• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Renault Austral / Espace | facelift 2025

Dave R1517

Kilometervreter
Een nieuwe SUV waarschijnlijk? Ik heb er verder nog niks over gehoord / gelezen.

1638778830687.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende week, op 8 maart, is de digitale onthulling van de Austral. Volgens het Tjechische RNews.cz kunnen we uitkijken naar: (deels Google Translate)
- De Austral wordt 4,51m lang en is daarmee 2 cm langer dan de Kadjar
- Er komt geen diesel
- Later verschijnen er nog twee carrosserieversies - SUV Coupé (vervanging voor Talisman) en een grotere 7zits SUV (vervangen voor Koleos, Espace)
- Vanaf het begin verschijnt de 1.3TCe 140 pk en 160 pk onder de motorkap. De zwakkere versie wordt aangeboden met handgeschakelde en automatische transmissie, de sterkere versie wordt alleen aangeboden met automatische transmissie en optioneel met 4x4. De 1.3TCe zal hier zijn met een 12V microhybride systeem (zoals Arkana/Captur)

- Verrassend genoeg wordt de automaat geen dubbelkoppeling EDC, maar een nieuwe generatie CVT
- Naar verluidt komt de nieuwe generatie EDC iets later aan
- Naast de 1.3TCe komt er ook een nieuwe driecilinder 1.2TCe mildhybrid met 48V technologie met 130 pk en 230 Nm.
- De nieuwe 1.2TCe wordt aangeboden met een nieuwe generatie E-Tech Hybrid, die 160 pk en 200 pk vermogen biedt.

- We kunnen zelfs uitkijken naar 4Control, Matrix led koplampen, 360° camerasysteem, headup display (geprojecteerd op de voorruit), elektrische stoelen met geheugen, elektrische vijfde deur, massagestoelen en natuurlijk alle rijassistenten. Het is mogelijk dat deze elementen alleen verschijnen in carrosserieversies van SUV Coupe en een SUV met zeven zits.

- Het interieur zal min of meer hetzelfde ontworpen zijn als de reeds voorgestelde elektrische Megane Electric. Ook hier vinden we een groot L-vormig display met een hoge resolutie en een nieuw Infotainment van google OpenR Link.
 
CD9LOP zei:
13 in 12 ontwerp, next.

Wat zeg je nou? Deze auto is wat mij betreft prima geslaagd.
Ziet er strak uit. Als deze hetzelfde dashboard heeft als de Mégane, dan ben ik zeer tevreden.
 
Beyond zei:
CD9LOP zei:
13 in 12 ontwerp, next.

Wat zeg je nou? Deze auto is wat mij betreft prima geslaagd.
Ziet er strak uit. Als deze hetzelfde dashboard heeft als de Mégane, dan ben ik zeer tevreden.
Hij bedoelt dat de wagen geen honderd overbodige en lelijke vouwen heeft zoals een willekeurige Toyota :T

Ik denk dat Renault eindelijk een waardige concurrent in huis heeft om het tegen de 3008 op te nemen.
Renault toont ook dat een vloeiende vormgeving niet noodzakelijk wilt zeggen dat het resultaat er als een walrus moet uitzien zoals de ID.4 bv.
 
Een Qashqai met Renault-neus dus. Vergelijkbaar met de Micro-Clio situatie.
Zelfde lijn over de heupen, vergelijkbare knik in de achterste zijruiten.

Sorry niet de beste foto.
nieuwe-nissan-qashqai-1-1.jpg
 
LM 1 zei:
Een Qashqai met Renault-neus dus. Vergelijkbaar met de Micro-Clio situatie.
Zelfde lijn over de heupen, vergelijkbare knik in de achterste zijruiten.

Waar is die lijn over de heupen? Renault heeft ze goed verstopt.
De basisstructuur van beide wagens zal wel dezelfde zijn, de carrosserie is toch duidelijk een eigen ontwikkeling van Renault, net als dat het geval was met de Kadjar.
 
