plusjes geven werkt niet

Waarschijnlijk een open deur statement, maar je moet ingelogt zijn om plusjes uit te delen.
Werkt het dan nóg niet, ververs de pagina dan eens, dan lukt het meestal wel........dat is mijn ervaring, tenminste.

Ik kan ook al heel erg lang geen plusjes meer geven op voorpagina, ben gewoon ingelogd en kan ook reacties plaatsen maar plusjes uitdelen is onmogelijk.

Ik heb het ook een jaar lang gehad en diverse keren gemeld. Van alles geprobeerd, niets hielp. Heb toen mijn complete account helemaal verwijderd en een geheel nieuw account aangemaakt, nu kan het weer.

Niet heel belangrijk maar toch, ik kan geen plusjes uitdelen. Ik hoor er verder niemand over, dus het lijkt me een vreemde bug.
Zou je iets meer context kunnen geven? Plusjes waar? Is dat op het forum / onder artikelen / wat gaat er precies fout, etcetera?

Zou je iets meer context kunnen geven? Plusjes waar? Is dat op het forum / onder artikelen / wat gaat er precies fout, etcetera?

Op de voorpagina kan je bij de nieuwsberichten een +'je uitdelen indien een opmerking je bevalt. Maar het +'je zelf ( waar je dus op moet drukken ) licht niet op en je kan dus letterlijk die knop niet indrukken en dus ook geen +'jes uitdelen. Ben dan wel gewoon ingelogd en kan gewoon wel zelf reacties plaatsen.

Bimmert: ik kan dit al meer dan een jaar niet. Antwoorden op een reactie wel. Wijzigen van eigen reacties alleen tijdelijk, maar een 'like' uitdelen dus al heel lang niet. Nooit gemeld, maar wel irritant.

Ik schat in dat dit met het inloggen te maken heeft. Een eigen reactie bewerken kan nl. ook maar tijdelijk. Heb het niet echt getest, maar volgens mij als je een pagina verlaat en daarna terug keert dan is dat ook niet meer mogelijk, in ieder geval niet bij mij.
Ik heb vlak ervoor een tijdje gehad dat ik ongelimiteerd kon 'plussen' ook op eigen reacties

Bimmert: ik kan dit al meer dan een jaar niet. Antwoorden op een reactie wel. Wijzigen van eigen reacties alleen tijdelijk, maar een 'like' uitdelen dus al heel lang niet. Nooit gemeld, maar wel irritant.

Ik kan het ook al heel lang niet, anderhalf- twee jaar of zo. Blijkbaar is de oplossing niet simpel.

Is bij mij ook zo dat het niet mogelijk is op een bericht van een AW-forummer een + te geven. Schat het ook op ruim 1 jaar. Heb het reeds 2 x geschreven maar mijn bijdrage werd om wat voor reden dan ook stilzwijgend verwijderd. Inmiddels geloof ik er niet meer aan dat zich ooit nog eens iets in deze aangelegenheid verandert.

Dank voor het rapporteren. Ik heb deze bug toegevoegd aan de lijst. De focus ligt momenteel even op het forum om de meest prangende zaken te verhelpen maar het helpt ons heel erg om zo een overzicht te maken van ook wat er elders op de website gebeurt.

Op advies van Joost Boers meld ik mij ook hier, met dezelfde bug en wat details.
Ik ervaar dit probleem vooral op de iPad, zowel met Safari als met FireFox. Maar ook op alle andere iDevices (iPod touch, iPhone(s). Uitsluitend met plusjes uitdelen op de AW nieuws-site, op het forum kan ik nog alles en op de nieuwssite wel nog reageren en rapporteren.
Nog niet op Windows, Mac of Linux geprobeerd.
Maar het lijkt ook niet aan de browser of het browse-device te liggen want als ik op exact dezelfde iPad met dezelfde browser(s) iemand anders laat inloggen op zijn AW-account werken nieuwssite én forum wel allebei probleemloos, inclusief plusjes uitdelen :unsure:
Dus ik heb als voorlopige workaround het plusjes uitdelen maar gedelegeerd ;)

Niet heel belangrijk maar toch, ik kan geen plusjes uitdelen. Ik hoor er verder niemand over, dus het lijkt me een vreemde bug.
Ook gij, Bimmert;)
Goed dat je 't rapporteerde, ik werd zelfs door een (andere) forum-moderator doorverwezen naar dit draadje dat jij startte (y)
Het heeft nu dus de aandacht.

