Remschijven + remblokken laten vervangen enorm duur?

xvmlx

Wegverkenner
Hoi,

Ik was net langs de Kwikfit geweest om een afspraak te maken voor een bandenwissel en vroeg ook meteen of
zij de remschijven + remblokken kunnen vervangen. De man gaf een prijsindicatie van ongeveer 1000 euro voor remschijven en remblokken
vervangen.

Ik schrok eerlijk gezegd van de prijs. Kan het ooit zo duur zijn?!

Auto die ik heb is een VW Scirocco 1.4 TSI van bouwjaar 2009.

Alvast bedankt.
 
xvmlx zei:
Hoi,

Ik was net langs de Kwikfit geweest om een afspraak te maken voor een bandenwissel en vroeg ook meteen of
zij de remschijven + remblokken kunnen vervangen. De man gaf een prijsindicatie van ongeveer 1000 euro voor remschijven en remblokken
vervangen.

Ik schrok eerlijk gezegd van de prijs. Kan het ooit zo duur zijn?!

Auto die ik heb is een VW Scirocco 1.4 TSI van bouwjaar 2009.

Alvast bedankt.

De remmenset rondom van ATE kost in de orde van grootte van 250 euro:

https://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSEN-4-BREMSSCHEIBEN-8-BREMSBELAGE-VORNE-HINTEN-VW-GOLF-5-1K1-2-0-GTI-/262717713866?fits=Model%3AScirocco&hash=item3d2b322dca:g:XlsAAOSwA3dYKLGa

Beetje afhankelijk van de uitvoering. Dit zijn de grote 312 mm schijven. Voorremmen vervangen moet in een half uur tot een uur wel gepiept zijn bij beschikking over een brug. Tel daarvoor 100 euro per uur, plus marge voor de garage, blijft een mille heel erg veel imo.
 
Ja 400, 500 oke maar 1000 euro is abnormaal. Heeft die gast per ongeluk naar ferrari remschijven zitten kijken of zo.

Ik zal nog eens aan een paar andere garages vragen en zo een vergelijking maken.
 
Kwikfit is alleen goedkoop voor de dingen waar mee ze stunten; APK en beurten. Voor de rest vond ik ze altijd erg duur.
 
Weet je zeker dat je schijven ook aan de beurt zijn?

BMW dealer voor een 5 serie is €500 voor + achter, alleen blokken + arbeid. Schijven zijn €320 voor alle vier. Zeg €900 in totaal als je nog wat arbeid extra rekent voor de schijven.

Ik zou naar een goeie dorpsgarage gaan die een beetje goed bekend staat en een offerte opvragen. (Prijsje uit de mouw schudden is altijd lastig) Kwikfit lijkt me nou geen wereldzaak voor dat soort dingen.
 
V0RQ zei:
Weet je zeker dat je schijven ook aan de beurt zijn?

BMW dealer voor een 5 serie is €500 voor + achter, alleen blokken + arbeid. Schijven zijn €320 voor alle vier. Zeg €900 in totaal als je nog wat arbeid extra rekent voor de schijven.

Ik zou naar een goeie dorpsgarage gaan die een beetje goed bekend staat en een offerte opvragen. (Prijsje uit de mouw schudden is altijd lastig) Kwikfit lijkt me nou geen wereldzaak voor dat soort dingen.

De man heeft niet eens gecontroleerd. Ik zei van ja ik denk dat mijn remblokken op zijn want ik hoor schurend geluid bij remmen en vooral in de ochtend als ik wegrijd. Eenmaal warm hoor je het veel minder. Hij zei gelijk van ja dat kunnen ook de remschijven zijn dit en dat.

Ik zelf twijfel of de remschijven aan vervanging toe zijn aangezien ze van buitenaf in ieder geval dik lijken.

Ik heb hier al een prijslijst voor me van de volkswagen dealer. Er staat bij remmenservice dat de kosten voor remschijven + blokken vervangen 540 euro kost en dan wel voor een Golf 7 van bouwjaar 2012. Mijn auto is wat ouder dus misschien dat het dan wat goedkoper uitkomt.

