Regelmatig opnieuw moeten inloggen

niet op de frontpage
Was het eenmalig of kwam/komt het vaker voor? BTW opnieuw moeten inloggen na afsluiten van de browser is in principe normaal. Afhankelijk van cookies en browserinstellingen gaat dat echter meestal automatisch (je merkt dat wel doordat de pagina na een paar seconden wordt vernieuwd).

Was het eenmalig of kwam/komt het vaker voor? BTW opnieuw moeten inloggen na afsluiten van de browser is in principe normaal. Afhankelijk van cookies en browserinstellingen gaat dat echter meestal automatisch (je merkt dat wel doordat de pagina na een paar seconden wordt vernieuwd).
Geen idee, ik heb het maar 1 keer geprobeerd en kon gewoon op het forum ondanks die melding.
Alleen op de frontpage bleef ik uitgelogd.

Sinds de update krijg ik nog vaker dit te zien:

G4JrVOF.png

Wéér cookies verwijderd. Probleem blijft het koppelen van DPG-account en het forum-account. Zolang je andere emails daarvoor gebuikt raakt het systeem van de leg.

Sinds de update krijg ik nog vaker dit te zien:

G4JrVOF.png

Wéér cookies verwijderd. Probleem blijft het koppelen van DPG-account en het forum-account. Zolang je andere emails daarvoor gebuikt raakt het systeem van de leg.
Ik geef dit door aan de developers. Bedankt!

Het blijft bijzonder dat het Autoweek forum steeds problemen blijft geven met inloggen. Op andere fora heb ik nooit problemen, op AW dikwijls problemen met inloggen. Soms kan ik helemaal niet inloggen, omdat het systeem dat niet accepteert.

Sinds kort ("sinds 1 dag of 2") problemen met inloggen op de FP, en met uitloggen op forum.
Inloggen op de FP lukt alleen nog door eerst naar forum te gaan, daar aanmelden te tikken, op de aanmeldpagina m'n credentials in te geven, waarna ik ingelogd en wel op 't forum zit. Als ik dan naar de FP ga en op refresh druk ben ik alsnog ook daar ingelogd.

Maar deze omweg werkt niet als ik (wat vaak gebeurt) op het forum nog ingelogd ben, maar op de FP automatisch uitgelogd. En dan blijkt dat ik op het forum niet kan uitloggen. Hoe vaak ik ook op 'afmelden' tik, ik blijf ingelogd op forum en kan daardoor niet meer via de workaround op FP inloggen.

Met vrijwel alle browsers op iOS ervaar ik dit probleem. Alleen met Firefox Focus door (met het prullebakje) alle cookies en andere websitedata weg te gooien kan ik afdwingen overal uitgelogd te zijn, en zo weer via het forum ook op de FP ingelogd raken.

Bedankt hiervoor. Ik heb dit vaker gehoord en aangekaart. Dit zit echter bij de centrale dpg login. Daar hebben we met ons team helaas minder invloed op maar we werken eraan. Jouw melding helpt hierbij. Verontwaardiging voor het ongemak.

..Dit zit echter bij de centrale dpg login. Daar hebben we met ons team helaas minder invloed op maar we werken eraan. ..

Ik ben her niet helemaal eens met die stelling.

Bij nu.nl ben ik altijd ingelogd. ad.nl gebruik ik zelden, ik ging net kijken:
"Je bent automatisch ingelogd met....."

Alleen autoweek.nl heeft voor forum én FP bij erg veel gebruikers rare nukkigheid.
En bijna nooit moet ik gegevens zoals een wachtwoord opnieuw invoeren. Het is dus puur een autoweek.nl systeem beslissing dat mijn DPG sessie er niet zou zijn. Twee keer random klikken en ik ben weer geïdentificeerd. Het is letterlijk een deurhendel die je drie keer omlaag moet doen terwijl het slot al open is.

Zelfde hier. Sinds gisteren kan ik niet inloggen op de fp, forum nog wel.
Even gecheckt bij nu.nl en andere sites, daar ben ik automatisch ingelogd. Hier krijg ik Referentie foutmelding: 4114c1a6-fdd3-4f2d-8b9f-e0d5db9e6d39

Ook hier sinds 3 dagen problemen met Autoweek en krijg de volgende foutcode:

bb3130c8-7ed7-47b9-a593-6985fe265633

Het is momenteel niet meer mogelijk in te loggen, mee lezen gaat (nog) wel. Heb steeds gedacht iemand bij jullie merkt het wel maar blijkbaar niet....
Het lijkt me vreemd dat er tot nu "maar 4 reacties" over dit ongemak zijn binnen gekomen.

Laatst bewerkt:
Hier hetzelfde probleem sinds een dag of 3 - 4, als ik dan op de Autoweek link klik (Zie paars gelkeurd) dan kom ik op het klantenserviceportaal waar ik vervolgens wel ingelogd ben. Ga ik dan weer terug naar de FP dan ben ik nog steeds uitgelogd. Op het forum ook gewoon ingelogd.

inloggen.jpg

Ik ook. Inloggen op forum en dan doorklikken naar frontpage werkt meestal wel of switchen van browser. Maar het is best irritant

Ik krijg inderdaad zo'n zelfde scherm te zien als @Geuzert.

Net ontdekt: wat bij mij als laatste redmiddel werkt is alle autoweek én DPG gerelateerde cookies zoeken en weggooien. Bij daarna opnieuw inloggen via forum ben ik ineens ook weer op FP ingelogd, na een refresh.
Eigenlijk ook niet verrassend, gezien mijn ervaring met Firefox Focus en Marleen's ervaring met van browser wisselen, dat het iets met wat in de cookies blijft hangen te maken heeft.

