Project; de 'paarse BMW'. Voor het eerst zelf klussen.

De basis van de wagen was al fraai en de updates maken het nog mooier. Goed bezig (y)

Overigens; is het niet handiger om de afbeeldingen gewoon in het topic te zetten?
(i.p.v. de link)

Dank allemaal!
@Skeep; meerdere keren geprobeerd maar dan werkt het telkens niet dus opgegeven 😅

TEST:

51558676046_396d1dfec1_k.jpg

51558673711_9415079107_k.jpg

APT zei:
@Skeep; meerdere keren geprobeerd maar dan werkt het telkens niet dus opgegeven 😅

Ik heb het even getest en het werkt :)

Mocht je het nog een keer willen proberen dan heb je wellicht hier wat aan:

Afbeeldingen plaatsen
Om een afbeelding in een bericht te plaatsen, moet deze afbeelding al ergens beschikbaar zijn op het internet. Staat een afbeelding nog niet op internet, dan kun je gebruik maken van uploadsites, zoals Photobucket en Imageshack.
Om een afbeelding te kunnen plaatsen, heb je de adresregel nodig. Die kun je vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en dan naar ‘Eigenschappen’ te gaan.
Kopieer deze adresregel en klik vervolgens in de knoppenbalk bij je bericht op de knop ‘URL van een afbeelding invoegen’.
Er verschijnt dan een opdrachtvenster waar je de adresregel in plakt. Klik op ‘OK’, en de afbeelding wordt ingevoegd: er staat in je bericht nu iets als [ img ] //www.naamvandewebsite.nl/naamvandeafbeelding.jpg [ /img ].
Met de knop ‘Bekijken’ kun je zien of de afbeelding goed in je bericht geplaatst is.
Denk er wel aan dat op sommige afbeeldingen auteursrechten rusten, en dat rechthebbenden niet altijd goedkeuring verlenen aan het plaatsen op websites.

Bron: Uitleg Forum

Skeep zei:
De basis van de wagen was al fraai en de updates maken het nog mooier. Goed bezig (y)

Nou ja, wat ik al zei, ik ben blij dat TS het mooi vindt. Zelf heb ik er een andere mening over. Een echt mooie en onverprutste e39 "met de juiste motor" wordt schaarser en schaarser. Maar smaken verschillen en dat geeft kleur aan de straat en in de samenleving. Dus helemaal goed zo.

Van de week weer onderdeeltjes gescoord. Mijn individual instaplijsten zijn niet mooi meer. Nieuw bijna 500,- en deze voor 175,- gekocht. Komen niet heel vaak langs dus was er blij mee. Verder komt volgende week zeer waarschijnlijk eindelijk, eindelijk de hele rits onderdelen binnen die eigenlijk begin september er al zouden zijn en die ik met de vloer en dashboard in had willen bouwen. Tevens de beslissing gemaakt dat ik op jacht ga naar E38 contour stoelen (ook wel eens sport-comfort genoemd). Deze stoelen hebben de verstelmogelijkheden in de rug van de comfort stoelen en de verstel mogelijkheden in de zitting van de sportstoelen. Volgens velen de beste stoelen ooit door BMW gemaakt maar wel nogal zeldzaam. Foto's volgen later, ik ga de foto's die ik heb binnenkort even van Flickr naar Photobucket overbrengen. Dan kan ik ze hier gewoon direct plaatsen.

