Re: Ton. - Volvo V40 D2 Business Sport (2015) - geleverd p.7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ton
  • Startdatum Startdatum
Het is me "te", te veel l'art pour l'art...
Nu is de Rover ook totaal onpraktisch en volkomen onoverzichtelijk naar achteren. Wordt in de AW-Carbasetest ook vermeld. Daarom laat ik de trekhaak dus ook zitten! :D

In feite doe ik hetzelfde als jij, anders dan de rest, maar dan op een andere manier dan de "anders dan de rest" groep...

In populaties:
Hoofdgroep Autorijders - daarin de afwijkenden - dáár weer in de groepen youngtimerrijders en diegenen die in redelijk zeldzame oudere auto's rijden. Tussen deze twee subgroepen bestaat natuurlijk een enorme crossing over! ;)

Exact! Maar ik zie mij ook prima een 13 in een dozijn auto rijden (zoals nu, of over x jaar).
Ik zal ook niet snel iemand "veroordelen" aan de hand van zijn/haar autokeus. Het is zo persoonlijk. Als mensen het aankoopargument: "het is een mooie auto" gebruiken, dan moet dat al voldoende kunnen zijn.

De saga continues:

Vond je het "verhaal" tot op heden nogal saai? Komt goed uit, het is tijd voor meer vermaak... leedvermaak that is.

Vorige week, lekker aan het werk, bij een klant (prima koffie daar trouwens, maar dat terzijde), werd ik gebeld door de leasemaatschappij. "Er is voor u een poolauto beschikbaar." "Wablief?" "Een poolauto" "GRMBL!". "Oh, en die valt in de 25% bijtellingscategorie." "GRMBBBBBBBBBBBBBBL!"

Lang verhaal kort: De Ford Focus is een huurauto (wist ik) en derhalve duur (logisch) en wordt ingeruild voor een auto uit de pool van de werkgever (wist ik niet (echt)).
Speciaal omdat ZEN niet aan het idee kon wennen dat ik a) een Ford Focus rijd (reed dus) en een b) Citroen DS3 ga bestellen heb ik besloten om een Toyota (Corolla) Verso te nemen. Nou niet ik heb dat besloten, dat is voor mij gedaan.
Het "leuke" is, mijn vader rijdt net zo'n auto. Dezelfde kleur, zelfde model (alleen pre-facelift).

Vanmorgen werd het ding (een koosnaam gaat ie never-nooit krijgen) op kantoor afgeleverd door een student met bijbaan. Even langs de auto gelopen. Krasjes genoteerd (waren er best veel voor een auto met 49.000km op de teller) etc. Totdat ik een spijker in de rechterachterband zag zitten...
Noem het een maandagmorgenkwaal, maar ik heb dus verzuimd te zeggen dat ik die auto zo niet wil (jongen die hem kwam afleveren was er nog)...STOMSTOMSTOM!
Anyway, ik neem die auto dus aan.

In mijn lunchpauze (en nog een aanzienlijke tijd daarbuiten) dus naar de Euromaster, om er een prop in te laten schieten (band liep nog niet leeg). "Een prop schieten wij niet meneer, wij vulkaniseren". Oh...
"Dat kost zeker 45 tot een uur" GRMBL....

Goed, band is ondertussen gerepareerd. De auto rijdt zoals ik er bekend mee ben (want paps heeft er ook één, zij het met iets meer paardjes onder de kap). Rijdt an sich best oké hoor, maar doe mij die Focus maar.

Voordelen ten opzichte van de Focus:
- Automatische dimmende binnenspiegel

Nadelen ten opzichte van de Focus:
- De rest

Conclusie:
Als een malle die DS3 bestellen.

Dank heren.
Ik ga kijken of ik een ZENnetje kan doen. Ik heb geen winterbanden besteld, dus wie weet steekt er een boompje over waar ik met gepaste snelheid tegenaan kan glijden... :D

Heb zelf de oude Verso gehad, die ging nog wel. Die nieuwe is echt te lelijk voor woorden, zowel van binnen als van buiten. Vreselijk die klokkenwinkel in het midden en de overdaad aan klikoplastic. Ik zou een DS3 zoeken die ergens op voorraad staat...