Op advies van Joost Boers meld ik mij ook hier, met dezelfde bug en wat details.
Ik ervaar dit probleem vooral op de iPad, zowel met Safari als met FireFox. Maar ook op alle andere iDevices (iPod touch, iPhone(s). Uitsluitend met plusjes uitdelen op de AW nieuws-site, op het forum kan ik nog alles en op de nieuwssite wel nog reageren en rapporteren.
Nog niet op Windows, Mac of Linux geprobeerd.
Maar het lijkt ook niet aan de browser of het browse-device te liggen want als ik op exact dezelfde iPad met dezelfde browser(s) iemand anders laat inloggen op zijn AW-account werken nieuwssite én forum wel allebei probleemloos, inclusief plusjes uitdelen :unsure:
Dus ik heb als voorlopige workaround het plusjes uitdelen maar gedelegeerd ;)
Bedankt voor de extra informatie. Het staat inmiddels weer onder de aandacht van de developers.

Op PC met Google Chrome werkt het plusjes geven niet, ik denk sinds 2 jaar nu. Vlak daarvoor kon ik ook mijzelf plusjes geven, en ongelimiteerd op anderen. Op mobiel en tablet beide op de Google Browser in Android ook dezelfde problemen. Op de PC kan ik mij herinneren dat ik ook Edge en Firefox heb getest toen, maar geen verschil. Ik gebruik niet de AW app.

Hier ook nog steeds hetzelfde, niks veranderd in al die tijd. Gewoon ingelogd ( voor zover "gewoon" op deze site, moet nog steeds heen en weer / refreshen tussen voorpagina en forum ) en kan dus wel reactie plaatsen maar nog steeds geen andere posts liken.

Hier even als 'field debugger' geprobeerd in Chrome, werd automatisch ingelogd na maanden geen Chrome te gebruiken, plusjes op FP reacties werken prima. In Firefox zoals ik gisteren meldde ook prima.
Cookies weggooien kan altijd helpen natuurlijk. Oh en ik ben ook op nu.nl ingelogd, misschien geeft dat wat extra cookies of cakies :ROFLMAO:

Hoi Vorq, bij mij werkt de 'leuk' knop ook gewoon, maar de plus op de FP blijft grijs. Cookies heb ik al een tijd geleden weggegooid, dat hielp niet. Maar je brengt me wel op een idee, ik weiger nl. altijd zoveel als mogelijk alles bij cookies, misschien is dat het? Zal het eens proberen, want bv de video's worden bij mij ook niet getoond door mijn weigering.

@gideon 3929494 Je kunt proberen om voor het Autoweek.nl domein in Chrome de cookies toe te laten. Rechtsboven de drie stippen klikken -> Instellingen -> Privacy en Beveiliging (in linker menu), dan de optie 'Sites met toestemming om cookies van derden te gebruiken', daar *.autoweek.nl toevoegen.

Ligt niet aan de cookie-instellingen @Joost Boers
Die staan hier uit. En ik kan gewoon plussen.
Het kan wel een factor zijn. Als je niet kunt plussen ligt het aan lokale instellingen of situaties en dan zijn cookies wel een eerste optie om naar te kijken. Anders kan er een adblocker actief zijn (wellicht zo lang geleden ingesteld dat je er niet meer aan denkt).

Het kan wel een factor zijn. Als je niet kunt plussen ligt het aan lokale instellingen of situaties en dan zijn cookies wel een eerste optie om naar te kijken. Anders kan er een adblocker actief zijn (wellicht zo lang geleden ingesteld dat je er niet meer aan denkt).
Ook die staat hier aan.
Maar bepaalde lokale instellingen kunnen inderdaad wel items blokkeren.

Dat lijkt bij mij toch zeker niet het geval. Met verschillende browsers heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb er inmiddels zeven om uit te kiezen :geek: en met minstens drie het geprobeerd zonder enig verschil in het plusprobleem. Het hangt echter wel - en alleen - af van de Autoweek gebruikeraccount, hebben we proefondervindelijk vastgesteld. Als een andere gebruiker op mijn iPad (of iPhone) zich met exact dezelfde browser, onder hetzelfde Apple-ID maar alleen met een eigen autoweek-account, aanmeldt dan werken ineens de plusjes wel. Zonder ook maar iets aan browser- of iPadinstellingen te wijzigen.

Het blijkt iig voor mij dus toch echt zuiver iets account-gerelateerds, aan de autoweek-kant, te zijn en zeker niet een lokale instelling aan mijn kant.

