Peugeot 4008

Matt 5069850

Asfaltkampioen
ji8ej1m.jpg

EBYayvi.jpg

GAgXQKU.jpg

ZMzek6c.jpg

De 4008 wordt een soort crossover-liftback op basis van de 308. Zeg maar een soort Kia XCeed, of Mazda CX-30, geen echte SUV dus en met waarschijnlijk dezelfde voorportieren, voorruit, dashboard en veel andere onderdelen als de 308. De Renault Arkana zal echter wel de belangrijkste concurrent zijn.

Opel doet iets vergelijkbaars, maar schijnt juist de Astra Sports Tourer als basis te nemen en daar een soort crossover-achtige variant met schuinere daklijn van te maken. Meer een Kia Proceed dan XCeed, maar dan met zwarte, kunststoffen randen rond de wielkasten.

Lijkt voorbeeld C5 te volgen, jmmr, met elegant Frans design heeft deze rommel niets meer te maken.

MCW 84 zei:
peugeot--308-5p--2021-m-1.jpg

Tot aan de B-stijl gewoon identiek aan de 308: dezelfde plooien in het staalwerk, dezelfde raamlijn.
Van B-stijl tot achterzijde moet de liftbackvorm hem dus inderdaad doen doorgaan voor een (maag draait even om voor ik deze marketingonzin neerpen) een SUV-coupé.
Dat front van de 308 vind ik niet geweldig. De rest van de wagen kan het ontwerp misschien nog redden.
Ik wacht nog even af want in tegenstelling tot CD9LOP kan ik niet door camouflage heen kijken.

Op Worldscoop ziet iemand mogelijk toch verschillen met de 308:
308suv10.gif

Het zou een hele verbetering zijn maar tot nader order blijft het koffiedik of camouflage kijken.

Hoog op de poten staande c5 kloon, makkelijk te zien Ids zelfs voor jou. Waar zijn de elegante Peugeot ontwerpen van weleer gebleven??? Maken ze prachtige retro 504 coupe 2 jr geleden, zie interview met hoofdontwerper Peugeot, die komt niet. In plaats daarvan dit soort rommel.

CD9LOP zei:
Hoog op de poten staande c5 kloon, makkelijk te zien Ids zelfs voor jou.
De wagen staat ook op het EMP2-onderstel, voor de rest is er geen verband met een C5 X. Een kloon is een genetisch exacte kopie. In dit geval zou je even goed van een kopie van een Ascona liftback kunnen spreken o_O

CD9LOP zei:
Maken ze prachtige retro 504 coupe 2 jr geleden, zie interview met hoofdontwerper Peugeot, die komt niet. In plaats daarvan dit soort rommel.

Zou dat misschien komen omdat een retrocoupé aan de straatstenen niet te slijten is en je wél geld kan verdienen met crossovers?

Uiteraard maar het blijft jmmr dat Peugeot deze kant opgaat. Grote Peugeots uit verleden verkochten in vergelijking tot huidige grote Peugeots goed.

Meh, voorlopig vind ik van de recente PSA toevoegingen aan het c segment de nieuwe DS4 toch echt het fraaiste. Deze quasimodo lijkt zo niet beter te worden.

Terug
Bovenaan