Eindelijk na lang wachten vorige week bijna alle spullen binnen gekregen van de auto die ik afgelopen Mei heb bekeken. Als extra 2 complete interieurs waardoor niet alleen de schuur maar ook de logeerkamer compleet vol liggen met E39 onderdelen. Helaas staat het weer ju niet echt toe om lekker buiten te werken. Daarnaast breken nu de drukste 2 weken van het winkelcentrum aan waar ik woon waardoor het ook té druk is om fijn aan de auto te werken. Toch wel dingen kunnen doen.
Naast de spullen die ik dus al lange tijd in bestelling had staan nog wat extra spullen gescoord.
Allereerst een sandbeige elektrisch interieur. Ik wilde enkel de deurpanelen maar de verkoper wilde deze niet los verkopen. Deze hadden de zwarte rand en de bestuurderspaneel de memory knoppen (alvast ter voorbereiding van de Contourstoelen die ik wil). Mijn eigen panelen bleken in de meeste gevallen mooier dus heb de zwarte lijsten onder de ruit van de panelen overgezet en mijn bruine lijsten dus verwijderd. Bestuurderspaneel gewoon zo overgezet. Elektrische stoelen en neerklapbare achterbank inmiddels al goed doorverkocht. Bij de bestelling die ik had gedaan meteen maar de stoelen en bank opgekocht. Als het goed is zijn deze morgen ook met winst verkocht. Toch leuk. Ook hier heb ik de deurpanelen van gesloopt. Ik heb besloten de volleder deurpanelen qua kleurstelling te kopiëren. (Je hebt leder interieurs (stoelen, bank) extended leder (middentunnel, armsteun voorin en eventueel onderkant dashboard) en vol leder (leder zover het oog reikt). Bij volleder deurpanelen zijn echter het speaker roostertje, de binnenkant van de kaartvakken en een klein deel van de deurgreep zwart (zie foto van het rode interieur). Het was lastig maar heb al die delen los gekregen. Ook heb ik de A-, B-, en C-stijl van de zwarte hemel opnieuw gelijmd en dat is best gelukt. Het idee van het tweekleurig individual stuur heb ik los gelaten. Ipv daarvan in Polen een M5 stuur (inclusief stiksel in M kleuren dus) op de kop getikt. Achterlichten heb ik ook vervangen, die waren héél iets dof en dat irriteerde me. De auto is tevens gepolijst. Eigenlijk omdat er een fotoshoot gemaakt zou worden maar dat is niet doorgegaan. Toch nuttig geweest want alle swirls weg en zelfs enkele best diepe krassen op de kofferklep zijn nagenoeg verdwenen. Bij het loshalen van de deurpanelen kwam ik erachter dat de binnenschermen die regenwater buiten moeten houden compleet los zaten. Geen wonder dat ik af en toe een natte vloer had (bekende kwaal). Direct opgelost. Ik geniet er vol van want met het kopen en verkopen van onderdelen ben ik ook allemaal liefhebbers tegen gekomen waar ik leuk contact mee heb. Tevens is het leerzaam. Heel veel nieuw gereedschap (ze zeggen wel góéd gereedschap is het halve werk maar ben er achter dat dat moet zijn 'júíst gereedschap is het halve werk'. Kan niet wachten om verder te gaan.
Helaas geen foto's via photobucket. Daar moet je blijkbaar voor betalen en imageshack vond ik helemaal waardeloos. Gewoon weer linkjes dus. Sorry!

beige stoelen al verkocht, ja ook in de dozen onderdelen

logeerkamer al net zo erg

zwarte hemeldelen losgehaald en opnieuw gelijmd

zwarte onderdelen van deurpanelen gesloopt.

zwarte strip van deurpaneel overzetten

deurpanelen eraf, direct het beschermende schuim weer vastzetten. was nodig ook!

nieuw stuurtje

kleurenschema volleder deurpanelen

auto gepolijst en wel terug. wat een kleur!

nog eens een fotootje, prachtbak!

goed het verschil te zien. achter zwarte rand, zwart dashboard en nog de bruine rand op voorportier.

