Pook loopt vast + ratelend geluid eronder

Van 2111850

Net ingestapt
Vorige week had ik een bericht gepost over een rammelend geluid met de vraag wat dat zou zijn.

Ik ben erachter gekomen dat het geluid onder de pook vandaan komt.

Ook heb ik tijdens het rijden afgelopen week meerdere keren gehad dat ik niet kon doorschakelen op de snelweg en de pook helemaal vast stond.

Pas als ik de auto opnieuw opstarten kon ik weer verder schakelen.

Het is Volkswagen Up uit 2012.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Van de VW Up (en zijn broertjes de Skoda Citigo en Seat Mii) is bekend dat tot productie oktober 2013 inferieur staal is gebruikt voor de tandwielen van de versnellingsbak.
Het resultaat was dat de bakken in de soep liepen en vervangen moesten worden.
VW heeft dat uiteindelijk gecorrigeerd door vanaf oktober 2013 ander staal te gebruiken...
Het zou dus zomaar een in de soep lopende versnellingsbak kunnen zijn.
Mocht dat zo zijn dan hoop ik dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, of goedkoop aan een advocaat kan komen, of mazzel hebt met coulance....
Het is immers een gebrek dat al vanaf de 1e dag bestond, het is een bekend iets, en VW heeft de facto dit ook toegegeven door de versnellingsbakken op een andere wijze te gaan bouwen na 10.2013 na het bekend worden van dit probleem.
Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen !

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Van de VW Up (en zijn broertjes de Skoda Citigo en Seat Mii) is bekend dat tot productie oktober 2013 inferieur staal is gebruikt voor de tandwielen van de versnellingsbak.
Het resultaat was dat de bakken in de soep liepen en vervangen moesten worden.
VW heeft dat uiteindelijk gecorrigeerd door vanaf oktober 2013 ander staal te gebruiken...
Het zou dus zomaar een in de soep lopende versnellingsbak kunnen zijn.
Mocht dat zo zijn dan hoop ik dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, of goedkoop aan een advocaat kan komen, of mazzel hebt met coulance....
Het is immers een gebrek dat al vanaf de 1e dag bestond, het is een bekend iets, en VW heeft de facto dit ook toegegeven door de versnellingsbakken op een andere wijze te gaan bouwen na 10.2013 na het bekend worden van dit probleem.
Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen !

Klopt helemaal, is een bekend probleem

Wel is het zo dat zelfs met coulance VW forse tarieven handteerd en je alsnog behoorlijk moet betalen en het zomaar kan zijn dat je bij een andere garage de volledige kosten betaald voor een gereviseerde bak je alsnog een stuk goedkoper uit bent. Bij voorkeur eentje die dit klusje vaker heeft gedaan en de handigheid heeft. En dat moeten er genoeg zijn.

Excuses, de auto komt uit 2013. Wss dan voor oktober 2013 haha.

Ik kan de auto nog inruilen (gok ik) want dit te laten maken wordt dus heel lastig? Mer veel extra kosten.

Dan misschien beter een andere Up aanschaffen…

Wat denken jullie?

Van 2111850 zei:

Ik kan de auto nog inruilen (gok ik) want dit te laten maken wordt dus heel lastig? Mer veel extra kosten.

Wat denken jullie?

Misschien helemaal geen Volkswagen meer aanschaffen, er is zoveel beters te koop...

Monsieur Le Loure zei:
Van 2111850 zei:

Wat denken jullie?

Misschien helemaal geen Volkswagen meer aanschaffen, er is zoveel beters te koop...

Ja, precies! VW is best wel rotzooi.
Voor een werkplaats een goudmijntje maar voor de eigenaar een bodemloze put.

Terug
Bovenaan