Radio doet het niet

Madelon 4325355

Net ingestapt
Mijn radio stoort enorm
Maar ik weet niet echt waar het aan ligt. Ik vermoed dat er een aantal pinnen niet juist aansluiten met de radio zelf.

Ik heb deze auto overgekocht een tijd terug en wordt gewoon gek van die radio haha.
Wat moet ik aanschaffen zodat hij het weer doet? ?
Ik heb niet veel verstand van auto's haha

Foto's staan hieronder zo in de link zodra ze geupload zijn.
De bruine stekker? Op de foto's is van de auto zelf?
https://drive.google.com/drive/folders/1lhAsqKLkQlIV_eGCflM2pS1VYvg-cIS0

In de auto zit een ISO stekker, die bruine en blauwe. De ene gaat naar de speakers, de andere de stroom en massa.
Er moet nog een verloopstekker tussen die ISO stekkers en je radio zitten toch? Maar als ie stoort heeft het met het signaal te maken en dus de antenne. CD of bluetooth werkt wel storingsvrij?

Dan zit het niet in die stekkers maar in de antenne. Dat is een aparte stekker. Misschien zit die niet goed of is de antenne zelf beschadigd.

Antennes hebben ook vaak voedingsspanning nodig die niet altijd door een radio (niet fabriek) wordt geleverd of kapot is.

De vierkante iso stekkers voeren geen antennesignaal. Volgens mij is dat ronde kabeltje de antenne.

Een stuk koperdraad van een paar meter in die plug stoppen geeft een idee of je dan meer hoort dan met de autoantenne.

Sommige auto's hebben een versterkertje van de antenne ergens ingebouwd zitten (voet van de antenne?) en die sneuvelen ook wel eens.

Als je geen verstand hebt van auto's en/of electronica, dan blijf je eraf en zoek je iemand die dat wel heeft.

Vorq zei:
marcel21674 zei:
Als je geen verstand hebt van auto's en/of electronica, dan blijf je eraf en zoek je iemand die dat wel heeft.
oneens

Das goed voor jou!
Als hij z'n auto affakkelt, omdat hij een fout maakt, spring jij dan ook even bij om hem uit de kosten te helpen.
Vermoed van niet.

Madelon 4325355 zei:
Mijn radio stoort enorm
(,,)

Heb je de storing / ruis tijdens draaiende motor of ook als je de motor uit hebt gezet maar nog wel naar de radio luistert?

In geval van alleen bij draaiende motor dan kán het ook wel ruis vanaf je Dynamo kunnen zijn..
Is ook een oplossing voor..;)

(..) De ontstoringsfilter wordt aangesloten op de 12V voedingsleiding, zo dicht mogelijk bij de verbruiker.
Geschikt voor autoradio's, versterkers, equalizers, CB-radio's, mobiele telefoons enz.

In welke gevallen te gebruiken:
1) Een gierende fluittoon door de radio/versterker heen, die varieert in toonhoogte met het toerental van de motor.
2) Een tikkent geluid in de radio/versterker wat varieert met het toerental van de motor, frequentie meestal 1/4 van het motortoerental.

Opmerking:

Als de motor uitstaat en de storing wel aanwezig is dan is er geen nut om deze ontstoringsfilter te gebruiken. (..)

https://www.carinterface.nl/ontstoringsfilter-10amp-12v-nf-102

marcel21674 zei:
Vorq zei:
marcel21674 zei:
oneens

Das goed voor jou!
Als hij z'n auto affakkelt, omdat hij een fout maakt, spring jij dan ook even bij om hem uit de kosten te helpen.
Vermoed van niet.
Nou geeft TS aan weinig verstand van auto's te hebben, aan jouw reactie te zien jij ook niet.
Je kan prima controleren of de stekkers goed aangesloten zijn, daar fakkelt je auto echt niet van af.

Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Vorq zei:
marcel21674 zei:
oneens

Das goed voor jou!
Vermoed van niet.
Nou geeft TS aan weinig verstand van auto's te hebben, aan jouw reactie te zien jij ook niet.
Je kan prima controleren of de stekkers goed aangesloten zijn, daar fakkelt je auto echt niet van af.

De vraag was niet of stekkers goed aangesloten zitten, maar of de draden goed aangesloten zitten.
Ik geen verstand van auto's... Denk dat ik menig monteur nog iets kan leren.
Maar ga jij iemand die totaal geen idee heeft van hoe en wat, maar lekker aan z'n eigen auto laten kloten.
Wat ik al zei, help je hem ook even uit de shit als het wel fout gaat. Dan heb niet zo'n grote bek, dan horen we je waarschijnlijk helemaal niet!

marcel21674 zei:
Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Vorq zei:
marcel21674 zei:
oneens

Das goed voor jou!
Vermoed van niet.

De vraag was niet of stekkers goed aangesloten zitten, maar of de draden goed aangesloten zitten.
Goed je zelf groter voor doen dan je bent dat lukt je wel.
Probeer eens een andere radio

Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Vorq zei:
marcel21674 zei:
oneens

Das goed voor jou!
Vermoed van niet.

Goed je zelf groter voor doen dan je bent dat lukt je wel.
Probeer eens een andere radio

Doe me niet groter voor dan ik ben, ik weet wat ik kan, das het verschil.
Maar blij dat jij denkt te weten wat ik wel en niet kan. ga lekker slapen.

Vandaag ben ik naar een winkel geweest en die zeiden dat ik een antenne stekker moest gebruiken.
De ruis is iets minder en ik heb meer zenders.
Ze zeiden dat het misschien aan de radio kan liggen omdat het een van aliexpress is waarschijnlijk, die dingen zijn snel zwak.
Misschien toch maar een nieuwe radio aanschaffen denk ik.

Oh ik kan prima zelf wat kleine dingen aan mijn auto vervangen /onderzoeken. Als ik maar de juiste stappen onderneem.
Laatst nog een stuurkolomschakelaar vervangen.
Dus ook niet helemaal 100% mee eens dat iemand zonder verstand van auto's niet aan een auto moet gaan rommelen.
Maar ik snap de punt :)

Madelon 4325355 zei:
Laatst nog een stuurkolomschakelaar vervangen.
Dus ook niet helemaal 100% mee eens dat iemand zonder verstand van auto's niet aan een auto moet gaan rommelen.
Maar ik snap de punt :)

Ik heb ook niet gezegd, dat je het volledig aan een ander over moet laten. Heb alleen gezegd, zoek iemand die goed weet waar hij mee bezig is.
En dan is het aan jou of je er iets van wil leren. Uiteindelijk weet zelf het beste wat je wel en niet kunt.
Als het over elektra gaat in een auto en men zegt niet veel te weten van auto's, dan zal ik altijd zeggen zoek iemand met verstand van zaken. Ik heb zelf MTS electrotechniek gedaan en ik heb ook wel eens ooit in een ver verleden bijna m'n auto laten affakkelen. Toen nog door gebrek aan ervaring. Een foutje is zo gemaakt.

By the way, dat was ook door een verkeerd aangesloten raduo..

Terug
Bovenaan