polo 1.2 12v uit 2004 start soms niet.

Guest
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.    2 weken geleden na het rijden wou de auto niet meer starten. Dag erna de anwb erbijgeweest en spoot toen wat extra brandstof erbij en lopen. Hij gaf aan dat het aan de koelvloeistof temp meter kon liggen dus deze vervangen. Helaas gister weer hetzelfde probleem. Zonder problemen gereden en wou weer niet starten. Met de spray erbij loopt die weer maar dit is toch wel raar. Iemand een idee? Het is zowel bij koud en warm. Motor wil wel aanslaan maar valt gelijk weer weg. Als die eenmaal loopt rijdt die weer perfect.

Klinkt als of de motor tijdens het starten onvoldoende benzine krijgt.    Ik denk dat je eens het inlaat vacuüm moet (laten) meten, want ik zit te denken aan een (kleine) lekkage ergens tussen motor en gasklep, waardoor valse lucht aangezogen wordt, en het mengsel te arm is.    Als de motor eenmaal draait, zal deze hard genoeg zuigen, om het kleine lek te compenseren, en er verder geen problemen zijn.

Excellentie zei:
want ik zit te denken aan een (kleine) lekkage ergens tussen motor en gasklep, waardoor valse lucht aangezogen wordt, en het mengsel te arm is.
De EGR kleppen van dit type motor staan erom bekend dat ze lek raken bij langdurige stevige belasting, zou dat hiermee in verband gebracht kunnen worden? Die van mijn Fabia 1.2 12V (motorcode AZQ) bleek ook heel ietsje lek en zoog ook iets valse lucht aan.

Zijn er foutcodes opgeslagen als je de auto uit leest?

Het gasklephuis is trouwens redelijk gemakkelijk te demonteren en schoon te maken (krabben) bij deze motor.

Terug
Bovenaan