APT zei:
Eindelijk na lang wachten vorige week bijna alle spullen binnen gekregen van de auto die ik afgelopen Mei heb bekeken. Als extra 2 complete interieurs waardoor niet alleen de schuur maar ook de logeerkamer compleet vol liggen met E39 onderdelen. Helaas staat het weer ju niet echt toe om lekker buiten te werken. Daarnaast breken nu de drukste 2 weken van het winkelcentrum aan waar ik woon waardoor het ook té druk is om fijn aan de auto te werken. Toch wel dingen kunnen doen.
Naast de spullen die ik dus al lange tijd in bestelling had staan nog wat extra spullen gescoord.
Allereerst een sandbeige elektrisch interieur. Ik wilde enkel de deurpanelen maar de verkoper wilde deze niet los verkopen. Deze hadden de zwarte rand en de bestuurderspaneel de memory knoppen (alvast ter voorbereiding van de Contourstoelen die ik wil). Mijn eigen panelen bleken in de meeste gevallen mooier dus heb de zwarte lijsten onder de ruit van de panelen overgezet en mijn bruine lijsten dus verwijderd. Bestuurderspaneel gewoon zo overgezet. Elektrische stoelen en neerklapbare achterbank inmiddels al goed doorverkocht. Bij de bestelling die ik had gedaan meteen maar de stoelen en bank opgekocht. Als het goed is zijn deze morgen ook met winst verkocht. Toch leuk. Ook hier heb ik de deurpanelen van gesloopt. Ik heb besloten de volleder deurpanelen qua kleurstelling te kopiëren. (Je hebt leder interieurs (stoelen, bank) extended leder (middentunnel, armsteun voorin en eventueel onderkant dashboard) en vol leder (leder zover het oog reikt). Bij volleder deurpanelen zijn echter het speaker roostertje, de binnenkant van de kaartvakken en een klein deel van de deurgreep zwart (zie foto van het rode interieur). Het was lastig maar heb al die delen los gekregen. Ook heb ik de A-, B-, en C-stijl van de zwarte hemel opnieuw gelijmd en dat is best gelukt. Het idee van het tweekleurig individual stuur heb ik los gelaten. Ipv daarvan in Polen een M5 stuur (inclusief stiksel in M kleuren dus) op de kop getikt. Achterlichten heb ik ook vervangen, die waren héél iets dof en dat irriteerde me. De auto is tevens gepolijst. Eigenlijk omdat er een fotoshoot gemaakt zou worden maar dat is niet doorgegaan. Toch nuttig geweest want alle swirls weg en zelfs enkele best diepe krassen op de kofferklep zijn nagenoeg verdwenen. Bij het loshalen van de deurpanelen kwam ik erachter dat de binnenschermen die regenwater buiten moeten houden compleet los zaten. Geen wonder dat ik af en toe een natte vloer had (bekende kwaal). Direct opgelost. Ik geniet er vol van want met het kopen en verkopen van onderdelen ben ik ook allemaal liefhebbers tegen gekomen waar ik leuk contact mee heb. Tevens is het leerzaam. Heel veel nieuw gereedschap (ze zeggen wel góéd gereedschap is het halve werk maar ben er achter dat dat moet zijn 'júíst gereedschap is het halve werk'. Kan niet wachten om verder te gaan.
Helaas geen foto's via photobucket. Daar moet je blijkbaar voor betalen en imageshack vond ik helemaal waardeloos. Gewoon weer linkjes dus. Sorry!

beige stoelen al verkocht, ja ook in de dozen onderdelen

logeerkamer al net zo erg

zwarte hemeldelen losgehaald en opnieuw gelijmd

zwarte onderdelen van deurpanelen gesloopt.

zwarte strip van deurpaneel overzetten

deurpanelen eraf, direct het beschermende schuim weer vastzetten. was nodig ook!

nieuw stuurtje

kleurenschema volleder deurpanelen

auto gepolijst en wel terug. wat een kleur!

nog eens een fotootje, prachtbak!

goed het verschil te zien. achter zwarte rand, zwart dashboard en nog de bruine rand op voorportier.

En uploaden via imgur?

Mooi, lekker bezig en hij wordt zoals jij 'm wenst.

Flickr foto's kun je ook gewoon hotlinken hoor, dus je kunt ze hier plaatsen.

@Janneman; Ik heb er zeker plezier in! Nog nooit zo 'betrokken' geweest bij een auto als deze. Merk ook als je er zelf zoveel energie in steekt de liefde voor de auto alleen maar sterker wordt.

@JW en uwbuurman; Ga het eens proberen. Had het met Flickr al geprobeerd maar kreeg toen een foutmelding. Misschien wat verkeerd gedaan. Zal daarna imgur eens bekijken.

Wat een geweldige auto! De E39 vind ik sowieso de fraaiste 5 serie, tijdloos.
Prachtige kleur en uitvoering en met die geweldige M54B30, hele fijne motor ik heb hem ook in mijn Z4.
De dubbele uitlaten vind ik dan weer een missertje, maar goed dat is persoonlijk.

Ik gebruik zelf " https://nl.imgbb.com/ " .
Dan upload je een plaatje en na de upload klik je op het plaatje wat je hebt geupload. Dan rechter muis knop en klik je op " adres van afbeelding kopieren ".

