Peugeot 308 (SW p. 26)

Jarno™ zei:
Mijn reeds vervangen koppelpedaal begint ook weer op te spelen. Toch slordig dat zelfs na vervanging het probleem van het onderdeel niet is opgelost.

Koppelingscilinder bij mij is bij 50k ook vervangen samen met de achteras en 10k later een wiellager.
De matten waren bij 70k ook doorgesleten. Nu piept het stuur bij inparkeren o_O

Motorisch is de peug feilloos. :T
 
Ik heb gelukkig mijn auto weer terug. De schade is netjes gerepareerd, de beurt is uitgevoerd en n.a.v. terugroepacties zijn de bekabeling van het AdBlue-systeem, de distributieriem een tandwiel vervangen. Een 2008 is niet mijn auto overigens. Blij dat ik de 308 weer heb. Op naar de volgende beurt.
 
De 308 is vernieuwd. Verrassingen zijn er niet, de neus is namelijk bijna (helemaal?) identiek aan die van de Chinese Peugeot 308 sedan. Althans, in het geval van de 308 GT, want voorlopig is alleen daar een afbeelding van vrijgegeven. Dat betekent dat het logo naar de groter geworden grille is verhuisd, de motorkap is een beetje hoger en hoekiger geworden. Zoals het hoort bij een facelift is ook de voorbumper nieuw, net als de indeling van koplampen en achterlichten met LED dagrijverlichting. Verder zijn er nieuwe assistentie- en veiligheidssystemen van de 3008/5008 die hun intrede doen in de 308, waaronder autonomous emergency braking (AEB ), active lane departure warning, adaptive cruise control met stop/go functie (primeur voor PSA), net als het ‘Visionpark 1’ systeem met 180 graden achteruitrijcamera en parkeerassistent. Ook het infotainmentsysteem is vernieuwd, en is voortaan leverbaar met een nieuwe 3D satellite navigation functie met TomTom real-time traffic updates, Apple CarPlay en Android Auto compatibiliteit. Ook op motorengebied is er het een en ander gewijzigd of geheel vernieuwd. De 1,2-liter driecilinder turbo benzinemotor verbruikt voortaan minder brandstof en stoot minder schadelijke stoffen uit dan voorheen. De motor is gekoppeld aan een nieuw ontwikkelde handgeschakelde bak met zes versnellingen. Ook debuteert een nieuwe 1,5-liter BlueHDi-dieselmotor met 130 pk. Ten slotte is de 2.0 BlueHDi 180 dieselmotor van de GT voortaan gekoppeld aan een nieuwe achttraps automaat die wederom in samenwerking met het Japanse Aisin is ontwikkeld.

Huidige 308 GT

peugeot-308-gt_3030584b.jpg


308 GT facelift

peugeot_308_facelift.jpg


308 sedan China

jrzybt5bc71s_800.jpg


Eerder uitgelekte foto's:

2017-peugeot-308-facelift-02.jpg


2017-peugeot-308-facelift-03.jpg


2017-peugeot-308-facelift-04.jpg


Bron: https://www.caradvice.com.au/548019/2017-peugeot-308-facelift-goes-official-with-new-tech-engines-and-transmission/
 
Tekst van Peugeot.nl:

De nieuwe PEUGEOT 308, toonbeeld van innovatieve technologie

Met de onthulling van de nieuwe PEUGEOT 308 voegt PEUGEOT een nieuw hoofdstuk toe aan de lange historie van zijn best verkochte model. Tot de opvallende exterieurdetails behoren een opvallende, rechtop geplaatste grille die het befaamde merklogo met de leeuw trots omlijst, een bijzonder sierlijke motorkap en opvallende LED-dagrijverlichting bij alle uitrustingsniveaus.
Aan de binnenzijde omvat de PEUGEOT i-Cockpit® een capacitief touchscreen met een 3D-navigatiesysteem met connectiviteit, nieuwe graphics en een geoptimaliseerde bediening. Ook beschikt de nieuwe PEUGEOT 308 over geavanceerde rijassistentiesystemen die ook te vinden zijn op de nieuwe PEUGEOT 3008 SUV.
Voor superieure prestaties zorgen nieuwe motoren, zoals de 1.5 BlueHDi 130 S&S motor of, bijzonder in dit segment, een nieuwe achttraps automatische transmissie EAT8 met de 2.0 BlueHDi 180 S&S motor. Met nieuwe emissiecontrolesystemen op zowel de benzine- als de dieselversies anticipeert PEUGEOT op de introductie van de Euro 6.c emissienorm.
Doelgericht, sierlijk design
Zowel de Berline- als de SW-uitvoering van de PEUGEOT 308 maakt onmiddellijk indruk met zijn gebalanceerde proporties. Het design is terug te zien bij alle zes de uitrustingsniveaus: Access, Active, Allure, GT Line, GT en GTi. De auto straalt robuustheid en levendigheid uit, dankzij een carrosseriedesign die de onderhuidse dynamiek belichaamt.
De sierlijke nieuwe motorkap sluit fraai aan op de verticale grille, met centraal de Leeuw en de naam PEUGEOT die een plek heeft gekregen in de bovenzijde van de grille. De auto lijkt een twinkeling in zijn ‘ogen’ te hebben, met in de koplampen geïntegreerde leds zorgen voor een kenmerkende lichtsignatuur aan de voorzijde. De gespierd ogende voorbumper zorgt voor een daadkrachtige uitstraling, terwijl de drie grote luchtinlaten aan de onderzijde voor een effectieve motorkoeling zorgen. Aan de zijkanten zijn de mistlampen ondergebracht. De achterlichten lijken te zijn voorzien van drie klauwen, die dag en nacht zichtbaar zijn. De korte overhang voor en achter draagt bij aan de grote wendbaarheid die ook de nieuwe PEUGEOT 308 kenmerkt.

Rijassistentiesystemen en connectiviteit
De bestuurder kan bij de nieuwe PEUGEOT 308 optimaal ondersteund worden door rijhulpsystemen van de nieuwste generatie, waaronder Active Safety Brake en Active Lane Departure Warning. Ook is dit het eerste model van de PSA-groep dat beschikt over een adaptieve cruise control met stopfunctie (in combinatie met automatische transmissie) of een 30 km/h functie (in combinatie met handgeschakelde versnellingsbak).
Voor maximaal gemak tijdens het parkeren kan de nieuwe PEUGEOT 308 worden geleverd met de achteruitrijcamera 180° Visiopark 1 en de Actieve parkeerhulp-functie, die de beschikbare parkeerruimte meet en de auto in het parkeervak stuurt.
Om in te spelen op de toenemende vraag naar connectiviteitsoplossingen, beschikt de i-Cockpit® van de nieuwe PEUGEOT 308 over Mirror Screen, dat de content van de smartphone kan weergeven op het touchscreen van de auto. Dit is een zogenaamd triple-play systeem, dat compatible is met Mirrorlink®, Android Auto® en Apple CarplayTM. Het snel reagerende nieuwe 3D navigatiesysteem, met spraakbesturing, maakt gebruik van de TomTom® Traffic realtime verkeersinformatie, waardoor de route optimaal kan worden aangepast op de verkeerssituatie.

Efficiënte nieuwe motoren
De 2.0 BlueHDi 180 S&S dieselmotor, die speciaal is ontworpen voor de nieuwe PEUGEOT 308 GT, is gekoppeld aan een nieuwe EAT8 automatische transmissie (ontwikkeld in samenwerking met de Japanse specialist Aisin), een nieuwe achttraps automaat die soepel en snel schakelt, een lineaire respons plus Stop&Start capaciteiten vanaf 20 km/h. Deze krachtige en efficiënte motor zorgt voor een bijzonder prettige rijervaring.
PEUGEOT is één van de eerste autofabrikanten die anticipeert op de introductie van de Euro 6.c emissienorm, in lijn met het streven van de PSA-groep om ervoor te zorgen dat klanten toegang hebben tot onafhankelijke, gecertificeerde informatie met betrekking tot het brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden. Vanaf september 2018 mogen Real Driving Emissions (RDE) niet meer dan 2,1 keer zo hoog zijn als de gecertificeerde cijfers.
De nieuwe PEUGEOT 308 wordt aangedreven door een reeks bijzonder zuinige benzine- en dieselmotoren die een optimaal compromis bieden tussen goede prestaties en een laag brandstofverbruik.
De nieuwe PEUGEOT 308 is het eerste model van de PSA-groep dat wordt geleverd met de 1.5 BlueHDi 130 S&S dieselmotor, een viercilindermotor die beschikt over emissiecontrole bij de bron en bij de uitlaat. De verbrandingsefficiency wordt verbeterd door het gepatenteerde design van de verbrandingskamer, die reeds wist te overtuigen onder zware raceomstandigheden tijdens de 24 Uur van Le Mans. Verdere efficiencyverbeteringen worden gerealiseerd door het SCR (Selective Catalytic Reduction) emissiecontrolesysteem, dat zo dicht mogelijk bij de motor is geplaatst voor een zo snel mogelijke uitlaatgasnabehandeling.
De nieuwe PEUGEOT 308 en PEUGEOT 308 SW worden gemaakt in de fabriek te Sochaux in Frankrijk
 
