Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

iDutchman

Startmotor
16-02-2016:

Daar ging ze dan, de Mégane. Ik heb er uitzonderlijk goed voor gezorgd zoals je ook doet voor je eerste auto. Helaas waren het de handelaren van een opkoopbedrijf (wijkopenautos.nl) die de auto direct overnamen voor een schappelijke prijs. Ik had echter liever een particulier gehad. Het doet oprecht pijn om te zien hoe bruut de deuren worden dichtgeslagen zodra er afgerekend is en de auto niet meer mijn eigendom is. Maar goed, c'est la vie. Wel fijn dat ik 2 jaar heb gereden voor €1000 per jaar (goedkoop gekocht en een goede prijs gekregen).

Gelukkig is het de verkoop waard want sinds vandaag bezit ik een heuse BMW. Ja, echt. Een BMW 1-serie van 2013. Wow, dat klinkt vet! Ja! Is het ook.
En ik moet toegeven, het is toch wel een flinke upgrade. Je voelt dit aan alles. Solide, degelijk. Ik heb het gevoel alsof dit over 200.000km nog exact hetzelfde voelt.

Bij 't ophalen was de auto vies. Heel vies. Ik ben dus gelijk naar de vertrouwde wasbox gereden en heb de auto met een hogedruk reiniger, spons en shampoo goed onder handen genomen. En ja, dan komt alles aan het licht. Steenslag, 102938438x vliegjes op de bumper en krasjes rondom. Tevens was de lak een beetje 'dof'.

Enfin, toen de auto schoon en droog was kon er wax overheen (Poor boys bla bla) en dat deed 'm goed. Aanschouw de foto's:

yyb9efC.jpg

9GmlGJK.jpg

we2CQ7J.jpg

clVVUAS.jpg

0IpShR1.jpg

Een greep uit de optielijst:

Keyless Go
Xenon koplampen
licht/regensensor
Lederen sportstoelen
M-pakket (exterieur, deurlijsten etc etc)
Schuif/kanteldak
etc

Ik zal vanaf heden alles bijhouden zoals dit ook met de Mégane is gedaan. Ik ben van plan de lak weer naar mint condition te brengen en tevens op den duur de motor te chiptunen en wellicht het professional navigatiesysteem in te bouwen.

Allereerst: gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er erg mooi uit en is naar mijn mening ook mooier dan de facelift die er nu aankomt. Leuk ook dat je voor de hatchback hebt gekozen en niet de Estate. De hatchback zie je minder, maar vind ik wel net even mooier.

Alleen de plaatsing van je bericht zit verkeerd. Deze moet hierheen: Mijn auto

Veel plezier van je Megane!

Mooie eerste auto!

Vertel eens iets meer over de uitvoering: welke motor, uitrusting, opties en dergelijke.
En waarom je voor dit model en deze uitvoering hebt gekozen. Altijd leuk om te lezen.

In elk geval heel veel plezier ermee!

In tegenstelling tot Lancia Lover vind ik de facelift juist wel een heel stuk mooier. Mijn vraag dus, waarom niet de facelift? Verder gewoon een nette auto, niets meer en niets minder.

Lancia Lover zei:
Allereerst: gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er erg mooi uit en is naar mijn mening ook mooier dan de facelift die er nu aankomt. Leuk ook dat je voor de hatchback hebt gekozen en niet de Estate. De hatchback zie je minder, maar vind ik wel net even mooier.

Alleen de plaatsing van je bericht zit verkeerd. Deze moet hierheen: Mijn auto

Veel plezier van je Megane!

En hij staat er al ;)

Ivanov
AutoWeek Moderator

Gefeliciteerd met de je eerste auto ! Mooie Mègane :)
Individuele import zie ik, zelf in het buitenland gekocht? Veel voordeel mee behaald?

Excuses voor het verkeerd plaatsen van de auto (nieuw op het forum)!

Het betreft een individuele import inderdaad. Deze auto is afkomstig uit Spanje en is van 06-2013. Het betreft een ex Europcar auto!
In een notendop: Europcar moet elk jaar een vaste hoeveelheid auto's (2000 had ik begrepen) van een bepaald type afnemen en vrijwel altijd gaan er weer flink wat in de verkoop. Deze Renault Megane is daar 1 van, aangekocht 6 maanden oud met slechts 2982KM op de teller.

