PON zoekt spookauto's

Muddy Bandit zei:
En verder: regel alles schriftelijk en niet onbevestigd via de telefoon.
Voor afspraken via de telefoon gebruik ik boldbeast recorder. Het zal nog een hoop heisa geven om een opgenomen afspraak bindend te maken (bedrijven melden niet voor niets dat ze gesprekken opnemen) maar sinds ik geld ben misgelopen met een opdracht in België, gebruik ik die app.

Een hoop reacties en meningen, dank daarvoor!

Mijn beeld is hierbij bevestigd.
Ik hoef de auto niet kwijt hij bevalt. PON heeft een bedrag geboden waar je op papier een gelijkwaardige auto van kan kopen (niet bij de Vag groep). Maar wat voor auto koop ik dan?

Ik heb de auto in goede technische staat laten onderhouden, de grote reperatie die bij km stand horen zijn inmiddels gedaan.

Met deze overwegingen in gedachten vind ik het logisch dat PON een beter voorstel kan doen.
Ik laat het voorstel ook juridisch toetsen.
Ik ga ook een voorstel doen om de auto aan te bieden aan PON zodat zij de onderdelen kunnen vervangen waar het om gaat.
Ik heb een minimum bedrag in mijn gedachten waar de auto voor weg mag. Van dit bedrag kan ik een ander auto kopen, ik heb geen vertrouwen in het type en het merk meer.

Zou ik jullie op de hoogte houden?

Doe maar, ben benieuwd of PON voor onderhandeling open staat. Misschien als je kunt aantonen dat je auto meer dan bovengemiddeld goed is en de berekende dagwaarde daarom wel erg aan de lage kant is, dat er dan nog wat bij kan maar verder is het slikken of stikken, vermoed ik. Onderdelen aanpassen/vervangen gaan ze vast niet doen en juridisch checken kost je hooguit alleen maar extra geld. Aanbod zal echt wel onderbouwd zijn en anders veel plezier in de rechtbank.

R W xxx zei:
Doe maar, ben benieuwd of PON voor onderhandeling open staat. Misschien als je kunt aantonen dat je auto meer dan bovengemiddeld goed is en de berekende dagwaarde daarom wel erg aan de lage kant is, dat er dan nog wat bij kan maar verder is het slikken of stikken, vermoed ik. Onderdelen aanpassen/vervangen gaan ze vast niet doen en juridisch checken kost je hooguit alleen maar extra geld. Aanbod zal echt wel onderbouwd zijn en anders veel plezier in de rechtbank.

Als de auto bovengemiddeld goed is, zal Pon hem niet terug willen hebben.
Er worden ook auto's afgekeurd omdat er een deukje in de body zit wat met een beetje spit and polish weer onzichtbaar gemaakt kan worden.

Zou er 50.000 euro voor vragen.

Wat voor grote reparaties zijn er verricht?
Ik vind 157.000 km niet veel en verwacht van een beetje auto dat die die kilometerstand haalt zonder reparaties

Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
Zou er 50.000 euro voor vragen.

Wat voor grote reparaties zijn er verricht?
Ik vind 157.000 km niet veel en verwacht van een beetje auto dat die die kilometerstand haalt zonder reparaties

Dat lukt een Toyota nog niet...

Ik heb jarenlang in het vak gezeten. Ook bij Toyota 4,5 jaar. Ga mij het verschil niet duiden.

Herrieman zei:
Een hoop reacties en meningen, dank daarvoor!

Mijn beeld is hierbij bevestigd.
Ik hoef de auto niet kwijt hij bevalt. PON heeft een bedrag geboden waar je op papier een gelijkwaardige auto van kan kopen (niet bij de Vag groep). Maar wat voor auto koop ik dan?

Ik heb de auto in goede technische staat laten onderhouden, de grote reperatie die bij km stand horen zijn inmiddels gedaan.

Met deze overwegingen in gedachten vind ik het logisch dat PON een beter voorstel kan doen.
Ik laat het voorstel ook juridisch toetsen.
Ik ga ook een voorstel doen om de auto aan te bieden aan PON zodat zij de onderdelen kunnen vervangen waar het om gaat.
Ik heb een minimum bedrag in mijn gedachten waar de auto voor weg mag. Van dit bedrag kan ik een ander auto kopen, ik heb geen vertrouwen in het type en het merk meer.