Het snel reagerende nieuwe 3D navigatiesysteem, met spraakbesturing, maakt gebruik van de TomTom® Traffic realtime verkeersinformatie, waardoor de route optimaal kan worden aangepast op de verkeerssituatie.
Zou het eindelijk? :p
 
Joh@n zei:
Het snel reagerende nieuwe 3D navigatiesysteem, met spraakbesturing, maakt gebruik van de TomTom® Traffic realtime verkeersinformatie, waardoor de route optimaal kan worden aangepast op de verkeerssituatie.
Zou het eindelijk? :p

Het zou tijd worden.. ik had plaatsvervangende schaamte toen ik de SMEG+ navigatie voor het eerst in gebruik nam. Dat men dat anno 2014 durfde te leveren en ook nog eens geld durven te rekenen voor kaartupdates o_O

Ik kan de facelift overigens wel waarderen (y)
 
Tekst van Peugeot.nl zei:
De 2.0 BlueHDi 180 S&S dieselmotor, die speciaal is ontworpen voor de nieuwe PEUGEOT 308 GT, is gekoppeld aan een nieuwe EAT8 automatische transmissie (ontwikkeld in samenwerking met de Japanse specialist Aisin), een nieuwe achttraps automaat die soepel en snel schakelt, een lineaire respons plus Stop&Start capaciteiten vanaf 20 km/h. Deze krachtige en efficiënte motor zorgt voor een bijzonder prettige rijervaring.

Eh? Wat heb je nu aan een Stop& Start (systeem) capaciteit vanaf 20 km/h? Bedoelt Peugeot een soort 'zeil' functie vanaf 20 km/h tot 0 km/h?
Lijkt mij dat het systeem dan toch bij 0 km/h weer op moet starten.. of zit er iets magisch ingebouwd tussen 0 km/h en 20 > km/h?

:p

Enfin, ik lees ook dat er nu op 2 punten emissiecontrole wordt uitgevoerd.. Fijn, hopelijk storingsvrij?
Ik lees niks over verbeterde ad-blue tankjes.. ;)
 
Lijkt me toch dat ph2 een tandje beter zal zijn dan de eerste serie, althans dat is bij Franse gebakjes altijd het geval!
Ik ga het niet uitproberen trouwens:T
 
ENTE zei:
Lijkt me toch dat ph2 een tandje beter zal zijn dan de eerste serie, althans dat is bij Franse gebakjes altijd het geval!
Ik ga het niet uitproberen trouwens:T

Dus de opvolger is uitgekozen? Wat is het geworden?
 
[D2] zei:
ENTE zei:
Lijkt me toch dat ph2 een tandje beter zal zijn dan de eerste serie, althans dat is bij Franse gebakjes altijd het geval!
Ik ga het niet uitproberen trouwens:T

Dus de opvolger is uitgekozen? Wat is het geworden?

Nu ja, ik weet in ieder geval dat het geen 308 is;)
Heb verder nog geen keuze gemaakt.
 
ENTE zei:
Lijkt me toch dat ph2 een tandje beter zal zijn dan de eerste serie, althans dat is bij Franse gebakjes altijd het geval!
Ik ga het niet uitproberen trouwens:T
Ik heb een krappe 4 maanden "vast" gezeten aan een 308 uit 2015, maar ik ben blij dat ik er zaterdag vanaf ben :LOL:
 
Nu zo'n 113.000 km erop zitten met de Peug 308 uit december 2014. Eerste 100K gingen vrij goed, vergeleken met de verhalen hier. Maar dat kan juist ook een vertekent beeld geven. Enfin, de afgelopen weken ben ik 2X op motorstoringslampje getrakteerd. Nooit leuk. De 1e keer is er geen oorzaak gevonden en is de storing gereset. Twee weken later sprong voor de 2e keer het motorstoringslampje aan, samen met verlies aan vermogen. Ik kon tot ca. 2000 toeren komen (veiligheidsmodus). Motor uit en aan; vermogen en toerental weer terug. Bij de garage is er wel iets gevonden en gedaan bij de turbodruk bla die bla. Weet dus niet exact wat er gedaan is. Herkennen jullie dit ook?

