Het verlagen van de 75 was niet gelukt. Afgelopen vrijdag stonden we daar om de auto te halen, was hij aan de achterkant keurig een mooi klein stukje lager (3 cm had ik gevraagd, met Eibach veren achter), maar aan de voorkant leek hij wel bijna op de straat te liggen

Aan de voorkant moet de torsievering worden aangepast, maar vermoedelijk was dat een tandje teveel gebeurd. In ieder geval ligt de auto niet mooi recht. De arrogante houding van de technische man aan de balie maakte het er vervolgens niet beter op.
Maar goed, na enige wrijving gaan ze het oplossen en kan ik volgende week of die week erop de auto weer ophalen. Kunnen we weer 2x 110km rijden

Eerlijk gezegd viel me het van zo'n gerenommeerd bedrijf wel een beetje tegen dat het niet lukt om zo'n auto mooi te verlagen en de manier waarop de medewerker reageerde. Goede les voor de volgende keer is om dit soort dingen niet alleen telefonisch af te spreken, maar het ook op de mail te zetten. Ik had niet echt de ruimte om goede foto's te maken, die volgen wel als het echt "af" is.
Met de Giulia zijn we er nog weer anderhalve week tussenuit geweest; naar de Duitse Alpen en via Praag (wilde ik graag naar toe; Tsjechië is denk ik sowieso mijn favoriete vakantieland) weer terug. Dat was veel te kort, want zowel in Duitsland als in Praag waren we nog niet uitgekeken. De rit was bijna 3000km, dus het gaat dit jaar wel lekker met de kilometers. Het verbruik was volgens de bc 1:12,4.
Als overnachtingen in Duitsland hadden we boerderijen uitgezocht. Het ligt vaak wat afgelegen, maar prachtige locaties, mooi uitzicht, gemoedelijke mensen en niet duur.
Ook leuk vind ik het altijd om in de buurt een automuseum te bezoeken. Dit was het EFA automuseum in Amerang. Er stonden, niet heel verrassend, alleen Duitse auto's. Leuk om te bezoeken als je in de buurt bent.
Dit was het techniek museum in Praag. Dus niet alleen auto's, maar vanalles wat. Het was benauwd warm in het museum, waardoor je er een beetje loom doorheen liep. Maar wel de moeite waard om te bezoeken als je een keer in Praag bent. Ligt wel een stukje buiten het centrum, maar het openbaar vervoer is goed geregeld en kost maar een habbekrats. Bovendien is het kopen van een kaartje opvallend eenvoudig. We zijn ook wel eens ergens geweest waarbij je eerst een hele tijd loopt te klooien met een app. Hier hangt in elke tram en bus een kastje waarop je kunt klikken of je een kaartje voor 1 uur, 5 uur (dacht ik) of 24 uur wilt. Je houdt je bankpasje ervoor en er rolt een printje uit. Duurt allemaal hooguit 20 seconden.
Een paar maand geleden had ik in Spanje al geluk om een prachtige, zeldzame Alfa 2600 Spider tegen te komen, zie ik een Praag een zo mogelijk nog zeldzamer en fraaiere Alfa; een Giulietta SZ!
In een modelautowinkel in Praag heb ik ook nog de nodige inkopen gedaan, waaronder deze vier 1:43 vrachtwagens van Tsjechische makelij; een LIAZ, Skoda, Karosa en Tatra. Voor de liefhebbers zal ik de rest in het schaalmodellentopic gaan posten binnenkort.
Tot slot nog een foto in typisch Oost Europese omgeving. Dit was in Karlovy Vary tijdens de terugreis. Ook deze stad was veel te leuk voor een korte tussenstop, dus nog een reden om een keer weer die kant op te gaan. We zijn wel met een zo goed als lekke band rechts achter thuis gekomen. Bij het vertrek in Praag kreeg ik een melding van te lage bandenspanning, 1,2 bar. Gelukkig heb ik altijd een compressortje in de auto liggen, dus band opgepompt en maar kijken hoe het gaat. Bij Osnabruck kreek ik pas weer een melding, maar was het alsnog 2,1. Band maar weer opgepompt en er moet dus een nieuwe Bridgestone Turanza komen. De achterbanden zitten er al wel een tijdje op, dus gelukkig was het niet een vrij nieuwe band.