Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

Carfanatic; WAUW !

Helaas is dit voor de meeste Tiguan eigenaars iets teveel van het goede.

Rembrand ;

Mooie man die nieuwe Tiguan ! Wie mooi wil zijn moet ( finacieel ) lijden, maar ik zou het er wel voor over hebben.( als ik het geld had ).
9

Rembrandt zei:
Het minimale kilometrage is gehaald: 100.000km (oftewel gemiddeld in elk geval 25.000km per jaar).
Een stuk minder dan ik gewend was, maar ja, tegenwoordig kan alles "remote". En ik spreek tegenwoordig dagelijks meer Engels dan Nederlands. Alles gaat per Skype/WebEx etc.
Wat houdt dat minimale kilometrage in? Als je die niet gehaald had, moest je doorrijden? Of heb je dan geen 'recht' meer op een leaseauto? En zal je met de Tiguan dan ook weer je best moeten doen om aan dat kilometrage te komen, of is dat minimum nu verlaagd?

Formeel is dat een minimum voor recht op lease-auto. Al is er altijd nog de "uitzondering" van functie.

Voor mijn functie heb ik eigenlijk wel een auto nodig, want er wordt van mij verwacht dat ik geregeld bij de klant langs ga. Op dit moment kan ik dat echter nauwelijks met de auto, omdat de klanten in GB en Zweden zitten. Ik heb er nog wel een paar in Nederland en Belgie. Maar die Nederlandse klanten zitten (toevallig) ook niet al te ver van mijn standplaats vandaan. Vandaar dat ik nu relatief weinig kilometers maak.
Maar dat wil nog wel eens veranderen, dus voorlopig zal ik die lease-auto niet kwijtraken. Gelukkig maar.;)

Zo nu en dan wat filmpjes kijken om de wacht-tijd te doden: :cool:

Voorlopig is dit nog het "uitzicht":
5cyNj4i.jpg

Ik was gisteravond bij Van den Udenhout in Den Bosch (bizar mooi pand overigens) voor het opnemen van een promo-video, maar ik zag in de showroom ook een Tiguan Rline en moest nog aan je denken. Hoe lang was het nog wachten?

Ik zit “in de IT”.
Bij mijn huidige werkgever doen ze alles net even anders.

En net als je denkt je lease-auto te moeten verantwoorden: afgelopen donderdag op één dag Apeldoorn-Gent-Brussel-Luik-Apeldoorn.

Was het ook lekker weer voor.o_O
Maar de Octavia houdt zich dan goed. Fijne wagen.

Rembrandt zei:
Formeel is dat een minimum voor recht op lease-auto. Al is er altijd nog de "uitzondering" van functie.

Voor mijn functie heb ik eigenlijk wel een auto nodig, want er wordt van mij verwacht dat ik geregeld bij de klant langs ga. Op dit moment kan ik dat echter nauwelijks met de auto, omdat de klanten in GB en Zweden zitten. (..)

Privé wat meer kilometers maken, dan kom je d'r ook toch?

De Tiguan Allspace staat bijna klaar.
Maandag 20 januari omwisselen.

Kan niet wachten.:p
Er zal vanavond wel een gejuich opgaan thuis, want het was vanochtend knokken op de Multimac.:)

Rembrandt zei:
De Tiguan Allspace staat bijna klaar.
Maandag 20 januari omwisselen.

Kan niet wachten.:p
Er zal vanavond wel een gejuich opgaan thuis, want het was vanochtend knokken op de Multimac.:)

En dan is het nog niet eens een Octavia (Her)R(e)S! :)

Ah, eindelijk is het lange wachten dan bijna klaar (y)

Allspace sfeerplaatje van april aan de andere kant van de wereldbol:
99Koesf.jpg

Niet de mooiste hoek van waaruit je een Allspace kan fotograferen.:)

