Project Corrado G60

Gisteren is het wrap binnengekomen. Bevat meerdere kleuren :)

1bac33ca9065bbb211ad09937784e338.jpg

32f23b8c0e86a21b7af1836badc23dd9.jpg
 
Ben benieuwd naar resultaat. Zelf zou ik ook liever spuiten als wrappen.
Trouwens, kun je met het schuurwerk niet beter je ramen dicht doen? Je interieur is nu ook een stofbende geworden zo te zien.
 
Een vriend van mij is wrapper. Die gaat het samen met mij doen. En de dakraam was er al uit, dus stoffig zou het toch worden, als ik klaar ben ga ik de auto goed stofzuigen van binnen. Was na de winterstalling toch al wat stoffig, dus moest sowieso.
 
Nette dakraam en kofferklep gevonden.
fcb8c2a77e48eb7b17bcb2a3e31f0bd5.jpg


da3d9e9224de6980f71c39d505159382.jpg


Schuren is bijna klaar alleen rechts nog.
c6bea61c319285a19e5641c064c68dc4.jpg
cd4144f7923411f61e4d3a7b46030b23.jpg
954cf3ce61a09d0672fbe4ae8ccfb8d3.jpg
ba2864136d26e5f02fe89e3d8ac49330.jpg


Morgen vrij, hoop het schuren dan zo goed als klaar te hebben.
 
Goed bezig, daar zitten al heel wat uurtjes in!

Zijn er nog deukjes of andere oneffenheden die je moet aanpakken voor het wrappen?
 
heel boeiend project, benieuwd hoe het met wrap eruit zal zien!

Ik vroeg me ook af, gaat er eerst nog een laag op de plaatstaal? Dat gaat anders toch roesten onder de wrap?
 
schumi1986 zei:
Goed bezig, daar zitten al heel wat uurtjes in!

Zijn er nog deukjes of andere oneffenheden die je moet aanpakken voor het wrappen?

Minimaal, de auto is erg strak voor zijn leeftijd. Alleen de bestuurdersdeur had al plamuur op 1 plek, voor de rest moet ik zelf onder de achterlicht links een heel klein plekje opvullen (minimaal deukje van 1cm), dat is alles. Ook niet veel verrassingen tegengekomen, alleen wat oude steenslag onder het witte lak waar vliegroest op zat, dit heb ik allemaal tot het metaal weggeschuurd. Daarnaast dienen we nog laswerk te verrichten bij de rechter dorpel en bij de voorruit ivm roest.

lvdm zei:
heel boeiend project, benieuwd hoe het met wrap eruit zal zien!

Ik vroeg me ook af, gaat er eerst nog een laag op de plaatstaal? Dat gaat anders toch roesten onder de wrap?

Alles dat tot metaal wordt geschuurd komt direct primer over (spuitbusje). Ik ga overwegen om de auto eerst in 2K primer te spuiten voordat we gaan wrappen, dan schuur ik de (tijdelijke) primer uit het spuitbusje er vanaf, want dit gaat niet samen met 2K primer.

Juist 2K primer omdat ik later de auto waarschijnlijk wel ga spuiten, maar het wrap is eerst aan de beurt! Ik wil sowieso met de auto kunnen rijden in 2017.

Ik ben niet van plan de auto snel weg te doen, sommigen vinden het zonde van wrap, maar ik maak me er niet druk om want de auto wordt toch later gespoten. Daarnaast heb ik deze auto juist van de ondergang gered wat mij betreft.

Ook heb ik met mijn broer afgelopen weekend 5 deuren, 3 kleppen, 1 motorkap gekocht met toebehoren (glas, rubbers, spoilers, werkende spoilermechanismes), voor reservedelen.
 
Ik snap de wrap maar spuiten is beter. :p

Echter als je het zelf kunt doen kosten die rollen ongeveer 200 euro voor een hele auto? Dus dat is geen (nou ja....) geld. Als die ooit maar pearl blue word vind ik het prachtig. (y)
 
De voorruit is er intact uit, wel knap voor de eerste keer al zeg ik t zelf. En carglass zei dat er 80% kans op scheuren is bij een corrado.

37cb19a007cf2f7f775ebe4629eb3000.jpg
e1445100caea866d30767c024353d235.jpg
2c15c975016856f70656dd068dcfcaaa.jpg
9da290913d0df75a77f641a29ba42111.jpg
18812eed3c9078fb367b06a128c32d4f.jpg
338efa48d8b51402f8487a635cd0450c.jpg


Wel wat roest ontdekt.
a948ad5216c18558e4ffd60335149ebd.jpg
ea48394d977a27e7a2f1a40838cd73ea.jpg
 
Jammer van die roest.

Ik snap niet goed waarom je die hele auto nou niet eerst even netjes demonteert. Zo'n dashboard, dat is toch zonde, nog los van de kans op schade..
 
Even... weet je wel hoeveel werk het is om een corrado dashboard te demonteren?

Wrappen gaat niet lukken, het plakt niet voldoende op scherpe hoeken. Dus, we gaan wel spuiten.
 
Ik weet wel hoeveel werk een volledige restauratie van een auto is. Niet specifiek van een corrado, wel van andere merken. Laat ik het anders zeggen, ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen zo te werken, omdat ik denk dat je nu zoveel onderdelen los hebt, dat de laatste stappen er nog wel bij kunnen. En dan pake je alles aan, wordt alles als nieuw en zit er geen fout meer in zo'n project. Maar dat is mijn mening, mijn werkwijze en daarmee niet de jouwe.

Toch spuiten, wat voor kleur ga je doen?
 
