Re: Ton. - Volvo V40 D2 Business Sport (2015) - geleverd p.7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ton
  • Startdatum Startdatum
zo ben wel enthousiast geworden door dit forum.
ik heb aantal weken een ds3 besteld... en een wonder, de uitvoering die ik wilde stond nog 1 bij importeur.

Auto wordt donderdag 12 april afgeleverd.
- wit met zwart dak en Ahera 16" zwarte velgen eronder
- Achterspoiler
- Perfo Pakket
- Select my way comfort
- trekhaak

Heb vele jaren mercedes gereden, maar nu eens iets leukers, kleiner. Hopelijk gaat ie goed bevallen

marcel

Nu is de DS3 inderdaad een leuk karretje, maar als je naam het type Mercedes aangeeft dat je had (CL?) dan is dat toch wel een flink stukje kleiner. En of het leuker is........8-)

Toevallig ook een Telfort abonnement?
:}

Van een A-Klasse naar een DS3 is toch een verbetering!

Die 40 DS3tjes zag ik in colonne over de dijk voorbij scheuren...elkaars achterbumper proberen te ontwijken, wat amper lukte.
p065.gif

celleke zei:
zo ben wel enthousiast geworden door dit forum.
ik heb aantal weken een ds3 besteld... en een wonder, de uitvoering die ik wilde stond nog 1 bij importeur.

Auto wordt donderdag 12 april afgeleverd.
- wit met zwart dak en Ahera 16" zwarte velgen eronder
- Achterspoiler
- Perfo Pakket
- Select my way comfort
- trekhaak

Heb vele jaren mercedes gereden, maar nu eens iets leukers, kleiner. Hopelijk gaat ie goed bevallen

marcel

Gefeliciteerd, goeie keus!
Ondertussen wordt de DS3 net zo standaard als de Polo op de weg. Maar dat is een goeie zaak. :D

Rembrandt zei:
Nu is de DS3 inderdaad een leuk karretje, maar als je naam het type Mercedes aangeeft dat je had (CL?) dan is dat toch wel een flink stukje kleiner. En of het leuker is........8-)

Toevallig ook een Telfort abonnement?
:}

Nou het was een c-klasse station ...
En we zijn maar met zijn tweetjes voortaan, dus wat kleiner en leuker wel zo fijn..
Ook de vrouw rijd er liever in dan in een mercedes ..

nog een week ..... wachten

Nou afgelopen donderdag is auto afgeleverd
nu 500 km mee gereden en moet zeggen, bevalt me heel erg goed ... ook bediening van alles werkt makkelijk en duidelijk
telefoon wordt direct herkend enz enz
ben nu aan het bij houden het verbruik.

heb enkele foto's bijgevoegd

GroteFoto-PXOTEAUJ.jpg

GroteFoto-SVIVP8AW.jpg

A3-White zei:
Mooi om te zien, DS3 blijft een kek karratje!

Zeker!

https://www.auto-motor-und-sport.de/motorsport/x-games-2012-rallycross-loeb-im-citroen-ds3-xl-5038724.html

(Sory, hoort hier niet. Hoewel...)

Bijna 4 maanden niets meer van Ton vernomen. Zou de DS3 e-HDI nog steeds netjes z'n ding doen?

Davidoff zei:
Bijna 4 maanden niets meer van Ton vernomen. Zou de DS3 e-HDI nog steeds netjes z'n ding doen?

voiture zei:
Ik denk het. Geen bericht is goed bericht :T.

De DS3 doet het uitstekend heren! Nog steeds helemaal tevreden!

Vanmorgen winterbandjes (Goodyear Ultragrip 8) eronder laten monteren, vorige week de 30.000km grens gepasseerd.