Ik zei meteen: doe maar maandag (13 jan.). Maar dat schijnt niet mogelijk vanwege inlevering Octavia (administratie). En donderdag ga ik naar Brussel, dus heb ik ook geen tijd. Ik moet de Multimac nog uitbouwen, de dashcam etc. Dus dan maar de maandag erop. Maar da's nog best lang..........en het weekend daarop ben ik m meteen kwijt, want dan gaat mijn vrouw er een heel weekend met de oudste op uit.:( Mijn dochter heel blij mee, ik iets minder.;)

Durashift zei:
Mooi man, toch een maandje eerder dan verwacht. (y)

Ja, en "elk nadeel heb z'n voordeel", want de kinderen zijn nu zo gegroeid dat ik geen vaste kinderstoelen meer hoef te monteren. Ik kan nu uit met twee Rodi XP zitverhogers. Die zijn makkelijk te verwijderen indien nodig. De oudste twee kunnen op een gewone zitplaats.
Over vier jaar moeten we naar een V-klasse of zo, ben ik bang.:p

Vandaag ineens storing in de Start/Stop (die ik niet gebruik.:rolleyes:)
Gloeispiraal-icoontje knipperde in het dashboard. Later kwm daar het motor-lampje bij.

Verlatingsangst van de Skoda? Nog net even de laatste loodjes?

Meteen langs de dealer in mijn woonplaats gereden. Een blik onder de motorkap was voldoende: MARTER-ATTACK!
Slangetjes weggevroten.

Gelukkig supersnel geholpen door de monteur ter plaatse. Binnen een kwartier was ik weer op weg.
Super-service!

Heb nu wel het Start-stop weer aangezet. Moet toch bij inlevering.
En kan ik er weer aan wennen, want het blijkt niet meer uitgezet te kunnen worden bij de MY20 MQB.:(

Schijnt van niet.
Ik pas nu het max voltage aan in VAGCOM/OBDEleven. Maar dat schijnt in de MY20 niet meer te werken.

Ga het natuurlijk wel proberen.......:p
Heb al een lijstje met aanpassingen klaar liggen.

Als je dealer een beetje wil zoeken kun je zorgen dat je een van de voorwaarden ‘Killes’ waardoor S&S nooit in werking zal gaan.
Bij sommige merken werkt het om een dummy op motorkapslot te zetten (kap geopend = geen startstop), maar de modernste auto’s geven daar melding van natuurlijk.

Ik ben ook nog zoekende overigens, al is het inmiddels een vast ritueel. Auto in, voet op rem, startknop. De auto start terwijl ik de gordel om doe. Dan stoelverwarming aan, knopje naar rechts voor sportstand, nog een knopje naar rechts voor start-stop uit (al is die standaard uit in sportstand), en dan pook in D en gáán ;).

Geloof niet dat S&S al een keer zijn werk heeft kunnen doen in afgelopen 58.000 km.

Tjeempie. Stop-startsystemen zijn onderhand toch wel ingeburgerd? Zijn er anno 2020 nog fabrikanten die dat niet fatsoenlijk functionerend krijgen?

Start-stop werkt het mooiste bij mild-hybride motoren zonder traditionele startmotor. Dan werkt het nagenoeg onmerkbaar.

R107 zei:
Start-stop werkt het mooiste bij mild-hybride motoren zonder traditionele startmotor. Dan werkt het nagenoeg onmerkbaar.
Klopt, en bij mijn Civic hybrid werkte het stop-start ook subliem. Daarna altijd handgeschakelde auto's gehad, met de koppelingspedaal als 'schakelaar'. Maar ook daarbij eigenlijk nooit iets op de werking van het systeem aan te merken gehad, het startte altijd bliksemsnel, of het nou om een Volvo, Opel of Ford ging. Daarom snap ik niet zo goed waarom er nog steeds mensen zijn die het weigeren te gebruiken. Voelt anno 2020 een beetje als euro's terugrekenen naar guldens...

Ik blijf het vooral irritant vinden bij achteruit inparkeren. Dan stop je, schakelt in de achteruit, en dan heeft het systeem de motor al uitgeschakeld waarna deze amper een seconde later weer moet inschakelen.
Maar hoe dat te ondervangen is zou ik ook niet weten, dus schakel ik het systeem ook geregeld uit.