In Spanje doen ze het een beetje anders: De GT-Line optie is daar ook in delen te verkrijgen. Deze Megane heeft dus een GT-Line front maar wel een normale achterkant. Zodoende dus ook geen GT-Line embleem. Verder zit er geen navigatiesysteem in (huurauto's hebben dat meestal niet) maar verder zitten wel alle denkbare opties erin (elektrisch parkeerrem, start/stop, keyless entry, cruise control, bluetooth ondersteuning, lichten in zijspiegel etc.)

Wat betreft voordeel, dat is flink! Laten we zeggen dat ik iets meer dan de helft van de nieuwwaarde heb moeten neerleggen (voor een nieuwe auto!).
Verder de TCE 115.

Hier nog wat extra foto's:

UEk1DN9.jpg

5xy1ANV.jpg

O1ddssi.jpg

Oh, en omdat die spanjaarden de pook van de auto hadden ontnomen voordat de auto op transport ging, moest ik een nieuwe bestellen. Ik heb er maar een OEM Renault RS pook in laten zetten. Ziet er mooi uit!

Veel voordeel dus! Ex huur auto's zie je wel vaker. Kun je als particulier er zelf een kopen bij Europcar? Dacht dat dit via grotere aantallen naar bedrijven gaat?

De auto is via een Renault dealer in Spanje aangeboden voor de verkoop. Dus dat was niet lastig.
Alle spaanstalige europcar documenten liggen nog steeds in de auto..!

Dat klinkt inderdaad als een goed voordeel! Kennissen van me hebben op die manier een 207 gekocht, ook uit Spanje. Omdat de markt daar helemaal op z'n gat ligt is dat nu wel gunstig.

Goed gedaan man, op jouw leeftijd een bijna nieuwe Megane rijden! (y)

Dank! Ik heb er (naast mijn studie - momenteel met m'n Master bezig) hard voor gewerkt. En dan nu dus op mijn 22ste deze (bijna nieuwe - nu 3030KM) Megane gekocht.

Importeren van zeer jonge auto's op deze wijze is zeker een aanrader! Spanje is momenteel ook een stuk voordeliger dan Duitsland wat betreft ex huurauto's.

Ja, het is me opgevallen dat je de Hatchback weinig in het straatbeeld tegenkomt! Ik heb simpelweg geen Estate omdat dit niet past bij mijn 22-jarige doen.

Ik overweeg alleen nog wel zo'n GT-Line achterbumper te plaatsen. Al heb geïnformeerd en dit komt al snel op 500 euro uit. Het bestaat immers uit de achterbumper (onderste helft) welke ook nog in de juiste kleur gespoten dient te worden. En uit de diffuser (dat zilveren onderstuk).

Wauw goed gedaan hoor!
En inderdaad kunnen wij dat ook op deze manier doen of heb jij speciale contacten gebruikt?

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers ermee!

Stefan-Autoweek-Amsterdam zei:
Dank! Ik heb er (naast mijn studie - momenteel met m'n Master bezig) hard voor gewerkt. En dan nu dus op mijn 22ste deze (bijna nieuwe - nu 3030KM) Megane gekocht.

Importeren van zeer jonge auto's op deze wijze is zeker een aanrader! Spanje is momenteel ook een stuk voordeliger dan Duitsland wat betreft ex huurauto's.

Hmh, ben even oud en ben bezig met m'n bachelor. Dat betekent of dat jij véél harder werkt dan ik, of dat wij ons geld totaal anders uitgeven. :) Ik heb namelijk het geld niet voor zo'n nieuwe auto...

Nederland wordt overigens overspoelt met auto's uit Spanje (maar ook Frankrijk en Duitsland). Met name de Corsa, Clio, 208 en Mégane worden met bosjes geïmporteerd. Zijn inderdaad meestal ex-huur.

Ik vind overigens de huidige achterbumper niet eens misstaan, maar misschien past een GT-Line bumper wel beter bij het geheel inderdaad.