Helaas te weinig tijd om op dit forum bij te blijven, maar wellicht is dat een goed teken ;)

Bijna een jaartje oud, volgens mij?
Als je kilometrage zo doorgaat, wordt het eerder het maximale aantal kilometers dan de contractstermijn :)

Davidoff zei:
Bijna een jaartje oud, volgens mij?
Als je kilometrage zo doorgaat, wordt het eerder het maximale aantal kilometers dan de contractstermijn :)

Klopt, nog 2 weken, dan 1 jaar oud.
Vandaag de 36.000-kilometergrens gepasseerd. Als ik zo door ga, moet ik nog 3 jaar in plaats van 4 jaar.
Alles nog helemaal naar wens gelukkig. :D

der Magistrat zei:
Ah kijk aan, goed nieuws. En hoe is het met het verbruik?

Ik schurk normaliter tegen de 1 op 20 aan.
Alleen met de lagere temperaturen van dit moment schiet het verbruik wel wat omhoog. Maar ook door de winterbanden en met enige regelmaat 130km/h-snelwegen rijden. Verbruik boven de 120 neemt bijkans exponentieel toe ;)

Boven de 120 schiet het verbruik inderdaad omhoog. Blijf je onder de 120 dan haal je de 1:20 met gemak.
Ik rij gemiddeld 1:18,5 en rij op de snelweg normaliter tussen de 130 en 140.
Qua kilometerstand zitten we nu bijna gelijk: ik heb in 10 maanden en 10 dagen ruim 37dkm op de teller gezet.

Barri zei:
Boven de 120 schiet het verbruik inderdaad omhoog. Blijf je onder de 120 dan haal je de 1:20 met gemak.
Ik rij gemiddeld 1:18,5 en rij op de snelweg normaliter tussen de 130 en 140.
Qua kilometerstand zitten we nu bijna gelijk: ik heb in 10 maanden en 10 dagen ruim 37dkm op de teller gezet.

Ah, goed bezig!
Eind van de week, zit ik op precies een jaar.

Bij jou ook alles nog naar wens? (Ik spiek wel af en toe in jouw topic).

Mooi dat je nog tevreden bent, Ton. En we zitten redelijk in elkaars buurt qua km-stand en verbruik. Dat is grappig.

Toch nog maar eens een mini-meetje proberen in te plannen? :T

**BOEM, mega-kick.**

De DS3 leeft nog, en ik leef ook nog.
Ik lees vanaf de zijlijn sommige dingen nog mee, maar ik vermaak me offline met te veel andere dingen om actief te forummen.

Anyway, DS3 staat op ruim 61,000 kilometer.
2 weken geleden zijn de winterbandjes eronder gekomen. 3 weken geleden heb ik de derde (elke 20k) onderhoudsbeurt laten doen.
Op wat kleine dingen na (filtertje hier en daar, wat vloeistof en ruitenwisserbladen) geen rare dingen.

Wel in het voorjaar een nieuwe voorruit gekregen. In korte tijd meerdere sterren a.g.v. het wegdek op de A12 tussen Utrecht en Gouda.
Een ster zat dusdanig in het zicht dat er een nieuwe ruit nodig was. Na de nieuwe ruit overigens wel wéér een nieuwe ster te pakken. Deze is gerepareerd (je ziet em nog wel).

In augustus ben ik er met mijn vriendin mee naar 't Gardameer gereden. Ding gaf geen krimp. Ook lange stukken prima te doen. Aangezien ik alles heb gereden (vriendin is met rijbewijs bezig) kon ik ook eens écht lange ritten zitten. Geen klachten.

Al met al nog dik tevreden met 't ding! Rijdt goed, stuurt goed.
Nadelen zijn en blijven:
- de grote deuren (driedeurs)
- navigatie niet heel gebruiksvriendelijk
- Niet al te grote kofferbak
Verder is het verbruik zo'n 1 op 20. Deels a.g.v. stukken snelweg waar je 130 mag (en ik dus zo'n 140 op teller heb staan). Dan schiet 't verbruik omhoog. Geeft verder niets. Heb een Shellpas, mag Vpower tanken, dus goed voor de airmiles.:}

27 januari naar 30 november update. Heerlijk :}

Zit je nu op de helft van de kilometers of moet je tot 160k o.i.d.?

adinsx zei:

Ik moet 150k of 5 jaar. Eind januari 2014 zit ik op 2 jaar.
Waarschijnlijk zit ik eerder op de 5 jaar dus. Er is tevens een kansje dat ik binnenkort meer kilometers zal gaan maken.