Ik zal een donderdag langsrijden en vragen naar de kosten.
 
Even googlen, de dikte van remschijven gaat echt in tienden van millimeters, met een goeie schuifmaat kan je het zelf meten.

Schurend geluid 's morgens 'de straat uit' is gewoon roest, dat is normaal. Als het meer dan dat is dan zou ik er niet vrolijk mee rond blijven rijden terwijl je offertes verzamelt. Als je een keer goed in de ankers moet dan ga je tollen of schuif je gewoon door.
 
xvmlx zei:
V0RQ zei:
Weet je zeker dat je schijven ook aan de beurt zijn?

BMW dealer voor een 5 serie is €500 voor + achter, alleen blokken + arbeid. Schijven zijn €320 voor alle vier. Zeg €900 in totaal als je nog wat arbeid extra rekent voor de schijven.

Ik zou naar een goeie dorpsgarage gaan die een beetje goed bekend staat en een offerte opvragen. (Prijsje uit de mouw schudden is altijd lastig) Kwikfit lijkt me nou geen wereldzaak voor dat soort dingen.

De man heeft niet eens gecontroleerd. Ik zei van ja ik denk dat mijn remblokken op zijn want ik hoor schurend geluid bij remmen en vooral in de ochtend als ik wegrijd. Eenmaal warm hoor je het veel minder. Hij zei gelijk van ja dat kunnen ook de remschijven zijn dit en dat.

Ik zelf twijfel of de remschijven aan vervanging toe zijn aangezien ze van buitenaf in ieder geval dik lijken.

Ik heb hier al een prijslijst voor me van de volkswagen dealer. Er staat bij remmenservice dat de kosten voor remschijven + blokken vervangen 540 euro kost en dan wel voor een Golf 7 van bouwjaar 2012. Mijn auto is wat ouder dus misschien dat het dan wat goedkoper uitkomt.

Ik zal een donderdag langsrijden en vragen naar de kosten.

Prijs hangt daar niet van de leeftijd af, maar van de remschijfdiameter. Slijtage: nieuw 25 mm, versleten 22 mm. Veel remschijven hebben een slijtageindicator in de vorm van een put in het remoppervlak. Schuren kan veel oorzaken hebben, slijtage is een minder waarschijnlijke oorzaak.
 
V0RQ zei:
Als het meer dan dat is dan zou ik er niet vrolijk mee rond blijven rijden terwijl je offertes verzamelt. Als je een keer goed in de ankers moet dan ga je tollen of schuif je gewoon door.

Mwoah, staal op staal remt ook gewoon heel hard hoor. Kun je nog gewoon mee in het ABS remmen. Treinen deden niet anders. De remschijven zijn daarna wel op het klinkt niet fijn en je hebt de wielen vol staalslijpsel. Maar remmen gaat echt nog prima hoor. Been there...
 
Autopartsonline.nl, daar de 'normale' kwaliteit gezocht, kom ik aan materiaal op €140 in totaal.

Dan nog een krik, paar assteunen, een potje kopervet, een momentsleutel, dopje 18, dopje inbus 7mm, een torxsleuteltje, en een ratel, een staalborstel en een paar handschoenen, en uiteraard een ochtendje tijd en je bent zowaar een ervaring rijker, en heel wat geld minder arm dan bij de kwik fit.

Oh ja, en uiteraard allerlei YouTubefilmpjes kijken waarin haarfijn (en gratis) wordt uitgelegd hoe je dit moet doen.
 
Hotdog zei:
Autopartsonline.nl, daar de 'normale' kwaliteit gezocht, kom ik aan materiaal op €140 in totaal.