Mijn vader heeft ook de "oude" Verso. Ik heb dan net de versie met de facelift, een minifacelift trouwens. Iets andere achterlichten en een iets andere grill. Bijna niemand ziet het. Maar best een heel aardige auto, dat zal je vast niet ontkennen.
Het is dus niet de allernieuwste versie.

Daarmee rij ik dus een ietwat "gedateerd" model. Zeker vergeleken met de hagelnieuwe focus waar ik nu net uit kom. Vandaar mijn wat (onterechte en overdreven) "zure" reactie. :D
Eigenlijk moet ik ook gewoon niet zeuren. Prima auto die ik 'zomaar' mag gebruiken.

Ton. zei:
Prima auto die ik 'zomaar' mag gebruiken.

Gelukkig zet je het woord zomaar tussen aanhalingstekens, want je 'mag' wel 25% van de cataloguswaarde bij je inkomen optellen.
Je moet in ieder geval voor 1 juli a.s. de DS3 hebben.. ;)

Is er al witte rook met betrekking tot een leaser?

De nieuwe Beetle is toch ook wel erg leuk geworden zeg. Wel vermoedelijk iets duurder dan de DS3/Mito, maar in de lease zal het (VW) een aantrekkelijke optie kunnen zijn.. ?!

Volkswagen-New-Beetle-Hatchback-Benzine-Zilver-001--23549672-Medium.jpg

Toffeebrown is leuk!

Volkswagen-New-Beetle-Hatchback-Benzine-Bruin-003--23925768-Medium.jpg

Oh, dat is slordig van mij. Ik had klaarblijkelijk nog niet aangeven wat het uiteindelijk geworden is.

Trrrromgerrroffel:
De Citroen DS3 is besteld en wordt in week 10 (begin maart) verwacht.

De kleur Gris Manitoba (onmogelijk uit te leggen, donkergrijs, groene gloed) met Rouge Carmen dak (donkerrood).

- Pack Select MyWay Confort
- Pack Cuir Claudia Mistral Lama (zwart/wit leer)
- Achterspoiler met 3de remlicht
- Sierlijsten achterlichten chroom
- Mattenset Velours
- Koffermat (wtf?)
- Bagagenet in kofferruimte
- "Luxe" kentekenplaten

C'est tout.
Velgen durfde ik nog niet aan vanwege het risico op economisch delict. Dat ik daarmee buiten de uitstootnorm zou vallen was niet echt een punt. Maar voorlopig volstaan de wieldoppen.

De Kever ziet er heel aardig uit, maar er vanuitgaande dat ie net zo duur is in de lease als de Golf (en dan ben ik heel conservatief), dan vind ik dat nog steeds te veel (op dit moment). Maar een absolute aanwinst op de wegen.

Ah!
Proficiat met de DS3 (tu)

Via de configurator is een goed beeld van de kleurencombinatie te krijgen.

Dank je!

Tja, en toch heb ik (volgens mij) die kleur grijs nog niet live op DS3 gezien. Dat bracht mij dus aan het twijfelen en heb daardoor een dealer gezocht waar ie in deze kleur in de showroom stond. En toen was het wel duidelijk.
Prima kleurtje (imho).

Ik zal uiteraard tzt foto's plaatsen.

Heb je voor het dashboard dezelfde kleur gekozen als het dak? Of wit?

Je topictitel is ook niet meer actueel, trouwens.

Nee, gewoon zwart. Rood leek mij te snel gaan vervelen. Daarom ook geen rood leer.

Hoe krijg ik de topictitel blijvend gewijzigd? Heb ik de OP al veranderd volgens mij.

Gefeliciteerd met de bestelling! Leuke configuratie ook, wie weet kom ik je wel eens tegen onderweg.