Daarnaast bleef de koppeling al een tijdje hangen. Dit lees ik ook terug op dit forum bij anderen. De hoofdkoppelingscylinder is vervangen.

Al met al hoop ik niet dat dit de opmaat is naar meer problemen die de Franse degelijkheid daarmee helaas lijken te bevestigen. (ik heb hiervoor 2 Toyota's gehad en in 5 jaar geen enkel probleem of storing gehad. Daarvoor een Renault Scenic gehad met alleen maar problemen!)
 
Moet heel eerlijk zijn; Na 160000 km nog steeds geen noemenswaardige problemen gehad. Alleen mijn achteruitrijcamera en mijn telefoonmodule zijn eens vervangen. Technisch nul, nul......

Nog twee maanden en dan kan ik de opvolger verwelkomen; 3008 SUV Allure 120 Hdi EAT6. Hopen dat ik er net zo veel geluk mee zal hebben!
 
Er komt steeds meer info over de Gefacelifte 308.

Hier staat genoeg te lezen, wel in het frans.

Zo staat er oa geen 250pk variant van de GTi meer in de prijslijst, en het vermogen van de GTi 270 blijft ook gelijk.
Ook komt de 8traps automaat beschikbaar voor de GT.
 
2lsd6b7.jpg


In het zicht van de haven schipbreuk lijden...


Wat een vreselijk slecht exemplaar heb ik getroffen. Ik weet dat er ook goede rondrijden, maar helaas heb ik 170.000km met alleen maar gezeur gehad.
Contract loopt tot 180.000km, nieuwsgierig of ze 'm nog gaan herstellen. Morgenvroeg maar weer eens melden bij de dealer.


M'n vertrouwen in Peugeot heeft een flinke deuk opgelopen, jammer!
 
Ja, goeie vraag. Stotteren, beetje rauw lopen en direct daarna deze melding. Geen vermogensverlies of zulks.


Heb geen idee, morgen hoor ik het wel:T
 
De melding blijkt hoogstwaarschijnlijk te gaan over het additief vloeistof (dus nièt AdBlue) van een roetfilter. Wellicht dat ook het roetfilter vervangen moet worden, maar eerst volgende week dat spulletje bij laten vullen. Bij kilometerstanden van rond de 2 ton blijkt dat een normaal verschijnsel.

Eerst dacht de, overigens allervriendelijkste dealer, dat ik weer het AdBlue reservoir kapot had. Dat is dus (waarschijnlijk) niet zo!

Tot die tijd rijden we maar ff -af-en-toe stotterend rond met een melding in het schermo_O
Gelukkig staan er wel meer auto's op het erf zonder al die gekkigheid die het gewoon zonder problemen doen. Lang leve bejaarde BMW's en Suzuki's!:T
 
2014 was denk ik niet een goed bouwjaar!
Hier ook een 2014 model en 1,5 weken geleden begon de motorstoring en emissie storing ook waarbij er elke keer een pop up scherm komt. Vreselijk irritant want je moet heel snel zijn om bv een contact te selecteren om te gaan bellen. Als je te laat was kon je weer opnieuw beginnen.......

Storingsmelding was na 2 dagen weer verdwenen. Schijnt wel vaker voor te komen en schijnt ook vaak weer vanzelf te verdwijnen (zei de dealer).
Had toch een afspraak bij de dealer, koppelingspedaal bleef hangen, dus dit motor probleem werd ook gelijk "opgelost".
Bij het ophalen van de auto hoorde ik de service medewerker nog zeggen: "Alles is weer in orde meneer. Koppelingspedaal cilinder is vervangen, adblue moest worden bijgevuld en we hebben de melding gereset".
Argwanend weggereden en ja hoor, 1 km verder was de melding weer terug. Volgende morgen direct teruggereden maar daar ze geen leenauto beschikbaar hadden en eigenlijk geen tijd hadden hebben we een vervolgafspraak gemaakt.
Auto staat nu bij de dealer ter reparatie. Er zijn onderdelen besteld die morgen worden geplaatst. Ben benieuwd...........
 
Wanneer zal de nieuwe update (TomTom etc.) geleverd worden?
Levering van de nieuwe 308 sw blue lease premium pack wordt 10-7-2017 geleverd.
Huidige 308 sw blue lease executive is van september 2014
 
Bedoel je de uitlevering van de vernieuwde 308? Volgens mijn dealer komt ie in augustus.

