PK 1
Net ingestapt
Beste autoliefhebbers,
Na 2 weken geleden de complete aandrijfas van mijn Punto Evo te hebben vervangen, maak ik kennis met een nieuw aantal problemen.
Ongeveer een week geleden was het mij opgevallen dat de auto heel veel moeite heeft in lagere toeren. Ik ben niet iemand die snel in lage toeren rijd, maar soms ontkom je er niet aan. 70 km/h op de ring van Groningen rijden in de 5e versnelling wil niet meer. Zodra de weg iets omhoog gaat, gaat de auto enorm bonken. Druk ik het gas maximaal in doet hij dit niet. Ditzelfde probleem heb ik ook bij 50/h in de 4e versnelling. Dit bonken gebeurd dus in een toeren gebied van 1100-1700 toeren. Ik weet dat lage toeren niet goed zijn voor dit blokje, maar dit bonken?
Bij mijn garage heeft de monteur geconstateerd na een proefrit dat er niks aan de hand is. Volgens mij moet ik in meer toeren rijden anders koekt het blokje helemaal dicht. Tevreden ging ik weg van de garage en reed ik nu 70 km/h in de 4e versnelling en pas bij 85 km/h in de 5e. Het maakt wat meer lawaai maar dan heb je wel wat.
Afgelopen week zijn mij nog meer zaken omgevallen:
- Bij lekker doortrekken in 3e versnelling schokt ie een beetje tussen de 2500-3500 toeren. (alsof er een bougie stuk is)
- Hij lijkt erg vaak te regenereren.
- Vermogensverlies.
Gisteren op en neer naar Duitsland deed ik een andere schokkende ontdekking. Bij 130 km/u schommelt het verbruik tussen de 6,5 en de 7,0. (Bijna windstil) Verbruikt ongeveer net zo veel als mijn A4 op benzine dus.
Vorige week naar Brussel op en neer met snelheden van 120-130 km/u een gemiddelde gehad van 4,8 L/100km.
Ik weet mij geen raad meer met deze problemen. Op internet lees ik hier iets over het reinigen van de EGR klep, is dit voldoende voor het verhelpen van al deze bevindingen?
Specs:
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 86pk 2010
Omstaand: 198.xxx
Alvast bedankt
Na 2 weken geleden de complete aandrijfas van mijn Punto Evo te hebben vervangen, maak ik kennis met een nieuw aantal problemen.
Ongeveer een week geleden was het mij opgevallen dat de auto heel veel moeite heeft in lagere toeren. Ik ben niet iemand die snel in lage toeren rijd, maar soms ontkom je er niet aan. 70 km/h op de ring van Groningen rijden in de 5e versnelling wil niet meer. Zodra de weg iets omhoog gaat, gaat de auto enorm bonken. Druk ik het gas maximaal in doet hij dit niet. Ditzelfde probleem heb ik ook bij 50/h in de 4e versnelling. Dit bonken gebeurd dus in een toeren gebied van 1100-1700 toeren. Ik weet dat lage toeren niet goed zijn voor dit blokje, maar dit bonken?
Bij mijn garage heeft de monteur geconstateerd na een proefrit dat er niks aan de hand is. Volgens mij moet ik in meer toeren rijden anders koekt het blokje helemaal dicht. Tevreden ging ik weg van de garage en reed ik nu 70 km/h in de 4e versnelling en pas bij 85 km/h in de 5e. Het maakt wat meer lawaai maar dan heb je wel wat.
Afgelopen week zijn mij nog meer zaken omgevallen:
- Bij lekker doortrekken in 3e versnelling schokt ie een beetje tussen de 2500-3500 toeren. (alsof er een bougie stuk is)
- Hij lijkt erg vaak te regenereren.
- Vermogensverlies.
Gisteren op en neer naar Duitsland deed ik een andere schokkende ontdekking. Bij 130 km/u schommelt het verbruik tussen de 6,5 en de 7,0. (Bijna windstil) Verbruikt ongeveer net zo veel als mijn A4 op benzine dus.
Vorige week naar Brussel op en neer met snelheden van 120-130 km/u een gemiddelde gehad van 4,8 L/100km.
Ik weet mij geen raad meer met deze problemen. Op internet lees ik hier iets over het reinigen van de EGR klep, is dit voldoende voor het verhelpen van al deze bevindingen?
Specs:
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 86pk 2010
Omstaand: 198.xxx
Alvast bedankt