Jij tevreden met de Megane?

Ton. zei:
Wel in het voorjaar een nieuwe voorruit gekregen. In korte tijd meerdere sterren a.g.v. het wegdek op de A12 tussen Utrecht en Gouda.
Een ster zat dusdanig in het zicht dat er een nieuwe ruit nodig was. Na de nieuwe ruit overigens wel wéér een nieuwe ster te pakken. Deze is gerepareerd (je ziet em nog wel).

Heel herkenbaar die sterren door het slechte wegdek op de A12, ik kom er dagelijks en het was geen overbodige luxe dat ze daar een nieuw stukje asfalt gelegd hebben! Ik had in m'n Golf ook binnen een maand meerdere putjes in de voorruit en steenslagschade op de motorkap, best zonde bij een net nieuwe auto!

Wybe zei:
Ton. zei:

Heel herkenbaar die sterren door het slechte wegdek op de A12, ik kom er dagelijks en het was geen overbodige luxe dat ze daar een nieuw stukje asfalt gelegd hebben! Ik had in m'n Golf ook binnen een maand meerdere putjes in de voorruit en steenslagschade op de motorkap, best zonde bij een net nieuwe auto!

Heb destijds nog contact gehad met Rijkswaterstaat, om te vragen of ze meer konden vegen, maar liever nieuw asfalt.
Heeft weinig geholpen.

Steenslag is ook zuur, zeker bij een nieuwe auto.
Gelukkig geen steenslag bij mij overigens.

Ton. zei:
Wybe zei:

Heb destijds nog contact gehad met Rijkswaterstaat, om te vragen of ze meer konden vegen, maar liever nieuw asfalt.
Heeft weinig geholpen.

Steenslag is ook zuur, zeker bij een nieuwe auto.
Gelukkig geen steenslag bij mij overigens.

Zal de lak die Volkswagen gebruikt wel niet zo hard zijn, bumperkleven is er niet meer bij met adaptive cruise control... Ben je nog vaak op de A12 te vinden? Misschien spot ik je nog eens!

Heeft ook weinig te maken met bumperkleven, de ene keer word je geraakt terwijl je "weinig" afstand houdt, de andere keer bij veel afstand.
En volgens mij kan zo'n steentje ook prima van één van de naastliggende stroken komen.

9-13 december zit ik bij een klant in Den Haag, dus dan weer A12. Normaal rijd ik alleen A2-A10 (Utrecht - Amsterdam). In 't voorjaar had ik een project (inmiddels afgerond) bij een klant ergens langs die A12, vandaar.

Ton. zei:
adinsx zei:

Ik moet 150k of 5 jaar. Eind januari 2014 zit ik op 2 jaar.
Waarschijnlijk zit ik eerder op de 5 jaar dus. Er is tevens een kansje dat ik binnenkort meer kilometers zal gaan maken.

Jij tevreden met de Megane?

Oh, dat duurt dus nog wel even. Maar hij bevalt goed zo te zien op wat kleine dingen na.

Zelfde verhaal hier met de Mégane. Bevalt eigenlijk meer dan uitstekend. Het mindere vermogen t.o.v. de voorganger begint ook te wennen.
Enige klaagpunten is dat op de randen van het panoramadak water blijft staan en dat water komt dus zodra je gaat rijden aan alle kanten eraf zeiken.
Niet erg handig als ik net ervoor de auto heb gewassen en gedroogd. Verder eigenlijk ook niet veel te klagen.
Vanmorgen 11k op de klok gezet van de 125.000 die we in 5 jaar moeten gaan maken. Lig een beetje voor qua km's.

