Peugeot206 SW centrale deur vergrendeling.

A

Anoniem

Guest
Hulp gezocht.
Wij hebben voor een mooi prijsje een 206 SW uit 2003 overgenomen.
Nu blijkt dat er problemen zijn met de CV. op de afstandsbediening reageert alleen de kofferbak. De lampjes knipperen dan trouwens wel erg snel.
als ik de deur handmatig open dan gaat er maar 1 slot open en ook niet allemaal (weet niet of dit normaal gedrag is). Bij het op slotdoen reageren alle deuren behalve 1 van de voordeuren. Dus als ik het de deur handmatig op slot doe via de bestuurportier dan gaan er 3 deuren op slot. Maar dan niet de bijrijders kant. En visa versa.
Het blijkt geen zekering te zijn. Heb de sleutel ook al opnieuw laten inleren. Jullie enig idee?

edit: voor ik weer slecht lees, wat bedoel je met vice versa? Centrale vergrendeling rechtsvoor werkt op alles behalve linksvoor?
Of doet alleen rechtsvoor niet mee met de cent. vergr.?

de batterij is ook al vervangen. We dachten eerst dat daar het probleem zat. Maar als ik bijv via de bijrijders kant de deuren op slot doe met de sleutel in het sleutelgat. gaat de bestuurders kant niet op slot. En andersom dus precies het zelfde (via bestuurders kant op slot doen en blijft de bijrijders kant open). ik zal toch eens alle deuren bij langs moeten gaan?

Ik had zoiets met de Volvo (2001) en daar moest de deur open en het mechaniek moest gesmeerd worden.
Misschien heb je dat aan beide portieren voor.
Als hij anders reageert op de afstandsbediening dan op de sleutel zelf kan het eigenlijk alleen maar een mechanisch probleem in het slot zelf zijn.
De deuren moeten dan opengehaald worden en de sloten doorgesmeerd, ben ik bang.
Uurloon wordt de duurste grap, dus vraag het een garage die daar niet teveel rekenen.
Onderdelen heb je waarschijnlijk niet nodig.
Maar leg deze "diagnose" nog eens voor aan de garage, dit is puur o.b.v. mijn eigen deurtjes. :)

PS als je de juiste gereedschappen hebt kun je natuurlijk zelf de deur openmaken en het mechaniek doorsmeren, maar dan moet je wel weten wat je doet. Anders krijg je hem daarna niet meer goed in elkaar gezet. ;-)

herman m zei:
Ik had zoiets met de Volvo (2001) en daar moest de deur open en het mechaniek moest gesmeerd worden.
Misschien heb je dat aan beide portieren voor.
Als hij anders reageert op de afstandsbediening dan op de sleutel zelf kan het eigenlijk alleen maar een mechanisch probleem in het slot zelf zijn.
De deuren moeten dan opengehaald worden en de sloten doorgesmeerd, ben ik bang.
Uurloon wordt de duurste grap, dus vraag het een garage die daar niet teveel rekenen.
Onderdelen heb je waarschijnlijk niet nodig.
Maar leg deze "diagnose" nog eens voor aan de garage, dit is puur o.b.v. mijn eigen deurtjes. :)

Als ik de deur open doe met de sleutel gaat er maar 1 deur open. Dus dan niet alle 4. Maar de kofferbak is dan wel open.

Zit de achterruit wel in de vergrendel stand? Deze kan namelijk separaat van de kofferklep open. Is deze niet vergrendeld dan geeft de rest storingen. Succes.

Gerben71 zei:
Zit de achterruit wel in de vergrendel stand? Deze kan namelijk separaat van de kofferklep open. Is deze niet vergrendeld dan geeft de rest storingen. Succes.

De achterruit zit wel goed vergrendeld. Het rare is dag de achterklep en de achterruit wel goed reageren op de deurvergrendeling. Ook op afstand.

bij mijn weten werkt dit systeem op vacuum. Als daar een lek in zit werken de sloten niet goed.
Als het idd vacuum is, alle slangen controleren,    Soms is het de pomp zelf die het aan het begeven is (te weinig druk)
Aangezien de aansturing in de achterbak zit, kan het best dat daar net genoeg druk voor is om het te openen.
Deurslot maak je met de sleutel open dus die gaat dan sowieso open, zit enkel een schakelaar in om de boel aan te sturen.

Mechanismes/sloten smeren is sowieso geen slecht idee.

Een 206 werkt niet op vacuum, maar elektrisch.
Ik heb er helaas al een aantal keer aan moeten sleutelen, waarschijnlijk is 1 van je deursloten defect en zit die de boel in de stress te gooien.

Deursloten zijn van meerdere fabrikanten (oa. Kiekert) en hebben verschillende stekkers die onderling niet uitwisselbaar zijn. Repareren is een beetje trial and error. Ik gok, afgaande op je verhaal, de bijrijderskant. Smeren lost het probleem helaas niet op.

Hoor je tijdens het rijden onregelmatig af en toe ook een relais klikken, onder bij je linkervoet? (ruitenwissers wel uit)

Terug
Bovenaan