Ik heb gebruik gemaakt van ABH Autosport. Via Peter (de eigenaar) zijn er al meerdere auto's geïmporteerd voor paps/mams en familie.
Peter is al tientallen jaren het adres voor importeren en hij doet dan ook alles van groot tot klein (écht alles).

Peter had aangegeven een Renault Megane te gaan importeren en zo ging het balletje rollen. Tevens komen er nu een lading nieuwe Polo'tjes aan met weinig kilometers voor +/- 13.000 eu per stuk geloof ik.

Dus wat betreft speciale contacten? Nee. Maar dit is wel het adres om auto's te importeren (www.abh1.nl). Eigenlijk focust hij zich altijd op auto's van 1 jaar oud maximaal met een lage KM stand. Daar kan hij grote voordelen mee behalen.

Zo dus ook mijn Megane met 3dKM gereden voor de helft van de nieuwprijs!

Er zit een GT - line front op, dus de GT- Line achterkant zou mooi zijn. Maar dit is zeker geen must en dus iets voor de lange termijn!
Ik heb overigens flink gespaard voor deze auto maar een ook 'studenten' baan waarmee het kan (icm met hard werken).

Ziet er mooi uit! Leuk om deze auto eens te zien in een andere vorm dan de Estate.

Tof voor je dat je zo'n nieuwe auto kunt rijden voor een scherpe prijs! Heel veel plezier ermee. :)

Gefeliciteerd, nóg een Megane erbij. Welkom bij de club!
Even een kleine tip: Maak even je kenteken onherkenbaar.
Toen ik mijn nieuwe Megane Estate postte heb ik dat ook niet gedaan en werd ik na een paar maanden geconfronteerd met een gejatte Megane die ze van mijn kentekennummer hadden voorzien. Je wilt de ellende niet weten die dat geeft. Bijna € 1000 aan boetes binnen 2 maanden.
Alles is uiteindelijk opgelost doordat ze de auto hebben gevonden, maar het heeft nog een half jaar geduurd voor alle boetes kwijtgescholden waren.

Veel plezier ermee, is een fijne en mooie wagen!

Nette wagen! En leuk dat je zo'n voordeel hebt behaald. Eerste jaar geen afschrijving voor jou dus.. ;)

Ik heb er ook nog even aan gedacht om goedkoop een jong gebruikte met weinig kilometers uit het buitenland te halen / laten halen, maar durfde het toch niet aan. Je hebt geen enkele garantie qua kilometerstand bijvoorbeeld. Was bang een auto met 2K km te kopen die eigenlijk 20K km had gelopen.

Kenteken plaat onherkenbaar gemaakt :D

--

De komende tijd inderdaad nog geen afschrijving! Ik heb er nu zo'n 150KM mee gereden en het rijdt wel wat licht maar toch erg lekker.
Stuur had naar mijn mening wel wat zwaarder mogen sturen.

Zoals ik eerder had aangegeven, kwam de Megane vanuit Spanje zonder pook. Deze hadden ze nog even snel gepikt. Dus voor 272 eu inc een OEM Renault RS pook erop laten zetten. Wel geinig!

N989eoO.jpg

Carfanatic zei:
idoot veel geld voor een niet eens zo mooie pookknop.
Precies mijn gedachte. Een pookknop hoeft toch niet meer dan 20 euro te kosten? Zo'n ingewikkeld ding is een pookknop niet lijkt mij.

Het is een hoop. Maar een gebruikte pook voor een nieuwe auto? Neen, bedankt.
Als je dan toch bezig bent en al een flink voordeel heb behaald, kan dit er nog wel bij.

Bezuinigen op dat soort dingen op het laatst is met een nieuwe auto simpelweg geen slim idee :)

UPDATE

Vandaag is de GT-Line bumper geplaatst (mede omdat mijn Mégane al met een GT front geleverd is). Dit maakt de Mégane wel af, vind ik. Superblij mee!

Foto's:

Before:
fjaaAFv.jpg

After:
tX5PiZt.jpg

CrvUCYz.jpg

31-01-2014.....dus de GT- Line achterkant zou mooi zijn. Maar dit is zeker geen must en dus iets voor de lange termijn!