M.b.t. de lak. Daar heeft nagenoeg elke auto last van nu lakken alleen nog watergedragen mogen zijn. Ik heb er nu twee op de neus en een wat grotere op het afdekdopje in de bumper van het sleepoog. Balen, maar niets aan te doen helaas.
Afstand tot voorganger maakt weinig uit inderdaad. Ik heb ze tot nu toe vooral van de baan naast me aan zien komen 'vliegen'.

Dat water van het panoramadak zag ik inderdaad op FS. Ach, als dat het ergste is... ;)

't Zijn inderdaad kleinigheden waar ik tegenaan loop.
Ik zit bijvoorbeeld prima in die DS3. Waar een collega juist vaak last van zijn schouders heeft in zijn DS3.
Terwijl ik juist lang en slank ben, en misschien dan gevoelig voor dat soort dingen moet zijn.

Overigens wordt volgende auto wel een klasse hoger denk ik. Denk aan Megane, Golf, 308, A3, Focus of V40.
De kans dat er in die leaseperiode het nodige in mijn privéleven verandert waardoor ik een ruimere auto goed kan gebruiken is toch wel zeer aanwezig ;)

Schiet me hier net nog een te binnen. De Mégane is voorzien van bezettingssensor. Als ik een zware laptoptas op de passagiersstoel heb liggen en een afrit sportief pak gaat het lampje van de gordelverklikker nog wel eens branden. Dat is op zich niet iets storends, wat wel storend is ontdekte ik vanmorgen.
De stoelverwarming stond nog op standje 1 van de passagiersstoel (wederhelft aangelaten gisteravond denk ik), maar die blijft dus ook gewoon aan terwijl er niemand zit. (td) De slimmeriken in Frankrijk hebben even niet een 'IF stoelbezetting = 0, THEN stoelverwarming 1=0.' etc...

Achja, kleinigheidjes. Hier met het oog op de toekomst meteen al voor een station gekozen dus. In vijf jaar kan tenslotte best een en ander veranderen hè. ;)

adinsx zei:
Schiet me hier net nog een te binnen. De Mégane is voorzien van bezettingssensor. Als ik een zware laptoptas op de passagiersstoel heb liggen en een afrit sportief pak gaat het lampje van de gordelverklikker nog wel eens branden. Dat is op zich niet iets storends, wat wel storend is ontdekte ik vanmorgen.
De stoelverwarming stond nog op standje 1 van de passagiersstoel (wederhelft aangelaten gisteravond denk ik), maar die blijft dus ook gewoon aan terwijl er niemand zit. (td) De slimmeriken in Frankrijk hebben even niet een 'IF stoelbezetting = 0, THEN stoelverwarming 1=0.' etc...

Achja, kleinigheidjes. Hier met het oog op de toekomst meteen al voor een station gekozen dus. In vijf jaar kan tenslotte best een en ander veranderen hè. ;)

Laptop(tas) gaat bij mij in kofferbak.
Ik heb een zelfde soort wederhelft (die zoiets aan laat staan), en een zelfde soort Franse auto. :}
En je kan als je alleen in de auto zit, niet zien of die stoelverwarming aanstaat. Ze hadden beter die knopjes op de stoel bij de middenconsole kunnen doen, in plaats van aan de kant van de deur.

Haha, nou ik ontdekte het toen ik had getankt. Dan zet ik even de boordcomputer weer op nul en kwam zo ook langs de meldingen waar stond: "Stoelverwarming aktief". Verrek dacht ik... :}

Maar inderdaad, knopjes hadden prima op de middenconsole gekund.

En we zijn halverwege!

image1.jpeg

Klachten: eigenlijk geen. Airco stinkt af en toe een beetje, maar dat laat ik met de 80k-beurt wel oplossen.
Geen niet-reguliere dealerbezoekjes, geen nare nieuwe eigenschappen.

