Re: Ton. - Volvo V40 D2 Business Sport (2015) - geleverd p.7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ton
  • Startdatum Startdatum
Goed om te horen Ton!
Ik krijg volgende week de luxe kentekenplaten erop, alsmede de software update van 33a naar 33b. Krijg nu namelijk constant Onbekende Beller in beeld als ik gebeld wordt. Terwijl mijn adresboek wel gewoon gesynchroniseerd wordt vanaf m'n iPhone, want als ik iemand bel laat hij wel netjes de naam zien. Alleen niet wanneer ik gebeld wordt.
Maar dit schijnt aan de software te liggen, af-fabriek heeft hij 33a, maar de dealer update dit naar 33b.

Misschien ook even raadzaam om dit bij jou te kijken. ;)

Setup > Systeem > Softwareversie.

Ton. zei:
Toch 2 minpunten, dat ligt niet aan de auto, maar aan de dealer.
- Er zitten geen luxe kentekenplaten op, maar de standaard platen.
- En nog erger, de spoiler ontbreekt nog.
Beetje jammer ook dat ik daar niet op werd gewezen, maar dat ik dat moest opmerken. (td)
(Overigens geheel buiten de schuld van de enorm vriendelijke, wat oudere, man die mij de sleutels overhandigde.)

Hadden ze een willekeurige oude man van straat getrokken dan om jou de sleutels te overhandigen? Denk het niet? Die man werkt daar toch ook? Het kan toch niet zo zijn dat dit soort verantwoordelijkheden worden afgeschoven, of soms zelfs de schuld aan het 'systeem' wordt gegeven?

Jij wordt geholpen door die man, dus hij had jou moeten helpen :) . Oók op bovengenoemd vlak. Anders is hij totaal overbodig in die organisatie.

Elaste zei:
Ton. zei:
Toch 2 minpunten, dat ligt niet aan de auto, maar aan de dealer.
- Er zitten geen luxe kentekenplaten op, maar de standaard platen.
- En nog erger, de spoiler ontbreekt nog.
Beetje jammer ook dat ik daar niet op werd gewezen, maar dat ik dat moest opmerken. (td)
(Overigens geheel buiten de schuld van de enorm vriendelijke, wat oudere, man die mij de sleutels overhandigde.)

Hadden ze een willekeurige oude man van straat getrokken dan om jou de sleutels te overhandigen? Denk het niet? Die man werkt daar toch ook? Het kan toch niet zo zijn dat dit soort verantwoordelijkheden worden afgeschoven, of soms zelfs de schuld aan het 'systeem' wordt gegeven?

Jij wordt geholpen door die man, dus hij had jou moeten helpen :) . Oók op bovengenoemd vlak. Anders is hij totaal overbodig in die organisatie.

Hij heeft het ook wel opgenomen, en ik ben er vanmorgen ook al over gebeld.
Maar de man werkt daar op oproepbasis om de afgifte voor de zakelijke markt af te handelen (dus even uitleggen hoe de cruise control werkt, en het daadwerkelijk afgeven van de sleutels). Hij rijdt meestal het land in om op locatie de auto af te geven. Hij is verder niet betrokken bij de verkoop/order/bestelling van de auto's (hij weet dus ook niet zo goed welke auto moet voorzien zijn van welke opties).
Het systeem is dan ook niet fout (hoewel, misschien ook wel). Maar het is een fout van de afdeling Zakelijk Markt van de dealer die heeft verzuimd te controleren of alles aanwezig was. En in dit geval ook nog eens heeft verzuimd mij te informeren.
Anyway, 't zal wel opgelost worden. Het zijn geen dingen waar ik mij enorm druk om kan en wil maken. Ondertussen geniet ik ook zo wel van mij auto.

Gefeliciteerd Ton! Jammer dat er bij de aflevering 2 punten niet geregeld zijn, maar dat komt ook wel weer in orde.