Ze hebben allebei hun eigen designtaal dus ik vind het wel meevallen allemaal.

@Renault15 17, het is gebruikelijk om bij Nieuwe Auto's pas een topic te openen als er duidelijke (uitgelekte) foto's te zien zijn, niet al na een teaserfoto. In de rubriek scoops kan je al meer vinden over deze nieuwe Renault.
 
De auto ziet er op die uitgelekte foto nogal compact uit. De Austral heeft een raamlijn à la Peugeot 3008, maar lijkt mijns inziens een beetje body te missen. Ben benieuwd naar meer foto's. De Qashqai vind ik denk ik de mooiste in zijn klasse, vind dat een erg sterk ontwerp.
 
De naar t midden toe lopende delen van de achterlichten zijn wel heul huge! De verhouding daarvan icm het logo is een beetje zoek, het logo is wat aan de kleine kant.
Een Alpine versie is dan wel weer tof!
 
4M4wq8W.jpg


KYbNqjx.jpg


RU9tt0F.jpg


kcBRAMV.jpg


W8d8Wxd.jpg


xSjghSw.jpg


KXarRV3.jpg


jx2cFgI.jpg


RwLacb3.jpg


sBDZv2D.jpg


HOoreAV.jpg


Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2022/03/2022-renault-austral-suv-replaces-kadjar-debuts-brands-new-esprit-alpine-trim-level/
 
Mooie auto alleen oogt op eerste gezicht wat druk. Vind de nieuwe Megane geslaagder. Interieur op foto's te glimmend.
 
VW inmiddels ver voorbij vwb materiaalgebruik, ziet er mooi uit maar ontwerp als zovelen helaas, al die SUV's erg jammer dat het die kant opgaat bij alle merken.
 
Gaat het goed DeeTee? Laatst ook al dit: "ij bdlt wrschnlk 'dertien in een dozijn' mr CD9LOP hdt ht grg krt, btj jmmr." Zijn je klinkers op?
 
Ik dacht een beetje CD9LOPs in mijn taalgebruik op te nemen, maar het wordt duidelijk niet gewaardeerd... jmmr :p
 
Vind het ontwerp een slappe hap. Het is als een kruising tussen de bestaande Koleos en Peugeot 3008 op Kadjar-formaat. De Peugeot 3008 oogt echter ondanks zijn ouderdom niet minder modern dan de Austral en vind ik daarbij groter, dikker, verfijnder en chiquer ogen. De van de 3008-gekopieerde lijnen op de heupen (naast de raamlijn) en de dubbele, niet mooi ronde lijn plus zwarte wielkastranden vind ik druk. Ook het front vind ik te druk en de achterlichten rommelig. Het dashboard oogt wel bijdetijds en heeft veel betere infotainment dan de 3008, zo te horen (AW filmpje). Ook de beenruimte achterin lijkt royaler dan in de krappe 3008.

De Kadjar was geen succes, maar was de eerste twee jaar een van de populairste SUV's. Toen volgde echter een hele stroom aan nieuwe, vlotter ogende SUV's, waaronder genoemde 3008. Die verpletterde de Kadjar, ook op de Franse markt. Nu riskeert Renault hetzelfde, want over een jaar of wat verschijnt de tweede derde generatie 3008. Ook is er geen plug-in hybride, waarmee de auto op bepaalde markten op achterstand staat.
 
Ik neem aan / hoop dat die donkere lexuslook achterlichten nog gewoon rood-glas krijgen. Totale afknapper hier op het model waarvan ik (als fan zijnde) dacht: wauw.
 
Configurator is online: https://www.renault.nl/hybride-modellen/austral/configurator.html?conf=https%3A%2F%2Fnl.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABSs%2FAqMRuC-w

pxl_2031.jpg


le-renault-austral-le-successeur-du-kadjar-arrivera-en-concession-fin-2022-en-attendant-il-peaufine-sa-mise-au-point-sur-route-ouverte-a-la-circulation-la-preuve-en-images.jpg
 
Veel lompe details zoals het logo voorop, het stuur en de handremhendel. Het gebruik van het Alpine-logo bij dit model is absoluut misplaatst.
 