Naar een nieuwe ben ik nog niet echt aan het kijken, maar mocht morgen de DS3 uit elkaar gevallen zijn:

- Volkswagen Golf GTE (Elektrische GTI, 200+ pk, 7% bijtelling => lekker)
- Volvo V40 D4 (14%, 190 pk => lekker)
....
....
....
- Peugeot 308 (e-Hdi, 120 pk, 14% => Verstandig)
- Audi A3 (???, ?% => ? )

Veel meer opties zie ik momenteel niet (mede ingegeven door het beperkte merkenbeleid van de werkgever), gelukkig ook nog lang niet actueel.

Mijn airco heeft gelukkig nooit gestonken, raar dat je die van jou wel ruikt.
Ik zit nu tegen de 90dkm, en ik zag dat de voorbanden bijna aan vervanging toe zijn. Achterremmen zijn al vervangen, voorste remmen zijn bij 100dkm aan de beurt. Hoe zit dat bij jou?

De keuze voor een opvolger is redelijk breed. Bij mij is de keuze beperkt tot VAG. Gelukkig binnen die merken wel genoeg keuze!

ps: haal eens een syntetisch doekje over je dash ;)

Is ook niet dat ie altijd stinkt, 1 op de 10 ritten ofzo.

Nog geen vervanging van de remmen gehad, wellicht dat het nu komt. Banden lijken nog wel goed te zijn, alleen bleek 1 van de voorbanden lek te zijn toen ik ze liet wisselen winter -> zomer. Is toen geplakt.
Zal wel een update geven na de 80k beurt (week of vier/vijf).

Dit zijn de merken waar bij ons uit te kiezen valt.
Alfa Romeo
Audi/Volkswagen
BMW/Mini
Ford
Hyundai
Opel
Peugeot
Renault
Seat
Toyota
Volvo

Doekje is inderdaad weer nodig, wasstraat ook trouwens...

Je hebt iig ruim keus, haast voor elk wat wils (tu)

bij een vriend van mij die groot Mercedes liefhebbern is, is het beperkt tot de VW groep :}

Hoor steeds vaker allerlei regeltjes waaraan werknemers zich moeten houden mbt model, merk, kleur, uitstoot, groen, niet tanken aan snelweg, banden verplicht naar kwikfit, keuze uit 2 bandenmerken, ruiten verplicht naar autototaal glas, schades alleen bij Care, etc etc. Waarschijnlijk zijn dat ook de supergoedkoopste leasetarieven, maar dan nog, dan gaat het leuke van leasen er wel een beetje vanaf.

AsconaGT zei:
Je hebt iig ruim keus, haast voor elk wat wils (tu)

bij een vriend van mij die groot Mercedes liefhebbern is, is het beperkt tot de VW groep :}

Hoor steeds vaker allerlei regeltjes waaraan werknemers zich moeten houden mbt model, merk, kleur, uitstoot, groen, niet tanken aan snelweg, banden verplicht naar kwikfit, keuze uit 2 bandenmerken, ruiten verplicht naar autototaal glas, schades alleen bij Care, etc etc. Waarschijnlijk zijn dat ook de supergoedkoopste leasetarieven, maar dan nog, dan gaat het leuke van leasen er wel een beetje vanaf.

Had zelf ook graag Mercedes in het lijstje gehad, A-Klasse is een prima optie.

Model is wel redelijk vrij, alleen geen cabrio's/SUV's. Kleur is ook vrij. Uitstoot is vrij, maar wordt gestuurd door bonus/malus-systeem obv verbruik volgens boekje... :}
Tanken is alleen bij Shell (lokaal tanken wordt gewaardeerd, maar snelweg mag ook), en we mogen ook VPower tanken. Tanken buitenland is wel voor eigen rekening.
Banden is inderdaad Kwikfit of Profile Tyrecenter (de laatste dus). (Glas)schade is inderdaad Autotaalglas en Care.
Onderhoud wordt gestimuleerd om dat bij Bosch of zo'n andere landelijke toko te doen. Dealer mag wel, maar dan geen vervangend vervoer/haalbreng-service (tenzij je dat zelf met dealer kan regelen).