Ondertussen ben ik de 308 meerdere dagen kwijt geweest vanwege de motorstoring. Het bleek nogal wat tijd te kosten om de storing uit het systeem te krijgen.
Afijn, we zien wel of het gewerkt heeft de komende tijd!
 
M_J zei:
2014 was denk ik niet een goed bouwjaar!
Hier ook een 2014 model en 1,5 weken geleden begon de motorstoring en emissie storing ook waarbij er elke keer een pop up scherm komt. Vreselijk irritant want je moet heel snel zijn om bv een contact te selecteren om te gaan bellen. Als je te laat was kon je weer opnieuw beginnen.......

Storingsmelding was na 2 dagen weer verdwenen. Schijnt wel vaker voor te komen en schijnt ook vaak weer vanzelf te verdwijnen (zei de dealer).
Had toch een afspraak bij de dealer, koppelingspedaal bleef hangen, dus dit motor probleem werd ook gelijk "opgelost".
Bij het ophalen van de auto hoorde ik de service medewerker nog zeggen: "Alles is weer in orde meneer. Koppelingspedaal cilinder is vervangen, adblue moest worden bijgevuld en we hebben de melding gereset".
Argwanend weggereden en ja hoor, 1 km verder was de melding weer terug. Volgende morgen direct teruggereden maar daar ze geen leenauto beschikbaar hadden en eigenlijk geen tijd hadden hebben we een vervolgafspraak gemaakt.
Auto staat nu bij de dealer ter reparatie. Er zijn onderdelen besteld die morgen worden geplaatst. Ben benieuwd...........

Kan niet anders dat die van jou en mij rond hetzelfde gesternte geboren zijn. Man man man...
 
Vandaag bericht van de dealer gehad dat mijn nieuwe 3008 gearriveerd was. Toch beetje jammer dat mijn mooie blauwe GT alweer weg gaat.
Fijne, probleemloze auto geweest. De enige dingen die kapot gingen waren zelf veroorzaakte schades.
 
[size=medium]Meer informatie vernieuwde Peugeot 308[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 1 juni 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Peugeot geeft meer informatie over de vernieuwde 308. De vernieuwde 1.2 benzinemotor is zuiniger, net als de nieuwe 1.5 BlueHDi diesel.

Vorige maand presenteerde Peugeot de vernieuwde 308, vandaag komt het merk met meer informatie over de technische wijzigingen. De 308 krijgt de beschikking over alle nieuwe rijhulpsystemen die ook in de nieuwe 3008 en 5008 geleverd worden. Je moet dan denken aan een noodremsysteem, een actieve rijbaanassistent, vermoeidheidsherkenning, intelligent grootlicht, een verkeersbordenlezer, adaptieve cruise control, een dodehoekassistent met actieve stuurhulp, een achteruitrijcamera en een inparkeersysteem. Op het gebied van actieve veiligheid doet de Peugeot 308 nu weer mee met de nieuwste modellen in zijn segment.

Peugeot kondigde vorige maand al aan dat er een nieuwe 1.5 dieselmotor klaarstaat voor de vernieuwde 308. Het is de eerste auto van Peugeot die gebruik maakt van deze motor, die de 1.6 BlueHDI vervangt. Met 130 pk heeft de 1.5 10 pk meer vermogen, terwijl het verbruik 4 tot 6 procent lager ligt. Daarnaast stoot de nieuwe motor veel minder NOx-deeltjes uit.

Peugeot introduceert voor benzinerijders een vernieuwde 1.2 turbomotor. Het is de eerste benzinemotor van Peugeot met een roetfilter. Een lager verbruik en een snellere gasrespons zijn andere voordelen van de vernieuwde 1.2. Peugeot koppelt de motor bovendien aan een nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak. Op transmissiegebied is er meer nieuws, de 2.0 BlueHDI-motor wordt namelijk voorzien van een nieuwe achttraps automaat. Hiermee verbruikt de dieselmotor 7 procent minder brandstof.

De vernieuwde Peugeot 308 komt na de zomer naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.

peugeot-308-288843-800.jpg


peugeot-308-288844-800.jpg


peugeot-308-sw-288845-800.jpg


peugeot-308-gti-288846-800.jpg


peugeot-308-288847-800.jpg


Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/juni/43006-meer-informatie-vernieuwde-peugeot-308
 
Zo is het verschil tussen de Allure en de GT-Line bijna helemaal weg. Voorheen was de Allure niet in het Blue Magnetic te krijgen, nu blijkbaar wel. De nep uitlaten zijn dan nog het enige 'grote' verschil.
 