Die link voeg je dan toe bij " url voor afbeelding toevoegen ". Werkt altijd! :)

Succes en zie de updates graag tegemoet.

Weer een meevaller. Ik dacht dat mijn buitenspiegels imitatie waren (echte zijn stervensduur). Reden? M5 spiegels zijn altijd elektrisch inklapbaar en mijne niet. Althans... dat dacht ik. Gisteren de juiste module en knop voor het elektrisch inklappen ontvangen en na 5 minuutjes werk druk ik op het knopje en tot mijn verbazing klappen ze heerlijk vlot en soepel in. Scheelt toch weer €700,- en spuitkosten als ik een tweedehands setje had moeten kopen.

ingeklapte spiegeltjes.

Zodra het beter weer is met de rest aan de gang want heb weer zin om aan te pakken.

Ik heb echt met veel plezier dit forum tot dusver gelezen. Wat een werk, respect dat je het allemaal aanpakt.

Het geeft mij ook weer een boost om mij niet af te laten schrikken door bepaalde kleurstelling / status van het interieur waar ik nu nogal eens last van heb bij het vinden van een e39.

Ga zo door! Volg dit met grote interesse :)

Paar weekjes terug weer een paar veranderingen doorgevoerd. Ten eerste de zwarte hemel. Ik wilde deze niet in de schuur hebben liggen en ook plat hebben liggen. Deze lag dus in de logeerkamer tot grote ergenis van mijn vriend. Ik wilde eigenlijk ermee wachten tot ik meerdere dagen achter elkaar vrij was zodat ik de auto enkele dagen niet nodig had en direct ook de gordels mee kon pakken. Daarvoor zou dan de accu losgekoppeld moeten worden omdat de stoelen dan weer los moeten. Was er niet zeker van of dit in één dag zou lukken. Goed, nu toch in tweeën gesplitst die klus. Hemel zat er eigenlijk zo in. De b-stijlen moeten nog maar die doe ik met de gordels mee omdat die er doorheen moeten. Ik vind de auto nu een heel stuk frisser en aangenamer en vooral ook moderner ogen van binnen.
Ook het stuur is vervangen. Ik opperde in het begin een individual stuur met beige accenten maar ben toch gewoon voor een zwart M5 stuur gegaan met de M-stiksels.
Alle vloerdelen zijn ook vervangen door zwarte delen, inclusief een nieuw M-voetsteun. Vreemd genoeg het voordeligst bij de dealer en amper duurder dan gebruikte exemplaren.
Héél veel interieurlijsten gekocht en gepast maar tot dusver zitten de cassislijsten er nog steeds in. Al die lijsten overigens ook weer met een heel klein beetje winst door kunnen verkopen. Houdt de hobby betaalbaar.
De door mij gezochte contourstoelen staan inmiddels ook in de schuur maar zijn ook al weer doorverkocht. Ik ben pietluttig, allereerste mis ik de bies die over het midden van de zitting en rugleuning loopt. Hierdoor heeft verven geen zin en past ie niet bij m'n achterbank. Tevens wil ik toch nettere exemplaren. Bekleden met OEM BMW leder is duur. Heel duur. Ik wacht dus gewoon af tot er iets leuks langs komt. Opties voor mij zijn;

•Compleet champagne sport (of M5) Interieur. Echter enkel als fullleather interieur (deurpanelen, middentunnel, dashboard, allemaal van leder dus)
•M5 caramel full leather heritage interieur
•sandbeige montana contourstoelen (uit 7 serie)
•elektrische en verwarmde sandbeige montana sportstoelen (eigenlijk dus die ik al heb maar dan elektrisch).

Interieurlijsten zit ik te overwegen om een goedkoop setje te kopen en deze te laten wrappen in iets dat sterk lijkt op Pappel Maser Grau trim van BMW. Nog niets gevonden. De cassis lijsten die ik heb zijn extreem zeldzaam (zijn er slechts een handje vol mee geleverd) maar vind het nou ook niet echt 'wow'. Het 'wow' effect komt meer van het feit dat het zo extreem zeldzaam is dan dat het echt heel mooi is.

nieuw stuurtje en zwarte hemel

meer focus op de zwarte hemel

en zo was het interieur toen ik de auto kocht

dakkie kaal

tijdens de demontage

nieuwe voetsteun, tevens dorpels etc ook vervangen door zwarte delen

eindelijk de juiste stoelen... of toch niet. gekocht en snel weer voor meer dan het dubbele verkocht.