De handrem is elektrisch, knopje zie je linksonder bij je linker knie zeg maar. Hoeveel nut die steun heeft als armsteun / elleboogsteun is wel de vraag :)
 
929V6 zei:
Ja, dat ziet er een stuk uitnodigender uit!

In de configurator is het niet duidelijk te zien maar het lijkt er op dat alleen de basisversie dit grijs stoffen interieur krijgt. Ik vind het prachtig.
 
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/eerste-prijzen-renault-austral-bekend/

Renault parkeert in december de gloednieuwe Austral in de showroom en meldt nu wat de opvolger van de Kadjar moet kosten. De prijzen beginnen bij €36.480.

Alweer een halfjaar geleden maakten we kennis met de Renault Austral, de fonkelnieuwe SUV die de Kadjar moet doen vergeten. De Austral komt met zijn C-vormige koplampen en brede achterlichten helemaal voor de dag als een Renault van deze tijd en is een slagje groter dan zijn voorganger. Net als de Kadjar deelt hij zijn basis met de Nissan Qashqai, alleen betekent dat opvallend genoeg niet dat hij ook met dezelfde aandrijflijnen leverbaar is. De bijzondere e-Power-aandrijflijn blijft een exclusief Nissan-feestje en ook de 1.3-viercilinder van de Qashqai gaan in Nederland aan de neus van de Austral voorbij. De Renault Austral houdt het hier bij een nieuwe 1.2-driecilinder turbomotor, waarmee de Austral als mild-hybride en hybride leverbaar wordt.

De 130 pk sterke Renault Austral Mild Hybrid Advanced 130 is de instapper. Daar hangt een prijskaartje aan van €36.480, mits je voor de standaard Equilibre-uitvoering gaat. Kies je voor de luxere Techno, dan kost hij minstens €38.980. Bij de Techno-uitvoering heb je een 12,3-inch centraal infotainmentscherm met OpenR Link en Google-connectiviteit in plaats van het standaard 9-inch exemplaar, 19-inch wielen en een in twee delen (60/40) verschuifbare achterbank.

Een stap hoger op de prijslijst staat de Austral Hybrid 200. Daarin krijgt de 1.2 bijval van een elektromotor, samen goed voor 200 pk systeemvermogen. Die hybride Austral is er vanaf €42.980 en is standaard uitgerust als Techno. Als Techno Esprit Alpine kost hij €44.980 en krijg je onder meer 20-inch wielen, een dikkere spoilerlip, zwarte raamomlijsting en alcantara stoelbekleding met blauwe stiksels voor een wat sportiever tintje. Dan is de Austral Hybrid 200 er ook nog als Iconic voor ten minste €46.480, met onder meer een two-tone lak, 20-inch wielen, verchroomde dakdragers, verwarmbare voorstoelen, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie en een elektrisch en handsfree bedienbare achterklep. De topper is de Austral Iconic Esprit Alpine, die zoals de naam al zegt de luxe van de Iconic-uitvoering verder aanvult met eerdergenoemde sportieve accenten. Die kost €47.480.
 
Prima prijzen, maar dat de auto geen serieuze aanhanger mag trekken (vast wel met de hier niet leverbare 1.3 turbo 12V-mildhybride motoren) is een belangrijk nadeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Nissan Qashqai met die aandrijflijnen, maar ook de Hyundai Tucson/Kia Sportage (MHEV/HEV/PHEV), Peugeot 3008/Opel Grandland/Citroën C5 Aircross 1.2T, Seat Ateca/Skoda Karoq/Kodiaq 1.0/1.5 TSI en PHEV's Mitsubishi Eclipse Cross en Lynk & Co 01.
 
Terug
Bovenaan