Private Lease - Keurmerk -

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen allemaal,

4 jaar geleden ben ik begonnen met Private Lease. Aangezien dit toen nog enigszins in de kinderschoenen stond was dit eigenlijk binnen een fluitje van een cent geregeld. Gewoon een normaal duidelijk contract met alle voorwaarden, ondertekenen en that's it. Geen loonstroken etc. Een aantal dagen later kon ik de auto ophalen.

Nu loopt dit contract binnen enkele maanden af. Ik ben mij dus aan het orienteren op een evt andere private lease.

Nu valt het mij op dat je eigenlijk overal, althans bij alle aanbieders welke ik gevonden heb, een heel traject dient te doorlopen. Denk hierbij aan kredietchecks, overhandigen loonstrook etc. Kortom, een heel gedoe.

Nu ben ik er inmiddels achter dat deze kredietchecks onderdeel zijn van de procedure welke kleeft aan leasen via het Keurmerk Private Lease.

Alle aanbieders welke ik gevonden heb zijn ook inderdaad aangesloten bij dit Keurmerk.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk kennen jullie ook aanbieders welke niet bij dit Keurmerk aangesloten zijn ?

Uiteraard ben ik bekend met de antwoorden: 1) Dit Keurmerk is er niets voor niets. 2) Als je geen kredietcheck wil is het dan wel verstandig een private lease aan te gaan. 3) Als je draagkracht goed genoeg is heb je niets te vrezen. deze kredietchecks zijn er niets voor niets etc etc etc.

Het is voor mij meer een principe kwestie. Ik betaal altijd netjes mijn rekeningen, ook degene voor de auto. Kredietcheck zelf kom ik ook zonder problemen door. Echter ben ik van mening dat er ook een gezonde dosis onderling vertrouwen moet zijn.

Mijn vraag aan jullie is dus, kennen jullie nog aanbieders welke niet via het Keurmerk lease aanbieden ?

Bedankt voor jullie reacties !!

Mvg

Wil je überhaupt geen kredietcheck of geen BKR vinkje achter je naam?

Er zijn namelijk wel aanbieders die wel een krediettoets uitvoeren maar geen BKR registratie hanteren.

Überhaupt geen kredietcheck lijkt mij lastig, waarom zou iemand een auto van minimaal 15k aan jou geven zonder te weten of ze ooit (al het) geld gaan zien. Dan kom je, mijnsinziens, uit bij schimmige bedrijfjes die ook contant geld accepteren en die zul je vast ook wat minder makkelijk op Google vinden.

B Real zei:

Er zijn namelijk wel aanbieders die wel een krediettoets uitvoeren maar geen BKR registratie hanteren.

Überhaupt geen kredietcheck lijkt mij lastig, waarom zou iemand een auto van minimaal 15k aan jou geven zonder te weten of ze ooit (al het) geld gaan zien. Dan kom je, mijnsinziens, uit bij schimmige bedrijfjes die ook contant geld accepteren en die zul je vast ook wat minder makkelijk op Google vinden.

Hallo B Real.

Dank voor de reactie. Over welke aanbieders hebben we het dan ??

En in algemene zin, ken je ook aanbieders van Private Lease welke niet via het Keurmerk private lease aanbieden ?

Bvd !!

Je moet je goed realiseren dat leasers zonder krediet check een groter risico lopen, bij een groter risico wil de investeerder meer rendement. Volgens mij is het verplicht om bij 'leningen' van +500 euro een kredietcheck/registratie te doen. Krediet check merk je zelf niet zoveel van, tenzij je moeite hebt met het aanleveren van de informatie

Remy 4720604 zei:
Het is voor mij meer een principe kwestie. Echter ben ik van mening dat er ook een gezonde dosis onderling vertrouwen moet zijn.

Ik denk dat je het meer moet zien als formaliteit die voor iedereen geldt, de gestelde voorwaarden hebben ook niets met jou persoonlijk te maken.

Die zullen er vast wel zijn maar het is de vraag of je daar wel mee in zee wil gaan. Daarnaast is leasing op basis van vertrouwen natuurlijk gewoon bullshit en dat snap jij ook wel.

B Real zei:

Je loopt natuurlijk ook een risico dat je bij echte oplichters als Allinn terecht komt. Heel goed opletten als je dit soort voorwaarden perse niet wilt.

R W xxx zei:
Die zullen er vast wel zijn maar het is de vraag of je daar wel mee in zee wil gaan. Daarnaast is leasing op basis van vertrouwen natuurlijk gewoon bullshit en dat snap jij ook wel.
Helemaal mee eens!(y)

R W xxx zei:

Helemaal mee eens. Gewoon de acceptatie doorlopen en dan kun je weer jaren vooruit.