Zonder de specificaties te hebben bestudeerd, zijn er wel meer verschillen tussen Allure en GT-Line te zien.
Zo is de GT-Line t.o.v. Access/Active/Allure voorzien van Full LED koplampen, een andere grille en andere bumpers.
Daarnaast zie ik ook glanzend zwarte spiegels en grotere velgen.
Verder verwacht ik in het interieur van de GT-Line andere bekleding, rode stiksels en aluminium pedalen.

In het persbericht van 1 juni staat dat de prijzen van de vernieuwde versie nog niet bekend zijn. De prijzen zijn echter wel opgenomen in de online configurator.
De 308 is er als Access 110 PK vanaf 22.130 en dat is 150 euro meer dan voorheen.
De Active uitvoering (vanaf 23.880) is juist 210 goedkoper geworden.
De meerprijs van de SW t.o.v. de hatchback is minimaal 1.000 euro.
 
Een eerste "review" van het ge-update model:
https://www.youtube.com/watch?v=PhmHVJ0ZRL4
 
Dimitri3008 zei:
Zonder de specificaties te hebben bestudeerd, zijn er wel meer verschillen tussen Allure en GT-Line te zien.
Zo is de GT-Line t.o.v. Access/Active/Allure voorzien van Full LED koplampen, een andere grille en andere bumpers.
Daarnaast zie ik ook glanzend zwarte spiegels en grotere velgen.
Verder verwacht ik in het interieur van de GT-Line andere bekleding, rode stiksels en aluminium pedalen.

In het persbericht van 1 juni staat dat de prijzen van de vernieuwde versie nog niet bekend zijn. De prijzen zijn echter wel opgenomen in de online configurator.
De 308 is er als Access 110 PK vanaf 22.130 en dat is 150 euro meer dan voorheen.
De Active uitvoering (vanaf 23.880) is juist 210 goedkoper geworden.
De meerprijs van de SW t.o.v. de hatchback is minimaal 1.000 euro.

Ik kan me toch niet voorstellen dat de Allure tegenwoordig weer ouderwetse halogeen pitten heeft. Halogeen lampen doet zo afbreuk aan de auto, hoewel dat er bij de facelift wel iets beter uit ziet als bij de voorgaande versie. Wat ziet die er met die Active bumper na een paar jaar al gedateerd uit o_O
 
Ik was toe aan volgende leaseauto, en omdat ik tevreden ben met de 308SW heb ik weer een 308SW facelift gekozen.
Leverdatum zal omstreeks begin september zijn.
De 1.6 bluehdi met 120 is in principe prima voor deze auto, in dat opzicht zeker de nieuw ontwikkelde 1.5 bluehdi met 130 pk.
Echter ik heb gekozen voor de 2.0 bluehdi 150 pk (6 vers. handgeschakeld) , 370 Nm, voldoende power beschikbaar over een breder bereik van toerental.

Facelift verder voorzien van navigatie TomTom technology inside. Ik laat het negatieve commentaar van AW maar even aan me voorbijgaan, ik laat me meer inspireren door de positieve ervaring die ik heb met TomTom en zijn live-services.

308SW 2.0 bluehdi Premium voorzien van Pack Full-LED, waarmee hij ook het front krijgt van de GT-line.

(onderstaande foto is een kopie van internet )

Peugeot308Nieuw6-702x385.jpg
 
Heb even bij Peugeot Nederland gekeken en als ik de prijslijst raadpleeg, zie ik alleen maar de diesels met 130 PK (1.5) handgeschakeld en 180 PK (2.0) automaat staan.
Er is dus blijkbaar nog een derde uitvoering mogelijk?
https://media.peugeot.nl/file/18/5/prijzen-en-specificaties-peugeot-308.260185.pdf#_ga=2.70025427.2108750258.1498315793-2106321143.1447091595
 
Als je bij auto configureren op de site peugeot.nl bij zakelijk kiest voor 308SW blue lease premium, dan kun je daar bij motorisaties de 2.0 bluehdi 150pk handbak 6 versn. kiezen. Als je dan vervolgens bij opties 'exterieur' ook pack Full LED kiest dan zie je ook dat het front van de GT line wordt meegegeven.
Of die wel/niet op de prijslijst staat weet ik niet, hij is in elk geval in bestelling...;)
 