Heb bij mijn VR6 project ook het dash eruit gehaald, tis ff lastig. maar scheelt enorm kwa vuil en beschadigingen
 
RobEU,

Dat gaat enkel op voor de originele nette exemplaren.

Quatrropower,

Aangezien jij toch niet een origineel exemplaar ambieert komt er wel een erg lekker kleurtje op (y)
 
Marktplaats en bieden tja :T
Wellicht hebben sommige het geluk dat ze hem kunnen verkopen voor die bedragen, maar in de regel gaat dit alleen op voor de echt nette originele exemplaren.
 
Zeker waar, Bofkont, daar had ik niet echt bij stilgestaan. Hopelijk behoudt dit exemplaar enige originaliteit dan.
 
Nou, niet verre van. Alleen logo gecleaned achter, kleur, wat verlaagd en misschien een booskijker. Betreft cleanen ben ik nog niet 100% zeker van. Er zijn genoeg liefhebbers voor compleet hernieuwde corrado's ook met wat aanpassingen, geloof me maar. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik bouw deze auto op voor mezelf, niet voor een ander.
 
Mooie kleur, en lekker je eigen plan trekken (y) das het mooie.

2 groepen blijven leuk, zo nu en dan geeft me dat veel voer voor meetings en carevents. Jammer genoeg ontbreekt het me aan tijd dat op te zetten. Maar wat mij betreft kun je veel meer binnen de hele tuningwereld samen met de liefhebbers van origineel.
 
Nico GTR zei:
Mooie kleur, en lekker je eigen plan trekken (y) das het mooie.

2 groepen blijven leuk, zo nu en dan geeft me dat veel voer voor meetings en carevents. Jammer genoeg ontbreekt het me aan tijd dat op te zetten. Maar wat mij betreft kun je veel meer binnen de hele tuningwereld samen met de liefhebbers van origineel.

Ja, als alle Corrado's hetzelfde zijn ben je er ook snel op uitgekeken, kun je net zo goed een Polo leasen. Sowieso moet ik zeggen dat de auto straks érg ver is gekomen in verhouding met hoe ik hem kocht. Je wil niet weten hoe sommige dingen eraan toe waren. De meest opvallende dingen waren: g lader voor het laatst gereviseerd in 2001, motorsteun bout die eruit trilde dus zat los, spruitstuk 3 tapeinden geknapt, krukaspoelie zat los dus wiebelde al en de spie was helemaal ingevreten, het was een aquarium in de auto, lak dat aan alle kanten loslaat en ga zo maar door.. Straks roestvrij, nieuwe g lader, spruitstuk, uitlaatlijn, roestvrije klep, werkende dakraam, nette interieur, nette motorruimte, dus gewoon een mooie auto dan. Als ik de auto niet had gekocht en als er weer een sjonnie in door ging rijden totdat het mis ging met de lader of het blok, dan was het heel snel richting de sloop.
 
Een volledig originele Corrado (Vr6) vergelijken met een lease polo, hmmmm :T

Maar gewoon heerlijk je eigen ding doen, niets belangrijker dan dat (y)
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
 
Naja, mijn statement is: al die lease polo's zijn zo saai en van hetzelfde.. Ik ben zelf ook erg benieuwd en enthousiast.
 
Wat een geweldig project, en een zeer bijzondere motor met zo'n g lader, wel heel erg onderhoudsgevoelig. Gelukkig laat je hem spuiten want wat een onvoorstelbare sjonnie auto was het direct na aankoop. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat en ik hoop op een beetje originaliteit, al is dat puur smaak, de kleur wordt iedergeval geweldig en wat zitten hier al een hoop uren in.
 
Onderhoudsgevoelig valt best mee. Rijden met verstand moet je wel doen. Als je normaal met een g lader omgaat kan die gerust 80.000 km mee zonder revisie.

Het was een behoorlijke sjonniemobiel ja, maar de potentie zag ik erin.
 
De auto is van binnen volledig leeg op een reservewiel na. Nu wordt het zo langzamerhand tijd om alle roest te verwijderen en dan de auto in de primer te zetten.

41b918dc2684253b5bb099ad2b0346b9.jpg
6c2c2e75814c7bcf9dd056c8563686b2.jpg
 
Barri zei:
Zo zeg, dat is een pittig project. Bijna klaar voor de spuiter?

Nog niet helemaal ik wil nog de motor eruithalen zodat de motorruimte ook meteen mee wordt gespoten. Interieur ook dus, maar dat is al gestript. Moet nog wat roestplekjes aanpakken..

Meteen al wat vordering gemaakt vandaag

66c5c16de8582592e2222f5ac981b18a.jpg
5e9cd5886e5c9672d45c200e1a1c1341.jpg
16e1dd55583d1966b66a0c6b9dfcc26a.jpg
 
DodgeMagnum zei:
Bofkont zei:
RobEU,

Dat gaat enkel op voor de originele nette exemplaren.

De duurste op marktplaats momenteel (meer dan 13k geboden), is verre van origineel. https://link.marktplaats.nl/m1046140520

Nog een mooie G60: https://www.youngtimerlahaye.nl/listings/vw-corrado-g60/
 
Linksonder inmiddels afgewerkt

cbd442edf31504fd0a27f19959115890.jpg


Helaas was het metaal van het dak wat minder.. Zodoende zat er ineens een gat in t dak.

d62be250e63b6d00dd2103a0fd2eb96b.jpg
6fc86b28e65aa885151b34690c18f8f0.jpg
8a364d3978ed9879e8642ef08bfab7aa.jpg
c73855551b7f83b0b749ef1c176b73c2.jpg
2eb3fe1c30fbaa3dc12c719a3dbad517.jpg
 
Terug
Bovenaan