Remy 4720604 zei:
B Real zei:

Hallo B Real.

Dank voor de reactie. Over welke aanbieders hebben we het dan ??

En in algemene zin, ken je ook aanbieders van Private Lease welke niet via het Keurmerk private lease aanbieden ?

Bvd !!

LINK

D Elzinga zei:
B Real zei:

Je loopt natuurlijk ook een risico dat je bij echte oplichters als Allinn terecht komt. Heel goed opletten als je dit soort voorwaarden perse niet wilt.

TS gaf in zijn openingspost duidelijk aan niet op zoek te zijn naar dat soort antwoorden, dat zal hij dus zelf ook wel weten.

Het Private Lease Keurmerk bied voor particulieren ook de zekerheid dat je met een deugdelijke organisatie te maken hebt die ook coulant zijn in geval van overlijden of werkloosheid, dat is bij aanbieders zonder keurmerk maar afwachten. Afgezien nog van de gehanteerde prijzen, prijzen voor meer/minder km's, schades etc etc etc

Geef je daar allemaal niets om dan ben je in NL gelukkig nog vrij om iets anders te kiezen en dat kan wel gewoon.

Dit keurmerk is er in mijn ogen vooral ter bescherming van de consument. Je krijgt bescherming en een paar rechten en plichten. Kredietcheck is daar een van (overigens ook weer ter bescherming van de consument). Bewust kiezen voor iets anders lijkt mij dus onverstandig. Zoals eerder aangegeven zijn alle grote spelers aangesloten bij het keurmerk, je komt dus uit bij wat 'spannendere' aanbieders.

Het 'vertrouwen' verhaal slaat nergens op. Dit is gewoon een financiele transactie met bijbehorende overeenkomst en voorwaarden.

En volgende week een hypotheek in onderling vertrouwen? Op mooie blauwe ogen? Ze zijn er wel die het doen zonder check, dat zijn echter de cowboys, je weet wel, die vroeger DSB als naam hadden.

ik krijg bij dit soort topics altijd het idee, het is fake en TS wil alleen wat aandacht.

Dit Keurmerk is er niets voor niets. Als je geen kredietcheck wil is het dan wel verstandig een private lease aan te gaan. Als je draagkracht goed genoeg is heb je niets te vrezen. deze kredietchecks zijn er niets voor niets etc etc etc.

:cool:

Elke fatsoenlijke leasemaatschappij ziet het belang in van de checks dus sluit zich hierbij aan. als je de enige bent die dat niet doet, trek je klanten die je niet wil hebben. Oja, Allinautolease was er niet bij aangesloten. Wellicht is de eigenaar alweer uit de bak en heeft ie weer een nieuwe leasemaatschappij opgericht? :)

Overigens heb ik pas een PL contract afgesloten, en dat viel mij alles mee. Ik snap wel dat ze dat info willen hebben als je een contract sluit voor een object van een redelijke waarde (wat ook nog eens redelijk afschrijft).

Remy 4720604 zei:
Nu loopt dit contract binnen enkele maanden af. Ik ben mij dus aan het oriënteren op een evt. andere private lease.

Ik begrijp wel dat je rond wilt 'shoppen', maar als je niet al die checks wilt, beperk je natuurlijk je mogelijkheden. Ik kan me voorstellen dat je huidige private lease provider, waar je vier jaar lang hebt laten zien dat je keurig elke maand betaalt, misschien wel opnieuw een contract met je durft af te sluiten zonder die checks. Dus misschien moet je gewoon bij die maatschappij blijven?

Bij private lease is er altijd een:
- krediet check
- registratie BKR
Je kunt online inzake vragen bij BKR, daar zul je je huidige leaseauto ook tegenkomen.
Dit beperkt je leenvermogen bij een hypotheek.

Elke leasemaatschappij doet een krediet check en andere risicochecks (schadeverleden).
Dat zou jij ook doen als je voor iemand anders een auto koopt.

Als ik jou was, dan zou ik vragen om een verlenging per maand opzegbaar.

Autofabrikanten verkopen nu met de Corona niks meer, maar hebben wel voorraden. Auto's worden niet op de markt gedumpt voor een habbekrats (reputatie), maar via de lease aantrekkelijk aangeboden.
Dat is tenminste de verwachting.

vertmaori zei:
En volgende week een hypotheek in onderling vertrouwen? Op mooie blauwe ogen? Ze zijn er wel die het doen zonder check, dat zijn echter de cowboys, je weet wel, die vroeger DSB als naam hadden.