Jansssen zei:
Zonder het hele topic door te hebben gelezen:

1) werkt de bluetooth audio streaming bij jullie ook traag? als ik naar het volgende nummer wil duurt dat 5 seconden. Dat klinkt niet lang maar is het best wel, vind ik.
2) Is het bij iemand gelukt om de voortgangsindicator van het muzieknummer dat aan het afspelen is weer te geven? Ik vind het altijd prettig om te kunnen zien hoe lang een nummer duurt en hoe lang hij al aan het spelen is (en/of hoe lang nog te gaan). Zo ja, lukte het je deze te bedienen op het paneel (vooruit- of achteruit-"spoelen")?
3) Bij mij is de bluetooth audio hakkerig, als in "niet consistent". Met name bij elektronische muziek is dit storend: de beat is niet gelijkmatig. Ik zal toch niet de enige zijn met dit euvel?
4) Deze heb ik al eens eerder gevraagd: is het mogelijk om in het navigatiesysteem automatisch zoomen in te schakelen?

Gegevens:
Bluelease Executive 308 SW
Iphone 6

Heb net hetzelfde probleem. Vooral #3 is ergerlijk en eigenlijk onbruikbaar. #1 en #2 kan ik mij wel overzetten
Het zijn microstutters die idd erg opvallen bij elektronische muziek.

Heb dit zowel met de 308 (2015) van ouders als met eigen 308 SW (2017) alsook met verschillende telefoons en apps
Kan toch niet anders dat er nog mensen zijn met dit probleem?
Misschien iemand een oplossing?
 
Steven De Mits zei:
Jansssen zei:
Zonder het hele topic door te hebben gelezen:

1) werkt de bluetooth audio streaming bij jullie ook traag? als ik naar het volgende nummer wil duurt dat 5 seconden. Dat klinkt niet lang maar is het best wel, vind ik.
2) Is het bij iemand gelukt om de voortgangsindicator van het muzieknummer dat aan het afspelen is weer te geven? Ik vind het altijd prettig om te kunnen zien hoe lang een nummer duurt en hoe lang hij al aan het spelen is (en/of hoe lang nog te gaan). Zo ja, lukte het je deze te bedienen op het paneel (vooruit- of achteruit-"spoelen")?
3) Bij mij is de bluetooth audio hakkerig, als in "niet consistent". Met name bij elektronische muziek is dit storend: de beat is niet gelijkmatig. Ik zal toch niet de enige zijn met dit euvel?
4) Deze heb ik al eens eerder gevraagd: is het mogelijk om in het navigatiesysteem automatisch zoomen in te schakelen?

Gegevens:
Bluelease Executive 308 SW
Iphone 6

Heb net hetzelfde probleem. Vooral #3 is ergerlijk en eigenlijk onbruikbaar. #1 en #2 kan ik mij wel overzetten
Het zijn microstutters die idd erg opvallen bij elektronische muziek.

Heb dit zowel met de 308 (2015) van ouders als met eigen 308 SW (2017) alsook met verschillende telefoons en apps
Kan toch niet anders dat er nog mensen zijn met dit probleem?
Misschien iemand een oplossing?

Bij mij is de audio alleen hakkerig als ik de telefoon (iPhone 7) in mijn broekzak laat zitten. Als ik deze in de houder klem in het ventilatierooster net naast de radio dan heb ik dat probleem niet.

De traagheid heb ik ook, en is erg irritant. Flitsmeister meldingen hebben dezelfde vertraging overigens. Verder vind ik het geluid erg slecht in de 308SW, mijn vorige auto's (Megane Bose (op zich niet vreemd natuurlijk) en Ford Focus waren een stuk beter qua geluid (vooral de bass klinkt als speakers uit 1980...)
 
Rick Biersteker zei:
Verder vind ik het geluid erg slecht in de 308SW, mijn vorige auto's (Megane Bose (op zich niet vreemd natuurlijk) en Ford Focus waren een stuk beter qua geluid (vooral de bass klinkt als speakers uit 1980...)

Tip: zet je instelling op 'alleen bestuurder'. Enorm verschil(y)
 
ENTE zei:
Rick Biersteker zei:
Verder vind ik het geluid erg slecht in de 308SW, mijn vorige auto's (Megane Bose (op zich niet vreemd natuurlijk) en Ford Focus waren een stuk beter qua geluid (vooral de bass klinkt als speakers uit 1980...)