Geniet er van en ik ben erg benieuwd naar de foto's, je hebt een bijzondere combinatie samengesteld :)

Ton. zei:
Het systeem is dan ook niet fout (hoewel, misschien ook wel). Maar het is een fout van de afdeling Zakelijk Markt van de dealer die heeft verzuimd te controleren of alles aanwezig was. En in dit geval ook nog eens heeft verzuimd mij te informeren.

Dit is precies wat ik bedoel: blame shifting zoals dat heet. Het systeem, die afdeling, etc. Het zijn verklaringen, geen excuses. Dit soort gedachtengangen mag gewoon niet plaatsvinden in een organisatie. Het is eigenlijk triest dat jij bovenstaande gewoon weet.

Geen drama's, maar ik greep het even aan omdat dit soort systeemdenken ("ik ben niet verantwoordelijk, daarvoor moet je bij afdeling X of persoon Y zijn") kan echt niet meer anno 2012. Van disclaimer naar proclaimer ("ik ben verantwoordelijk").

Hoe dan ook: gefeliciteerd met de DS3!

Een mooi theoretisch verhaal, Elaste, maar zie het maar eens in de praktijk toe te passen. En wat als dat mannetje nou heel stoer had gezegd: "ik ben verantwoordelijk!"? Dan zat Ton nog steeds met z'n missende luxe kentekenplaten en achterspoiler.

Niks theorie! Gewoon gaan uitvoeren. Te lang hebben banken, hypotheekverstrekkers, overheden, autodealers, verzekeraars, etc. gezegd dat het "niet hun verantwoording is" als er iets mis ging.

Het is simpel uit te voeren: gewoon zeggen dat je wél verantwoordelijk bent en zorgen dat je je klant enthousiast gaat maken over je dienstverlening. Wie moet er anders verantwoordelijk zijn? Je baas? Zijn baas? De Grote Baas? De kleine lettertjes? Ga zelf eens verantwoordelijk zijn!

Verantwoordelijkheid heeft niks te maken met wie doet wat in een organisatie en het daarom afschuiven op een ander(e afdeling). Het heeft te maken met je klant: hij/zij neemt een dienst of product af en doet met jou zaken. Dus jij bent het gezicht/aanspreekpunt/contactpersoon/verantwoordelijke voor die klant. Ga dus regelen dat hij/zij enthousiast wordt!

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat kastje naar de muur gedoe.

Als dat mannetje had gezegd: "ik ben verantwoordelijk" én daarbij de proactieve houding had aangenomen om de boel te regelen, was Ton in ieder geval enthousiaster geworden en misschien zelfs al wel geholpen.

In plaats van enthousiast is hij nu tevreden en heeft een hele uitleg ontvangen hoe dat dealerbedrijf in elkaar steekt en wie waar voor verantwoordelijk is. Wat heb je dáár nou weer aan?!

Tevreden > Enthousiast. Van disclaimer naar proclaimer.

Proficiat met de DS3, Ton! (tu)
Ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Ik vraag me alleen wel af waarom je de levering hebt laten doen door Motorhuis Leiden .. ?! Je woont kennelijk in Zwolle (?), hebt een klant in Utrecht en het hoofdkantoor E&Y staat in A'dam. Ik mis de connectie met Leiden. Maar misschien zie ik een belangrijk item over het hoofd ;)

Davidoff zei:
Proficiat met de DS3, Ton! (tu)
Ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Ik vraag me alleen wel af waarom je de levering hebt laten doen door Motorhuis Leiden .. ?! Je woont kennelijk in Zwolle (?), hebt een klant in Utrecht en het hoofdkantoor E&Y staat in A'dam. Ik mis de connectie met Leiden. Maar misschien zie ik een belangrijk item over het hoofd ;)

Dank je!

