Piep linker voorband bij sturen naar links

Kay 7435145

Net ingestapt
Dag lezer,

Een aantal maanden terug heb ik een Seat Ibiza modeljaar 2018 gekocht.
Sinds een aantal weken hoor ik een hoge piep bij mijn linkervoorband wanneer ik rijdend instuur naar links, de piep is alleen te horen onder een bepaalde scherpte van de bocht bijvoorbeeld bij een rotonde. Naar rechts insturen hoor ik geen piep.

Iemand hier verstand van?

Zitten er toevallig nieuwe remschijven op? Piept hij ook als je dezelfde bocht neemt met de rem licht ingetrapt?

ALs je een bocht maakt wringt een wiel altijd iets. Achter de remschijf zit een metalen plaat om rommel weg te houden van de remmerij. Die is niet heel stevig dus als je ergens overheen bent gereden, of een steen spat wat verkeerd omhoog, kan die iets vervormt zijn en in een bocht net de remschijf raken. Dat geeft een piepend krijsend geluid. De oplossing is simpel, met de hand die plaat een beetje van de remschijf wegduwen.

ALs je een bocht maakt wringt een wiel altijd iets. Achter de remschijf zit een metalen plaat om rommel weg te houden van de remmerij. Die is niet heel stevig dus als je ergens overheen bent gereden, of een steen spat wat verkeerd omhoog, kan die iets vervormt zijn en in een bocht net de remschijf raken. Dat geeft een piepend krijsend geluid. De oplossing is simpel, met de hand die plaat een beetje van de remschijf wegduwen.
Thanks! Zal het eens proberen.

Terug
Bovenaan