Tip: zet je instelling op 'alleen bestuurder'. Enorm verschil(y)
Inderdaad een stuk beter! Thanks!
 
Tipje voor berijders van een iets oudere 308: ik heb vorige week tijdens een beurt het navigatiesysteem laten updaten. Tot drie jaar oud was dit gratis volgens de dealer.

Positief resultaat. Het nieuwe stuk A4 staat er nu op en ook afrit 6a+7 op de A4 van Den Haag naar Rotterdam is nu goed aangegeven. En zo zullen er vast nog veel meer verbeteringen zijn (maar die heb ik nog niet ervaren).
 
beste,

sinds kort hebben zowel ik en mijn collega met onze 308 (pre facelift van 2017) dus model 2016 (sw allure)
een probleem met het stuurwiel. van zodra we de auto aan iets of wat vochtige omgeving stellen (bvb een niet-geisoleerde garage) en de ruitjes openzetten kunnen we na een paar uur het stuurwiel afpellen, komen er kleine schilfers af. dit voelt zeer vuil en is alles behalve aangenaam om te beginnen rijden.

weet iemand of dit by design is? het leer van het stuurwiel zo een rommel? valt dit onder garantie of terugroepactie?

+
ikzelf heb ook nog op mijn zetel enorm kraak geluid vanaf ik de minste bocht neem en mijn lichaam zich wat helt (ik weeg niet >90kg....) kan toch ook niet normaal zijn???
mijn voorzetel piept en kraakt als ik me beweeg, passagierszetel is perfect.

zou ik dit onder garantie verwachten te herstellen geven?
 
4Head zei:
ikzelf heb ook nog op mijn zetel enorm kraak geluid vanaf ik de minste bocht neem en mijn lichaam zich wat helt (ik weeg niet >90kg....) kan toch ook niet normaal zijn???
mijn voorzetel piept en kraakt als ik me beweeg, passagierszetel is perfect.

zou ik dit onder garantie verwachten te herstellen geven?

Je hebt toch gewoon garantie? Even bij de Peugeot dealer langs gaan.

En wat betreft het stuurwiel, daar heb ik nog niet eerder klachten over gehoord, misschien weet de dealer daar ook meer van.
 
Mijn eerste Peugeot van de zaak, en ook de laatste. Ik heb er bijna een ton mee gereden nu en al behoorlijk wat gezeik gehad met dit ding (BLE okt 2015):

- Versnellingsbak maakte gierend geluid bij terugschakelen van 5 naar 4, vliegwiel vervangen (2x)
- sloten van rechterportier vervangen omdat die open kon vliegen
- koppelingspedaal bleef hangen, cilinder vervangen (2x)

De voorste schokbrekers rammelen bij de geringste hobbel, heb al eens gevraagd er naar te kijken maar de dealer heeft dit niet opgelost. Verder ligt mijn vaste trekhaak regelmatig op de grond bij een drempel en zit ik nog steeds met samengeknepen billetjes als ik te snel een bocht neem. Wat is die achtervering toch vreselijk slap. Ik ben blij dat mijn baas hem heeft betaald en ik niet zelf. Une voiture inferieure.
 
speedtouch zei:
4Head zei:
ikzelf heb ook nog op mijn zetel enorm kraak geluid vanaf ik de minste bocht neem en mijn lichaam zich wat helt (ik weeg niet >90kg....) kan toch ook niet normaal zijn???
mijn voorzetel piept en kraakt als ik me beweeg, passagierszetel is perfect.

zou ik dit onder garantie verwachten te herstellen geven?

Je hebt toch gewoon garantie? Even bij de Peugeot dealer langs gaan.

En wat betreft het stuurwiel, daar heb ik nog niet eerder klachten over gehoord, misschien weet de dealer daar ook meer van.


Heeft onze c3 ook. Gewoon naar dealer die smeert vering van stoel in met vet en je hoort niets meer.... .
 
Peu 308 GTi verslaat Golf GTi: https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/308/102298/peugeot-308-gti-vs-vw-golf-gti-vs-skoda-octavia-vrs
 
Hallo, ik heb een 308 1.6 HDI Premiere HB uit 2013. Is er toevallig iemand die weet hoe je de instrumenten- en touchscreenverlichting op dagstand houdt als je handmatig de verlichting inschakeld? Ik heb voor mijn gevoel alles al doorzocht in de bediening maar nergens iets kunnen vinden, ook niet in de handleiding. Zal toch zeker niet waar zijn dat dit niet kan...
 
Terug
Bovenaan