Al met al de nodige beperkingen, maar ik moet zeggen dat mijn leasebudget goed is (dit i.t.t. collega's die later dan ik zijn begonnen). Dus door de bank genomen best tevreden hoor!

En van 99.999km:
image_2.jpg

Naar 100.000km:
image_3.jpg

Daarbij is wordt de DS3 eind van Januari al weer 3. Dus goede gelegenheid om de 100.000km-beurt te combineren met een APK.
Dit is vorige week gedaan bij mijn favoriete Citroen-dealer (Zwolle).

Bij aankomst bleek mijn afspraak niet in het systeem te staan, maar beurt + keuring is alsnog netjes ingepland/uitgevoerd voor die dag.

De grootste mankementen bleken te zijn:
- bijvullen koelvloeistof
- vervangen rubber 'zooltje' van het koppelingspedaal
- Uitlaatdemper rammelde, ophanging was wat krom. Hebben ze gefixed.
- Reinigen van een (of twee?) remblokken achter.

Niets schokkends dus.

Auto kreeg ik weer netjes gewassen en uitgezogen terug.

Verder kwam ik er achter dat mijn contract tot januari 2016 loopt. Dus met wat geluk (eventueel maandje afkoopboete) kan ik eind van het jaar (nog vlak voor de nieuwe bijtellingsregels) iets nieuws kiezen. Maar aan de DS3 ligt het in ieder geval niet.

- vervangen rubber 'zooltje' van het koppelingspedaal
Die zag ik bij mijn DS3 ook ergens op een factuur staan, ook rond de 100dkm dacht ik.

Verder kwam ik er achter dat mijn contract tot januari 2016 loopt. Dus met wat geluk (eventueel maandje afkoopboete) kan ik eind van het jaar (nog vlak voor de nieuwe bijtellingsregels) iets nieuws kiezen. Maar aan de DS3 ligt het in ieder geval niet.
Dat zullen er ongetwijfeld meer doen. Zoek dat op tijd uit, want ik denk dat het aantal beschikbare auto's in december snel vergeven wordt.

Ga ik zeker rekening mee houden. Kan een hoop geld schelen/kosten.

Ik hoop wel dat er nog wat leuke modellen (in leuke bijtellingscategorie op de markt komen dit jaar)

Wat is er mis met een leuke Cactus ;)?

Bevalt mij uitstekend als, indirecte, opvolger van de DS3!

De DS3 staat op 127.000km en wordt in januari 2016 4 jaar. Dan moet het ding op ongeveer 140.000 km staan en loopt het contract ook ongeveer af.
Werkgever en leasemaatschappij zijn akkoord met het omruilen van de DS3 (waar ik nog steeds happy mee ben) voor iets nieuws. Ik heb de leasemaatschappij vanmorgen dit doorgegeven:

Volvo V40 2.0 D2 Business Sport in Power Blue. (=14% bijtelling)
+ 18 inch Ixion II velgjes
+ Modern Wood Inleg interieur
+ Verwijderen V40 en D2 aanduiding achterklep
+ Dakspoiler
+ Winterbanden (is standaard 'optie' bij ons, kost mij niets)

Nog wel even getwijfeld of ik een achteruitrijcamera wilde hebben, maar uiteindelijk niet gedaan. Kost bijna 18 euro per maand, en er zitten al parkeersensoren achter.

Het wachten kan beginnen :)

2015_09_14_10_29_56.jpg

Netjes hoor, zo'n V40!