Dank je, wie weet. :)

Ik zit alleen nog te twijfelen over de carbolook accenten in het interieur. De dealer kon dit niet in zijn bestelsysteem vinden, dus vooralsnog is het gewoon zwart. Maar als dit te veel glimt laat ik er carbo inzetten.
Verder durfde de dealer niet aan om het woordje Citroën van de kofferklep te halen (of heeft hier simpelweg geen zin in), dus dat ik zelf maar als het ding op de oprit staat.

Hmm, dat is een goeie! Want waarom zou je alleen exterieur kunnen wrappen?
Die onthou ik!

Die carbon dashboardelen moesten als onderdelen besteld worden volgens mij. Sowieso moet het te leveren zijn, want er worden gewoon DS3's met deze dashboardelen afgeleverd en een dealer heeft ook nog zoiets als onderdelenplicht ;)

Vraag me af of wrappen goedkoper is trouwens. Bij mij werd zo'n 250 euro voor de dashboardpanelen gerekend, waarvan zo'n 100 euro voor montage.

De Citroën lettertjes kun je t.z.t. denk ik gewoon weghalen met een visdraadje o.i.d.

Dat artikel plaatste ik op de vorige pagina ook al. ;)

Hoe dan ook, de doppen zijn niet lelijk maar 17" is mooier! Wel het mooie leer gekozen zie ik. (tu)

@ Poekoek en MWH,

Klopt, alleen is banden natuurlijk ook weer anders dan velgen. Dit vanwege de luchtweerstand van de velg.
Je mag ook best een heel jaar met een skikoffer op je dak rijden.

Overigens was ik niet voor de 17" gegaan, maar voor 16" (kan ik altijd nog een keer doen). Ik wil er voldoende comfort in houden namelijk.

@MWH,
Dank je. Het leer is het enige wat ik niet live heb gezien. Rood leer leek mij "gevaarlijk" omdat dit misschien wel gaat vervelen.
Zwart leer leek mij wat donker. Maar het wit met zwart leer is wel een gokje.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ie geleverd wordt!

Tijd voor een update.

De eerste, en korste, levering van de DS3 is met een maand uitgesteld tot 24 maart. Daarvoor moest ik zelf de dealer mailen, i.p.v. dat Motorhuis Leiden zelf even netjes contact op neemt. Over een weekje later hoef je mij niet te bellen, maar een maand later...

De tweede, de Verso is afgesleept.
In Amsterdam heb ik woensdag linker voorband lekgereden (stoeprandje i.c.m put, iets te snel, wang kapot).
Eerst al gedoe om de juiste instantie aan de lijn te krijgen die de wegenwacht zou moeten sturen. Nou ja, wegenwacht...de bergingsdienst.
Geen reservewiel aanwezig, dus ik werd afgesleept.

De chauffeur van het bergingsbedrijf heeft in het ritje naar hun garage, zonder overdrijven, wel tien mensen gebeld om voor mij een vervangende auto te regelen. Ze wezen allemaal naar elkaar; ANWB, Leaseplan, Mondial, Toyota-Care (of hoe dat ook heet). Uiteindelijk kreeg ie het voor elkaar.
Groot compliment voor de chauffeur van bergingsbedrijf Vrolijk uit Amsterdam in ieder geval!

Heb nu een vervangende auto en dat is de Hyundai I30 CW 1.6i.
Beetje mix-feelings over die auto.
+ Wil wel vooruit (vergeleken met de Focus en Toyota)
+ Schakelt prima
+ Goede stoelen
+ Ruimte
-/+ Remmen (Erg giftig, je hoeft niet op het pedaal te stampen; vind ik zowel een plus als een minpunt).
- Rijdt niet als de Focus
- Afwerking toch net iets minder.
- Bij goed 120 bijna 4000rpm en daardoor wat lawaaiig (tevens geen stille winterbanden).
- Lengte motorkap niet in te schatten.
- Actieradius nog beroerder dan de Toyota

Maar al met al een prima vervangauto hoor.