Ook leuk; Mijn doel is om mijn hobby te bekostigen uit mijn hobby. Huh? Ik koop de laatste tijd veel gewilde onderdelen en verkoop ze weer door. Zeldzame koopjes, of gewoon onderdelen die spot goedkoop zijn. Veel mensen weten niet de juiste plekken te vinden om bepaalde spullen te verkopen. Hierdoor vind je met name op marktplaats leuke koopjes. Het zijn allemaal kleine bedragen (van bijvoorbeeld de velgen is bij bijna iedereen wel bekend wat ze waard zijn, die kom je dus helaas niet meer als koopje tegen of zijn binnen een uur weg). Ze tikken allemaal bij elkaar wel aan. Tevens leuk om al die liefhebbers te ontmoeten. Ook vandaag weer, want besloten om mijn audio te upgraden naar het OEM DSP setje (M-audio is de absolute top maar heel zeldzaam en duur). Vandaag een deel opgehaald voor weinig en weer wat interieur lijstej verkocht. toevallig kreeg ik ineens van alle kanten berichten dat ik gespot was. Ook leuk. Nog leuker omdat ik op dat moment zelf ook een E39 touring spotte en even op de rem ging om ervoor te rijden. Bleek er dus iemand in een andere auto op dat moment foto's te maken. Binnenkort ga ik voor het eerst de technische kant eens wat proberen. Bougies en bobines vervangen. Schijnt een eitje te zijn. Deze auto is me nu al dierbaar, al is het maar omdat deze auto mijn passie en hobby enorm veel dieper hebben gemaakt en het nu zoveel meer is geworden dan alleen maar een leuke bijzondere auto rijden en bezitten. Kan het iedereen aanraden om toch eens voorzichtig kleine klusjes aan te pakken. De waardering voor je auto groeit echt!

gespot!

maar niet alleen ik, gespot terwijl ik een mooie touring spotte

Hier al een tijdje niets gepost maar de upgrades gaan wel gewoon door.
De delen die ik zwart wilde hebben zijn nu allemaal zwart.
Vloer, hemel, gordels, bovenkant dashboard, kunsstof delen van de stoelen (onderkant dus waar de stoel bediening zit)
Daarnaast heb ik de deurpanelen zelf maar gemaakt zoals ik ze wel. Geheel sandbeige maar de speakerroosters, binnenkant deurgrepen en kaartvakken zwart (zoals bij de individual/full leather exemplaren.

Tevens heb ik nu een complete DSP set. Ook heb ik nu een complete set dubbelglas. Dat laatste is voor de touring nog wel te vinden maar voor de sedan echt heel zeldzaam.
Volgende week haal ik een M5 caramel heritage interieur. Deze wordt Sandbeige geverfd omdat die kleur het beste past bij Mora Metallic. Eigenlijk wilde ik de E38 contourstoelen met klaptafels maar deze zijn schier onvindbaar.
Omdat het posten van foto's hier maar niet goed gaat heb ik het hier een beetje laten versloffen. Foto's zijn echter op instagram te vinden. IG: mora_e39

Overigens kost de hobby tot dusver weinig aangezien ik het allemaal weet te bekostigen uit het kopen en verkopen van diverse gebruikte E39 onderdelen. Ook heb ik een velgenset gevonden die ik nieuw doorverkoop over heel Europa. Het werken aan de auto zorgt dat ik echt wel in m'n nopjes ben met dit ding. Ik mis enkel de echte power om af en toe op de snelweg echt lekker weg te kunnen sprinten. Er zijn echter al offertes opgevraagd voor een rotrex supercharger. Met enkele aanpassingen kan het vermogen dan uitkomen op zo'n 485pk. Kost echter wel een bak geld dus ik moet nog even wat onderdelen blijven verkopen. De LS-swap die ik eigenlijk wilde (want V8 blijft een wens) is wel van de baan. In Europa niet te betalen.

uwbuurman zei:
Oke, jammer van de plaatjes, ik heb geen instagram of facebook.
Ik zie alleen linkjes naar Flickr, en die foto's kan ik gewoon bekijken (zonder ingelogd te zijn); jij niet?