Zou ik jullie op de hoogte houden?

Is natuurlijk wel fijn dat we het vervolg en de afloop dan ook even horen.

Ik ben wel benieuwd hoe graag VW die auto's werkelijk van de weg wil hebben, PON is hierbij uiteindelijk ook maar een tussenpersoon die dit opsporen en opkopen in opdracht van VW uitvoert.
Het lijkt mij in ieder geval heel sterk dat ze je kunnen verplichten om tegen hun voorwaarden mee te werken aan die opkoop zolang het kenteken zonder verdere opmerkingen als geldig geregistreerd staat bij RDW.

Muddy Bandit zei:
Als dat ding inmiddels al 9 jaar en 157000 km gewoon netjes functioneert zal er technisch niet veel anders aan zijn in vergelijk met de niet-spook soortgenoten, en ik neem aan dat die dan ook wel zo zal blijven functioneren in de komende jaren.

Want nu kun je met zekerheid stellen dat bijvoorbeeld de airbags zullen functioneren? Of dat de koppeling bv. de te verwachten 200.000 km zal halen?

VW heeft in China miljoenen auto's terug gehaald vanwege de beruchte Takata airbags. Die hebben ze dus gebruikt. Wie garandeert dat er geen VW's met deze onderdelen meer rondrijden als ze zelf al niet eens meer weten om welke auto's en welke onderdelen het gaat?

Wouter82 zei:
Muddy Bandit zei:
Als dat ding inmiddels al 9 jaar en 157000 km gewoon netjes functioneert zal er technisch niet veel anders aan zijn in vergelijk met de niet-spook soortgenoten, en ik neem aan dat die dan ook wel zo zal blijven functioneren in de komende jaren.

Want nu kun je met zekerheid stellen dat bijvoorbeeld de airbags zullen functioneren? Of dat de koppeling bv. de te verwachten 200.000 km zal halen?

… en dat kun je van de niet spookgenoten dan wel met zekerheid stellen?
Als er ergens een onderdeel niet deugdelijk is kan VW gewoon een terugroepactie op touw zetten en hiervoor de volle medewerking van RDW krijgen om dat betreffende onderdeel te vervangen... aangezien dat niet gebeurt kan (of wil) VW dus niet eens aangeven waar het werkelijke probleem zit.
Het betreft hier echter enkele pre-productie auto's die als normale consumentenauto's de fabriek verlaten hebben, vermoedelijk is er bij VW dus gewoon wat gerotzooid met registratienummers... een soort van omkatten dus.

s velthuis zei:
VW heeft in China miljoenen auto's terug gehaald vanwege de beruchte Takata airbags. Die hebben ze dus gebruikt. Wie garandeert dat er geen VW's met deze onderdelen meer rondrijden als ze zelf al niet eens meer weten om welke auto's en welke onderdelen het gaat?

Dat garandeert niemand, ook al zijn de chassisnummers en eigenaren van die betreffende auto bekend dan is de fabrikant/importeur nog afhankelijk van of er door de eigenaar gehoor gegeven wordt aan zo'n terugroepactie.

Mijn Nissan Pickup is ook uitgerust met die beruchte Takita airbag aan de passagierszijde, daar heb ik van Nissan in de afgelopen jaren ook al diverse (zelfs aangetekende) schrijven van gehad dat ik deze z.s.m. moet laten vervangen bij de Nissan dealer.
Ik heb er na diverse pogingen ook nog steeds geen gehoor aan kunnen geven, stomweg omdat de Nissan dealers hier in de regio een afspraak voor dit simpele klusje pas met een maand ergens in kunnen plannen en ik niet 4 weken van tevoren kan bekijken of die auto dan ook toevallig in de buurt is.

Muddy Bandit zei:
Het betreft hier echter enkele pre-productie auto's die als normale consumentenauto's de fabriek verlaten hebben, vermoedelijk is er bij VW dus gewoon wat gerotzooid met registratienummers... een soort van omkatten dus.