Natuurlijk ligt het aan de autoweek/DPG kant. Hier is niks veranderd, kan niet plussen op telefoon, tablet of pc, ongeacht welke browser. Account is 23 jaar oud, heb gewoon altijd kunnen plussen tot het dus opeens niet meer kon, niks veranderd aan mijn kant. Dus zal echt door type/leeftijd account komen.

Nou ik heb het even getest op Edge, Chrome en Firefox, geen enkel probleem.

Ik mag wel zeggen dat het inloggen en dergelijke sessie toestanden niet goed werkt, die plusjes zullen daar ook mee te maken hebben. Er zijn diverse modules aan elkaar geregen en die reageren niet altijd helemaal zoals het hoort. Ik heb al maanden geen wachtwoord hoeven te versturen (niet via autofill, met login manager en ook niet met de hand), maar toch moet je die hele tijd een paar keer klikken op 'inloggen' (FP) of 'Aanmelden'(Forum). Via Chrome, die ik wederom maanden niet heb gebruikt ging het inloggen wel weer automatisch. Ik ken eigenlijk geen enkele website die dit zo doet, of je bent ingelogd, of niet. Rondklikken zonder wachtwoord versturen lijkt me ook niet echt een technische of beveiligngsnoodzaak. Het lijkt meer op een oude afstandsbediening waar je vijf keer hard op de knopjes moet drukken om maar 1 tandje volume te veranderen ;)

In ieder geval; plusjes werken bij mij altijd, ook op mobiel. Het lijkt dus inderdaad een 'vlaggetje' te zijn bij bepaalde gebruikers.

Dat het ene account wel en het andere account niet kan plussen, ligt denk ik niet aan de leeftijd van het account.
Als ik zie wie er allemaal al geklaagd heeft en hoe oud die accounts zijn, zie ik gewoon een spreiding van zowel oude als nieuwe accounts.

Ik denk eerder dat het een lokale instelling van DPG is... Individueel per account waarbij er enkele accounts zijn waar het niet goed staat ingesteld om wat voor reden dan ook.

Misschien is het net zo'n raar iets als het niet kunnen pm-men of geen profiel zichtbaar hebben voor anderen.
Dat was ook bij verschillende personen het geval (en is soms nog zo) terwijl ze er zelf ook niet aan hebben gezeten.
Dat bleek toen ook simpel een instelling te zijn, waar we pas aan konden toen de headerbalk weer werkte.
Maar dit speelt dan op de FP, niet op het forum.

Ik denk dat het niet aan de instellingen ligt. Ik heb het al 2 maal gehad. Jarenlang gaat het goed, dan niet meer mogelijk. Ik verwijder dan helemaal compleet mijn account en maak een geheel nieuw account aan en dan functioneert het weer een paar jaar. Dan opeens functioneert het niet meer en begint het hele theater weer opnieuw. Ben dus inmiddels aan mijn 3 account bezig.

Heb mijn account sinds 2008. Denk dat ik inmiddels sinds 2 jaar niet meer kan "plussen". Er was destijds reeds een lid namens ScaniaV8 met "plusproblemen" die liet weten met zijn oude account te stoppen om dan weer te beginnen met een nieuw te openen account. Blijkbaar is het de einige mogelijkheid als je problemen krijgt. Zo overweeg ik nu ook dit te doen, hoewel het hier zonder "plussen" ook goed vertoeven is.

Natuurlijk ligt het aan de autoweek/DPG kant. Hier is niks veranderd, kan niet plussen op telefoon, tablet of pc, ongeacht welke browser. Account is 23 jaar oud, heb gewoon altijd kunnen plussen tot het dus opeens niet meer kon, niks veranderd aan mijn kant. Dus zal echt door type/leeftijd account komen.
Je hebt in die 23 jaar nooit een nieuwe PC, telefoon of tablet gekregen? En je software wordt nooit ge-update? Dat is dus te makkelijk om te zeggen. Maar als het met een ander gebruikers account wel lukt, dan is het al bijna zeker dat het daar ligt.

Joost: Ik had een AW account en een account van een lokaal dagblad. Die werden ooit samengevoegd, omdat ze beide tot de DPG groep gingen behoren.
Kan het daar ergens 'mis' zijn gegaan? Ik denk zelf dat dat langer dan 2 jaar terug is, maar wellicht ook niet.