Wat een gave bak, en mooi om te zien hoe jij hem verder verfraaid en helemaal naar je smaak maakt! Een LS-swap zou ik persoonlijk toch wel zonde vinden voor zo'n mooie wagen, dan past een rotrex supercharger er beter bij. Dan blijft de basis toch een BMW blok. Maar goed, Just my two cents, blijf vooral lekker doorgaan. Het is en blijft een schitterende auto.

Lang stil geweest ook al gaat het gewoon door.

Door de maanden heen heb ik heel wat leuke dingen door mijn handen laten glijden. Deze auto heeft veel veranderd in mijn hele manier van omgaan met de hobby 'auto'. Waar ik eerder gewoon leuke aansprekende auto's kocht (zoals de Coupe Fiat 20VT+) en daar verder zelf naast rijden niets mee deed, heeft deze auto mij min of meer 'gedwongen' om creatief te zijn om mijn doelen te bereiken.

Omdat ik nogal wat wensen had die geld kosten en die niet van onze gezamenlijke rekening betaald worden (onderhoud etc wel) betekende dit dat dit van mijn eigen geld moest gaan gebeuren. Alleen hebben mijn vriend en ik vrijwel geen 'eigen' geld omdat alles op één hoop gaat. Ik zag echter al snel dat bepaalde onderdelen bij liefhebbers van de E39 serieus geld opleveren. Zo begon ik bijzondere en zeldzame delen te zoeken in Europa en deze door te verkopen. De winst gebruikte ik om meer onderdelen voor verkoop of om bijzondere onderdelen voor mijn eigen auto te kopen. Ik wordt er niet rijk van maar elke maand weet ik wel beetjes bij elkaar te sprokkelen.
Soms helpt geluk daar ook bij. Mooi voorbeeld;

In Luxemburg stond al langere tijd voor €1100,- een mooi M5 caramel Heritage interieur te koop. Het was een Engelse set waardoor de voorste deurpanelen niet gebruikt konden worden en de memory functie zich op de verkeerde (passagiers) stoel bevond. Het is mijn favoriete interieur, alleen wil ik de kleur van mijn eigen interieur aanhouden (Sandbeige). Uiteindelijk kocht ik die set voor €850,- met als doel deze sandbeige te verven en de deurpanelen op de Engelse site door te verkopen. Ik zette de deurpanelen te koop en zette er heel impulsief bij dat het complete interieur voor het juiste bedrag (€1600,-) weg mocht. Dat weekend was toevallig het jubileum in Duitsland voor 50 jaar Motorsport. De Engelse E39 M5 club was eregast. Er waren dus diverse Engelse M5 eigenaren die toevallig in de buurt waren en interesse hadden. Gezien de winst die ik kon pakken met slechts 8 uurtjes rijden aan werk. Verkocht. Eerlijk is eerlijk, achteraf een beetje spijt want moet wederom zo'n zeldzaam interieur zien te vinden.

De Supercharger is overigens ook van de baan. Na lang uitzoeken ben ik erachter dat de V8 mogelijk is. Geen LS, gewoon een 540i blok. Ik wil echter een handbak en dat maakt het wel lastiger. Ik zal namelijk een complete 540i handbak moeten vinden. Dan is het 'simpelweg' gehele subframe en al overzetten en dan kan de 'onmogelijke' swap van 6 naar 8 cilinder gewoon plaats vinden. Stiekem hoop ik nog een afgeschreven M5 (roest, crash etc) te vinden als donor. Kans is echter klein.

Omdat ik dus een complete handgeschakelde 540i-6 moet kopen moet ik nog even sparen. Ik had het geld bij elkaar maar door een tegenvaller heb ik mijn geld even aan niet auto gerelateerde zaken moeten uitgeven en is het sparen bijna helemaal opnieuw begonnen. Ik heb inmiddels echter weer hele zeldzame onderdelen liggen en gevonden voor verkoop dus hoop volgend jaar toch echt te zeggen dat de 530i naar 540i is omgebouwd (of wie weet, als het echt lekker gaat zelfs tot M5 qua techniek).

Terug
Bovenaan