Maar staat hem goed! ;-)

Sjoowfeur zei:
31-01-2014.....dus de GT- Line achterkant zou mooi zijn. Maar dit is zeker geen must en dus iets voor de lange termijn!

Maar staat hem goed! ;-)

Ik kon het toch niet laten, nee! Het blijft nou eenmaal iets waar je altijd wel wat aan probeert te verbeteren. Ik denk dat meer mensen dit wel herkennen! Ik heb nog wel een lijstje van dingen die ik graag op den duur wil doen (leder interieur inbouwen, grotere 17" ipv 16" velgen etc etc). Ach, we hebben de tijd! :)

Inmiddels staat de teller op 5700KM en dat is dus nagenoeg 3000KM meer dan waarmee ik 'm kocht. 3000KM in 2 maanden is niet denderend veel, maar weinig is anders. Ik ben erg tevreden over hoe de Mégane rijdt! In het begin moest ik erg wennen aan de lichte besturing en de (voor m'n gevoel) lichte pedalen (voorheen voornamelijk in een Mini Cooper uit 2009 gereden wanneer ik over een auto kon beschikken). Een Mini stuurt zwaarder en met meer gevoel.

Ik heb een gemiddeld verbruik van 7.5L/100KM en dit is nou niet denderend (fabrieksopgave is 5,5L/100Km dacht ik). Toch hanteer ik een rustige rijstijl (over het algemeen). Ik maak echter niet veel gebruikt van het start/stop systeem gezien ik het continue in z'n vrij zetten bij een stoplicht en dan weer in z'n 1 wat te omslachtig vind soms. Al met al een hele fijne auto!!

Ik heb een gemiddeld verbruik van 7.5L/100KM en dit is nou niet denderend (fabrieksopgave is 5,5L/100Km dacht ik). Toch hanteer ik een rustige rijstijl (over het algemeen). Ik maak echter niet veel gebruikt van het start/stop systeem gezien ik het continue in z'n vrij zetten bij een stoplicht en dan weer in z'n 1 wat te omslachtig vind soms. Al met al een hele fijne auto!!

Goed om te horen dat de auto bevalt!

Verbruik met fabrieksopgave vergelijken is natuurlijk zinloos. Gemiddelde verbruik van deze motor op spritmonitor.de ligt rond de 7,1L/100km. Dus jou verbruik ligt ietsje hoger. Misschien toch dat stop/start systeem proberen :D

Ja, wellicht krijg ik het daarmee wat naar beneden! Ik vind het prima zo, maar het is niet zo 'zuinig' als ik had gedacht. Renault had aangekondigd dat de nieuwe TCE 115 (sinds 2013?) een stuk zuiniger zou zijn dan de voorganger. In praktijk merk je hier dus niets van.

Vandaag heeft de Mégane de nieuwe sloffen mogen ontvangen :p. Voorheen waren het 16" Kaleipo velgen (wordt de winterset).

Sinds vandaag: 18" Kanjara velgen

2pc3JUL.jpg

qJkMiUg.jpg

Heb je nou gaten zitten in je GT-line achterbumper, waar normaal gesproken parkeersensoren zouden zitten?

KoenH zei:
Heb je nou gaten zitten in je GT-line achterbumper, waar normaal gesproken parkeersensoren zouden zitten?

Hélaas nog wel. Ik ben dan ook naarstig zoek naar een oplossing om hier parkeersensoren te monteren (zonder een vermogen kwijt te zijn).

Prachtige velgen. Nog een setje verlagingsveren en dan is hij helemaal af! Vind de hatchback leuker als de stationcar, dat is echt zo'n standaard leasebak.

Erg leuk topic (y)
Geweldig hoe je de Megane helemaal eigen maakt, de 18" velgen maken hem echt helemaal af.