Lekker Rembrandt, nog 9 daagjes aftellen (y) En meteen weekend missen is mentaal goed; voorkomt té panische zorgzaamheid voor nieuw blik.

Start-stop in combinatie met auto-hold en automaat werkt niet fijn in mijn A6. Motor start dan pas, wanneer ik weer gas geef. En op dat moment wil ik gewoon meteen rijden. Is uiteraard volledig 'mindset'; je kunt overal aan wennen als het moet. En ik kan als surrogaat-techneut nog altijd niet geloven dat duizenden starts niet extra slijtage geven aan startmotor en andere delen. Verder is mijn iklulrechtwattochwatkromis-verantwoording aan mezelf om s/s steevast uit te drukken (of weg te programmeren) dat ik 95% snelweg rijd... dus milieuwinst op die laatste 5% minimaal :rolleyes:

Of S&S echt ergens goed voor is laat ik graag in het midden ;) Een enkele keer sta je ergens een tijdje te wachten en dan vind ik het wel mooi dat alle boordsystemen blijven functioneren (alhoewel de CC duidelijk minder doet op dat moment) terwijl de motor in feite op pauze staat. Maar tijdens filerijden vind ik het waanzin en aan het stoplicht...tsja, rustgevend hooguit.

Maar goed, icm handbak of hybridesysteem is het mijns inziens nooit vervelend. Wat ik hierboven lees is dat het bij een normale aandrijflijn icm een automaat dus kennelijk niet lekker werkt. Ik zou het dan waarschijnlijk zelf ook uitzetten, maar ik vind het toch verbazingwekkend dat dit soort gerenommeerde fabrikanten dit niet goed onder de knie hebben.

@ketelapper: Heeft jouw A6 ook zo'n zgn zeilmodus waarbij de motor tijdens het rijden bij gas los uitschakelt? En blijft dat wél actief als je S&S uitschakelt?

@DeeTwee
Zeilmodus ja, die werkt heel goed en je moet er heel specifiek op gaan letten, om het op te merken. En dan nog zie je het alleen in display, aan rijden of motor merk je niets.

Lekker dan!

Krijg je op vrijdagavond een mailtje dat de auto maandag niet kan worden afgeleverd. Transportvertraging.
Kwalitatief Uiterst Teleurstellend, dus.

Ik was de Octavia al aan het “uitpakken”: Multimac eruit, alle eigen accessoires eraf, schoonmaken.
Enige wat ik nu weet is dat de nieuwe er niet is. Afspraak voor inleveren oude is (nog) niet afgezegd (want vrijdagavond). Maar ik ga natuurlijk geen auto inleveren zonder dat ik wat anders krijg. Dus......

Wordt nu waarschijnlijk eind van de week. Wellicht zelfs even over het weekend heen tillen.
Nou ja, het is niet anders.

:cry:

Ehm, is het dan niet zo dat de dealer zelf maar even voor een tussen oplossing moet zorgen? Wel een beetje gek zo...

Balen, hoop niet dat er schade is, dat komt nogal eens voor bij transport. En meestal wordt dat eerst gerepareerd, tenzij het een Tesla model 3 is. Ben benieuwd wat hier de argumenten zijn....

Dat ligt eraan. Aflevering staat nu op donderdag. Als dat lukt (met mijn agenda en inleveren Octavia) ben ik ‘m dus de volgende dag kwijt aan mijn vrouw.:(

Barri zei:
Ehm, is het dan niet zo dat de dealer zelf maar even voor een tussen oplossing moet zorgen? Wel een beetje gek zo...

Lijkt me wel. Je hebt dan vanuit de LM (leasemaatschappij) toch recht op een voorloopauto en anders tijdelijk een andere auto waarvan het contract bijna afloopt? Genoeg oplossingen te bedenken... :confused:

Ik kan in principe natuurlijk nog even een weekje de Octavia houden. Kan er alleen niet meer met het hele gezin mee weg, want de Multimac is er uit.
Maandag maar eens overleggen hoe en wat.