Citroën Leiden is/was de dealer die de Citroëns voor ons levert. En of dat E&Y is, of de combinatie met de leasemaatschappij, dat weet ik niet.
Want we kwamen van 4 leasemaatschappijen, en zijn juist per 1 januari naar één maatschappij overgestapt. Dus of Leiden nu nog exclusief levert....

Sommige dealerorganisaties sluiten contracten af met leasemaatschappijen inderdaad. Zo heeft een collega van mij uit Wierden (vlakbij Almelo) zijn Punto Evo mogen ophalen in Eindhoven.
Tja, de leaseprijs was een stuk lager in vergelijking tot de andere 2 leasemaatschappijen waaruit we kunnen kiezen. De dealers die zo'n deal sluiten bieden de auto's aan voor dumpprijzen, voordeel voor ze is dat het onderhoud ook naar hen gaat.

E&Y heeft trouwens wel een mooi kantoor langs de A10 staan, vandaag ook weer 2x langs getuft en de DS3 daarmee op een krappe 39k gezet. Donderdag de 2e onderhoudsbeurt voor mij!

Verhuizen voor een baan? Dat is wel de laatste reden die ik kan bedenken om te verhuizen.

voiture zei:
Ik zou echt gaan verhuizen als ik jou was *-).

Is ook de planning. Ik zoek wat in Utrecht.

Poekoek zei:
Verhuizen voor een baan? Dat is wel de laatste reden die ik kan bedenken om te verhuizen.

Mwoach, weet je wat het is? Ik dwing mijzelf op deze manier iets anders te doen, een stap te zetten. Professioneel, maar ook privé.
Eigenlijk al mijn vrienden blijven a) in Groningen (studievrienden) of b) in/om Zwolle (vrienden van middelbare school, of zelfs van daarvoor). Prima! Geen kwaad/slecht woord daarover, maar ik wil mijzelf dwingen iets anders te doen.

Poekoek zei:
E&Y heeft trouwens wel een mooi kantoor langs de A10 staan, vandaag ook weer 2x langs getuft en de DS3 daarmee op een krappe 39k gezet. Donderdag de 2e onderhoudsbeurt voor mij!
En daar werk ik (als ik niet bij klanten zit) :) Ergens halverwege (qua hoogte).
Wanneer moet de DS3 de eerste beurt hebben?

@Voiture, bij jou al iets meer bekend over de levering van jouw Mito?

Ik doelde eigenlijk op Poekoek, maar jij voelde je dus ook aangesproken :D.

Tja, als je tijdelijk een project ver weg hebt is het te overzien, maar volgens mij is er vrij weinig te doen in de noordelijke en oostelijke uithoeken van het land. Ik zou vanwege een baan zeker wel gaan verhuizen.
Zelf heb ik ruim een jaar in Amsterdam gezeten, en dat deed ik alleen op voorwaarde van 4 dagen werken. En ik wist natuurlijk dat het tijdelijk was.
Verder ben ik bewust in het westen gaan wonen, aangezien we daar het meeste werk hebben en ik nu vrij dicht bij kantoor woon. Dat vind ik toch wel belangrijk. Ik werk gemiddeld 50 uur per week, en dan vind ik het echt zonde van m'n tijd om ook nog veel in de auto te zitten. Zo leuk is autorijden nu ook weer niet met al die files. En zonder files gaat het ook vervelen; je kunt niets doen dan alleen wat telefoontjes afhandelen.
Maar goed, ieder zal het anders ervaren denk ik.

Ton, zoek je wat in de stad Utrecht? Leuk, erg leuke stad! Wel zijn de huizen daar vrij prijzig.

Mijn MiTo wordt aanstaande vrijdag bij ons op kantoor afgeleverd. Dus 's morgens ga ik per 307 naar kantoor en keer 's middags per MiTo naar huis :).

voiture zei:
Verder ben ik bewust in het wersten gaan wonen, aangezien we daar het meetse werk hebben

En de meeste spelfouten? ;)

Ton, feli met je DS3! Een geweldige auto, ik ben jaloers.