'Gewoon wat gerotzooid met registratienummers' klinkt al bijna net zo lief als het woord 'sjoemelen'. Een beetje kattenkwaad. Belhamel gedrag. Pietje Bell.Terwijl ik denk dat de termen 'maffia', 'fraude', 'oplichting' en 'bedrog' de ladingen zo langzamerhand beter dekken.

Het grote probleem van VAG is 20 jaar geleden begonnen. Ze hadden nooit de ambitie moeten krijgen om ten koste van alles de grootste te worden. Ze hadden gewoon de beste moeten willen blijven.

s velthuis zei:
Muddy Bandit zei:

'Gewoon wat gerotzooid met registratienummers' klinkt al bijna net zo lief als het woord 'sjoemelen'. Een beetje kattenkwaad. Belhamel gedrag. Pietje Bell.Terwijl ik denk dat de termen 'maffia', 'fraude', 'oplichting' en 'bedrog' de ladingen zo langzamerhand beter dekken.

Het grote probleem van VAG is 20 jaar geleden begonnen. Ze hadden nooit de ambitie moeten krijgen om ten koste van alles de grootste te worden. Ze hadden gewoon de beste moeten willen blijven.

Welkom in de moderne wereld van het grote geld.:)
Vroeger was de directeur tevens de baas, tegenwoordig is hij ook slechts een slaaf van de aandeelhouders.

s velthuis zei:

Iedere fabrikant legt van iedere auto (op VIN nummer) welke onderdelen er op en aan geschroefd worden. Als het dus om een specifiek merk onderdeel zou gaan, was een terugroep actie eenvoudiger geweest.

Met deze actie-in-stilte heeft Pon de speculatiemolen flink op gang gezwengeld. Ik denk dat het beter is voor de reputatie van VAG om te vertellen wat er precies aan de hand is.

Als ik nog een speculatie op de hoop mag gooien: Ander gesjoemel om de ncaptesten gunstiger uit te laten vallen.
Merk je niets van tot de beruchte grote klap.

Muddy Bandit zei:
Mijn Nissan Pickup is ook uitgerust met die beruchte Takita airbag aan de passagierszijde, daar heb ik van Nissan in de afgelopen jaren ook al diverse (zelfs aangetekende) schrijven van gehad dat ik deze z.s.m. moet laten vervangen bij de Nissan dealer.
Ik heb er na diverse pogingen ook nog steeds geen gehoor aan kunnen geven, stomweg omdat de Nissan dealers hier in de regio een afspraak voor dit simpele klusje pas met een maand ergens in kunnen plannen en ik niet 4 weken van tevoren kan bekijken of die auto dan ook toevallig in de buurt is.

Totdat de politiek de plannen doorzet en de voertuigeigenaar meer verantwoordelijkheid gaat geven. Geen gehoor aan de terugroepactie = WOK melding.

Overigens, een collega heeft nog een dik jaar in zijn sjoemeldiesel kunnen rijden voordat deze werd gesloopt. De inruilwaarde was al vastgesteld waardoor hij dus een jaar zonder afschrijving heeft gereden.

Je kunt je ook afvragen waarom een auto met terugroepmelding nog apk moet krijgen. En in geval van VW kun je je dus afvragen of die überhaupt nog apk moeten krijgen tot alle illegale auto's boven water zijn. Nadeel van de twijfel. We hebben veiligheid tegenwoordig allemaal heel hoog in het vaandel staan en piepen al als iemand b merk banden laat monteren, misschien hier dan ook maar eens consequent in zijn.

Toetsje zei:
Muddy Bandit zei:

Totdat de politiek de plannen doorzet en de voertuigeigenaar meer verantwoordelijkheid gaat geven. Geen gehoor aan de terugroepactie = WOK melding.

Tsja, die auto staat zo'n 500 km over de grens, maar er wordt wel van je verwacht dat je eventjes die plofzak door een nederlandse Nissan dealer laat vervangen i.p.v. bij de duitse Nissan Dealer aldaar.... lekker logisch toch voor zo'n wereldwijde terugroepactie?

Ik heb dussss zo'n spook aito...
Deze week is bekend geworden dat het weldegelijk ook een veiligheidsissue is. Rdw heeft alle chassis nummers (dus ook die van mij) een veiligheids recall geplaatst in hun register. Mijn verzekering trekt mijn auto uit de verzekering omdat deze voertuigen feitelijk niet voldoen aan de conformering.... ik kan hem nergens meer verzekeren overigens.
En PON die houdt associaal stilte en reageert zelfs niet op mijn advocaat.
En 150% van de verkoopwaarde particulier- particulier. Nog minder dan de totall loss prijs. Helemaal gek geworden daar....

