1 september was het dan zover: de pool-Touran werd in ontvangst genomen.
Het is nu dus weer Black&White bij Huize Rembrandt.
De foto's:
Het betreft zoals eerder al aangegeven een Volkswagen Touran 1.4 TSI 140pk Comfortline, met een paar opties:
- 7-persoonsuitvoering (twee neerklapbare stoeltjes)
- RNS-navigatie
- Telefoonvoorbereiding met VW Touch-adapter
- Trekhaak
Dat was 't wel zo'n beetje. En daar zal het ook wel zo'n beetje bij blijven.
Het is bij mijn huidige werkgever niet normaal om je lease-auto vervolgens helemaal te gaan optuigen.
Sterker nog, gezien de reactie van de wagenparkbeheerder bij het overhandigen van de auto (de vorige berijder kreeg nogal wat (deels terecht) commentaar op de staat van de auto) wordt het echt niet op prijs gesteld.
Maar ach, als je 'm er mooier mee maakt..........
Wat dus komen gaat:
- bezoekje aan de hersteller voor hier en daar een deuk en kras (gaat nog op het conto van de vorige berijder)
- 60K-beurtje, waarbij de kentekenplaten worden vervangen door luxe platen (je moet toch wát!

)
- sonniboys
- VagCom-sessie voor wat aanpassinkjes in de computer (nog even kijken wat, maar in elk geval "bliep" bij alarm en zweeds standje verlichting)
- ........ (wie weet verzinnen we nog wat in de loop der tijd)
Voorlopig ziet ie er al een stuk beter uit dan toen ik 'm kreeg door een beetje aan de slag te gaan met lakstift en poetsdoek, en een beetje hulp van een (goede) wasstraat.
Ik heb nog niet heel veel gereden (zit een vakantie tussen), maar ik ben best tevreden.
Het is een vlotte, ruime wagen, die erg stabiel op de weg ligt. Hij heeft in elk geval mijn voorkeur boven voorgaande Passat. En dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Wat mis je dan?
Voor de looks vooral het lichtmetaal. Hoewel de doppen nu mooi zijn door een poetsbeurt, blijft lichtmetaal toch beter smoelen.
En verder de auto-stand op de verlichting, de xenon (tijd geleden dat ik een lease-auto had zónder), de regensensor en de auto-dimmende binnenspiegel.
Update dan nog voor de Alto:
die is nu een jaar oud, en dan schijnt-ie onderhoud nodig te hebben. Kan het me bijna niet voorstellen met 3500 kilometer op de teller, maar goed.....
Bij die onderhoudsbeurt wordt er dan meteen een dashboard-kastje ingebouwd. Die is tegenwoordig standaard op een Alto, maar kan dus ook nageleverd worden.
(Misschien ook een tipje voor de Pixo-rijders hier. He DENNIS ?

)