Ik heb al ruim een jaar geen leaser meer, maar zag dat mijn DS3 er 5 dagen geleden uit moest (nu 136dkm). Opvolger is er echter nog niet (eTron in bestelling), dus hij rijdt nog.
Als ik 'm nog zou rijden, zou ie opgevolgd moeten worden door een VW, Audi, Seat of Skoda (beleid van die werkgever). Aangezien degene die 'm heeft overgenomen een eTron kan bestellen (hij had een iets lagere functie dan ik), kan er blijkbaar best veel! Ik zou dan voor een GTE gaan.
In jouw geval is de V40 dé auto denk ik. Het touchscreen van de 308 zou mij weerhouden zo eentje te bestellen, daarnaast vind ik 'm van voren echt niet mooi.

Thanks!

eTron/ Golf GTE zijn bij ons ook opties, maar alleen als veel van de kilometer elektrisch kan rijden (men monitort het verbruik, te grote afwijkingen komen dan weer deels voor eigen rekening). Dan is bijna 100km enkele reis met een GTE niet echt een optie. Wel mooi spul overigens.

308 ook naar gekeken, maar het 308 topic alhier, en de kilometers die ik onlangs met een collega heb meegereden in zijn 308 SW hebben mij niet overtuigd.
Wel erg ruim!
Maar nog geen kind(eren) onderweg, ook niet de planning op korte termijn. En 1 kleine moet in een V40 ook wel te vervoeren zijn.

Verder nog half naar Auris TS en Lexus CT200h gekeken, maar de eerste is toch behoorlijk suf. En de tweede is alleen leuk (aan te kleden) in 20% bijtelling. Daarbij ga ik mij ergeren aan die automaat en de beperkte ruimte (oké V40 is niet ruimer) en de erg kleine brandstof tank (+ meer van dat soort dingetjes).

eTron/ Golf GTE zijn bij ons ook opties, maar alleen als veel van de kilometer elektrisch kan rijden (men monitort het verbruik, te grote afwijkingen komen dan weer deels voor eigen rekening). Dan is bijna 100km enkele reis met een GTE niet echt een optie. Wel mooi spul overigens.
Eens. Een beetje werkgever houdt daar rekening mee. Mijn vorige werkgever volgens mij niet :D

De Auris valt mij qua model erg mee na de facelift! Maar qua rijden denk ik dat het verschil met de V40 wel groot is.

Van buiten is de Auris prima te pruimen (en veel keus qua kleuren), alleen van binnen word ik er niet warm van (en daar kijk je toch veel tegenaan).

De kleurkeuze bij Peugeot heeft trouwens ook niet geholpen:

Voor de leaserijder:
2015_09_14_11_43_29.jpg

Voor de (particuliere) koper:
2015_09_14_11_44_44.jpg

En dan kan je nog verder naar rechts scrollen.

Tja, zo krijg je wel een heel suf wagenpark. Wat is Peugeot denkende?

Dat van die kleuren vind ik gewoon dom van de fabrikant/importeur (ik weet niet waar de bron daarvan ligt). Ze willen toch alleen maar auto's verkopen?

speedtouch zei:
Dat van die kleuren vind ik gewoon dom van de fabrikant/importeur (ik weet niet waar de bron daarvan ligt). Ze willen toch alleen maar auto's verkopen?

Na 1 januari klapt de verkoop in elkaar van de 14% 308.
Tot die tijd maken ze het zichzelf makkelijk om een beperkt aantal kleuren aan te bieden. Verkopen doet ie toch wel denken en weten ze:T
Sterker nog; ik weet van diverse dealers dat ze gewoon een hele vloot 308jes in bestelling hebben staan. Ongeacht de kleur is er nu al een hele run op die wagens.

Mooie keuze de Volvo(tu)
Stiekem baal ik wel eens dat ik m'n 308 destijds niet heb gecanceld voor die 190pk D4...

ENTE zei:
Na 1 januari klapt de verkoop in elkaar van de 14% 308.

Klopt, dat vermoed ik ook en dus van Peugeot in het algemeen, of er moet een wonder gebeuren in januari 2016.
Dat van die kleuren blijf ik tactloos vinden.

Terug
Bovenaan