Ton. zei:
Tijd voor een update.

De eerste, en korste, levering van de DS3 is met een maand uitgesteld tot 24 maart. Daarvoor moest ik zelf de dealer mailen, i.p.v. dat Motorhuis Leiden zelf even netjes contact op neemt. Over een weekje later hoef je mij niet te bellen, maar een maand later...

En aldus werd ik gister gebeld door de vriendelijke mensen uit Leiden.
"Uw DS3 staat vanaf 27 januari klaar om opgehaald te worden (of wordt bezorgd op locatie naar keuze)"

Van geplande aflevering 29 februari naar 24 maart, naar 27 januari. Inzicht in de hun pijplijn hebben ze niet. Maar ik klaag nu niet (meer). :D
Even bekijken hoe/wanneer ik die aflevering laat doen, maar over 2 (misschien 3) weken zou ik de DS3 moeten hebben. :)

Tja, het is natuurlijk leuker om te bellen met goed nieuws. :D
Maar ik ben er uiteraard blij mee.

Leuk te horen van die DS3. Ik ben erg benieuwd!
Zoals je hebt gelezen hoop ik 'm zo snel mogelijk te mogen bestellen.

Gris thorium/zwart dak
navigatie (pack select myway confort)
zwart/wit leer
17" bellore in zwart
winterbanden op 15" staal
afneembare trekhaak
bagagenet moet ik ook nog even regelen als ik de offerte definitief ga maken...

Ben benieuwd naar je DS3 en je ervaringen ermee, Ton.

Komt dit in de buurt van jouw kleurencombinatie?
Citroen-DS3-Hatchback-Diesel-Grijs-001--25881480-Medium.jpg

Citroen-DS3-Hatchback-Diesel-Grijs-017--25881545-Medium.jpg

Citroen-DS3-Hatchback-Diesel-Grijs-041--25881589-Medium.jpg

[size=x-small]Gaat toch wel een beetje kriebelen hoor.. Als ik nu een auto zou mogen uitzoeken binnen dit segment (dat het meest waarschijnlijke segment zou zijn) .. ?! Dan zou mijn keuze op dit moment gaan tussen de Mito, DS3, Polo BM. Lastig, lastig.[/size]

Volgens mij is dat Gris Thorium. Een wat lichter/harder soort grijs. Wel dat rode dak inderdaad. Maar dan wel weer met extra dakspoilertje.

Polo BM is natuurlijk ook een prima keus (uit die drie). Wellicht wat veiliger, maar gezien de aantallen waarmee die op NL-kenteken komt moet het bijna wel een goede auto zijn.
Nu ben ik niet voor niets actief op een autoforum, dus iets meer "spanning" zoek ik wel in een auto. Vandaar dat mijn shortlist uit de Mito en de DS3 bestond.

Rij nu 4 dagen in m'n DS3 (dinsdagavond opgehaald). Wat een héérlijke wagen! Hier ga je veel plezier mee beleven Ton! Heb er nu 620km opzitten en iedere meter is een genot. Heerlijk luxe!

Vandaag bij de dealer in een DS3 e-HDI in de kleurstelling zoals hierboven gestapt (al lijken sommige kleuren op elkaar, maar leek er erg veel op..). Ik begin steeds meer gecharmeerd te raken van het autootje, en ook van deze kleurstelling.. :T Sterker nog, bij de eerder genoemde shortlist staat-ie met stip op 1. Mito zal de eerste afvaller zijn. Polo BM is wel erg handig als er regelmatig personen meerijden. Moet kijken in welke situatie ik dan zit. Rio zou nog een leuke outsider zijn.

Alvast veel plezier met het ophalen a.s. vrijdag (?) ! Neem aan dat er wel een fotootje van de DS3 geplaatst wordt? ;)

Haha, heel goed! :)

Morgenavond gaat het gebeuren. Uit mijn werk (momenteel klant in Utrecht) naar Leiden, en dan via kantoor (Amsterdam) terug naar Zwolle. Mooie rit om mee te beginnen.