Toch nog goed geregeld.

De Octavia staat nu op de parkeerplaats van mijn werk, gepoetst en ontdaan van alle persoonlijke accessoires.
Deze wordt komende week door iemand opgehaald.

Ik krijg morgen de nieuwe auto keurig afgeleverd bij mij thuis.
Lijkt me prima geregeld!
:)

Morgen(avond) dus meer.;)

Daar is hij dan!

De eerste foto's en de eerste indrukken:
- wat een auto! o_O
- stil, ruim en luxe.

XUvUhG4.jpg

70XHnYG.jpg

H0HRd03.jpg

PPFSddL.jpg

Nu verder rijden. En wennen.
Kinderen staan te popelen, dus we zijn even op pad........;):cool:

Gefeliciteerd. Zijn er ook voor aan het kijken. Maar hij is volgens mij nog net ff kleiner dan de Kodiaq (achterbak) Ik zit met de hond die we naast onze bagage ook nog graag mee willen nemen maar er zijn maar weinig SUV's die een ruime kofferbak hebben.

Ontzettend veel ruimte. Die kinderen (en wij voorin ook trouwens) hebben echt zeeen van ruimte.

Wel flink wennen. De Octavia is er ineens een lawaaiige, lage stuiterbak bij.
Eerste indruk:
- erg comfortabel
- sportstand maakt m wel echt "scherper"
- ledverlichting is (zowel binnen als buiten) prachtig
- heeeel veeel ruimte
- met laneassist + ACC bijna automatisch rijden (op de snelweg, maar zelfs op een 80-km weg))
- er valt nog heel veel te ontdekken........;)

@Zadelsnuiver, zelfs met 6 personen trekt de 1.5 prima. Al zit ook in deze wel de vertraagde gasresponse. Maar daar heb ik een tweak voor. ;)
Binnenkort de caravan er maar eens achter. Die moet net voor het seizoen begint even voor een BOVAG beurt.

Mooie auto Rembrandt! Fijne uitvoering.

Ik ben wel benieuwd naar die tweak voor de gasresponse. Er staat hier namelijk een qua looks bijna gelijke (wit ipv grijs en geen Allspace) Tiguan voor de deur.

Dik! Er rijden bij ons op kantoor enkele Tiguan Rline's van wit tot zwart, maar dit staat hem erg goed. En ik heb niet veel met VW's, maar de Allspace op vakantie mogen ervaren, ook met de 1.5 TSI DSG (Comfortline verder), en met zes volwassenen en twee peuters ging het meer dan prima.

Inderdaad, hoe gaat het met volgepakte auto én de sleurhut. Heel benieuwd naar, maar komt vast goed. (y)

Geniet van de Tig-All ;)

Ik ben er niet meer uit te slaan!:)

Je blijft dingen ontdekken. Neem bijvoorbeeld de vele manieren om de achterklep te openen:
- op afstand met de sleutel (rest van de auto blijft dicht)
- in de auto vanaf de bestuurdersstoel (met knopje)
- door een schop onder de bumper te geven
- en natuurlijk door gewoon de knop op de achterklep
o_O
En dan natuurlijk voor “dicht” ongeveer hetzelfde lijstje...........

Morgen lekker vrij, dus dan gaan we hem nog verder personaliseren.
Letterlijk door de “personalisatie” in te stellen per sleutel (1 voor mij, één voor mijn vrouw).
Die type-aanduiding moet er natuurlijk nog af, en ik heb een lijstje VCDS aanpassingen die ik door wil voeren. En de dashcam moet ook weer terug.

Bepaalde dingen laat ik nog even. Sonniboys stel ik nog even uit (ruiten zijn mooi donker) en de kentekenplaathouder komt wel bij de eerste beurt of zo.

Jammer dat ik ook nog moet werken deze week.:)

Terug
Bovenaan