Ratel en klik

Guest
Beste allemaal,

Mijn VW Polo 1.2 TSI (2011) maakt een raar geluid. Als ik optrek en wegrij dan hoor ik soms een ratelend geluid gevolgd voor een geluid alsof iets ergens "inklikt". Het klinkt een beetje als een knikker die een knikkerpot inrolt. Voor mijn gevoel vindt het plaats linksonder bij de bestuurder, maar het is echt moeilijk te plaatsen.

De auto rijdt verder prima.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Het eerste wat bij me opkomt is het "TSI-distributieketting"-probleem... Toen las ik echter de review over je wagen, waarin je reeds melding maakt van een revisie/herstelling van de distributieketting.

Gezien het feit dat je nog even garantie hebt, lijkt het me het eenvoudigst om hiermee eens bij de desbetreffende dealer langs te lopen.

Alsnog een prettig weekend,
mvg

Poor Joe

Idd snel inruilen op die MK1 225 quattro :)
Zoniet maar weer rap naar de dealer voor controle.

Poor Joe zei:
Het eerste wat bij me opkomt is het "TSI-distributieketting"-probleem... Toen las ik echter de review over je wagen, waarin je reeds melding maakt van een revisie/herstelling van de distributieketting.

Gezien het feit dat je nog even garantie hebt, lijkt het me het eenvoudigst om hiermee eens bij de desbetreffende dealer langs te lopen.

mvg

Poor Joe

De distributie zit rechts. Ik denk gewoon een stabilisator-stangetje.

Casanova zei:
Poor Joe zei:

mvg

Poor Joe

De distributie zit rechts. Ik denk gewoon een stabilisator-stangetje.

Ik denk ook eerder iets in de ophanging. Motor is gouw uitgesloten door gewoon als je stilstaat eens het gas in te trappen, of het geluid er dan ook is.

Als je blok klinkt alsof er een knikker in zit, heeft die toch zijn beste tijd wel gehad ;)

Terug
Bovenaan