AsconaGT
Asfaltkampioen
De 5 is erg leuk, maar praktische reis km's zou ik er niet mee kunnen maken. Verbruik valt mij best tegen in de periode dat ik er mee reed (najaar/winter). Ruimte houd niet over. Wendbaarheid is natuurlijk top.
Hoewel ik hem nog niet hem gereden met echt temperaturen onder 0 valt het verbruik mij juist reuze mee tot dusverre. In de winter halen we 300km in de zomer halen we de 400km net niet. Moet je niet te gek doen en wij rijden wel veel 80 wegen. En als hij leeg is; stekker er in en een paar uur later kun je weer een paar honderd km rijden. Dus ergens maakt het mij ook niet veel uit.
Een twingo is echt een stadsauto. Een Renault 5 doe je daar echt, zeker met de grote accu, tekort mee… onze 5 is nu 1,5 jaar oud en staat al 30.000 km op. Wij stekkeren echt niet elke 100 km ondanks we gewoon voor de deur met eigen stroom kunnen laden.Dan lijkt het me inderdaad zoals je het omschrijft meer een stads autotje te zijn en je bij elke rit van 100km in een richting moet stekkeren
Er zijn al mensen die er mee op wintersport gaan en zomervakantie. Op sommige vijfjes staat al 60.000km in 2 jaar. Veel rijders gebruiken hem als hoofdauto. Een 5 haalt nu 431 wltp kilometers en dat is vergelijkbaar met auto’s B segment soortgenoten zoals de nieuwe ID polo , e-Corsa , E-208 en veel meer range als een elektrische mini. Gewoon prima dus voor het segment.