PS erg goede keuze kwa kleur en 5 deurs uitvoering ipv station

Dank voor de reacties! Ik ben erg blij met de keuze van deze auto. Ik vind de Estate ook te 'standaard' en een Hatchback kom je gewoon niet zo vaak tegen! En met 22 jaar is de keuze voor een hatchback (of coupe) logisch :p

Ik heb dit weekend zo'n 300KM gereden en mijn verbruik zat op een gemiddelde van 6.3L/100KM. Dus een goede 1 op 15,5-16. Daar ben ik tevreden mee! Ook in de stad lijk ik nu rond e 6.9/7.0L per 100KM (1 op 14,1) te zitten. De auto gaat dus zuiniger rijden. Ook wel logisch gezien er nu zo'n 6300KM op staat.

KoenH zei:

Hélaas nog wel. Ik ben dan ook naarstig zoek naar een oplossing om hier parkeersensoren te monteren (zonder een vermogen kwijt te zijn).

Ah jammer. Was de bumper niet te krijgen zonder de openingen voor de parkeersensoren? Het moet toch niet al te moeilijk zijn om deze gaten weg te werken, zou je zeggen :) Verder mooie auto!

Ja, wellicht krijg ik het daarmee wat naar beneden! Ik vind het prima zo, maar het is niet zo 'zuinig' als ik had gedacht. Renault had aangekondigd dat de nieuwe TCE 115 (sinds 2013?) een stuk zuiniger zou zijn dan de voorganger. In praktijk merk je hier dus niets van.

De TCe115 is niet vernieuwd hoor. Er is wel een nieuwe 1.2TCe bij, de TCe130 die de 1.4 TCe130 heeft vervangen.
Dat nieuwe blok heb ik in mijn Estate GTline. Bevalt uitstekend, maar lust ook wel een slok. Nu na 24.000km 1:12 gemiddeld, maar ik ben wel een sportieve rijder.
T.o.v. de oude 1.4 TCe is de nieuwe wel zuiniger. Die oude haalde vaak niets eens 1:11.

Verder lekker bezig met de aanpassingen. Maatje grotere velgen staan hem ook goed, al vind ik het design van deze 18" wielen niet lekker uit de verf komen. Ze ogen nog steeds niet 18" zo op de foto's.

Al met al, veel plezier met de Mégane! (y).

adinsx zei:

De TCe115 is niet vernieuwd hoor. Er is wel een nieuwe 1.2TCe bij, de TCe130 die de 1.4 TCe130 heeft vervangen.
Dat nieuwe blok heb ik in mijn Estate GTline. Bevalt uitstekend, maar lust ook wel een slok. Nu na 24.000km 1:12 gemiddeld, maar ik ben wel een sportieve rijder.
T.o.v. de oude 1.4 TCe is de nieuwe wel zuiniger. Die oude haalde vaak niets eens 1:11.

Verder lekker bezig met de aanpassingen. Maatje grotere velgen staan hem ook goed, al vind ik het design van deze 18" wielen niet lekker uit de verf komen. Ze ogen nog steeds niet 18" zo op de foto's.

Al met al, veel plezier met de Mégane! (y).

Ik had begrepen dat er in 2013 bij de facelift van de Mégane (waarin de LED lampen kwamen in de neus bij de GT-Line) ook een vernieuwde motor werd geïntroduceerd die 25% zuiniger was en 5PK meer had (de TCE115 ofwel de 1.2TCE).

Zie hiervoor de link: https://www.autoweek.nl/autotest/2592/renault-megane-coupe-tce-115-energy-gt-line

Maar goed, terugkomend op de wielen. In het echt stralen ze naar mijn inziens wel een 18" 'look' uit. Al vind ik ze niet zo groot ogen als andere 18" Renault velgen inderdaad. Hier ben ik echter alleen maar blij mee want dat was ook de bedoeling.

De volgende stap zal het monteren van parkeersensoren zijn. En (eventueel) op den duur het inbouwen van een volleder interieur.

KoenH zei:
KoenH zei:

Ah jammer. Was de bumper niet te krijgen zonder de openingen voor de parkeersensoren? Het moet toch niet al te moeilijk zijn om deze gaten weg te werken, zou je zeggen :) Verder mooie auto!

Nee, helaas. De GT-Line is standaard voorzien van parkeersensoren. Zodoende zit de opening er altijd in. Ik wil toch nog wel voor een soort van OEM oplossing gaan waarin er gewoon parkeersensoren komen. Alleen nog even kijken hoe :)

Terug
Bovenaan