogelijk dat deze elementen alleen verschijnen in carrosserieversies van SUV Coupe en een SUV met zeven zits.
- Het interieur zal min of meer hetzelfde ontworpen zijn als de reeds voorgestelde elektrische Megane Electric. Ook hier vinden we een groot L-vormig display met een hoge resolutie en een nieuw Infotainment van google OpenR Link.
CD9LOP zei:13 in 12 ontwerp, next.
Hij bedoelt dat de wagen geen honderd overbodige en lelijke vouwen heeft zoals een willekeurige Toyota :TBeyond zei:CD9LOP zei:13 in 12 ontwerp, next.
Wat zeg je nou? Deze auto is wat mij betreft prima geslaagd.
Ziet er strak uit. Als deze hetzelfde dashboard heeft als de Mégane, dan ben ik zeer tevreden.
Hij bdlt wrschnlk 'dertien in een dozijn' mr CD9LOP hdt ht grg krt, btj jmmr.Beyond zei:CD9LOP zei:13 in 12 ontwerp, next.
Wat zeg je nou?
LM 1 zei:Een Qashqai met Renault-neus dus. Vergelijkbaar met de Micro-Clio situatie.
Zelfde lijn over de heupen, vergelijkbare knik in de achterste zijruiten.
MCW 84 zei:Gaat het goed DeeTee? Laatst ook al dit: "ij bdlt wrschnlk 'dertien in een dozijn' mr CD9LOP hdt ht grg krt, btj jmmr." Zijn je klinkers op?
929V6 zei:Veel lompe details zoals het logo voorop, het stuur en de handremhendel. Het gebruik van het Alpine-logo bij dit model is absoluut misplaatst.
929V6 zei:Ja, dat ziet er een stuk uitnodigender uit!
Renault parkeert in december de gloednieuwe Austral in de showroom en meldt nu wat de opvolger van de Kadjar moet kosten. De prijzen beginnen bij €36.480.
Alweer een halfjaar geleden maakten we kennis met de Renault Austral, de fonkelnieuwe SUV die de Kadjar moet doen vergeten. De Austral komt met zijn C-vormige koplampen en brede achterlichten helemaal voor de dag als een Renault van deze tijd en is een slagje groter dan zijn voorganger. Net als de Kadjar deelt hij zijn basis met de Nissan Qashqai, alleen betekent dat opvallend genoeg niet dat hij ook met dezelfde aandrijflijnen leverbaar is. De bijzondere e-Power-aandrijflijn blijft een exclusief Nissan-feestje en ook de 1.3-viercilinder van de Qashqai gaan in Nederland aan de neus van de Austral voorbij. De Renault Austral houdt het hier bij een nieuwe 1.2-driecilinder turbomotor, waarmee de Austral als mild-hybride en hybride leverbaar wordt.
De 130 pk sterke Renault Austral Mild Hybrid Advanced 130 is de instapper. Daar hangt een prijskaartje aan van €36.480, mits je voor de standaard Equilibre-uitvoering gaat. Kies je voor de luxere Techno, dan kost hij minstens €38.980. Bij de Techno-uitvoering heb je een 12,3-inch centraal infotainmentscherm met OpenR Link en Google-connectiviteit in plaats van het standaard 9-inch exemplaar, 19-inch wielen en een in twee delen (60/40) verschuifbare achterbank.
Een stap hoger op de prijslijst staat de Austral Hybrid 200. Daarin krijgt de 1.2 bijval van een elektromotor, samen goed voor 200 pk systeemvermogen. Die hybride Austral is er vanaf €42.980 en is standaard uitgerust als Techno. Als Techno Esprit Alpine kost hij €44.980 en krijg je onder meer 20-inch wielen, een dikkere spoilerlip, zwarte raamomlijsting en alcantara stoelbekleding met blauwe stiksels voor een wat sportiever tintje. Dan is de Austral Hybrid 200 er ook nog als Iconic voor ten minste €46.480, met onder meer een two-tone lak, 20-inch wielen, verchroomde dakdragers, verwarmbare voorstoelen, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie en een elektrisch en handsfree bedienbare achterklep. De topper is de Austral Iconic Esprit Alpine, die zoals de naam al zegt de luxe van de Iconic-uitvoering verder aanvult met eerdergenoemde sportieve accenten. Die kost €47.480.