Rem auto te vroeg los laten

Kyara 4189719

Net ingestapt
Op het moment kan ik geen auto rijden door schade aan mijn knie na een ongeval. Een familielid rijd mij nu regelmatig in mijn eigen auto naar verschillende bestemmingen. Echter 1 probleem; hij laat de rem, op het moment dat hij ipv remmen weer gas wil geven, ‘kletteren/te vroeg los’. Hij heeft de rem dus nog niet helemaal laten opkomen voor hij naar het gas pedaal gaat en je hoort de rem dan een soort van omhoog schieten. Nu vroeg ik mij af; kan dit op lange termijn kwaad?

Op eerste gezicht niet zou dat niet kwaad kunnen, behalve voor ongemak van de passagiers, misschien dat het op gegeven moment voor extra slijtage zorgt aan de mechaniek van het rempedaal waardoor speling ontstaat in de bussen tussen de schakels

ik heb het 2x gelezen en geen idee wat je bedoeld , maar ligt misschien aan mij :p

Gaat het om een auto met automaat en bedoel je dat hij de rem heel langzaam op laat komen zodat de auto al begint te kruipen voordat je gas geeft?

ik heb het 2x gelezen en geen idee wat je bedoeld , maar ligt misschien aan mij :p

Gaat het om een auto met automaat en bedoel je dat hij de rem heel langzaam op laat komen zodat de auto al begint te kruipen voordat je gas geeft?
Dat lgt niet aan jou, ik vat hem ook niet. Normaal gezien gebruik je je rechtervoetvoor rem en gas. Hoe je dangas geeft zonder de rem helemaal los te laten snap ik niet. Of je moet rallyrijder of racer zijn dan gebruik je een 'heel and toe' techniek.

Gisteren en vandaag nogmaals de vraag gelezen en ik begrijp er ook helemaal niets van. Zoals Janneman al zegt gebruik je de rechter voet voor remmen en gas geven, dus rem los en dan pas gas geven. Misschien kan de vragensteller iets meer toelichting geven, ben er namelijk wel heel erg nieuwsgierig naar.

De voet zijdelings van het pedaal laten glijden/gaan zodat het pedaal bruusk terug in positie schiet in plaats van het (met de voet) te dempen? Zo lees ik het.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Zoals @Joost Boers het noemt, het pedaal onder je teen vandaan laten schieten in plaats van gewoon je been op te tillen. Heeft deze persoon erg dikke of lange benen? (of beweegt uberhaupt niet graag? :ROFLMAO: )

Kan geen kwaad.

Ahh nu ik dat van @Joost Boers lees zal dat het wel zijn. Je zult toch alsnog je voet moeten optillen voor het gas als je wil weg rijden, dus toch bijzonder

Ahh nu ik dat van @Joost Boers lees zal dat het wel zijn. Je zult toch alsnog je voet moeten optillen voor het gas als je wil weg rijden, dus toch bijzonder
In auto's met weinig ruimte (ik ben heel lang) druk je eigenlijk vanuit je knie zijwaards op het rempedaal. Dat laten schieten ken ik niet echt, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen soms wat vreemder op de pedalen duwen.

Misschien is de persoon wel een heel-toe rally- en driftkoning :D

Terug
Bovenaan