Dan nog een krik, paar assteunen, een potje kopervet, een momentsleutel, dopje 18, dopje inbus 7mm, een torxsleuteltje, en een ratel, een staalborstel en een paar handschoenen, en uiteraard een ochtendje tijd en je bent zowaar een ervaring rijker, en heel wat geld minder arm dan bij de kwik fit.

Oh ja, en uiteraard allerlei YouTubefilmpjes kijken waarin haarfijn (en gratis) wordt uitgelegd hoe je dit moet doen.

Je vergeet nog 2 dingen.

Een bungeekoord om je remklauw aan op te hangen en een waterpomptang om je zuiger weer terug te duwen. Oh ja en geen kopervet maar keramisch vet gebruiken.
 
120 voor remschoenen voor me berlingo vind ik ook duur. Maar even goed zoeken vind je het voor 1/3 van 120 euro van de zelfde makelij; )
 
Nico GTR zei:
Hotdog zei:
Autopartsonline.nl, daar de 'normale' kwaliteit gezocht, kom ik aan materiaal op €140 in totaal.

Dan nog een krik, paar assteunen, een potje kopervet, een momentsleutel, dopje 18, dopje inbus 7mm, een torxsleuteltje, en een ratel, een staalborstel en een paar handschoenen, en uiteraard een ochtendje tijd en je bent zowaar een ervaring rijker, en heel wat geld minder arm dan bij de kwik fit.

Oh ja, en uiteraard allerlei YouTubefilmpjes kijken waarin haarfijn (en gratis) wordt uitgelegd hoe je dit moet doen.

Je vergeet nog 2 dingen.

Een bungeekoord om je remklauw aan op te hangen en een waterpomptang om je zuiger weer terug te duwen. Oh ja en geen kopervet maar keramisch vet gebruiken.

Onderschat het zelf vervangen van remmen niet aub. Voor een leek kan er vanalles misgaan. Van verkeerdom geplaatste blokken tot vet op het frictiemateriaal van de remblok...

Zelfs voor iemand die het al vaker heeft gedaan en het betreffende systeem dan niet kent, kunnen er dingen fout gedaan worden.

Dus nee, niet zelf doen als je geen kennis hebt. En zeker niet als eerste klus.

Afijn, schuren van remmen als ze koud zijn kan ook komen doordat er ooit blokken zijn vervangen en de schijven niet. Irritant maar op zich niet direct een probleem, behalve als de schijven al op zijn.
Simpele vasthangende remblok of klauw doordat er al lang geen nieuw vet meer op is gezet en het allemaal een beetje vastroest kan ook de oorzaak zijn van bijgeluiden. Dan is het slechts een zaak van de remmen een beurtje te geven.

Zou eerst eens naar een fatsoenlijke garage gaan die diagnose stelt voordat ze gelijk uitgaan van vervanging. Vind het wel erg snel geconcludeerd dat de remmen vervangen moeten worden zonder dat er naar gekeken is.

Kwikfit is leuk voor dingen die snel moeten gebeuren -> nieuw bandje vanwege een klapband, nieuw uitlaatje omdat de oude eronderuit is gevallen, apktje omdat die bijna afloopt e.d.
Voor de rest moet je ze mijden want dan wordt het al snel kqikfuck, alsin dat je genaaid word waar je bij staat. Niet alleen qua prijs, ook qua uitgevoerde werkzaamheden. Prijs/kwaliteit verhouding is ook niet in orde.
Uitzonderingen daar gelaten. kwikfit is nog steeds een franchiseformule, dus er kunnen ook goeie filialen tussen zitten met schappelijke prijzen en normalere manier van werken.
Dit komt ook voor bij andere franchiseformules zoals euromaster, profile, autofirst, vakgarage e.d.

Remmen vervangen voor een scirocco van 2009 kan normaal gezien wel voor een euro of 500/600. Gerekend met normale prijzen (je moet minstens nog 21%btw optellen bij die prijzen voor de prijzen die een garage hanteert + een marge) en dan daarbij de arbeidstijd ook geteld.
Denk dat een dealer nog geneens 1000 euro durft te vragen voor dat klusje...
 