Het werkt, maar is natuurlijk wel erg omslachtig. En dit probleem lijkt wel bij iedereen (die het nu ervaart) rond dezelfde tijd begonnen.

Had AW in twee sessies open, 1 op laptop en 1 op GSM. Toen ik de laptop sessie sloot, lukte het me op de gsm onmiddellijk

Laatst bewerkt:
Het inlogprobleem op de FP werd veroorzaakt door een update van de website die met inloggen had te maken. Oudere browsers kunnen hiermee te maken hebben - na een update (die meestal automatisch gebeurt) moet het inloggen weer goed gaan. Mocht je er nog last van hebben: check of je browser up to date is.

Hier lijkt het met de update van vandaag van Firefox wel beter te werken.
'k Kan nu weer gewoon direct op de FP inloggen. Met update naar iPadOS 18.4.1 lijkt het ook in Safari beter te gaan (die browser kan niet apart geüpdatet worden)

Geen idee welke browser jullie gebruiken, ik gebruik al jaren Firefox en heb geen problemen.
Firefox. Ook op mobiel. Ik moet zeggen dat ik niet echt problemen heb maar als een halve 'devops' irriteert het me dat je 3-4 keer moet klikken voordat je verder kan. En daar zit geen daadwerkelijk wachtwoord versturen bij, dus ik ben wel ingelogd, maar de website heeft reloads nodig van verschilende delen (forum/frontpage) voordat ik ook echt 'de goede icoontjes' heb.

Het inloggen is inderdaad vervelend als dat niet soepel verloopt. We hebben gemerkt dat het voor een aantal gebruikers (niet iedereen) beter kan en er wordt naar gekeken.

Als je problemen hebt met inloggen, zou je dat hieronder willen laten weten - en vooral wat extra informatie: hoe log je in / via welke 'route' (eventueel van een andere site, op de homepage, via forum); en welke browser gebruik je? Mobiel, desktop/laptop of ander soort device? Sinds wanneer merk je het (vaker)? Dat helpt de ontwikkelaars bij het vinden van een oplossing. Bedankt!

Hopelijk helpt dit de fervente forumbezoeker een klein beetje:

Het forum logt vaak makkelijker in of is al ingelogd terwijl de frontpage dat niet is.

Frontpage toon poppetje met kruisje:
ivt05U.png
figure A, poppetje.

Het forum toont dit:
x5yeBH.png
figure B, 'Aanmelden'.

Als je op B klikt dan krijg je weer de frontpage met A (dus niet ingelogd), heel frustrerend. Echter ga dan weer naar het forum en je bent vaak gewoon al ingelogd (in mijn geval dan) op het forumgedeelte:
Ox1pio.png
figure C, avatar.

Tijdens het maken van deze prachtige en uitgebreide tutorial heb ik mijn browser even herstart en bleek ik ook al meteen ingelogd te zijn op het forum (direct figure C, geen B te zien) terwijl frontpage nog Figure A gaf.

Ik was op het forum, ging even boodschappen doen en de was doen en ineens weer niet aangemeld (wel op de FP).

rNUSlhO.png

Uit- en inloggen op de FP en ben ook op forum ingelogd. Alleen jammer dat het elke keer zo omslachtig moet.

Ik was op het forum, ging even boodschappen doen en de was doen en ineens weer niet aangemeld (wel op de FP).

rNUSlhO.png

Uit- en inloggen op de FP en ben ook op forum ingelogd. Alleen jammer dat het elke keer zo omslachtig moet.
Bedankt voor de melding, we blijven het in de gaten houden.

En nu is alles wel weer terug maar ben ik “net ingestapt” :( en alle topics en reacties zijn nu gepost onder Matt…. en kan ik dus ook niet meer de openingspost veranderen. Terwijl het onder hetzelfde account it. Wtf

Dit is inderdaad erg vreemd. Ik heb het aan de developers voorgelegd waar dit aan kan liggen (en hoe we het zouden kunnen corrigeren)

Wat een ellende weer.

Ik ben ingelogd, ik wil op het Forum een bericht plaatsen, dat kan niet omdat ik niet ingelogd ben. Ik ga naar de Frontpage om in te loggen, daar ben ik ingelogd, dus ik ga weer naar het Forum en warempel, ik ben weer uitgelogd
Op de Frontage ben ik weer ingelogd, om dus vervolgens op het Forum niet ingelogd te zijn.

Op de Frontpage uitloggen is makkelijk, vervolgens kan ik niet meer inloggen en na meerdere malen lijkt het weer te werken.

En nu is alles wel weer terug maar ben ik “net ingestapt” :( en alle topics en reacties zijn nu gepost onder Matt…. en kan ik dus ook niet meer de openingspost veranderen. Terwijl het onder hetzelfde account it. Wtf
Welkom op het forum in ieder geval.
Matt is hier al een tijdje, wel een aardige kerel. :LOL:

Zonder grapjes ze zullen dit wel op kunnen lossen lijkt mij.

Toch inloggen (tijdens 9 juli werkzaamheden)
Ik heb het al bij "mededelingen" gepost maar daar staat hij voor moderatie.
Via https://mijnomgeving.autoweek.nl/ (helemaal naar beneden scrollen op FP 'Mijn account')
Daar inloggen en daarna was ik op het forum ook weer ingelogd.

Het inloggen via de website is afgesloten. Het forum staat los van de website en daar kun je wel bij alleen sommige gebruikers ondervinden toch hinder.
We zijn bezig met een migratie van de site naar een andere server. Wat er ingelogd op de FP wordt geplaatst zal na het beëindigen van het onderhoud verloren zijn. Beter jouw reacties of reviews op de vasthouden om later te plaatsen. Rond het middaguur is het volgens planning gereed maar het blijft IT...

Terug
Bovenaan