Veel plezier morgen!

@ Davidoff: heb je er al eens mee gereden? En met de Polo SM? Daarna is er geen shortlist meer, en ook geen list ;)

@ Ton: Mooi ritje (tu) Veel plezier.

@ Poekoek: Nee, helaas nog niet. Staat wel op m'n lijstje om nog te doen. Wel ervaring met de 1.6 HDiF (110), maar dan in een 207.
De Polo vind ik ook geen verkeerde auto. Als 5-drs ook nog eens praktisch(er) ook (in dat opzicht ben ik ook nog wel benieuwd naar de nieuwe Clio). Bij Citroën zit je dan aan de C3 vast, en die vind ik minder leuk dan de DS3.
Maar de DS3 geniet momenteel absoluut de voorkeur.

@ voiture: Omdat ik de Mito de minste van de drie vind.

Ik zou zeggen: ga het eens doen! Het grootste compliment wat iemand laatst over de auto maakte was: dit is de 1e eco-auto die ik rijd waarbij ik niet het idee heb in een eco-auto te zitten.
Die ervaring kan ik delen en had ik in, weliswaar iets mindere mate, ook bij mijn voorloopauto; een Punto Evo 1.3 JTD.

Persoonlijk vind ik de nieuwe C3 echt heel erg grote verbetering t.o.v. de vorige. Waar het vorige model wat mij betreft nogal een tröttenschudder is en vooral door 65+'ers wordt bereden, vind ik de nieuwe C3 een stuk vlotter ogen. Het is dat de DS3 een beetje in de spotlight is gaan staan, anders had de C3 stukken beter verkocht gok ik. En bovendien vind ik de looks, zeker bij een Selection, meer dan prima:

DS3C3.jpg

Dan staat de C3 op dezelfde wieldoppen die standaard zijn op een DS3 E-HDI.

Ik zal zeker binnenkort een keertje een proefrit plannen met de DS3 e-HDI.
Ik heb nergens geschreven dat ik de C3 geen leuke auto zou vinden, maar de DS3 vind ik leuker. Bij een C3 kijk je meteen naar een vijfdeursmodel, dat de mogelijkheden opent naar andere merken. Ik vind de Polo BM een sterk aanbod. Op dit moment zou mijn voorkeur uitgaan naar een Polo BM boven een C3 (of een Rio, hoewel die ook wel aantrekkelijk is). Polo op nr. 2, dus.

Maar ja joh, alles is nu nog hypothetisch ;) Komt tijd, komt raad.

Poekoek zei:
Het is dat de DS3 een beetje in de spotlight is gaan staan, anders had de C3 stukken beter verkocht gok ik.

Zo slecht verkoopt die C3 niet hoor. In 2011 heeft Citroën 2.000 C3's meer weten te verkopen dan DS3'tjes (6094 tegen 4068).

Even een korte post:

De DS3 is binnen!

Vanavond opgehaald in Leiden, met een tussenstop op kantoor Amsterdam teruggereden naar Zwolle. Dus 150km gereden.
Rijdt uitstekend. De audio/navigatie (voor zover "getest" ) werkt top! Motor doet zijn werk prima.

Toch 2 minpunten, dat ligt niet aan de auto, maar aan de dealer.
- Er zitten geen luxe kentekenplaten op, maar de standaard platen.
- En nog erger, de spoiler ontbreekt nog.
Beetje jammer ook dat ik daar niet op werd gewezen, maar dat ik dat moest opmerken. (td)
(Overigens geheel buiten de schuld van de enorm vriendelijke, wat oudere, man die mij de sleutels overhandigde.)

Anyway, daar zal ik morgen nog wel het één en ander over horen. Maar tot nu toe zeer tevreden met de auto.

Foto's volgen zaterdag. Er moet eerst nog voor het leasebudget gewerkt worden. :)

Terug
Bovenaan