WOF

Herkenbaar wat je schrijft, R.!
50 uur haal ik normaliter niet, nu wel (drukste periode). Amsterdam-Zwolle v.v. vind ik nu nog acceptabel.
Maar zo zit ik ook ruim 6 weken bij een klant in Den Bosch. Dan overnacht ik in een hotel. Niet ideaal natuurlijk, maar "gelukkig" geen vriendin a.t.m. dus dat scheelt. En dan is Utrecht als uitvalsbasis ook wel lekker.

Ook een nette levertijd! Dus nog één weekje als "Voiture" en dan als "Vettura" door 't leven? ;)

WOF, ik schaam me. Blijkt maar weer dat haastige spoed zelden goed is :).

Ton: ik blijf onder dezelfde naam forummen. Peugeot blijft zeker een van mijn favomerken. En ik houd niet zo van naamswisselingen.

Ga je morgen foto's maken? Ben benieuwd!

@ voiture: kijk nu nog eens goed, er staat nog een foutje in ;)

@ Ton: ook geen slecht woord als je wél die stap zet, ieder is daar vrij in natuurlijk. En bovendien is Utrecht een erg gezellige stad, misschien wel de leukste stad van Nederland, genoeg potentiële vriendinnen ;) (maar nu ontlok ik vast reacties her en der ;)). Een DS3 E-HDI moet om de 20.000 een onderhoudsbeurt hebben, waarbij gezegd moet worden dat het verstandig is om dit echt op tijd uit te laten voeren. Dit komt de turbo ten goede, die is nogal gevoelig voor oude/vervuilde olie.

En kom eens op met die foto's (:B

@ voiture: het klopt zeker dat er minder werk is in de noordelijke en oostelijke delen van het land, zeker als je ingezet wordt door een middel/grootbedrijf, die hebben toch vaak de wat grotere bedrijven als klanten die vervolgens weer in de Randstad zitten.

Momenteel zit ik in Hoofddorp (heb uitzicht op het gebouw waar dit forum gedraaid wordt...) en daar zit ik al vanaf mei. De verwachting is dat ik daar sowieso een jaar of misschien wel langer in totaal zal zitten. Mijn oplossing: 4x9 uur werken, waarbij ik 2x per week in een hotel overnacht. Niet ideaal, maar wel de beste oplossing, waarbij mijn werkgever gelukkig goed mee denkt. De tijd die ik daar in het hotel zit gebruik ik vervolgens weer om bijvoorbeeld cursussen e.d. te volgen. Door deze constructie heb ik bovendien 1 dag per week vrij, zonder dat het salaris kost wat natuurlijk 2x lekker is.
Gelukkig blijft mijn aantal gewerkte uren ook altijd vrij dichtbij het aantal uren wat op papier staat, de noodzaak om over te werken zit er pas binnenkort een keer aan te komen en die uren krijgen we dan ook nog eens terug in de vorm van vakantiedagen.

En dan zijn er nog al die redenen om lekker te blijven wonen waar ik woon: samenwonen met vriendin, (bijna) alle vrienden en familie, mooie omgeving voor mijn hobby. Bovendien vind ik het wel een uitdaging om op deze manier te werken.

Ik hoop overigens wel dat mijn volgende opdracht in Apeldoorn o.i.d. is, ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dit een hele verademing zal zijn qua reistijd :)

O, maar daarom zei ik ook dat ieder daar weer anders in zit. En toen ik ruim 10 jaar geleden met werken begon, zat ik er ook anders in.

Maar zolang je het zelf acceptabel vindt, is het helemaal prima (tu). Apeldoorn is dan bijna een thuiswedstrijd voor je :).

Ton, we wachten met smart :T.

Your wish is my command! Foto's!

