Range Rover Classic kachelweerstand 88er

Guest
Ik heb een kachel motor van een Range Rover Classic 1987 en een kachelweerstand van 1988. Nou ben ik met een projectje bezig en wil ik de kachelmotor en kachelweerstand op elkaar aansluiten met een 3 standenschakelaar. (De kachelweerstand moet ik naar smaak aanpassen aan het aantal standen van de schakelaar. Dus stand 4 laat ik weg). Maar hoe zit deze kachelweerstand nou eigenlijk in elkaar. Iemand een idee.

Range Rover Classic kachelweerstand 1988

Range Rover Classic kachelweerstand 1988 (2)

Kwestie van meten is weten, maar zo op het oog, bestaat hij uit 3 weerstanden. 1 losse en een gecombineerde.
De meest rechtse lijkt mij een losse weerstand met 2 aansluitingen, de linkse lijkt uit 2 weerstanden te bestaan die in het midden verbonden zijn met elkaar en heeft dus 3 aansluitingen, waarvan de middelste de gemeenschappelijke is.

Stand 4 heeft zowiezo geen weerstand. stand 3 de lichtste, 2 de middelste weerstand en 3 de zwaarste.

Hoe kan ik hem nou eigenlijk het beste meten?

Hier het schema hoe het moet worden. Maar hoe sluit ik nou de kachelweerstand aan de 3 standenschakelaar en kachelmotor?

tekening schema

3 standenschakelaar

3 standenschakelaar voor

3 standenschakelaar achter

3 standenschakelaar aansluitingen:
Aansluiting 1 maakt altijd contact op stand 1/2/3 (behalve stand 0/off)
Aansluiting 2 = stand 1
Aansluiting 3 = stand 2
Aansluiting 4 = stand 3
Aansluiting +(5) = voor +12v

ondanks ik een account heb op het online circuit forum, mag ik die schema's niet zien.
Krijg een melding, geen toegang...

Terug
Bovenaan