Mijn verzekering trekt mijn auto uit de verzekering omdat deze voertuigen feitelijk niet voldoen aan de conformering.... ik kan hem nergens meer verzekeren overigens.
Als ze zo gaan beginnen wordt het wel verplicht meewerken, vrees ik :eek:

Koen 7166036 zei:
Deze week is bekend geworden dat het weldegelijk ook een veiligheidsissue is. Rdw heeft alle chassis nummers (dus ook die van mij) een veiligheids recall geplaatst in hun register. Mijn verzekering trekt mijn auto uit de verzekering omdat deze voertuigen feitelijk niet voldoen aan de conformering.... ik kan hem nergens meer verzekeren overigens.
En 150% van de verkoopwaarde particulier- particulier. Nog minder dan de totall loss prijs. Helemaal gek geworden daar....

Ik hoop dat je een Rechtsbijstandsverzekering hebt, die zou van nut kunnen zijn in deze situatie.

Koen 7166036 zei:

Daar was ik al bang voor. En eerlijk gezegd ook niet meer dan terecht. Sterker, omdat VW zo schimmig is over de exacte problemen en al dan niet gekeurde onderdelen én omdat ze ook nog omgekatte auto's in de productie lijn hebben gedrukt en blijkbaar even 'vergeten' zijn welke dat waren, zou je eigenlijk iedere VW uit die periode onrechtmatig moeten verklaren. Hoe kun je nou zeker weten welke auto wel en welke niet aan de (veiligheids)eisen voldoet? Eigen zou de hele type goedkeuring ingetrokken moeten worden en ieder voertuig individueel gekeurd moeten gaan worden.

Pon gaat je op geen enkele manier helpen. Hooguit van de regen in de drup. Dit is VW de afgelopen 20 jaar ten voeten uit helaas. Dit zag je sinds 2002/3 al aankomen.

R W xxx zei:
Dat doen ze nu dus ook min of meer door er een recall van te maken.

Maar weten ze nu zelf inmiddels dan wel van de hoed en de rand? En hoe weet je dat 100% van de auto's zo binnen komt? Al in 2000 zaten ze te klooien met inferieure draagarmen onder de Passats. Geen terugroep of landelijke publicatie, maar tijdens een beurt vervangen bij de dealer. Moet je hem daar wel in onderhoud hebben. Waarom leren ze daar niet? Dat onder het tapijt schuiven werkt niet.

Omdat ze niet willen leren en niet hoeven leren? Natuurlijk weten ze wel waar ze naar moeten kijken, misschien niet exact bij welke auto's, al denk ik van wel eigenlijk, maar iig wel om welke onderdelen het gaat.

R W xxx zei:
Omdat ze niet willen leren en niet hoeven leren? Natuurlijk weten ze wel waar ze naar moeten kijken, misschien niet exact bij welke auto's, al denk ik van wel eigenlijk, maar iig wel om welke onderdelen het gaat.

Als dat zo is, snap ik alleen niet waarom ze dit dus nu al zo lang laten voort etteren. Als het niet zo is, is het probleem eigenlijk niet te overzien.

Koen 7166036 zei:
(..) Rdw heeft alle chassis nummers (dus ook die van mij) een veiligheids recall geplaatst in hun register. (..)...

Van welke populatie VW's? Alle in NL rijdenden van een bepaalde periode?
OF zijn er toch reeksen van chassisnummers bekend waar iets mee mis kan zijn?

(en er dus ook reeksen zijn die gewoon goed zouden moeten zijn)..

Mmmmm....

Zo krijgt mijn jaren durende onderbuikgevoel jegens VW nu gesteund door meerdere schandalige feiten ongekend grote proporties.....

Ik vind het net als Velthuis criminele vormen aannemen.....

Helaas ken ik nog teveel mensen die niet beseffen hoe groot dit totale schandaal is en nog vrolijk wat kopen van de VAG groepo_O

Terug
Bovenaan