P1000296.jpg

P1000306.jpg

P1000298-1.jpg

P1000297-1.jpg

Dramlampjes:
P1000305.jpg

P1000312.jpg

P1000310.jpg

P1000309.jpg

P1000307.jpg

P1000302.jpg

P1000301.jpg

P1000300.jpg

P1000299.jpg

P1000295.jpg

P1000294.jpg

P1000291.jpg

P1000290.jpg

Leuk! In het echt is de kleurencombi van het exterieur mooier dan op deze foto's vind ik. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je dan meer op de auto kijkt.
Fraai, dat leder in die kleuren.

Fraai, Ton! (tu)

De DS3 waar ik laatst in plaatsnam had volgens mij ook de kleurencombinatie Gris Manitoba (neigt voor mijn gevoel inderdaad naar 'groenig')/Rouge Carmen met Maille Akinen - Pack perfo interieurkeuze. Dingetje was lekker vol met opties (tu) Gris Thorium lijkt me ook niet verkeerd.
Het witte leder misstaat niet, maar geniet mijn voorkeur niet.

Veel plezier en ben benieuwd hoe de auto op langere termijn bevalt.

Edit: Typo

Mooie wagen. Al getankt? Of stond er al wat op? Anders, ervan uitgaande dat je de auto met minder dan 50 kilometer kreeg, dan zou je toch een mooie actieradius van 1200 kilometer hebben.

@Davidoff,

Klopt, grijsgroen is misschien de beste omschrijving. Hoe het op langere termijn gaat bevallen is natuurlijk alleen proefondervindelijk vast te stellen. Maar ik heb goede hoop. ;) Wit leer was (en ís) een gokje, maar tot nu toe ben ik daar blij mee. :)

@ Den Voetstuk,

Nee, nog niet getankt. Kreeg em met 7 km op de teller. Nu 350 op de teller staan, en volgens de boordcomputer kan ik nog 640km. Dat is prettig dus!

Ton. zei:
@ Den Voetstuk,

Nee, nog niet getankt. Kreeg em met 7 km op de teller. Nu 350 op de teller staan, en volgens de boordcomputer kan ik nog 640km. Dat is prettig dus!

Maar je tank is voor een kwart leeg (of driekwart gevuld), via extrapolatie kom ik dan zelfs tot 1400? Ik vind 640 dan een lage schatting.
Al baseren die dingen (althans, in een C5 of in een Zafira) zich op de laatste rit of een deel daarvan. Ik heb de prognoses geregeld verdubbeld door 90 in z'n vijf te tuffen.

Ik haal nog geen 800km op een tank. Heb vorige week zaterdag getanked en afgelopen vrijdag weer. Nu doe ik 'm nooit helemaal vol. Wanneer de slang 'afslaat' hou ik al op. ;)
Rij veel binnendoor en afgelopen woensdag naar Amsterdam geweest. Komende week weer retourtje Amsterdam en retourtje Rotterdam. Dus wordt weer tanken aan het eind van de week denk ik. :P

Ik vind de combinaties die je gekozen hebt mooi, maar persoonlijk vind ik het exterieur en interieur niet geweldig bij elkaar passen als ik dit zo zie. Wel mooie opties gekozen, hij is goed aangekleed :)

Zo te zien heb je ook die gekke wintergrille er in zitten, die heb ik er ook ingedrukt in de 'herfst'. Volgens de dealer kan de motor daardoor net iets eerder op bedrijfstemperatuur komen, maar ze hadden verder ook niet echt een idee omdat 'dat gekke stukje plastic' hen ook nog niet echt was opgevallen.

@ den Voetstuk: 1400 met een E-HDI? Right, vast als je een rechte weg hebt van 1400 kilometer, het windstil is, de bandenspanning op 4 bar staat en je continue 90 in de 5 rijdt. Anders 100% zeker niet mogelijk. Ik rijd meestal totdat de auto aangeeft dat ik moet tanken, dan kan er meestal 40 liter bij. De laatste tijd heb ik dan zo'n 750 kilometer gereden, in de gunstigste situaties 900-950 (maar dat lukt nu in de winter al maanden niet). En dan rijd ik bovendien ook nog eens grotendeels met de airco uit, scheelt toch altijd weer wat. De DS3 heeft een tank van ca. 48 liter.