Zelfs ik kan remblokken vervangen, meestal gaat de voorzijde een stuk makkelijker dan de achterzijde daar moet de remzuiger namelijk vaak aldraaiend teruggeduwd worden en daar heb je een speciaal setje voor nodig die ik bij de garage leen.
 
Probresh zei:
Onderschat het zelf vervangen van remmen niet aub. Voor een leek kan er vanalles misgaan. Van verkeerdom geplaatste blokken tot vet op het frictiemateriaal van de remblok...

Ik onderschat het niet, maar heb het al vaak genoeg gedaan dus durf het echt wel rustig zelf te doen. Neem er wel de hele dag de tijd voor (al is dat niet nodig) maar ik kan t wel. ;)

Denk niet dat TS echt van plan was het zelf te doen. :D
 
Pobresh zei:
Onderschat het zelf vervangen van remmen niet aub. Voor een leek kan er vanalles misgaan. Van verkeerdom geplaatste blokken tot vet op het frictiemateriaal van de remblok...
Geen Kwikfit dus.
 
Monsieur Le Loure zei:
Zelfs ik kan remblokken vervangen, meestal gaat de voorzijde een stuk makkelijker dan de achterzijde daar moet de remzuiger namelijk vaak aldraaiend teruggeduwd worden en daar heb je een speciaal setje voor nodig die ik bij de garage leen.

Offtopic: een passend blokje is voor een paar euro in Dld op ebay te koop:

41liGGjukiL._SX300_.jpg


Die zet je op de zuiger en daar zet je een lijmklem op. Vervolgens een schroevendraaier door de gaten en draaien. Fluitje van een cent, ben je niet van anderen afhankelijk.
 
Monsieur Le Loure zei:
Grappig stukje gereedschap(y)

Werkt goed, op diverse zuigers. Officieel is het een opzetstuk voor op een 1/4 ratel, maar dan kun je niet voldoende druk op de zuiger zetten. Daarom zet ik er een kleine lijmklem op en steek een schroevendraaier door de gaten aan de zijkant om te draaien.
 
s velthuis zei:
Offtopic: een passend blokje is voor een paar euro in Dld op ebay te koop:

41liGGjukiL._SX300_.jpg


Die zet je op de zuiger en daar zet je een lijmklem op. Vervolgens een schroevendraaier door de gaten en draaien. Fluitje van een cent, ben je niet van anderen afhankelijk.

Dit was een mooi moment geweest om een linkje naar dat blokje op ebay te plaatsen. (hint)
 
Of kijk hier eens: https://www.mijngarage.nl/ heb je gelijk een idee wat het ongeveer kost. 1000 euro is wel heel erg veel. Kwikfit zou ik zowiezo niet heen gaan voor dit soort reparaties, blijft toch een bandenboer:p
 
Belachelijk duur. Niet naar die garage terug. Kwukfit staat erom bekend dat ze omzet willen draaien. Ze vinden vast nog wel wat zaken die ' ook nodig moeten gebeuren'.
Gewoon shoppen en een duidelijke offerte vragen bij en paar garage's dan vallen de slechte garage's vanzelf door de mand.
Dure receptie, duur pand? dan snel doorlopen.
 
Folkert 4232155 zei:
Belachelijk duur. Niet naar die garage terug. Kwukfit staat erom bekend dat ze omzet willen draaien. Ze vinden vast nog wel wat zaken die ' ook nodig moeten gebeuren'.
Gewoon shoppen en een duidelijke offerte vragen bij en paar garage's dan vallen de slechte garage's vanzelf door de mand.
Dure receptie, duur pand? dan snel doorlopen.

Wat dacht je ik schop even een 2 1/2 jaar oud topic omhoog?
Topic starter heeft al lang een andere auto.
 
Met een 10 jaar oude auto zou ik de dealer in eerste instantie al overslaan wil je niet financieel worden uitgekleed.
 
Terug
Bovenaan