adinsx
Kilometervreter
Stefan-Autoweek-Amsterdam zei:adinsx zei:Stefan-Autoweek-Amsterdam zei:Ja, wellicht krijg ik het daarmee wat naar beneden! Ik vind het prima zo, maar het is niet zo 'zuinig' als ik had gedacht. Renault had aangekondigd dat de nieuwe TCE 115 (sinds 2013?) een stuk zuiniger zou zijn dan de voorganger. In praktijk merk je hier dus niets van.
De TCe115 is niet vernieuwd hoor. Er is wel een nieuwe 1.2TCe bij, de TCe130 die de 1.4 TCe130 heeft vervangen.
Dat nieuwe blok heb ik in mijn Estate GTline. Bevalt uitstekend, maar lust ook wel een slok. Nu na 24.000km 1:12 gemiddeld, maar ik ben wel een sportieve rijder.
T.o.v. de oude 1.4 TCe is de nieuwe wel zuiniger. Die oude haalde vaak niets eens 1:11.
Verder lekker bezig met de aanpassingen. Maatje grotere velgen staan hem ook goed, al vind ik het design van deze 18" wielen niet lekker uit de verf komen. Ze ogen nog steeds niet 18" zo op de foto's.
Al met al, veel plezier met de Mégane!.
Ik had begrepen dat er in 2013 bij de facelift van de Mégane (waarin de LED lampen kwamen in de neus bij de GT-Line) ook een vernieuwde motor werd geïntroduceerd die 25% zuiniger was en 5PK meer had (de TCE115 ofwel de 1.2TCE).
Zie hiervoor de link: https://www.autoweek.nl/autotest/2592/renault-megane-coupe-tce-115-energy-gt-line
Ah zo, nee dat was al in 2012. Check het kenteken maar van die Mégane waarmee ze reden. Die is van mei 2012
Vandaar dat ik het even niet snapte. In 2013 kwam de 1.2TCe130 er namelijk, de 115 veranderde weinig aan.
Maar goed, terugkomend op de wielen. In het echt stralen ze naar mijn inziens wel een 18" 'look' uit. Al vind ik ze niet zo groot ogen als andere 18" Renault velgen inderdaad. Hier ben ik echter alleen maar blij mee want dat was ook de bedoeling.
De volgende stap zal het monteren van parkeersensoren zijn. En (eventueel) op den duur het inbouwen van een volleder interieur.
Dan zijn het inderdaad de prima velgen voor jouw.
En succes met de volgende stappen.