Heb mijn account sinds 2008. Denk dat ik inmiddels sinds 2 jaar niet meer kan "plussen". Er was destijds reeds een lid namens ScaniaV8 met "plusproblemen" die liet weten met zijn oude account te stoppen om dan weer te beginnen met een nieuw te openen account. Blijkbaar is het de einige mogelijkheid als je problemen krijgt. Zo overweeg ik nu ook dit te doen, hoewel het hier zonder "plussen" ook goed vertoeven is.
Zijn wel je reviews ed weg, die kun je niet overhevelen naar het nieuwe account. Of je moet alles opnieuw invoeren. Dat is voor mij de reden om geen nieuw account aan te maken.

Joost: Ik had een AW account en een account van een lokaal dagblad. Die werden ooit samengevoegd, omdat ze beide tot de DPG groep gingen behoren.
Kan het daar ergens 'mis' zijn gegaan? Ik denk zelf dat dat langer dan 2 jaar terug is, maar wellicht ook niet.
Ik ben er even mee bezig geweest maar een oorzaak kan zijn dat je maar met één account (het eerste) kunt 'plussen' als je met meerdere mensen (kan dus ook zoon/partner/name it) op één computer/browser werkt. Zou je kunnen proberen met een incognitotab van je browser, of met een browser die je niet gebruikt hebt?

die kun je niet overhevelen naar het nieuwe account
Dat zouden we op aanvraag achter de schermen wel kunnen doen. Kan bewerkelijk zijn afhankelijk van aantallen auto's/reviews. Dan is het wel goed eerst te kijken of het tweede/nieuwe account 'goed' werkt. Stuur me een PM als je er klaar voor bent of meer wil weten.

Plusjes geven of krijgen hecht ik weinig waarde aan. Zolang er nog meerdere accounts actief zijn met 1 gebruiker of dat sommigen meer rechten hebben dan anderen wat ze neer mogen kalken op Autoweek, is het geven van plusjes deels gemanipuleerd. Het geven van plusjes komt niet 100% tot zijn recht.

Ben even aan de berichten/reacties van heden lezen en me viel meteen op dat als de cursor nu op het groene +-vlak staat er nu een "duim omhoog" zichtbaar is en als ik het aanklik gaat de tellerstand ook om één cijfer omhoog. Dat ik dit na bijna 2 jaar nog mag beleven.... Hartelijk dank aan de persoon die dit heeft gefixt.

Dat zouden we op aanvraag achter de schermen wel kunnen doen. Kan bewerkelijk zijn afhankelijk van aantallen auto's/reviews. Dan is het wel goed eerst te kijken of het tweede/nieuwe account 'goed' werkt. Stuur me een PM als je er klaar voor bent of meer wil weten.
Let op wat je zegt, ik heb een stuk of 5 reviews schat ik in, en best een lange van de laatste. ;)

Ik ben er even mee bezig geweest maar een oorzaak kan zijn dat je maar met één account (het eerste) kunt 'plussen' als je met meerdere mensen (kan dus ook zoon/partner/name it) op één computer/browser werkt. Zou je kunnen proberen met een incognitotab van je browser, of met een browser die je niet gebruikt hebt?
Hebbes ! Nu werkt plusjes geven wel. Ik heb wel akkoord gegeven op cookies in de incognito browser, maar daar zat het verschil niet volgens meerdere reageerders hier.

Plusjes geven of krijgen hecht ik weinig waarde aan. Zolang er nog meerdere accounts actief zijn met 1 gebruiker of dat sommigen meer rechten hebben dan anderen wat ze neer mogen kalken op Autoweek, is het geven van plusjes deels gemanipuleerd. Het geven van plusjes komt niet 100% tot zijn recht.
“Zolang er nog meerdere accounts actief zijn met 1 gebruiker of dat sommigen meer rechten hebben dan anderen wat ze neer mogen kalken op Autoweek, is het geven van plusjes deels gemanipuleerd”

Toemaar. Kersvers account en dan toch deze heftige aantijgingen die je hooguit van een ervaren bezoeker van deze site zou verwachten. Onderbouwing graag.

‘Plusjes’ zijn vermoedelijk nuttig om een community te (ver-)binden, en geven bezoekers de gelegenheid waardering cq instemming te uiten. Nix mis mee.

Als er structureel nooit ‘plusjes’ worden gegeven kan dat ook aan de poster liggen . Hoeft niet, kan. Ik zie bepaalde accounts die met regelmaat worden geplust vanwege de inhoud. Dat stimuleert over en weer, en AW vaart er wel bij.

De grootste roeptoeters krijgen plusjes voor polarisatie dus zo serieus kan je het niet nemen.

Terug
Bovenaan