Hoe auto's aan die ECE-waardes komen is natuurlijk pure onzin, heeft niets met een praktijksituatie te maken. Bij 100 is de DS3 best zuinig, maar als je normaal 120-130 rijdt stijgt het verbruik aardig.

@ Davidoff: klopt, Gris Manitoba heeft een groenige zweem. Gris Thorium is meer muisgrijs.

Verbruik zal ook nog wel normaliseren. Daarbij heeft de boordcomputer ook nog maar 350km de tijd gehad om "te leren" en aan de hand daarvan een geschatte actieradius te geven. Dat zal wel goed komen.

Wintergrill was mij nog niet opgevallen. Niet zo erg mooi, kan er wel uit neem ik aan?

Ik heb trouwens geen oplichtend gloeispiraaltje bij het starten van de motor. Hoe zit dat bij de andere dieselaars?

Ton. zei:
Ik heb trouwens geen oplichtend gloeispiraaltje bij het starten van de motor. Hoe zit dat bij de andere dieselaars?

Ik geloof dat ik in de koude winter van 2009-2010 nadat die al een tijdje niet gebruikt was ik in onze 207 met 1.4 HDI dat lampje 1x een seconde heb zien branden. Met de C4 en de 407 (beiden de 1.6 HDI 110pk) heb ik het lampje nog nooit gezien.

WOF

Poekoek zei:
Ik vind de combinaties die je gekozen hebt mooi, maar persoonlijk vind ik het exterieur en interieur niet geweldig bij elkaar passen als ik dit zo zie. Wel mooie opties gekozen, hij is goed aangekleed :)

Zo te zien heb je ook die gekke wintergrille er in zitten, die heb ik er ook ingedrukt in de 'herfst'. Volgens de dealer kan de motor daardoor net iets eerder op bedrijfstemperatuur komen, maar ze hadden verder ook niet echt een idee omdat 'dat gekke stukje plastic' hen ook nog niet echt was opgevallen.

@ den Voetstuk: 1400 met een E-HDI? Right, vast als je een rechte weg hebt van 1400 kilometer, het windstil is, de bandenspanning op 4 bar staat en je continue 90 in de 5 rijdt. Anders 100% zeker niet mogelijk. Ik rijd meestal totdat de auto aangeeft dat ik moet tanken, dan kan er meestal 40 liter bij. De laatste tijd heb ik dan zo'n 750 kilometer gereden, in de gunstigste situaties 900-950 (maar dat lukt nu in de winter al maanden niet). En dan rijd ik bovendien ook nog eens grotendeels met de airco uit, scheelt toch altijd weer wat. De DS3 heeft een tank van ca. 48 liter.

Hoe auto's aan die ECE-waardes komen is natuurlijk pure onzin, heeft niets met een praktijksituatie te maken. Bij 100 is de DS3 best zuinig, maar als je normaal 120-130 rijdt stijgt het verbruik aardig.

Dat snap ik ook wel. Ik zie echter op een van de foto's dat een kwart van de tank leeg is en er 350 kilometer is gereden. Vier keer 350 maakt 1400.

den Voetstuk zei:
Poekoek zei:

Dat snap ik ook wel. Ik zie echter op een van de foto's dat een kwart van de tank leeg is en er 350 kilometer is gereden. Vier keer 350 maakt 1400.
Maar zo is het in praktijk niet. ;)
Ik haal nu na 1,5 week rijden, ongeveer 1:20.

@ Ton: ja, die grill zit vast geklikt en heb je er zo uit. Tip voor als je de luxe platen gemonteerd krijgt: laat de voorste plaat zonder houder monteren, deze valt dan erg mooi in de uitsparing die toch al in die zwarte balk zit.