Dank voor deze bijdrage met zeer veel toegevoegde waarde. Daar kan ik wat mee.

spoiler alert zei:
- krediet check
- registratie BKR
Je kunt online inzake vragen bij BKR, daar zul je je huidige leaseauto ook tegenkomen.

Elke leasemaatschappij doet een krediet check en andere risicochecks (schadeverleden).
Dat zou jij ook doen als je voor iemand anders een auto koopt.

Als ik jou was, dan zou ik vragen om een verlenging per maand opzegbaar.

Autofabrikanten verkopen nu met de Corona niks meer, maar hebben wel voorraden. Auto's worden niet op de markt gedumpt voor een habbekrats (reputatie), maar via de lease aantrekkelijk aangeboden.
Dat is tenminste de verwachting.

Niet juist, mijn huidige lease contract staat niet BKR geregistreerd. Registratie BKR is afhankelijk van Keurmerk Private Lease.

Dank voor je tip overigens, dat is wel een goede inderdaad misschien ja !

Epica zei:
ik krijg bij dit soort topics altijd het idee, het is fake en TS wil alleen wat aandacht.

Dank voor deze bijdrage met zeer veel toegevoegde waarde. Daar kan ik wat mee.

Tydelyck zei:
Remy 4720604 zei:
Nu loopt dit contract binnen enkele maanden af. Ik ben mij dus aan het oriënteren op een evt. andere private lease.

Ik begrijp wel dat je rond wilt 'shoppen', maar als je niet al die checks wilt, beperk je natuurlijk je mogelijkheden. Ik kan me voorstellen dat je huidige private lease provider, waar je vier jaar lang hebt laten zien dat je keurig elke maand betaalt, misschien wel opnieuw een contract met je durft af te sluiten zonder die checks. Dus misschien moet je gewoon bij die maatschappij blijven?

Dank voor je reactie. Dat is inderdaad een optie ja. Echter zit ik dan aan 1 bepaald merk vast dus is mijn keuze weer redelijk beperkt ...

Maar topic mag van mij gesloten worden, aangezien deze niet overloopt van de reacties welke een toegevoegde waarde hebben !

Degene met de serieuze reacties, bedankt !

Tijd dat deze topic-starter (die semi (il)legaal bezig lijkt te willen gaan) wat realiteitszin krijgt: ik zeg slotje, veel succes en doei doei. Bij het aangaan van elke maandelijkse financiële verplichting is een BKR check noodzakelijk. Gelukkig heb ik maar 30 jaar ervaring in de financiële dienstverlening bij fatsoenlijke bedrijven.

Remy 4720604 zei:
Maar topic mag van mij gesloten worden, aangezien deze niet overloopt van de reacties welke een toegevoegde waarde hebben !

Als je nou eerst eens met een serieus topic komt dan krijg je ook serieuze antwoorden.

Remy 4720604 zei:
spoiler alert zei:
- krediet check
- registratie BKR

.

Niet juist, mijn huidige lease contract staat niet BKR geregistreerd. Registratie BKR is afhankelijk van Keurmerk Private Lease.

Dank voor je tip overigens, dat is wel een goede inderdaad misschien ja !

Kijk zelf maar op de website van het keurmerk

Een deel van het termijnbedrag (65% van het totale termijnbedrag) wordt in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel als financiële verplichting geregistreerd.

Wat een raar verhaal..... 4 Jaar geleden begonnen met Private Lease zonder credit check.
4 jaar geleden sloot ik mijn 18 jarige autoverkoopcarriere af en had toen al zeker 3 jaar ervaring met deze financieringsvorm.
Bij de merken waar ik gewerkt heb en deze contracten moest opstellen was een super strikt beleid v.w.b. de gegevens die ingeleverd moesten worden om uberhaupt een aanvraag te kunnen doen. Sterker nog we wisten eigenlijk al bij voorbaat dat een aanvraag niet geaccepteerd werd indien de aanvrager niet het inkomen had wat minimaal geëist werd.
Het probleem met dit verhaal is dat de TS voor minder leuke verrassingen kan komen te staan v.w.b. de controle op schades en kilometrage. Als er niks vast staat kan daar een fikse factuur aan vast zitten. De woorden "kinderschoenen" en "fluitje van een cent" zullen dus ook door de leasemij gehanteerd worden ben ik bang.

R W xxx zei:

Helemaal mee eens.

Remy 4720604 zei:

Etterbakken zijn het.

Terug
Bovenaan