@ Rivanov: ik haal ca. 1:20,5 tot 1:21 onder zomerse omstandigheden, nu zit ik rond de 1:19. Ik ben overigens helemaal geen scheurneus, bij mij draait de cruisecontrol overuren.

Wings of freedom zei:
Ton. zei:

Ik geloof dat ik in de koude winter van 2009-2010 nadat die al een tijdje niet gebruikt was ik in onze 207 met 1.4 HDI dat lampje 1x een seconde heb zien branden. Met de C4 en de 407 (beiden de 1.6 HDI 110pk) heb ik het lampje nog nooit gezien.

WOF

Mijn C4 had het ook bij extreem winterweer.

Ik neem aan dat zo'n DS3 ook zo'n lampje heeft (zelfde een-punt-zes-torretje).

Dat gloeilampje heb ik nog nooit gezien. 1 lampje wat je wel gaat opvallen is het airbaglampje. Volgens de boekjes moet die enkele seconden na starten uit gaan, maar bij elke DS3 gebeurt dit pas na ca. 1 minuut. Niets om je zorgen over te maken.

Poekoek zei:
Dat gloeilampje heb ik nog nooit gezien. 1 lampje wat je wel gaat opvallen is het airbaglampje. Volgens de boekjes moet die enkele seconden na starten uit gaan, maar bij elke DS3 gebeurt dit pas na ca. 1 minuut. Niets om je zorgen over te maken.

Klopt, was mij bekend via Citroën forum. Lampje gaat tot nu toe altijd uit (ergens tussen 10 en 40 sec.). Blijft natuurlijk Frans. ;)

Smaak is persoonlijk en ik vind de gekozen kleuren prachtig, maar de combinatie van dak, carroserie en bekleding niet helemaal geslaagd. Gris Manitoba met een zwart dak en zwart lederen bekleding of Gris Thorium met een rood dak en rood of zwart leer is meer mijn stijl. Dat koetjesachtige zwart-wit vind ik leuk bij een Blanc Banquise met iets van dakstriping of zo (Franse tricolore, beetje Nederlandse vlag ook in een Peugeot 106 Rallye achtige stijl) of Gris Aluminium met een zwart dak. Mijn favoriet is Bleu Belle-ile (helderblauw) met een Blanc Opale dakje en met zwart leer. Ik vond zelf de schakelwegen van de pook te lang, en zo een op het oog niet fraai afgewerkte pianolak dashboardpad kon ik ook niet waarderen. Heb daarom een Corsa genomen die in augustus (eindelijk) plaats maakt voor wat anders (denk Megane Coupe als die 90g/km krijgt).

edit: typo

Dat mag :)
Ik zie het interieur en exterieur als behoorlijke losstaande zaken. Je ziet (imho) het interieur óf het exterieur. En relatief los van elkaar heb ik voor beide gekozen wat ik het mooist vond.
Maar dat is juist het leuke van de DS3. De combinaties zijn bijna eindeloos, zeker als je bezig gaat met een print op het dak.

Overigens ben ik het met je eens dat de pianolak op het dashboard tricky is. Tot nu toe is het erg strak en netjes. Maar het wordt natuurlijk een keer vuil, of raakt beschadigd. Ik was een beetje bang voor de schakelwegen (want daar las ik her en der al wat over), maar ik kom uit een Toybota waar de wegen nog langer waren. Dus ik vind het juist een verbetering. Het schijnt bij, bijvoorbeeld, een Polo nog weer beter te zijn.

Hoe ervaar je het navigatiesysteem?

Ik heb nu tijdelijk een 308 met dit systeem, wat een draak vergeleken met een simpel Tomtommetje van €100,=.

Die 1.6 HDIe is wel weer een juweeltje van een motor.

Terug
Bovenaan